karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

01 مرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

گاه برخی از خانواده های بیان می کنند که فرزند عزیزشان در مسافرت ها بی حوصله و بهانه گیر می شود و  همین مسئله باعث می شود اعضای خانواده از سفر خود، آن طور که باید لذت نبرند! اگر شما هم از این دسته خانواده ها هستید، آیا تا به حال به این موضوع اندیشیده اید که دلیل این بهانه گیری ها و بی حوصلگی های کودکان چیست؟

برخی خانواده ها قبل از سفر و به هنگام انتخاب مقصدی برای گردش و تفریح، کودکان را فراموش می کنند و ممکن است مقصدی را برگزینند که هیچ جذابیت و هیجانی برای کودکان نداشته باشد. در برخی شهرها در کنار تفریحات و امکاناتی که برای پدر و مادرها مهیا شده، می توان در کنار کودکان هم شاد بود و برای آن ها هم لحظاتی خاطره انگیز رقم زد.

در سال های اخیر خانواده های بسیاری به اروپا و شهر های دیدنی آن سفر می کنند تا شگفتی های آن ها را از نزدیک لمس کنند. امروز کارناوال برای پدرها و مادرها لیستی از  بهترین شهرهایی اروپا برای سفر با کودکان تهیه کرده است.

همراه ما باشید.

کودکان در پاریس

1- لندن | انگلستان

مسلما محل تولد هری پاتر، پیترپن و خرس پدینگتون هر کودکی را ذوق زده می کند. برج ها، قلعه ها و نگهبانان و محافظان برای هر خردسالی هیجان آور و جالب است. لندن تعداد قابل توجهی موزه ی رایگان دارد که کودکان زیر 10 سال بدون پرداخت هزینه می توانند گشت و گذاری در آن ها داشته باشند.

خوشگذارنی در فضای شهر لندن هم می تواند برای کودکان جالب و مهیج باشد. تنها چیزی که شما لازم دارید وسایل پیک نیک و حرکت به سمت پارک سنت جیمز است. از این محل می توانید قدم زنان از میان گرین پارک (Green Park) به سمت هاید پارک (Hyde Park) حرکت کنید و به سوی باغ‌های کنزینگتون (Kensington Gardens) بروید. در این محل یاد بود زمین بازی پرنسس دیانا را از دست ندهید. درآخر این مسیر به کاخ باکینگهام (Buckingham Palace) خواهید رسید. اگر فرزند شما به اسلحه و اسلحه خانه علاقه مند است، حتما به برج لندن سر بزنید. در این محل جنگ افزار، اسلحه و جواهرات تاج های سلطنتی نگهداری می شود. برای تفریحات خیابانی به کاونت گاردن (Covent Garden) بروید تا لحظات جالبی را تجربه کنید.

در کل می توانی بر روی لندن به عنوان یک مقصد خانوادگی برای سفر با کودکانتان حساب ویژه ای باز کنید.

 یاد بود زمین بازی پرنسس دیانا

کاخ باکینگهام

یاد بود زمین بازی پرنسس دیانا

کاخ باکینگهام

2- برلین | آلمان

در دهه گذشته برلین به یک مقصد مقرون به صرفه و مناسب برای کودکان تبدیل شده است. این شهر در سال 2014 به عنوان شهر خانواده‌دوست معرفی شد. در برلین خانواده ها می توانند از شهر بازی لگولند (Lego Land)، آکوادوم (Aqua Dome) و کول ویتز پلاتز (Kollwitz Platz) بازدید کنند. این شهر پل های چوبی، زمین های بازی مهیج و هم چنین مغازه های بسیاری برای بزرگسالان دارد به همین جهت است که این شهر برای هر سنی مناسب و هیجان آور است. قدیمی ترین باغ وحش آلمان در شهر برلین قرار دارد و بیشترین گونه های جانوری را درمیان باغ وحش های جهان گرد هم آورده است. هم چنین نقاشی های خیابانی آلمان بسیار معروف بوده و برای بسیاری از خردسالان هیجان به همراه دارد.

لگو لند  

 کول ویتز پلاتز 

لگو لند

کول ویتز پلاتز (Kollwitz Platz)

3- کپنهاگ | دانمارک

با وجود دو شهربازی تاریخی در این شهر، کپنهاگ (Copenhagen) سال هاست که مقصدی هیجان آور برای کودکان بوده است. قدم زدن در خیابان های سنگ فرش شده و گذر از خانه های شیرینی زنجبیلی، درست شبیه زندگی کردن در افسانه هاست. آکواریم ملی دانمارک به نام بلو پلنت (blue planet) بزرگترین آکواریوم در اروپای شمالی است و با هزاران حیوان آبی، کودکان و خانواده هایشان را هیجان زده می کند. کپنهاگ نه تنها باغ وحش، مراکز علمی، موزه های مخصوص کودکان و موزه های فضای آزاد دارد بلکه پارک های زیاد این شهر هم محلی برای خوشگذرانی است.

تیولی گاردن

آکواریم بلو پلنت

آکواریم بلو پلنت

4- ریکیاویک | ایسلند

ریکیاویک (Reykjavik) شهر امنی است که از کودکان با هر سن و سالی استقبال می کند. این شهر محلی است که کودکان می توانند تاریخچه وایکینگ ها و افسانه های ترول ها و غول ها را کشف کنند. چشمه های آب گرم این شهر  را از دست ندهید. ممکن است در این محل ها با استخر و سرسره هایی مخصوص کودکان برخورد کنید که می توانند هیجان گردش شما را تامین کنند.  اگر به ریکیاویک رفتید، تماشای شفق های قطبی را از دست ندهید. حتما زمانی را برای تماشای شفق قطبی اختصاص دهید. برای آن که به کودکتان بیشتر خوش بگذرد، می توانید روحیه ی عشق به حیات به وحش و دوستی با آن را در کنار دریاچه ی تیورنین (Tjornin Lake) و یا با اسب سواری بر روی اسب های پشمالوی ایسلندی، بیدار کنید. 

ریکیاویک | ایسلند

5- لیسبون | پرتغال

شهر لیسبون (Lisbon) رستوران هایی دارد که برای خانواده ها محیط بسیار خوبی فراهم می کند. در این رستوران ها منطقه های خاصی مخصوص کودکان وجود دارد و خانواده ها می توانند با آرامش از غذا خوردن لذت ببرند. این شهر زیبا، برای کودکان فعالیت های جذاب و مفرح بسیاری به ارمغان آورده است. به یکی از سواحل این شهر بروید و به کودکتان اجازه دهید تا قلعه ی ماسه ای خودش را بسازد و یا آن که او را سوار بر واگن های رنگارنگ کنید و در شهر به گشت و گذار بپردازید. 

در لیبسون قلعه ای تاریخی وجود دارد با نام  قلعه ی د سائو جورج (Castelo de São Jorge) که در آن کودکان می توانند در دنیای سیاه چاله ها، ملکه ها، اژدها و پادشاهان غرق شوند. آکواریوم و باغ وحش این شهر هم به شما و کودک دلبندتان اجازه می دهد تا از نمای نزدیک به تماشای حیات وحش بپردازید. پارک های شهر را نیز از دست ندهید، دست کودکتان را بگیرید و به پارک بروید تا روزی پر جنب و جوش را برایشان رقم بزنید.

 قلعه ی د سائو جورج 

 واگن های شهری لیبسون

قلعه ی د سائو جورج (Castelo de São Jorge)

واگن های شهری لیبسون

6- رم | ایتالیا

رم مسلما یکی ازمقصدهای مناسب برای کودکان در اروپاست. پیتزا، پاستا و بستنی های ایتالیایی به نام جلاتو (gelato) در همه جا یافت می شود. تاریخچه ی گلادیاتور ها، مجسمه های اساطیر و سایت های باستان شناسی باعث می شوند که در این شهر گشت و گذاری تاریخی برای کودکانتان رقم بزنید.

 اتوبوس های دو طبقه، سه چرخه ها و مترو سبب می سود که به راحتی در سطح شهر به گشت و گذار مشغول شوید. با وجود چشمه های آب گرم در هر گوشه ای، موزه ها و اثر باستانی کولوسئوم (Colosseum) این شهر، تعجبی نیست که هر ساله گردشگران و خانواده های بسیاری به رم سفر می کنند. یک سکه در فواره تروی (Trevi Fountain) بیاندازید، دخمه های ترسناک این شهر را کشف کنید و در بالای پله های اسپنیش (Spanish Steps) از بستنی خوشمزه خود لذت ببرید. با فعالیت ها و کارهای بسیاری که در این شهر می توان انجام داد می توان فهمید که چرا کودکان و خانواده ها رم را دوست دارند.

آشنایی بیشتر با کولوسئوم

کولوسئوم

بازدید کودکان از کولوسئوم رم

7- وین | اتریش

با توجه به سنت ها و جذابیت های این شهر، مردم وین تلاش بسیاری کردند تا این شهر برای کودکان هم مناسب و جذاب باشد. یکی از محل هایی که باید به آن سر بزنید کاخ شون‌برون (Schonbrunn Palace) است. این کاخ شامل باغ های زیبا، قدیمی ترین باغ وحش جهان و موزه های جذاب برای کودکان است که می تواند یک روز از سفر شما به وین را به خود اختصاص دهند. موزه های وین را فراموش نکنید؛ شما می توانید با بازدید از این موزه ها که بِلوِدِر یکی از آن هاست، سفری در تاریخ را برای کودکتان رقم بزنید.

خوراکی ها و بستنی های خوشمزه و بهترین سیستم حمل و نقل عمومی سبب شده تا این شهر به مقصدی مناسب برای خانواده ها تبدیل شود.

کاخ شون‌برون 

شهر بازی وین

کاخ شون‌برون (Schonbrunn Palace)

شهر بازی وین

8- بارسلونا | اسپانیا

این شهر به جهت معماری های رنگارنگ و عجیبی که دارد، می تواند برای کودکان شهری خاطره انگیز باشد. یکی از معروفترین محله ها در این شهر، لا رامبلا (La Rambla) نام دارد که نمایش هایی مانند بلعیدن آتش و حقه هایی با شمشیر، کوچولوها را هیجان زده می کند. بارسلونا هم چنین شهر بازی جذابی به نام تیبیدابو (Tibidabo) را در خود جای داده است. همچنین با استفاده از آسانسور به بالای میرادور د کولوم (Mirador de Colom) بروید و نمایی هوایی و از چشم پرنده ها از شهر را ببینید. به سواحل زیبای این شهر بروید و موزه های شکلات را از دست ندهید.

 میرادور د کولوم 

 پارک گوئل

میرادور د کولوم (Mirador de Colom)

9- پاریس | فرانسه

در این شهر کودک دلبند شما با نوازندگان و هنرمندان خیابانی شگفت زده خواهد شد. مسلما با ورود به این شهر اولین جایی که به سراغ آن می روید برج ایفل است که می توانید با استفاده از آسانسور و پله ها به بالای آن بروید. در باغ های لوکزامبورگ، کودکان می توانند کارهای بسیاری از جمله دویدن و بازی کردن، مسابقات قایقرانی، تماشای نمایش خیمه شب بازی، سوار شدنِ معروف ترین چرخ فلک و بازدید از100 مجسمه ی پارک را انجام دهند. با وجود پارک ها، آب راه ها و گالری های بسیار، تفریح و گردش بی پایانی برای کودکان در پاریس وجود دارد. 

پاریس | فرانسه

Emmet Dallat

10- آمستردام | هلند

 این شهر یکی از بهترین مقاصد برای کودکان است. به راحتی و تنها با اجاره ی دوچرخه و یا نوعی سه چرخه به نام بافکیت (bakfiet) می توانید در این شهر به گشت و گذار بپردازید. بچه ها می توانند در شهر به گشت و گذار بپردازند و از محیط شهری لذت ببرید. و یا آن که می توانند به یکی از بهترین پارک های شهر با نام پارک وندل (Vondelpark) بروند و از کافه ها و زمین های بازی آن لذت ببرند.

آشنایی بیشتر با تفریحات کودکان در آمستردام

تفریحات مخصوص کودکان در آمستردام

موزه امپراطوری

وندل پارک

موزه امپراتوری

Wal Nod

وندل پارک

سخن آخر

به نظر شما کدام یک از این شهر ها برای کودکان مناسب تر است؟

آیا تا به حال همراه فرزندتان به شهری سفر کرده اید؟ آیا به اندازه ی کافی کودک شما از سفر خود لذت برد؟

نظرات و دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

 

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.