karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

11 مرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 به نقل از ایسنا، عربستان سعودی برای جذب حداکثر توریست‌های خارجی به دنبال راه اندازی یک منطقه مستقل گردشگری است که در آن نسبت به قوانین و معیارهای اسلامی، هیچگونه سخت گیری وجود نخواهد داشت.

دولت عربستان تصمیم دارد، یک منطقه نیمه مستقل گردشگری و بدون نیاز به اخذ ویزا در سواحل شمال غربی دریای سرخ ایجاد نماید. یکی از برنامه های این کشور برای جذب حداکثر گردشگران خارجی، این است که چشم بر روی برخی قوانین اسلامی ببندد؛ قوانینی که خود به شدت بر اجرای آنها پافشاری می کند.

ساخت این منطقه گردشگری در سال آینده آغاز خواهد شد و تصمیم بر این است که هیچ گونه محدودیتی برای پوشش بانوان، تفکیک جنسیتی و حتی مصرف مشروبات الکلی در آن وجود نداشته باشد تا از این طریق، اقتصاد منطقه سر و سامانی بگیرد و وابستگی عربستان به درآمدهای نفتی کاهش یابد.

مقامات رسمی سعودی اعلام داشته اند که این پروژه ۲۴ هزار کیلومتر مربعی (بیش از مساحت کل کشور بلژیک) شامل ۵۰ جزیره است و بین‌ شهرهای املج و الوجه قرار می گیرد.

پیش‌بینی می‌شود ساخت این پروژه دو سال به طول بیانجامد و قرار اس هزینه های آن توسط صندوق ثروت پادشاهی عربستان تامین شود. گفته ها حاکی از آن است که این پروژه به ایجاد ۳۵ هزار فرصت شغلی کمک خواهد کرد و سهم ۴ میلیارد دلاری در تولید ناخالص ملی عربستان خواهد داشت. 

این منطقه گردشگری قوانین مستقل و چارچوب حقوقی خود را خواهد داشت و در آن قوانینی همچون منع استفاده از مشروبات الکلی، قوانین و هنجارهای مربوط به نوع پوشش، اختلاط جنسی و منع رانندگی بانوان که در سایر مناطق عربستان وجود دارند رعایت نمی‌شوند. نگرانی‌ها درباره تاثیرپذیری مردم عربستان از رفتارهای گردشگران غربی در این منطقه آزاد، با در نظر گرفتن دور بودن آن از شهرهای بزرگ عربستان توجیه شده است. 

پیش بینی شده که آغاز ساخت این منطقه مستقل گردشگری در سه ماه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز گردد و فاز اول آن شامل زیرساخت‌های لازم برای مراکز حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی در اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی افتتاح شود.

عربستان سعودی

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

6 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ناشناس

متن بسيار زيبايي بود.تحت تاثير قرار گرفتم.

انتشار:05 آذر 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

مهرداد

مهاجرانی وزیر اشاد خاتمی همین پیشنهاد داد ...

انتشار:12 مرداد 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

سارا

واقعا کار عاقلانیه .تو شایط بد اقتصادی کشور ماهم لازمه تا بااین ایده ها درآمد زایی بشه.هرچند الان توایران با این همه مناظر زیبا و جنگل و دریا هیچ رسیدگی و سرمایه گذاری نمیشه.دریا خشک شده و لجنو کثیفه جنگلا دارن نابود میشن.زاینده رودو دریاچه ارومیه خشک شد.

انتشار:12 مرداد 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.