karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

28 تیر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

هر کشوری مانند مادری مهربان، شهر های بسیاری را در آغوش گرم خود جای داده است. هر کدام از این شهرها زیبایی هایی از مادر خود به ارث برده اند و همین سبب شده تا یکی از دیگری جذاب تر و زیباتر شوند. زیبایی و شاهکارهای برخی از شهرها سبب می شود که آن ها در سراسر جهان معروف شوند و گردشگران بسیاری مسافت های طولانی را برای بازدید از این شهر ها طی کنند. ورود زیاد گردشگران سبب می شود که صنعت گردشگری در آن شهر رونق پیدا کند و درآمد بالایی از این طریق به دست آید. برای مثال شهر لندن سالانه 15میلیارد پوند از این صنعت در آمد کسب می کند. این شهر بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر در بریتانیا و همچنین پایتخت کشور انگلستان است. لندن با قدمت دو هزار ساله اش، ساختمان های باستانی بسیاری را در خود جای داده که برخی از آن ها مربوط به دوران روم باستان می شوند و برخی شاهکار دست انسان در قرن 21.

در کنار گردشگرانی که سالانه به این شهر می روند، برخی به راحتی از زیبایی های لندن نمی گذرند و با ثبت عکس های زیبا، خاطرات سفرشان را برای همیشه ماندگار می کنند. جیسون هاوک (Jason Hawkes)  یکی از همین افراد است. او عکاسی است که در زمینه ی ثبت تصاویر هوایی تخصص خاصی دارد و در لندن مستقر است اما برای کار، به تمام نقاط دنیا سفر می کند. در ادامه می توانید گوشه ای از هنر و تبحر او را در ثبت تصاویر هوایی نظاره گر باشید. جیسون، در 20 سال اخیر با استفاده از هلیکوپتر دو موتوره ی ای اس 355 عکس های هوایی شگفت انگیزی از شهر لندن به ثبت رسانده است. او عکس ها را در ارتفاعات مختلفی و ما بین 137 متر تا 914 متر گرفته و با اشتیاق بسیار، آن ها را با جهانیان به اشتراک گذاشته است.

در ادامه همراه کارناوال و همسفر با جیسون به آسمان لندن بیایید و این بار از نمایی دیگر، زیبایی ها، رودخانه تیمز و آسمان خراش های لندن را به تماشا بنشینید

امروز با کارناوال همراه باشید تا برخی از عکس های هوایی زیبایی که این عکاس به ثبت رسانده را ببینید.

ذکر این نکته لازم است که این تصاویر تنها گردشی تصویری را برای ما در لندن مهیا کرده اند. برای آشنایی بیشتر با این شهر و تمام دیدنی هایش، در ادامه همراه کارناوال باشید تا بیشتر از لندن بدانید...

عکس هوایی از لندن

1- تاور بریج، مشهورترین و زیباترین پل لندن

تاور بریج (Tower Bridge) یکی از جاذبه های زیبای لندن است که در شب جلوه ی زیباتری دارد.

تاور بریج لندن

2- برج شارد | چهل و ششمین ساختمان بلند دنیا در لندن

آسمان خراشی هرمی شکل در لندن وجود دارد که برج شارد (The Shard) نام دارد. این آسمان خراش 95 طبقه ای، با 310 متر ارتفاع، عنوان بلندترین برج اتحادیه اروپا و چهل و ششمین ساختمان بلند دنیا را از آن خود کرده است.

برج شارد

3- تصویری هوایی از یک ورزشگاه در لندن 

مجتمع ورزشی لندن

4- آسمان خراش هایی که ابرها را می شکافند تا به آسمان برسند

آسمان خراش های لندن

5- خیابان رنگارنگ لندن

بیلبورد های رنگارنگ تبلیغاتی خیابان پیکدیلی (Piccadilly) در شب روشن می شوند و خیابان را مزین می کنند.

خیابان پیکدیلی لندن

6- دریایی از جمعیت 

جمعیتی که در این تصویر مشاهده می کنید در پارک براک ول (Brockwell Park) قرار گرفته اند. این پارک با وسعت 5.8 هکتاری اش، در ناحیه بریکستون در جنوب لندن واقع شده است.

پارک براک ول

7- میدان ترافالگار، از اصلی ترین و مشهورترین میدان های لندن

میدان ترافالگار (Trafalgar Square)در مرکز شهر واقع شده است و از دیدنی های لندن به حساب می آید. این میدان در سال 1845 ساخته شده است.

میدان ترافالگار لندن

8- آسمان خراش های لندن به هنگام شب، زیباتر می شوند

آسمان خراش های لندن

9- میدانی با معماری جالب در لندن

تصویری از میدان گراناری (Granary Square) لندن که در آن درختان در الگو های مستطیلی کاشته شده اند.

میدان گراناری لندن

10- رودخانه تیمز لندن

رودخانه تیمز (River Thames) با طول 346 کیلومتر، در جنوب انگلستان قرار دارد. دلیل شهرت این رود عبورش از میان شهر لندن است.

رودخانه ی تیمز

11- تصویری هوایی از شهر

در تصویر بالا که از محله ی گرینوویچ پنینسولا (Greenwich Peninsula) گرفته شده، می توانید ورزشگاه او ۲ آرنا لندن (The O2 Arena) را ببینید.

ورزشگاه او ۲ آرنا لندن

12- المپیک پارک ملکه الیزابت

در سال 2012 مسابقات المپیک و پارالمپیک، در این محل برگزار شد.

المپیک پارک ملکه الیزابت

13- تماشای رژه 

جمعیتی که دراین عکس می بینید برای تماشای رژه ی اسب نگهبانان جمع شده اند.

رژه ی اسب نگهبانان

14- شب های روشن لندن

تصویر که می بینید، از پارک ویتنتر واندرلند (Winter Wonderland) در هاید پارک (Hyde Park) گرفته شده است.

هاید پارک لندن

15- شبه جزیره های لندن

در این تصویر شبه جزیره ی داگز (Dogs) و محله ی تجاری کنری وارف (Canary Wharf) را می بینید. این محله ها توسط رودخانه ی تیمز احاطه شده اند.

شبه جزیره های لندن

سخن آخر

آیا تا به حال به لندن سفر کرده اید؟

به نظر شما کدام یک از جاذبه های این شهر شگفت انگیزتر است؟

نظرات و دیدگاه های خود را با ما درمیان بگذارید.

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

vahid

سلام.سایتتون بی نظیره واقعا.دمتون گرم

انتشار:02 آذر 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.