karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

04 مرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سفرهای جاده ای همیشه یکی از اولین انتخاب ها برای رفتن به مقصدی جدید هستند؛ اینکه چمدانی جمع کنی و آن را به در صندوق عقب ماشینت بگذاری و راهی جاده شوی، یک ماجراجویی است که همان اندازه که می تواند شیرین و لذت بخش باشد، این قابلیت را هم دارد که لحظات تلخی را برایتان رقم بزند.

در سفرهای جاده ای مشکلاتی از قبیل نامناسب بودن جاده و نقص فنی اتومبیل و بسیاری مشکلات دیگر ممکن است شما را غافلگیر کنند. اگر تنها سفر می کنید یا آن که با جمعی از دوستانتان هستید، موضوع فرق می کند و صد البته که راحت تر می شود. اما داستان وقتی حساس می شود که سفری خانوادگی در پیش دارید و این یعنی پدر، مادر و فرزندان خانواده که از نظر جسمی و روحی ضعیف تر هستند و نمی توانند به اندازه ی بزرگترها، شرایط سخت را طاقت بیاورند. البته حتی اگر این موانع هم بر سر راهتان قرار نگیرند، باز هم اینکه با کودکان به سفرهای جاده ای بروید، چالش هایی دارد چرا که برای آن ها سخت است که برای ساعاتی طولانی در یک محیط بسته قرار گیرند... 

در ادامه و در مطلب پیش رو توصیه هایی به شما می کنیم که اگر در سفری با ماشین شخصی، کودکی همراه دارید، با به کار گیری آن ها می توانید از چالش های سفر بکاهید.

با کارناوال همراه باشید...

کودکان در ماشین

1- دستگاه پخش دی وی دی تهیه کنید

اگر اتومبیل شما دستگاه پخش دی وی دی ندارد، حتما قبل از سفر جاده ای دستگاه را تهیه و در ماشین نصب کنید. هم چنین می توانید تعدادی فیلم و انیمیشن خانوادگی به همراه داشته باشید تا کودکان در طول سفر سرگرم باشند. حتی اگر هم پرستار بچه را به همراه خود به سفر ببرید، باز هم تماشای فیلم برای کودکان جذاب تر است. این کار هم برای کودکان مفید است و هم سرگرم کننده. می توانید فیلم های آموزشی تهیه کنید تا در طول مسیر، کودکتان به جای بی قراری، هم سرگرم شود و هم آن که چیزی یاد بگیرد.

دستگاه پخش دی وی دی تهیه کنید

2- از وسایل الکترونیکی استفاده کنید

اگر با چند بچه سفر می کنید که هر کدام برای سرگرمی، کار خاصی را انجام می دهند، بهتر است تا به آن ها اجازه دهید تا هر کدام وسایل الکتریکی خود مانند تبلت و گوشی همراه و غیره را به همراه داشته باشند. البته این کار زمانی میسر می شود که هر کدام از هدفون خود استفاده کنند زیرا ممکن است یکی از آن ها بخواهد آهنگ گوش دهد و دیگری بازی کند. استفاده از هدفون سبب می شود تا شما هم در آرامش و بی هیچ سروصدایی رانندگی کنید یا به آهنگ های مورد علاقه ی خود گوش دهید. البته در نظر داشته باشید که به آن ها اجازه ندهید در تمام طول تعطیلات با این گونه وسایل سرگرم شوند. تنها برای گذر زمان در ماشین می توانند از آن ها استفاده کنند.

از وسایل الکترونیکی استفاده کنید

3- از کتاب های صوتی استفاده کنید

اگر ترجیح می دهید که تمامی افراد خانواده از سفر لذت کافی را ببرند، می توانید تعدادی کتاب صوتی را به همراه داشته باشید. نسل های امروزی بیشتر ترجیح می دهند که تصاویر را همراه صدا ببینند اما با این روش می توانید حس شنوایی آن ها را هم تقویت کنید. ممکن است اول داستان به آن توجه نکنند اما کم کم در میان اتفاقات آن غرق می شوند. کتاب های صوتی را می توانید به صورت آنلاین یا از کتابخانه های محلی خود بخرید. پس از استفاده از آن ها متوجه خواهید شد که استفاده از کتاب های صوتی بسیار سرگرم کننده تر از گوش دادن به موسیقی است.

از کتاب های صوتی استفاده کنید

4- میزی کوچک به همراه داشته باشید

داشتن میزهای کوچک در سفر با اتومبیل به بچه ها اجازه می دهد تا وقتی که بر روی صندلی نشسته اند به راحتی نقاشی بکشند. آن ها حتی می توانند بر روی این میز ها کاردستی درست کنند یا میان وعده نوش جان کنند. همچنین می توانید همراه خود خمیر بازی، کتاب نقاشی و یا حتی لِگو به همراه داشته باشید. البته توجه داشته باشید که نباید همه ی این وسایل را به یک باره و در یک زمان در اختیار کودکتان قرار بدهید و باید کم کم او را شگفت زده کنید تا همه چیز برای او تازه بماند. در غیر این صورت او به سرعت بی حوصله خواهد شد

بازی های کلاسیک و قدیمی  هم می توانند یکی از انتخاب های شما باشد. 20 سوالی، کلمه بازی، اسم بازی و هپ و ... از جمله این بازی ها هستند.

میز لپتاب به همراه داشته باشید

5- برنامه ی سفر را با توجه به کودکان تنظیم کنید

قبل از سفر تمامی مسیر را بر روی نقشه چک کنید و سرویس های بهداشتی عمومی، استراحتگاه ها و منظره های زیبا را بیابید. باید طوری برنامه ریزی کنید تا هر دو یا سه ساعت توقف کوچکی در راه داشته باشید حتی اگر این موضوع شما را عصبانی می کند. کودکان دوست ندارند که از لحاظ جسمی و روحی مدتی حبس شوند و همین استراحت های کوتاه سبب می شود تا سفری هیجان انگیز و خاطرات خوبی را تجربه کنند. برای ناهار و یا بازی کردن توقف کنید و اجازه دهید تمامی افراد خانواده فعالیت داشته باشند و یک نواختی مسیر را احساس نکنند. 

برنامه ی سفر را با توجه به کودکان تنظیم کنید

6- خوراکی فراموش نشود!

بیشتر انسان ها و علی الخصوص کودکان هنگامی که بی حوصله می شوند، احساس گرسنگی می کنند. پس توجه داشته باشید تا انواع و اقسام خوراکی های مختلف را در سفر همراه خود ببرید. البته بهتر است تا به جای خوراکی های شیرین که انرژی آن ها را چند برابر می کند، خوراکی های سالم را همراه خود بردارید. در این صورت آنها احساس سیری می کنند و به طور مکرر برای غذا درخواست نمی کنند. برای مثال می توانید هویج، ترد، پنیر و میوه به همراه داشته باشید. نکته ی مهم در مورد میوه ها این است که آن ها باید راحت خورده شوند، چسبندگی ایجاد نکنند و احتمال پریدن در گلو را نداشته باشند.

خوراکی فراموش نشود!

7- یکی از دوستان کودکتان را با خود همراه کنید

ممکن است فکر کنید که اضافه کردن شخص دیگری به برنامه ی سفر مشکلات بیشتری را به همراه خواهد داشت اما این طور نیست.  این مورد به خصوص برای خانواده های با اختلاف سنی بسیار مفید است. اگر به فرزند خود اجازه دهید که یکی از دوستانش را به همراه بیاورد موجب می شود که کل خانواده تعطیلات خوبی را سپری کنند. هنگامی که آن ها دوستی را به همراه داشته باشند کمتر متکی به پدر و مادر می شوند و برای سرگرمی خودشان فعالیت هایی ایجاد می کنند. البته این پیشنهاد شاید بیشتر برای خانواده ی تک فرزند مفید باشد. این نکته را هم فراموش نکیند که با این انتخاب شما مسئولیتی چندبرابر برای خود ایجاد می کنید، اما اگر می خواهید به کودکتان خوش بگذرد، شاید لازم است کمی سختی را تحمل کنید...

یکی از دوستان کودکتان را با خود همراه کنید

8- اسباب راحتی آن ها را فراهم کنید

به همراه داشتن بالشت و پتو باعث می شود که کودکان به راحتی بر روی صندلی عقب بنشینند. حتما توجه کنید که بچه ها لباس مناسبی به تن داشته باشند که در طول مسیر سرد یا گرمشان نشود. اگر آفتاب به مدت طولانی بر روی آن ها خواهد تابید، حتما سایه بان پنجره تهیه کنید. کفش های آن ها را در بیاورید که در طی مسیر احساس راحتی داشته باشند و همچنین می توانید اجازه دهید که آن ها لباس راحتی به تن کنند. اتومبیل را بیش از اندازه پر نکنید و به آن ها فضای کافی را بدهید.

اسباب راحتی آن ها را فراهم کنید

۹- سفری جالب را برنامه ریزی کنید

وقتی که با کودکان به سفر های جاده ای می روید، باید بخش های زیادی از سفر را سرگرم کننده و جالب طرح ریزی کنید. در برنامه سفر خود تعدادی توقف را جای دهید تا از دیدن زیبایی ها، لحظات خوشی را به خود هدیه دهید. به مدت یک ساعت در محلی استراحت کنید و با بچه ها بازی کنید. شاید به دلیل این توقفها کمی دیرتر به مقصد برسید، اما سفر تنها در مقصد خلاصه نمی شود و مسیری که طی می کنید هم بخشی از مسافرت شما به حساب می آید.

اگر به همین موارد کوچک توجه کنید، خاطره ی خوبی را به جای خواهید گذاشت.

سفری جالب را برنامه ریزی کنید

10- برای ماشین زدگی ها آماده باشید

ماشین زدگی یکی از همان چالش هایی است که در سفرهای جاده ای و با ماشین شخصی ممکن است گریبان گیرتان شود. کودکان بین سن 2 تا 12 سال بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به ماشین زدگی قرار دارند . بهترین کار این است که برای این اتفاق آماده شوید. اگر فرزند شما دچار همچین مشکلی می شود قبل از سفر به او یک لیوان شیر دهید. یا به آن ها اجازه دهید تا بر روی صندلی دراز بکشند. می توانید با استفاده از قرص های مخصوص، حدود 30 دقیقه قبل از سفر از این مشکل جلوگیری کنید. مهم تر از همه لباس تمیز و دستمال مرطوب به همراه داشته باشید. 

برای ماشین زدگی ها آماده باشید

سخن آخر

آیا در سفر های جاده ای با کودکان به مشکل بر می خورید؟

شما چه راه حلی برای این موضوع دارید؟

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: سایت destinationtips

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.