karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

23 دی 1397

به روز رسانی

29 آبان 1398

صخره های روشه بیروت از منحصر به فردترین جاذبه های این سرزمین هستند و توجه هر گردشگری را به خود جلب می کنند. در این مطلب می خواهیم نگاهی به این جاذبه تماشایی داشته باشیم، چگونگی بازدید از صخره های روشه بیروت را توضیح دهیم و بگوییم که اصلا صخره روشه کجاست؟ همچنین نگاهی می اندازیم به چند عکس از صخره های روشه بیروت. همراه با کارناوال به شهر بیروت، پایتخت تماشایی لبنان بیایید. 

صخره های روشه لبنان

Davide Bianchi

چرا صخره های روشه؟


  • این صخره ها یکی از نمادهای مهم شهر بیروت هستند.
  • می توانید منظره زیباترین طلوع و غروب شهر را در کنار این صخره ها تماشا کنید.
  • صخره های روشه در یکی از بهترین مناطق تفریحی شهر قرار گرفته اند و در کنار بازدید از آن ها می توانید از تفریحاتی مانند قایق سواری، عکاسی، پیاده روی، شکم گردی و ... نیز لذت ببرید. 

تصویر هوایی از بیروت

صخره های روشه

Sini

آشنایی با صخره های روشه | Raouche Rocks

بیروت، پایتخت لبنان، بزرگترین و زیباترین شهر این کشور به حساب می آید و جاذبه های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از مهمترینِ این جاذبه ها، صخره های روشه یا صخره های کبوتر هستند. این صخره ها در سواحل غربی شهر بیروت و در منطقه مسکونی-بازرگانی روشه قرار دارند و یکی از اصلی ترین جاذبه هایی هستند که در سفر به این شهر باید از آن ها بازدید کنید. اما چه چیزی باعث شهرت صخره های روشه شده است؟

شکل ظاهری این دو صخره را می توان مهمترین دلیل محبوبیت و توجه گردشگران به آن ها دانست. این دو صخره با ارتفاعی 40 متری (در برخی منابع 60 متر) درست در ساحل دریای مدیترانه سر از آب بیرون آورده اند؛ همچون سربازانی که در دروازه های شهر برای نگهبانی ایستاده باشند و همین موضوع سبب شده تا به این دو صخره لقب نگهبانان بیروت را بدهند. 

یکی از این دو صخره پهنای بیشتری دارد و در زیرش، یک طاق یا کمان قوسی شکل به چشم می خورد. پهنای دیگری کمتر است و شمایل خاصی را در ذهن تداعی نمی کند. جنس این دو صخره از آهک است و بر روی بدنه شان رگه های سیاهی به چشم می خورد که آهکی بودن شان را تایید می کند. قدمت این دو اثر طبیعی به دوران پیش از تاریخ باز می گردد و گفته می شود که دلیل شکل گیری آن ها، جابه‌جایی لایه های زمین و یک زلزله عظیم بوده است. در مورد نحوه شکل گیری این دو صخره در ادامه توضیح خواهیم داد. 

اصلی ترین دلیل شهرت این دو صخره، شکل ظاهری شان است؛ اما عوامل دیگری نیز به شهرت این صخره ها دامن زده که از جمله شان، می توان به خودکشی هایی که در این منطقه اتفاق افتاده است اشاره کرد. همچنین فضای تفریحی جذاب در اطراف این صخره ها نیز از دلایل شهرت و اعتبارشان هستند. کمتر کسی ست که به پایتخت تماشایی لبنان سفر کند و بازدیدی از این صخره ها نداشته باشد؛ به ویژه در زمان غروب آفتاب در نواحی اطراف صخره ها شور و حالی به راه می افتد و افراد بی شماری می خواهند ساعات پایانی روزشان را در کنار این منظره تماشایی سپری کنند. 

همراه مان باشید تا هم از ماجرای خودکشی ها در اطراف این صخره ها برای تان بگوییم و هم تفریحات رایج در این جا را به شما معرفی کنیم. 

لبنان بیروت

Mohamad Dweik

صخره های روشه بیروت

خوشگذرانی 

صخره های روشه بیروت در منطقه مسکونی-بازرگانی روشه و در کنار خط ساحلی ال منارا (al-Manara) واقع شده اند. این منطقه به خاطر ساختمان های بلند، رستوران ها و کافه های متعدد و همینطور صخره های محبوب و معروف بیروت شهرت پیدا کرده است. بسیاری بر این باورند که اگر کسی به شهر بیروت سفر کند و از روشه و صخره های باصلابتش دیدن نکند، سفرش نیمه کاره مانده است و هیچ ارزشی ندارد. اما در کنار تماشای صخره های بیروت، تفریحات دیگری هم در این حوالی وجود دارد که در ادامه اشاره به آن ها خواهیم داشت. 

1- قایق سواری و جت اسکی

در فصل تابستان با پرداخت هزینه ای ناچیز می توانید با قایق و یا جت اسکی تا نزدیکی این صخره های بروید و از میان قسمت طاقی شکل صخره بزرگتر عبور کنید. هزینه های دقیقی برای قایق و جت اسکی سواری وجود ندارد پس حواس تان باشد پیش از سوار شدن حتما با قایقران ها به توافق برسید. 

قایق سواری صخره های روشه

Basma Witwit

2- تماشای منظره طلوع و غروب آفتاب

یکی از محبوب ترین زمان ها برای بازدید از این دو صخره منحصر به فرد، وقت غروب یا طلوع خورشید است. بیشتر مردم بیروت، وقت غروب را برای بازدید از این ناحیه و سپری کردن لحظاتی آرام انتخاب می کنند. پس در این زمان، ناحیه روشه بسیار شلوغ و پرهیاهوست؛ اما اگر می خواهید لحظات آرام تری را سپری کنید، زمان طلوع آفتاب را به شما پیشنهاد می دهیم. 

صخره های روشه

Cedric Ghoussoub

3- پیاده روی و دوچرخه سواری

همانطور که گفتیم صخره های روشه در خط ساحلی ال منارا (Al-Manara) قرار دارند. طول این خط ساحلی، 10 کیلومتر است و از عینُ المریّسه (Ain al-Mreisse) آغاز می شود و تا انتهای منطقه روشه ادامه دارد. دو خیابان پاریس (Avenue de Paris) و شارل دوگل (Avenue General de Gaulle) مسیر ال منارا را تشکیل می دهند. ال منارا چشم اندازی بسیار دیدنی دارد و با درختان نخلی که در تمام طول این ناحیه کشیده شده اند، زیباتر و تماشایی تر شده است. افراد بسیاری از فرصت استفاده می کنند و برای پیاده روی یا دوچرخه سواری ال منارا را بر می گزینند. شما در حین بازدید از صخره های روشه این افراد را خواهید دید؛ می توانید به آن ها ملحق شوید تا به گردش تان جذابیت دوچندان ببخشید. 

دوچرخه سواری صخره های روشه بیروت

4- غواصی

در سواحل بیروت، باشگاه های غواصی متعددی وجود دارد و در منطقه روشه نیز این باشگاه های غواصی به چشم می خورند. پس شما می توانید از این فرصت جذاب استفاده کنید و غواصی را نیز در برنامه های تان بگذارید. در نزدیکی ساحل بیروت دیدنی های متعددی وجود دارد، دالان ها، غارها، صخره های مرجانی و ...، و غواص های کنجکاو زمانی که زیر آب هستند از بسیاری از این موارد بازدید می کنند. همچنین در این منطقه حیوانات آبزی از جمله مارماهی رنگین، هامور، لاکپشت و هشت پا نیز زندگی می کنند و در طی غواصی می توان آن ها را دید. جالب آن که در برخی مسیرهای غواصی، ممکن است بازدید از صخره های روشه در زیر آب نیز برای تان میسر شود. 

5- ماهیگیری

یکی دیگر از تفریحات رایج در نزدیکی صخره های روشه، ماهیگیری است. مردم زیادی در کناره خط ساحلی جمع می شوند و قلاب ماهیگیری شان را به درون دریای مدیترانه می اندازند تا طعمه ای نصیب شان شود. 

ماهیگیری بیروت

6- شکم گردی

خیابان پاریس (Avenue de Paris) از مشهورترین خیابان های شهر بیروت است و هم گردشگران و هم مردم محلی از گشت و گذار در این منطقه استقبال می کنند. همین محبوبیت سبب شده است تا کافه ها و رستوران های متعددی در این محدوده به راه بیفتد. غذاهای خیابانی هم از انتخاب های محبوب در این منطقه هستند. در این خیابان ها

دستفروش های بسیاری را در حال فروختن چای و قهوه، و تنقلاتی مانند آجیل، ذرت و کعک (1) می بینید. می توانید از آن ها خوراکی دلچسبی بخرید و با تماشای منظره پیش روی تان، آن ها را نوش جان کنید و این، پایان دلپذیری به گشت و گذارتان باشد. 

پاورقی


1: کعک (ka’ik) در واژه به معنای کیک است و به همین خاطر، می توانید در لبنان انواع مختلف آن را ببینید. 

بیروت لبنان

Karim Sakr

فروش نان کعک بیروت

نامگذاری صخره ها

صخره های روشه را با نام های متفاوتی می شناسند، از جمله بیروت، روشه و کبوتر. دلیل آن که این اثر طبیعی را صخره های بیروت می نامند که واضح است. این صخره ها نماد شهر بیروت هستند و تقریبا در تمامی تصاویر معرفی این شهر، به چشم می خورند. اما درباره روشه ... شاید با خودتان فکر کنید که این نام از منطقه ای که صخره ها در آن جای دارند گرفته شده است، اما دقیقا برعکس! منطقه روشه نام خود را از صخره ها گرفته است. 

برخی از افراد بر این باورند که ریشه این نام از واژه راش (Rosh) در زبان آرامی (1) و یا رأس در زبان عربی گرفته شده است؛ هر دوی این واژه ها، به معنای سر هستند؛ اما عده ای هم معتقدند که نام صخره ها از کلمه ای فرانسوی Rocher به معنای سنگ آمده است. 

درباره دیگر نام این صخره ها، یعنی کبوتر اطلاعات خاصی در دست نیست. برخی از افراد می گویند که به خاطر کبوترهایی که در این ناحیه زندگی می کنند، چنین نامی را به آن ها داده اند، اما اگر به این ناحیه سفر کنید متوجه می شوید که کبوتری در این جا به چشم نمی خورد، پس این ادعا بی اساس است. 

پاورقی


1: زبان آرامی (Aramaic) بیش از ۳۰۰۰ سال قدمت دارد اما در حال حاضر، جزو زبان های در حال انقراض شمرده می شود. این زبان، زبان اداری امپراتوری ها و کاهنان بوده است. آرامی را زبان عیسی دانسته اند و امروزه هنوز در اقلیت های کوچک به این زبان سخن می گویند.

صخره های روشه بیروت

صخره های روشه

روشه، صخره خودکشی!

در سال ۱۹۷۷، با مرگ خواننده مصری، عبدالحليم حافظ (Abdel Halim Hafez)، که شهرت و آوازه بسیاری در جهان عرب دارد، سه تن از طرفداران پروپا قرص او از کنار صخره های روشه خود را به دريای مديترانه انداختند و خودکشی کردند. گفته می شود که این تنها حادثه خودکشی در این منطقه نبوده و تاکنون افراد بسیاری، در مناطق اطراف صخره ها، به قصد خودکشی خود را به پایین پرت کرده اند. به همین خاطر تا مدت ها به این دو اثر طبیعی صخره خودکشی یا مرگ می گفتند. البته بعدها لقب آن ها را به صخره های عشق تغییر دادند. چرا که بسیاری بر این باورند که خودکشی های این منطقه بیشتر به خاطر شکست های عشقی اتفاق می افتد. 

صخره های روشه بیروت

Sherin Atrouni

تاکسی: راحت ترین و البته گران ترین وسیله حمل و نقل در بیروت، تاکسی ها هستند. ورودی تاکسی های بیروت برابر با 6.5 دلار (341,965 تومان) است و به ازای هر ۱ کیلومتر حدود 1.5 دلار (78,915 تومان) به کرایه اضافه می کنند. همچنین این را در نظر داشته باشید که به راننده تان بگویید قصد رفتن به "صخره های بیروت" را دارید، چون برخی از مردم محلی صخره های روشه را با این نام می شناسند. 

آدرس: لبنان، غرب شهر بیروت، خط ساحلی ال منارا، منطقه روشه

Address: Raouche, al-Manara, Beirut, Lebanon

صخره های روشه

Paul Saad

دیدنی های اطراف 

  • لونا پارک بیروت | Beirut Luna Park: در فاصله 900 متری
  • بنای تاریخی خانه صورتی | La Maison Rose: در فاصله 1.1 کیلومتری

بنای تاریخی خانه صورتی

لونا پارک بیروت

دلیل شکل گیری صخره های روشه

بسیاری از زمین شناسان و پژوهشگران بر این باورند که صخره های روشه بر اثر وقوع یک زلزله عظیم در قرن سیزده میلادی پدید آمده اند. این زمین لرزه قدرتمند حدود سال 1202، به مرکزیت جنوب غربی سوریه به وقوع پیوست. زمین شناسان عقیده دارند که صخره های روشه از همین زمین لرزه متولد شده اند. در نهایت فرسایش خاک و گذر زمان هم به کمک زلزله آمدند تا صخره ها را به شکل امروزی شان در بیاورند.

طعم آدرنالین به روی صخره های روشه

اگر قدری طرفدار ورزش های هیجانی باشید، حتما با اولین نگاه به صخره های روشه به خوبی متوجه پتانسیل شان را برای تفریحات ماجراجویانه شده اید. اگرچه این منطقه به خاطر ارزش تاریخی و اهمیت بسیاری که برای شهر بیروت دارد، به خوبی مراقبت می شود و کمتر پیش می آید که اجازه دهند کسی از نماد شهرشان بالا برود، اما با این حال استثناهایی هم در این زمینه می توان قائل شد، مانند ماجرای طناب بازی سال 2017!

در این سال، کمپانی ردبول که اسپانسر ورزش های هیجانی بسیاری در دنیاست، به این دو صخره توجه ویژه ای نشان داد. آن ها با وزارت گردشگری لبنان به توافق رسیدند و این فرصت را برای جوان 20 ساله آمریکایی، الکس میسون (Alex Mason) فراهم آوردند تا میان این دو صخره اسلک‌لاین (بندلغزی) کند. این دو صخره، با یکدیگر ارتفاعی برابر به اندازه 40 متر از سطح آب دارند و همین موضوع سبب می شود تا بندلغزی بر روی شان میسر باشد. جالب آن که رکورد قبلی الکس، بندلغزی در ارتفاع 36 متری بود و او توانست با گذشتن از میان دو نماد مهم شهر بیروت، رکورد خود را به 40 متر افزایش دهد. 

بندلغزی صخره های روشه

بندلغزی صخره های روشه

دالیه روشه، منطقه ممنوعه برای بازدید

یکی از بهترین نواحی برای تماشای صخره های روشه و گذراندن اوقات دلپذیر در کنارشان، دالیه روشه (Dalieh of Raouche) است. اما متاسفانه در حال حاضر این ناحیه را حصاربندی کرده اند تا در آینده یک اقامتگاه ساحلی در این جا ساخته شود؛ به همین خاطر امکان بازدید از این منطقه را نخواهید داشت.

دالیه روشه گوشه ای از خط ساحلی ال منارا است که منظره ای تماشایی به صخره های روشه دارد و در میان ساحل صخره ای و مرتفع این ناحیه راهی به سوی دریا باز می کند. این مکان بیش از 7000 هزار سال است که بخشی از بیروت و زندگی روزمره مردم شمرده می شود. تا به امروز بسیاری از مردم برای بازدید از این صخره ها، به منطقه دالیه روشه می رفتند، در کنار آب به تفریح می پرداختند و حتا پیک نیک می کردند. شنا کردن و ماهیگیری نیز از تفریحاتی بود که در این منطقه صورت می گرفت. حتا در زمان هایی از تاریخ، در این خطه رسوم مذهبی برگزار می شد. بر اساس کاوش هایی که در اوایل قرن بیستم در این ناحیه صورت گرفت، ابزار سنگی و صنایع دستی دیگری از دوران نوسنگی نیز در این ناحیه کشف شد. 

این روزها مخالفت بسیاری درباره ساخت و ساز در این ناحیه وجود دارد و مردم اعتراض خود را با نقاشی ها و طراحی های اعتراضی خود بر روی سیم های کشیده شده و بتن های اطراف دالیه روشه به گوش مقامات می رسانند. 

دالیه روشه

دالیه روشه

بتن های اطراف دالیه روشه

دالیه روشه

سخن آخر

نگاهی به یکی از جاذبه های بسیار معروف شهر بیروت، یعنی صخره های روشه داشتیم. نمونه هایی از خوشگذرانی در کنار این صخره ها را برای تان ذکر کردیم. 

نظرتان درباره این جاذبه چیست؟

آیا تا به حال با این صخره ها آشنایی داشتید یا از آن ها بازدید کرده اید؟

منتظر دیدگاه شما درباره این صخره های منحصر به فرد و تماشایی هستیم.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

مجید

سلام.بنده مهرماه96 بمدت یک هفته به بیروت سفرکردم.مسیرهوایی بعلت دورزدن عراق وسوریه واستفاده ازمسیرقبرس کمی طولانیه وحدود3.5ساعت طول میکشه.بیروت شهرشلوغ وزنده ایست.خیابان اصلی شهرکه مملوازفروشگاه ورستوران وکافه هست الحمرانام داره وشبهای زنده ای داره که بیشترهتلهاهم درحوالی همین خیابون هستندوصخره الروشه یا صخره عشاق که نمادبیروت بوده ودرکرانه ساحل غربی شهر قرار داره براحتی با 20 دقیقه پیاده روی ازاین خیابان قابل دسترسیه بشرطیکه هتلتون هم درغرب الحمراباشه.درکنارساحل هتلها ورستورانهاوفروشگاههای شیک ویک پیاده روی سنگفرش شده جهت پیاده روی ودوچرخه سواری داره وبهترین زمان استفاده ازاین ساحل نزدیک غروب آفتاب تا پاسی ازشب هست ولی غروب آفتاب فوق العاده ای داره.وحتما توصیه میکنم شام خودرادریکی ازرستورانهای مشرف به صخره میل بفرماییدکه خاطره شیرین ماندگاری ازسفررابراتون به ارمغان میاره.پول رایج لبنان لیره هست ولی دلاربراحتی قابل استفاده هست حتی دررستورانهاوتاکسی وتمام فروشگاهها.هردلار1500لیره هست واین نرخ همیشه ودرهمه جاثابته.لبنان بااینکه کشور توریستیه ولی اصلا زیرساختهای توریستی رو نداره.تابلوی راهنمابه زبان انگلیسی نداره.جوانهابه زبان انگلیسی وفرانسه قدری آشنایی دارن ولی راننده ها اصلا.ویک توریست دربخش حمل ونقل کاملامشکل پیدامیکنه.بیروت مترو واتوبوسرانی نداره وفقط ون وتاکسی داره.تعدادتاکسیهاخیلی زیاده ولی قیمتهاشون خیلی بالاست وغالبا دنبال توریست میگردن وواقعا مزاحم آرامش انسان میشن چون بی وقفه دارن کنارتون بوق میزنن وبه زبان خودشون چیزایی میگن.کلاآدمهای پرسروصدایی هستن.بلندصحبت میکنن.مرتب بوق میزنن اونم بوقهای تقویت شده.درمعابرعمومی وکنارساحل زباله میریزن وتابتونن سرتون کلاه میذارن.مثلا کرایه ون 1000لیره ولی اگربفهمن شما خارجی هستید 2یا3هزارمیگیرن.وقتی خواستید تاکسی بگیرید اگربگید "کورس"یعنی دربست نمیخواهیدوکرایتون تایک پنجم کاهش پیدامیکنه .به همین دلیل راغب نیستندوازاین راه میتونیدرفع شرکنید.یعنی وقتی تاکسی نمیخواهید بهشون بگید "کورس"اونامیرن.

تقریبا همه جا وحتی جاهای دیدنی بیرون شهرراهم میتونید بامینی بوس و ون برید.مثلاجونیه دیدنیه وتله کابین داره که میتونیدبامینی بوس برید وقیمت تله کابین هم خیلی پایینه وبالای تله کابین مناظرزیبایی داره فقط بعضی روزها تعطیله که از رسپشن هتلتون میتونید آمارشو بگیرید.
ازدیگرجاهای دیدنی بیروت "غارجعیتا" است که دوطبقه هست .طبقه پایینش آب هست وباقایق میریدمثل علیصدر وطبقه بالاش خشکه ومعابری درست کردن که دسترسی به اعماق غار رابراتون فراهم میکنه.فقط متاسفانه نمیذارن دوربین وموبایل همراه ببرید.بازدیداین غار راشدیدا توصیه میکنم.بسیارباعظمت وعجیب است وشاید منحصربفردچون بقیه جاهای دیدنی را میشوددرکشورهای دیگرهم دیدولی اینجا خاصه.برای رفتن به غار کافیه مینی بوسهای جونیه راسواربشید وبگید میخواهید بریدغار.یه جایی پیادتون میکنن که تاکسی ایستاده ومیبره غار.مسیرشم حدودا 20 کیلومتره.ومجددا ازهمین مسیربرگردید.
هتلهای بیروت کیفیت قابل قبولی داره وتمیزه وازاین بابت نگران نباشید.سفر خوش وبه یادموندنی روبراتون آرزو میکنم.

فهیمه دزفولی

سلام به شما همراه کارناوالی
سپاسگزاریم که تجربیات سفرتون رو با ما و دیگر مخاطبان به اشتراک گذاشتین و با دقت درباره جزییاتش برامون نوشتین. اگر علاقه دارید میتونین تجربیات این سفر رو در قالب سفرنامه در کارناوال منتشر کنید. روی صفحه اصلی سایت نوار کارناوالی شو رو کلیک کنید و عکسها و توضیحاتتون رو مثل یک سفرنامه برای کارناوالیها منتشر کنین.
بعلاوه برامون باعث خوشحالیه که فرم تماس باما رو پرکنید و به ما اجازه ارتباط بیشتر با خودتون رو بدید تا بتونیم در صورت لزوم از تجربیاتتون استفاده کنیم و با شما در تماس باشیم

04 تیر 1397

انتشار:31 خرداد 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

نورا

سلام :) تبریک ب سایت بی نظیرتون. راهنمایی هاتون واقعا جامع و کامله اما نه برای لبنان :( اطلاعات دقیقتون در مورد کشورای دیگه خیلی خوبه اما چرا این اطلاعات رو در مورد لبنان ندارین؟ ممنون میشم راهنماییم کنین. مطالبی از قبیل راهنمای حمل و نقل و ارز و هزینه.

مهدیه اکبری پارسا

دوست عزیز سلام

ممنون از اینکه سایت ما رو انتخاب کردید و خوشحالیم که کارناوال رو دوست داشتید. 

در مورد مطلبی هم که نوشتید باید به اطلاعتون برسونم که حتما در سریع ترین زمان ممکن به این خواسته شما رسیدگی می شود. تیم تحریریه کارناوال معرفی کشور زیبای لبنان مانند هزینه های سفر به نقاط مختلف این کشور، معرفی شهرها و جاذبه های گوناگون لبنان را در اولویت کاری خودش قرار داده و به زودی مطالب جامع و کاملی در این زمینه منتشر می کند. همراه ما باشید تا اطلاعاتی که نیاز دارید را به زودی زود دریافت کنید. 

ممنون از دیدگاه، همراهی و ایده خوب شما

پایدار باشید

12 بهمن 1396

انتشار:11 بهمن 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.