karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

19 تیر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

بیش از هفت میلیارد انسان بر روی کره ی زمین زندگی می کنند اما این میزان از جمعیت، به طور یکنواخت در تمامی کشور ها پخش نشده است. گاه کشور ها با مساحت کم، جمعیتی زیادی را در خود جای داده اند و گاه با مساحت زیاد جمعیتی کم را در خود دارند. هند و چین پر جمعیت ترین کشورها بر روی کره زمین هستند و بیش از یک سوم جمعیت جهان در آنها سکونت دارند.

در گذشته با توجه به سرعت زیاد افزایش جمعیت در این کشورها و دشواری کنترل آن برای دولت مردان، قوانین خاصی در کشورها اجرا شد تا افزایش جمعیت کنترل شود. برای مثال در چین قانون تک فرزندی اجرا شد و به دنیا آمدن فرزند دوم و سوم جریمه ای در پی داشت. همین موضوع سبب شد تا حدود زیادی از میزان افزایش جمعیت کشور کاسته شود اما با این وجود چین هنوز هم از پرجمعیت ترین کشورهای دنیا محسوب می شود.

با وجود جمعیت زیاد و مشکلات کنترل آن، مردمان خوش ذوق و با سلیقه ی چینی، هنری را خلق کرده اند که بسیار شگفت آور است. این هنر نظم نام دارد و موجب خلق تصاویری شده است که حیرت همگان را بر می انگیزد. 

در ادامه همراه کارناوال به چین بیایید تا شاهد نمایش ویژه ای از حضور جمعیت در کنار هم باشید. شاید تا به حال حضور عده ی زیادی انسان در کنار هم برایتان کمی وحشتناک و خسته کننده به نظر می رسیده است، اما اکنون ببینید که مردمان چین چطور نمایشی حیرت انگیز از نظم و ترتیب را به راه انداخته اند.

ورزش همگانی در چین

1- مردم در حال تمرین ورزش تای چی چوان هستند

تای چی چوان، نوعی ورزش رزمی است که در سراسر جهان و چین از محبوبیت بسیاری برخودار است. در این عکس مردم چین را می بینید که در میدانی در قین یانگ (Qinyang) واقع در استان هنان (Henan Province) جمع شده اند و در حال تمرین هستند.

مردم در حال تمرین ورزش تای چی چوان

2- امتحانات پرستاران

صد ها دانشجوی رشته ی پرستاری در هوای آزاد دانشگاه در حال امتحان دادن هستند. این امتحانات در زمین بازی دانشگاهی در باوژی (Baoji) در استان شاآنشی (Shaanxi province) برگزار می شوند.

3- پرچم چین

دانش آموزان مدرسه ای در استان جیانگشی (Jiangxi province)، در حال جشن گرفتن شصتمین سال تشکیل جمهوری چین هستند. آنها دست در دست هم، پرچم این کشور را با نظم خاصی به نمایش گذاشته اند.

پرچم چین

4- رژه ارتش

اعضای ارتش آواز خوانان در حال انجام رژه ای هستند که به منظور جشن 70 سالگی پایان جنگ جهانی دوم در پکن برگزار شد.

رژه ارتش

Damir Sagolj

5- بزرگترین نمایشی هوایی از ریه انسان

1500 نفر شرکت کننده در این نمایش هوایی کت و شلوار قرمز و آبی پوشیدند و تصویر بزرگی از ریه ی انسان را به وجود آوردند. این نمایش توانست بزرگترین تصویر از یک عضو انسان را عرضه و رکورد جهانی گینس را در 15 نوامبر 2015 به نام خود ثبت کند. رسانه ها ی محلی گزارش دادند که این نمایش از طرف مرکز تحقیقات سلامت در پکن، به منظور آگاهی از سلامت ریه ها بر پا شده بود. 

بزرگترین نمایشی هوایی از ریه انسان

6- متخصصان آرایش در ورزشگاه

متخصصان آرایش و زیبایی در حال تست محصولات مراقبت از پوست بر روی شرکت کنندگان زن هستند. این رویداد توسط سالن آرایشی چینی سامون لیزا (beauty salon Samun Lisa) در استادیوم مرکز ورزشی شاندونگ (Shandong Sports Center) برگزار شد. این ورزشگاه در شهر جینان (Jinan city) قرار دارد و بزرگی این مراسم سبب شد تا در گینس ثبت شود.

متخصصان آرایش در ورزشگاه

7- معلم و شاگردان چینی

 در این عکس معلم چینی در میان دانش آموزان راهنمایی در حین یک جلسه در مدرسه ای در شهرستان جیانگسو (Jiangsu province) قدم می زند. مقامات محلی دانش آموزان را تشویق کرده اند تا برای پرورش وطن پرستی آنها و روز ملی لباس قرمز بر تن کنند.

معلم و شاگردان چینی

8- ورزش دسته جمعی

جمعیت درون این عکس در حال تمرین چی کونگ، نوعی ورزش رزمی و سنتی چین، در استادیومی در شهر تایجو  (Taizhou) هستند. بیش از 1200 نفر در این نمایش وارد شدند تا انگیزه ی بیشتری برای شرکت در ورزش ایجاد کنند. 

ورزش دسته جمعی

9- مراسم یادبود هشتاد و چهارمین سالگرد تهاجم ژاپن 

سربازان و غیر نظامیان با نظم خاصی در طی مراسم یادبود هشتاد و چهارمین سالگرد تهاجم ژاپن به چین ایستاده اند. 

مراسم یادبود هشتاد و چهارمین سالگرد تهاجم ژاپن

10- مراسم افتتاحیه تیم فوتبال

این تصویر نمایش دانش آموزان را در طی مراسم افتتاحیه تیم فوتبال در مدرسه ی هنر های رزمی شائولین تاگو (Shaolin Tagou) در دنگ فنگ را نشان می دهد. 

مراسم افتتاحیه تیم فوتبال

11- بزرگترین کیوآر کد انسانی

کیوآر کد، نوعی بارکد است که یک سری اطلاعات نهفته دارد. در این تصویر 2499 کارمندان و اعضای خانواده ی آن ها با نگه داشتن چترهایی بزرگترین کیوآر کد انسانی را ساختند. این کد رسمی کارخانه کوکا کولا در یکی از محبوب ترین اپلیکیشن اجتماعی است. این نمایش غول پیکر 2,503 متر مساحت داشته و طول و عرض آن 51.3 متر و 48.8 متر اندازی گیری شده است.

بزرگترین کیوآر کد انسانی

12- رژه ارتش آزادی خواه

ارتش آزادی خواه چین، در طول رژه نظامی در پکن، از تایتانان رستروم (Tiananmen Rostrum) عبور کرد.

رژه ارتش آزادی خواه

13- شرکت کنندگان ورزش تای چی چوان

این ورزش همگانی در میدانی در منطقه جی فانگ (Jiefang) انجام شده است. 

شرکت کنندگان ورزش تای چی چوان

14- افتتاحیه ی بازی های دانشگاهی

هنرمندان در افتتاحیه ای بیست و ششمین بازی های دانشگاهی شرکت کرده اند که در مرکز ورزشی شنژن (Shenzhen Sports Center) برگزار شده است.

افتتاحیه ی بازی های دانشگاهی

15- رژه سربازان در پکن

رژه ی سربازان در پکن

Yao Dawei

سخن آخر

تا به حال این نمایش حیرت انگیز از نظم را دیده بودید؟

به نظر شما این نظم از چه چیزی نشات می گیرد؟

نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

6 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

خیلی عالی بود واقعا سالی که نکوست از بهارش پیداست اینچنین نظم بیانگر پیشرفت و ترقی مداوم است

انتشار:19 مهر 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

ولي

وقتي كه اين نظم مديريت شده را ميبينيم ، تازه متوجه ميشويم كه هنوز الفباي مديريت در ايران رعايت نميشه و چقدر هم بي نظم هستيم . ما كجا و آنها كجا .

انتشار:24 دی 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

ناشناس

خیلی خوب بود.نظم منشا پیشرفتشون شده

انتشار:17 مهر 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.