karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

28 خرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در عصر رو به ترقی تکنولوژی و فناوری برای باقی ماندن و رشد کردن باید بروز شد، هر کسی که سعی در پیشرفت خود دارد یک قدم از دیگران جلوتر است. این موضوع یکی از حقایق انکارناپذیر قرن بیست و یکم می باشد و باید خودمان را با آن سازگار کنیم.

تلاش برای پیشرفت باید در تمامی ابعاد زندگی باشد. صاحبان صنایع و ابرقدرت های باهوش اقتصادی اولین افرادی هستند که به این موضوع و لزوم آن پی برده اند. در صنعت گردشگری هم اگر کمی دقت نظر به خرج دهید می توانید پیشرفت همه ی عناصر را به وضوح مشاهده کنید.

از جمله مهم ترین عناصر گردشگری که در چند دهه ی گذشته به صورت گسترده متحول شدند هتل و اقامتگاه ها بوده اند. همه روزه اخبار گوناگونی درباره ی بازگشایی هتل های جدید و نوین می شنویم، اما امروز قصد داریم شما را با چند هتل هوشمند آشنا کنیم، اقامتگاه هایی که هوش شما را به چالش می کشند و ضریب هوشی شما را افزایش می دهند و به آسودگی خیال و رشد کارکرد مغز شما کمک می کنند. بله دیگر هتل ها تنها مکانی برای استراحت نیستند. با کارناوال همراه باشید تا با لیستی که خبرگزاریسی ان ان از هتل های هوشمند منتشر کرده است، آشنا شویم؛ هتل هایی که گفته می شود اقامت در آن ها ضریب هوشی شما را افزایش می دهد.

هتل هوشمند

1- هتل کورنتیا | Corinthia Hotel

هتلی در لندن وجود دارد به نام کورنتیا که توسط یک عصب شناس ماهر برنامه ریزی و طراحی شده است. در این اقامتگاه لوکس تا جایی که امکان داشته تلاش شده تا ساکنان به اوج آرامش و آسودگی اعصاب و روان برسند.

افرادی که به این هتل می روند اغلب در مسافرت های کاری به سر می برند و کسانی هستند که در طول روز حسابی سرشان شلوغ است پس نیاز دارند تا مغزشان در بهترین وضعیت ممکن باشد. در این هتل هم سعی می شود که اعصاب و روان آن ها آرام شود تا IQ (ضریب هوشی)  بالاتری داشته باشند.

عصب شناس این هتل به خبرنگار سی ان ان گفت: 

اغلب مسافران از شنیدن این که سفرهای طولانی هوایی آثار مخربی روی اعصاب و روان دارد شگفت زده می شوند. ما میهمانانی بسیار سطح بالا داریم، افرادی که روزانه به ضریب هوشی بالایی هم احتیاج دارند.

اما صاحبان این هتل چگونه به مسافران کمک می کنند؟

همانطور که بیان کردیم اینجا همه چیز با برنامه ریزی قبلی و فقط برای آسودگی اعصاب طراحی شده، عواملی مثل تغذیه، خواب، تمرکز اعصاب و... همه و همه فقط برای راحتی مسافران است.

غذاهایی در کورنتیا سرو می شوند که باعث افزایش قدرت مغز می شوند، مانند آجیل، انواع دانه های مغذی، سبزیجات سبز برگ که منیزیم بالایی دارند و سطح هورمون کورتیزول که باعث استرس و نگرانی می شود را پایین می برند. همه ی عواملی که در این اقامتگاه رعایت می شوند دست به دست هم داده اند تا انعطاف پذیری، قدرت و تمرکز ذهن افزایش یابد.

علاوه بر خوراکی های مغذی، ماساژها، حمام های آبگرم و تفریحاتی اینچنینی نیز در این مکان وجود دارد تا میهمانان هتل به درجه ی بالایی از تمرکز دست پیدا کنند و فشار روانی آن ها کم شود.

حدود هزینه اقامت برای هر شب و دو نفر:

1000 دلار (معادل حدودا 3 میلیون و 700 هزار تومان)

آدرس: انگلستان، لندن، وستمینستر، وایت هال پلیس، هتل مورنتیا لندن.

.Address: Corinthia Hotel London; Whitehall Place, Westminster, London SW1A 2BD; 020 7930 8181

هتل هوشمند

هتل هوشمند

هتل هوشمند

2- هتل های کواچلا coachella hotels

ماریوت (Marriott) نام یکی از مهم ترین شرکت های فعال در حوزه ی گردشگری آمریکاست. این شرکت در هتل هایش که سری هتل های کواچلا (یا همان هتل های ماریوت) نام دارند آزمایشات نوینی انجام داده تا بتواند مکانی لوکس و در عین حال هوشمند را برای استراحت میهمانانش فراهم آورد.

 برایان مک گینس (Brian McGuinness) معاون ارشد ماریوت به خبرنگار سی ان ان گفت:

ما سعی داریم هتل ها را به مکانی تبدیل کنیم که فقط جایی برای استراحت نباشند. ما همیشه به دنبال کشف راه های جدید برای افزایش تجربه و علممان هستیم. این تجربیات الهام بخش ایده پردازی های جدید هستند.

غذا و خوراکی هایی در این هتل ها سرو می شوند که به طور علمی ثابت شده که کارکرد اجرایی مغز را افزایش می دهند. علاوه بر این با متخصصان ماهر و با تجربه نیز مشورت شده تا همه ی فعالیت ها و سرگرمی ها و حتی فناوری های استفاده شده در این هتل ها به گونه ای باشند که ذهن مسافران را به چالش بکشند. این کار اصلا آسان نبوده و مدیران هتل ها از متخصصان برتر دنیا که جوایز بین المللی متعددی را در کارنامه ی خود دارند، استفاده کرده اند.

در این اقامتگاه ها فیلم ها و حتی موسیقی هایی در اختیار میهمانان قرار می گیرد که همه ی نکات موجود در آن ها از نظر علمی بررسی شده اند و باعث آرامش اعصاب و بالا رفتن قدرت تفکر و تمرکز می شوند. هدف از همه ی کارهایی که در این هتل ها انجام شده پرورش ذهن خلاق و آغازی برای نوآوری میهمانان هتل است و صد البته کسب درآمد بیشتر.

حدود قیمت اقامت برای یک شب و دو نفر :

به دلیل این که هتل های تحت مدیریت ماریوت متعدد و دارای شعبات زیادی هستند هزینه ی دقیقی نمی توانیم ارائه دهیم اما برای مثال اقامت در هتل ماریوت واشنگتن چیزی حدود 1100 دلار (حدود 4 میلیون تومان) هزینه در بر دارد.

هتل هوشمند

هتل هوشمند

3- هتل شانی وینSchani Wien

این روزها هتل شانی وین لقب هوشمندترین هتل دنیا را دارد. این هتل که در سال 2015 میلادی در وین افتتاح شد توانست در طی مدتی کوتاه آوازه و شهرت زیادی به دست آورد. هدف این هتل صرفه جویی در زمان و استفاده از آن به بهترین حالت ممکن است بنابراین فعایت هایی کارآمد را در اختیار میهمانانش قرار می دهد. برای مثال لازم نیست هر میهمان زمان خود را برای قفل و باز کردن درب ها هدر بدهد کافیست یک دکمه را در گوشی تلفن همراهش فشار دهد و درب اتاقش اتوماتیک باز و بسته شود. همچنین این امکان برای ساکنان این اقامتگاه فراهم است که تقریبا همه ی کارهای الکترونیکی از قبیل پرداخت پول هتل و... تنها با موبایل و در کمترین زمان ممکن انجام بگیرد.

بندیک کومارک (Benedikt Komarek) صاحب این رستوران به خبرنگار سی ان ان درباره ی هتلش گفت:

ما سعی می کنیم تا جایی که امکان دارد انجام کارها و فرآیند های مختلف را در سراسر جهان آسوده کنیم. میهمانان ما اغلب افرادی شاغل با شغل های مهم هستند و خودشان خوب می دانند که چگونه سفرشان را برنامه ریزی کنند که از زمان بهترین استفاده را ببرند مثلا از هواپیمای سریع، وسایل نقلیه ی پرسرعت و... استفاده می کنند اما آن ها باید یاد بگیرند که هتل های پر سرعت نیز وجود دارند. اینجا خبری از ایستادن در صف و تلف کردن زمان نیست.

طراحی هتل شانی به سبک وین 150 سال پیش است و این موضوع نیز به میهمانان کمک می کند که حتی در زمان استراحت نیز اطلاعات عمومی خود را افزایش داده و بیشتر با تاریخ وین آشنا شوند.

مالک این هتل مدعی است که همه ی کارهایی که انجام داده را از مشکلات و بحث هایی که با مسافران کرده، آموخته و همین جرقه ای برای رشد و ترقی هتلش شده است. او اغلب در هتل با مسافران خارجیش به بحث و گفتگو می پردازد و از آن ها برای بهتر شدن هتلش ایده می گیرد.

 خلاصه همه چیز در هتل شانی وین برنامه ریزی شده تا میهمانان با بالاترین سرعت، بیشتری کارایی را داشته باشند؛ این موضوع از صبحانه ها گرفته تا موسیقی و حتی درب اتاق ها همه در نظر گرفته شده است.

هزینه اقامت برای یک شب و دو نفر:

حدودا 123 دلار (حدود 429 هزار تومان)

آدرس: اتریش، وین، کارل پوپر استراب، پلاک 22.

.Address: Karl-Popper-Straße 22, 1100 Wien, Austria

هتل هوشمند

هتل هوشمند

هتل هوشمند

سخن آخر

از نظر شما استفاده ی زیاد از تکنولوژی در هتل و اقامتگاه ها عمل مفیدی است؟

آیا ترجیح می دهید در هتل های هوشمند اقامت کنید؟

نظرات و پیشنهاداتتان را با ما در میان گذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.