karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

27 تیر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 اگر بخواهیم از یکی از تأثیر گذارترین و محبوب ترین شخصیت های علمی کشورمان نام ببریم، قطعا پروفسور محمود حسابی می تواند نخستین انتخاب ما باشد. دانشمندی بزرگ و نخبه ای کوشا و پرتلاش که تا آخرین ساعات زندگی اش هم دست از یادگیری و مطالعه و آموزش بر نداشت و برای کشور عزیزمان ایران، دستاوردهای بسیاری به ارمغان آورد. اگر نگاهی کوتاه به زندگی نامه این شخصیت بی نظیر بیاندازید، با لیست بلند بالایی از افتخارات او رو به رو می شوید که بدون شک شما را شگفت زده خواهد کرد. مردی که افتخاراتش تنها به وسعت میهن عزیزمان نبوده و ایرانی است که برای اولین بار نشان لژیون دونور فرانسه یا همان نشان شوالیه ادب و هنر این کشور را از آن خود کرد. همراه کارناوال باشید تا این بار سری به موزه این مرد دوست داشتنی در شمال تهران برویم و با بخشی از زندگی او بیش تر آشنا شویم.

موزه پروفسور حسابی در خیابان تجریش تهران و در خانه قدیمی و باصفای او برپا شده است. در این موزه می توانید از یادگارهای این استاد بازدید کنید و در جریان زندگی نامه پروفسور حسابی قرار بگیرید. از جمله بخش های موزه دکتر حسابی می توان به نشان ها و لوح های یادبود، سفرنامه ها، تقدیرنامه ها، یادداشت ها و نامه های پروفسور و البته اسناد قدیمی و فامیلی از خانواده این شخصیت برجسته اشاره کرد. 

در پیش رو عکسی از جوانی دکتر حسابی در کنار مادر بزرگوار ایشان، خانم گوهرشاد حسابی می بینید. جالب است بدانید که مادر ایشان در تربیت و یادگیری این فرد بزرگ نقش بسیار پررنگی داشتند و با وجود مشکلات جسمی و سختی های روزگار، لحظه ای از آموزش دو پسرش از جمله محمود دریغ نکردند؛ به گونه ای که به تنهایی فضایی را پیش آوردند تا فرزندانشان تنها در سنین 9 تا 11 سالگی، بتوانند قرآن کریم، دیوان حافظ و کتاب های گلستان و بوستان را به طور کامل به خاطر بسپارند.

البته این تنها بخشی از فداکاری ها و تلاش این بانوی گرامی برای تربیت شخصی چون دکتر حسابی بوده است. بی دلیل نیست که دکتر حسابی می گویند: 

 من تمام زندگی خود را مدیون دو زن هستم: مادرم و همسرم!

همان طور که گفته شد امروزه این عکس تاریخی و خاطره انگیز در موزه دکتر حسابی نگهداری می شود و همه روزه از ساعت 14:30 تا 22 می توانید به بازدیدش بروید.

محل نگهداری: موزه دکتر حسابی، تهران

زمان بازدید: 14:30 تا 22، جمعه ها 10 تا 22

آدرس موزه ایران: تهران، تجریش، خیابان مقصود بیک (دربندی)، چهار راه حسابی، خیابان حسابی، شماره 47

دکتر حسابی و مادرشان

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.