karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

20 تیر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

از میان کشورهای مختلفی که در سرتاسر دنیا وجود دارند، برخی پرآوازه و محبوب ترند و مقصد سفرهای بسیار و برخی دیگر کمی ناشناخته. دلیل این ناشناخته بودن گاه به دلیل فقر آن کشور و نداشتن امکانات رفاهی است و گاهی دیگر به دلیل ناامنی، که سبب می شود کمتر مسافری آن کشور را برای سفر انتخاب کند. گاه ممکن است که همه ی این دلایل دهن به دهن بچرخند و به کابوسی وحشتناک برای بازدید کننده تبدیل شوند.

پاکستان یکی از این کشورهاست؛ کشوری که با وجود تمام زیبایی هایش کمتر کسی شجاعت سفر به آن را دارد. اما آیا واقعا پاکستان تا این حد وحشتناک است و نامناسب برای سفر؟! درست است که این کشور با درگیری هایی که با آن دست و پنجه نرم می کند، شاید خیلی امن به نظر نرسد اما واقعیت چیزی دیگری است. شما به عنوان یک توریست می توانید به راحتی به این کشور سفر کنید و از زیبایی هایی لذت ببرید که شاید نظیرش را هیچ جای دیگری نبینید...

در ادامه همراه کارناوال باشید تا لیستی را مرور کنیم که از دلایل سفر به پاکستان می گوید. با ما باشید و این مقاله را تا انتها بخوانید و در پایان با خود حساب کنید که آیا دوست دارید به پاکستان بروید یا خیر؟!

دره فاندر پاکستان

Razaq Vance

1- گردش و تفریح در پاکستان کاملا امن است

ترک کشور خود و سفر به کشوری که منطقه های مرزی پر هرج و مرجی دارد، کمی مبهم به نظر می رسد اما بر خلاف عقیده ها، سفر به این کشور از امنیت کافی برخوردار است. گردشگران در سفر به برخی از مناطق از اسکورت پلیس این کشور برخوردار می شوند و همه ی این کارها به این دلیل انجام می شود که گردشگران در امن ترین حالت ممکن به گردش بپردازند. مهم ترین نکته این است که شما همان قدر که در خیابان محله زندگیتان احساس امنیت می کنید و قدم می زنید، در روستا های پاکستان هم می توانید به راحتی و بدون هیچ ترسی به کار های خود بپردازید. 

توریست ها در پاکستان

2- رفتار دوستانه مردم پاکستان

اگر خاطرات کسانی که به پاکستان سفر کرده اند را بخوانید، به یک وجه اشتراک برخواهید خورد و آن مهمان نوازی و رفتار دوستانه ی مردمان پاکستان است. این مردمان که شاید زندگی سختی دارند و با مشکلات بسیار دست و پنجه نرم می کنند، اما باز هم رفتاری دوستانه و مهربان دارند.

 پاکستانی ها دوست دارند که بازدید کنندگان را سرگرم و با مهربانی با آن ها رفتار کنند. پاکستان یکی از کشور هایی است که جرم و جنایات بسیاری در آن اتفاق می افتد اما از مردمان این کشور جز مهمان نوازی و مهربانی چیز دیگری نمی بینید.

مردم پاکستان

3- سفر به دره نالتار را از یاد نبرید  

شاید کمی دور از ذهن به نظر برسد اما پاکستان طبیعتی بی نظیر دارد که جلوه ی این زیبایی را می توانید در دره نالتار (Naltar  Valley) به چشم ببینید. این منطقه زیبا در 40 کیلومتری  شهر گلگت - بلتستان (یکی از استان های شمالی پاکستان) واقع شده است. دره ی نالتار منطقه ای حفاظت شده و پر از انواع درختان کوتاه و بلند و کاج های سر به فلک کشیده ی همیشه سبز است که سبب شده اند عطر کاج همیشه در این دره به باشد، اگر از هر چیز این دره چشم پوشی کنیم نمی شود از دریاچه هایش گذشت، در این منطقه ی بکر ۳ دریاچه که همگی به نام دریاچه ی نالتار یا باشکیری ( bashkiri lakes ) معروف هستند وجود دارند که خودشان دلیلی برای جذب توریستان شده اند و نالتار را به منطقه ای ییلاقی برای پاکستانی ها مبدل کرده اند. جالب است بدانید دره ی نالتار به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود که در هر یک از این تقسیمات تعدادی روستا وجود دارند. این ها تنها گوشه ای از زیبایی های این منطقه است. پس حتما در سفرتان به پاکستان، دره نالتار را از یاد نبرید...

آدرس: آسیا، پاکستان، منطقه آزاد کشمیر، نزدیکی گلگت، دره ی هونزا، دره ی نالتار.

.Address: Naltar Valley ,Near Gilgit, Pakistan 

آشنایی بیشتر با دره نالتار

دره نالتار پاکستان

دره نالتار

دره نالتار پاکستان

Umair Khan

4- بر روی شاهراه چند صد ساله پاکستان برانید

شاهراه قراقرم (Karakoram Highway)، مرتفع ترین جاده ی سنگ فرش شده ی جهان است که در کنار جاده ی قدیمی ابریشم قرار دارد. این   شاهراه که 1300 کیلومتر طول دارد و از طریق رشته‌کوه قره‌قروم و با عبور از دره گردنه خونجراب در ارتفاع ۴۶۹۳، چین را به پاکستان متصل می کند. این جاده پر از زیبایی ها وموقعیت های توریستی است که سبب می شود در هر زمانی برای گشت و گذار مناسب باشد. به همین جهت گردشگران و مسافران زیادی به این منطقه می آیند. این شاهراه از سال 1979 به روی عموم باز شد و از آن لحظه تا به الان خالی از رفت و آمد نبوده است.

آدرس: پاکستان، ایبت‌آباد، شاهراه قراقرم

Address: Karakoram Hwy, Abbottabad, Pakistan

شاهراه قراقرم

5- فرهنگ های متنوع در پاکستانی 

با توجه به این که در گذشته این کشور در شاهراه های مهم جهانی مانند جاده ابریشم قرار گرفته بود، مردمان و تاجران زیادی به این منطقه سفر می کردند. با گذشت زمان و اسکان افراد مختلف در این کشور امروزه شاهد ادیان و فرهنگ های مختلفی در این کشور هستیم. در پاکستان مسلمانان، مسیحیان و هندوها در آرامش و صلح در کنار یک دیگر  زندگی می کنند. این کشور با فرهنگ های متفاوت و متنوعش، در هر لحظه شما را شگفت زده خواهد کرد.

فرهنگ های متنوع در پاکستان

6- منطقه تفریحی شانگریلا را از یاد نبرید

 منطقه تفریحی شانگریلا (Shangri la) در شمال کشور پاکستان و در نزدیکی شهری به نام اسکاردو (skardu) قرار دارد. مسافران و گردشگرانی که وارد این منطقه شده اند، بیان کرده اند که هر لحظه و هر نقطه از این منطقه لذت بخش و شگفت آور است. از زمانی که از پل های چوبی روی رودخانه ی سند عبور کنید، زیبایی و تجملات این محل هوش از سر شما خواهد پراند. در سفر به پاکستان شانگریلا یکی از محل هایی است که همیشه در ذهن و خاطر شما نقش خواهد بست. شما می توانید در اقامتگاه های رویایی این منطقه، روزهای به یاد ماندنی را تجربه کنید.

هزینه : بسته به این که در کدام یک از اقامتگا های این منطقه می مانید، هزینه های مختلفی پیش روی شما قرار دارد. اما به طور کل می توان هزینه ای در حدود شبی 154 دلار (591,000 تومان) را برای یک شب اقامت به همراه صبحانه در نظر گرفت.

آدرس: پاکستان، شهر اسکاردو، 18 کیلومتری فرودگاه اسکاردو، واقع در اطراف دریاچه کچورا

Address : Kachura Lake, 18 kms from Skardu Airport

منطقه تفریحی شانگریلا

منطقه تفریحی شانگریلا

7- دره نیلام را هم تجربه کنید 

دره ی نیلام (Neelam Valley) شاهکار و شگفتی طبیعت پاکستان را عرضه می کند. این دره به دلیل وجود رودخانه ی نیلام به این نام معروف است. کوه ها و تپه های این دره ی پر از شگفتی و دیدنی، با رودها و درختان زیبای کاج پوشیده شده است. این دره شامل شهرها و روستاهای بسیاری است که هر کدام مقصد توریستی زیبایی هستند. در این دره چند دریاچه هم وجود دارد که به زیبایی های این محل می افزاید. علاوه بر این ها تعدادی مکان های تاریخی در این دره وجود دارد که شهر جاناوایی (Janawai town) یکی از زیباترین آن هاست.
آدرس: پاکستان شمال شرقی مظفرآباد

Address: pakistan, north-east of Muzaffarabad

دره نیلام

8-  اندکی آرامش را با خود به سوغات ببرید

درست در خارج از روستای راما، دشت سرسبزی وجود دارد که در هیچ نقطه ای بر روی کره ی زمین مانند آن را نخواهید یافت. این دشت راما (Rama meadow) نام دارد که با سخاوت تمامی تپه ها این منطقه را سرسبز کرده است. دریاچه های شگفت آور و گوساله هایی که در این منطقه پرسه می زنند مطمئنا یکی از برجسته ترین تعطیلات را برای شما رقم خواهد زد.

آدرس: پاکستان، منطقه استور 

address: pakistan, astore district

مرغزار راما

9- پاکستان بسیار ارزان است

اگر خواستار مسافرت ارزان با بودجه ی کم هستند، پاکستان یکی از بهترین گزینه هایی است که در مقابل شما قرار دارد. از آن جایی که این کشور با زیبایی های طبیعی پوشیده شده یکی از مقرون به صرفه ترین مقاصد برای طبیعت گردان می باشد. کمپ های بسیاری در سراسر این کشور موجود است که سبب می شود اقامتی ارزان و آسان برای دیدن تمامی پاکستان داشته باشید.

طبیعت پاکستان

10- شهر روالاکوت

شهر روالاکوت (Rawalakot) در پاکستان یکی از بهترین مناطقی است که می توان در آن کمپ بر پا کرد. این منطقه مورد علاقه ی توریست ها و گردشگران و در نزدیکی چندین جاذبه ی زیبا قرار  گرفته است. گردشگران در رابطه با این منطقه بیان کرده اند که فرقی نمی کند که برای ماجراجویی و یا کشف فرهنگ پاکستان به این کشور آمده باشید اما قطعا شما این منطقه را دوست خواهید داشت و اوقات خوبی را در آن جا سپری خواهید کرد.  این منطقه در ایالت کشمیر پاکستان قرار گرفته است.  

شهر روالاکوت

11- شهرهای تاریخی پاکستان را از دست ندهید 

شهر های تاریخی موهن‌جو دارو (Mohenjo-daro) و هاراپا (Harappa) دو شهر باستانی بزرگ پاکستان هستند. این دو شهر به ترتیب در استان های سند و پنجاب قرار دارند. بیش از 4 هزار سال پیش تمدن دره ایندوس پاکستان، با مصریان رقابت می کرد و برخلاف رود نیل در مصر که همیشه آرام بود، وضعیت رود موجود در دره ی ایندوس قابل پیش بینی نبود، اما شهروندان باستانی پاکستان تمدن های شگفت انگیزی در اطراف این رود ها به وجود آوردند. 

خرابه های به جای مانده از آن دو شهر بزرگ کنجکاوی گردشگران را بر می انگیزد و آن ها با فنون و خلاقیت مردمان باستان این شهر ها شگفت زده می شوند.

شهر تاریخی موهن‌جو دارو

سخن آخر

آیا دیدگاه شما نسبت به این کشور تغییری کرد؟

دوست دارید از پاکستان دیدن کنید؟

تا به حال به این کشور رفته اید؟

نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

چقدر زیاده!!!!!!!!!

انتشار:13 بهمن 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.