karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

01 شهریور 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

دبی بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر امارات متحده عربی است که در ساحل جنوب شرقی خلیج فارس دلبری می کند و با معماری و خط افق منحصر به فردش هوش از سر هر بیننده ای می برد. این شیخ نشین عربی با ساختمان های بلند و منظر شهری خارق العاده جلوه ی متفاوتی به صحرای امارات داده است و محبوبیت و معروفیت بسیاری در میان مردم دنیا به دست آورده و برای مغازه ها و فروشگاه های خرید تجملی، معماری فوق مدرن و شب های زنده ی بی نظیرش شهرت زیادی پیدا کرده است. شب های زنده ای که خود بدل به جاذبه ی بزرگی شده و گردشگران زیادی را از گوشه و کنار دنیا به سوی خود می کشاند. شب های دبی با نورپردازی های خیره کننده و درخشان، رنگ آمیزی بی بدیل و خط افق یگانه اش، انسان را غرق در زیبایی و شگفتی می کند و زندگی در شب را معنای تازه ای می بخشد. جایی که زندگی در شبِ آن، تپش تازه ای می یابد و لحظه ای از هیجان و سرزندگی باز نمی ماند و هر آن تصویر جذاب و جدیدی را در برابرتان به نمایش می گذارد. با انرژی، مهمان نوازی و روی گشاده ای که مردم دنیا را شیفته خود کرده و آوازه ی شبهای فوق العاده آن را به تمام جهان رسانده است.

در عکاسی در سفر امروز به همراه شما در کارناوال به این اَبرشهر عربی سر می زنیم و غرق در زیبایی های بی حد و حصر آن در شب می شویم. با ما در این سفر پر از نور و زیبایی و تفاوت همراه باشید.

ورود به صفحه اختصاصی راهنمای سفر به دبی

برج الخلیفه، شبهای دوبی

1- دبی از فراز ابر و مه

شهر دبی در دل صحرای امارات ساخته شده و آب و هوای گرم و خشکی دارد که گاه دمای آن به 50 درجه سانتی گراد نیز می رسد. در چنین شرایطی تصور ابر و مه در دبی قدری سخت است اما این شهر چنان در آسمان بالا رفته است که دیدن ابر و مه از فراز آسمانخراش های آن کم کم عادی می شود. 

دوبی از فراز ابر و مه، شبهای دوبی

دوبی از فراز ابر و مه، شبهای دوبی

دوبی از فراز ابر و مه، شبهای دوبی

2- نورانی تر از همیشه | شکوه آتش بازی در شبهای دبی

نور شهر دبی در شب تنها به چراغ ها و مشعل هایی که در سرتاسر شهر گسترده شده اند، باز نمی گردد. گاه آتش بازی هایی به مناسبت های مختلف مانند سال نو میلادی، عیدهای اسلامی و ... جلوه شهر را نورانی تر از همیشه می کند و شکوه بیشتری به آن می بخشد.

شکوه آتش بازی در شبهای دوبی

شکوه آتش بازی در شبهای دوبی

شکوه آتش بازی در شبهای دوبی

3- برج خلیفه | بلندترین آسمان‌خراش دنیا غرق در نور و زیبایی

 برج خلیفه یا برج دبی، بلندترین آسما خراش دنیاست. این برج با 163 طبقه قابل استفاده و 828 متر ارتفاع نظاره گر زیبایی های شهر دبی است. ساخت آن در ژانویه سال 2004 آغاز شده و در ژانویه 2010 تنها طی مدت شش سال به اتمام رسیده است. طراحی آن با الهام از معماری اسلامی، طبیعت صحرا و گل هایمنوکالیس (Hymenocallis) انجام گرفته است.

برج الخلیفه، شبهای دوبی

برج الخلیفه، شبهای دوبی

برج الخلیفه، شبهای دوبی

4- خط ساحلی شبهای دبی | نمایش فوق العاده ای از طراحی، نور و رنگ 

ساحل های دبی با امکانات رفاهی و سرگرمی فراوان از دیگر جاذبه های معروف این شهر هستند. ساحل غروب، که در این عکس ها نمایی از شب آن را مشاهده می کنید، ساحل جمیرا، ساحل کایت، ساحل مخفی و ... از ساحل های مشهور و جذاب دبی هستند. در عکس های زیر نمای متفاوتی از برج العرب، لوکس ترین هتل هفت ستاره ی دنیا می بینید.

خط ساحلی شبهای دوبی

خط ساحلی شبهای دوبی

خط ساحلی شبهای دوبی

5- شبهای مارینا | تفرجگاه ساحلی دبی 

دبی مارینا محله ی ساحلی معروف دبی است که در اطراف یک کانال آب مصنوعی ایجاد شده است. این کانال مصنوعی از خلیج فارس به طول سه کیلومتر کشیده شده و برج های مسکونی در اطراف آن قد برافراشته اند.هدف نهایی این پروژه سکونت 120 هزار نفر در آپارتمان ها و خانه های این محله است که در صورت تحقق به بزرگترین مارینای ساخته شده به دست انسان بدل می شود.

شبهای مارینا

شبهای مارینا

شبهای مارینا

6- شب رنگارنگ دبی از فراز آسمان خراش های آن 

دبی شهر آسمان خراش هاست. در این شهر 911 آسمان خراش وجود دارد که 173 عدد از آنها بالای 150 متر ارتفاع دارند و از این بابت شهری مرتفع به حساب می آید.  از میان این آسمان خراش ها 19 عدد ارتفاعی بالاتر از 300 متر دارد. عکس های این مجموعه نه با استفاده از پهباد که با شجاعت عکاس و قرار گرفتن بر بالای مرتفع ترین ساختمان ها گرفته شده است.

شب رنگارنگ دوبی از فراز آسمانخراش های آن

شب رنگارنگ دوبی از فراز آسمانخراش های آن

شب رنگارنگ دوبی از فراز آسمانخراش های آن

7- شب های روشن جاده های دبی

شب های روشن جاده های دوبی

شب های روشن جاده های دوبی

شب های روشن جاده های دوبی

8- آب نمای دبی | رقص زیبای آب

آب نمابی دبی، فواره ی بزرگی است که با نوای موسیقی به رقص در می آید و در دریاچه برج خلیفه قرار گرفته است. این آب نما با هزینه ی 800 میلیون درهم، 218 میلیون دلار آمریکا، ساخته شده و طرحی مشابه آب نمای معروف هتل پلازیوی لاس وگاس دارد.

فواره ی دوبی، شبهای روشن دبی

فواره ی دوبی، شبهای روشن دبی

فواره ی دوبی، شبهای روشن دبی

فواره ی دوبی، شبهای روشن دبی

9- درخشان و فروزان | مشتعل از میلیون ها چراغ

شهر دبی با خط افق بلند و در حال تغییرش، حال و هوای یکی از فیلم های علمی و تخیلی را تداعی می کند. شهری که هر غروب و شب با میلیون ها چراغ روشن به مثابه ی گلوله ای از آتش مشتعل در می آید.

درخشان و فروزان، شبهای نورانی دوبی

درخشان و فروزان، شبهای نورانی دوبی

درخشان و فروزان، شبهای نورانی دوبی

10- نماهای متفاوت از شبهای دبی

نماهای متفاوت از شبهای دوبی

نماهای متفاوت از شبهای دوبی

نماهای متفاوت از شبهای دوبی

11- سرعت در شب | خط متروی دبی

خط قرمز یکی از دو خطوط شبکه ی مترو شهر دبی است که با طول بیش از 52 کیلومتر و 29 ایستگاه، منطقه الراشدیه در شرق این کشور را به منطقه ی آزاد جبل در غرب آن متصل می کند.

خط متروی دبی

12- آسمان شب دبی | جلوه کمتر دیده شده طبیعت آن

زمانی که در شب از شهر نورانی و رنگارنگ دبی دور می شویم، آسمان جلوه ی زیبای پرستاره ی خود را به نمایش می گذارد و بر جذابیت های گردشگری، سفر و عکاسی آن می افزاید.

آسمان شب دوبی

آسمان شب دوبی

سخن آخر

 امروز به همراه شما در کارناوال به شهر زیبا و معروف دبی در شب سری زدیم. از بالای آسمانخراش های آن این شهر نورانی را از نظر گذراندیم و به تماشای برج ها و ساختمان های معروف ان در شب نشستیم. نظر شما در مورد این شهر و شبهای آن چیست؟ آیا تا کنون زندگی در شبهای این شهر را از نزدیک تجربه کرده اید؟ نظرات و تجربیاتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

حمید

دبی بیابانی بیش نیست.فقط کافیه یه قدم از شهر بیرون برید و پا در جاده بگذارید.پیاده ظرف نیم ساعت تلف میشه ادم.جا نیست که.

انتشار:02 شهریور 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.