karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

05 مرداد 1396

به روز رسانی

15 اسفند 1398

هتل ها گیج کننده اند، در عین حال که می توانند امن باشند، خطرناک نیز هستند؛ جایی دور از خانه که به شدت غریبه و بیگانه به نظر می رسد و تلاش هتل ها نیز از همین جا آغاز می شود. تمام سعی آنها بر این است تا فضایی را برای شما آماده سازند که حس خانه و آرامش آن را داشته باشد. در این راه آنها دست به کارهای متفاوتی می زنند اما تمام این فعالیتها را برای شما آشکار نمی کنند. در کنار این نکات، مواردی نیز هستند که به وجهه و برند هتل آسیب می زنند و تبلیغات پرشمار آنها را زیر سوال می برند. عموما نمی توان راهی پیدا کرد تا از آنچه در پشت پرده هتل ها اتفاق می افتد مطلع شد اما ما کنجکاو بودیم که در مورد آنها بدانیم. در میان مطالب و خاطرات مسافران و کارکنان هتل ها تحقیق کردیم و نمونه ای از رازهایی که هتل ها مایل نیستند مردم از آنها اطلاعی داشته باشند را برایتان جمع آوری کردیم. قسمت اول این مطلب قبلا در کارناوال منتشر شده است. امروز نیز با ادامه ی آن با ما همراه باشید و به شما از اسراری خواهیم گفت که هتل ها به شما نمی گویند...

"البته ذکر این نکته نیز ضروری است که اکثر این موارد در هتل های خارج از ایران دیده شده و تجربه می شوند. به دلیل سیستم بسته هتل های ایرانی امکان جمع آوری چنین اطلاعاتی به سختی امکان پذیر است. بنابراین ممکن است با مواردی در مطلب مواجه شوید که با تجربیاتتان از اقامت در هتل در ایران کمی متفاوت باشد. در برخی موارد نتیجه مورد نظر را به شما ندهد. اما باید توجه داشت که منبع این مطلب سایت های معتبر حوزه گردشگری و خبری بوده و در نتیجه تحقیق خبرگان این امر به دست آمده است."

اسراری که هتل ها به شما نمی گویند

11- کنسلی رزرو اتاق بدون پرداخت جریمه

شاید همیشه برایتان یک سوال بوده باشد که چگونه بدون اینکه سپرده و پولتان را از دست بدهید در لحظه ی آخر رزرو هتل را کنسل کنید.

قدم اول: با پذیرش تماس بگیرید و رزرواسیون خود را تا چند روز به عقب بیاندازید.

قدم دوم: بعد از اینکه چند ساعت گذشت، دوباره تماس بگیرید و درخواست کنید تا رزروی که به چند روز بعد انتقال داده اید را لغو کنند.

قدم سوم: چا-چینگ! پول به حساب شما بازگشته است.

این کار چگونه انجام می گیرد؟ در واقع خیلی راحت، با انجام این کار به هتل زمانی برای کنسلی جدید در تاریخی جدید می دهید و هتل مجبور است برای باز کردن رزرو جدیدی سپرده شما را خالی کند. تردستی انجام شد. 

کنسلی رزرو اتاق بدون پرداخت جریمه

12- قراردادهای ارزان، اتاق های بد

با اینکه هتل ها کمترین سود را از رزروهایی که از طریق تخفیفهای سایتهای اینترنتی انجام می شود به دست می آورند، اما رزرو اتاق به این شیوه باز هم برای آن ها سود به همراه دارد. این راهی است که می توانند بدترین اتاق هایشان را اجاره بدهند. اینگونه مشتریان به احتمال زیاد به هتل وفادار نمی مانند، بنابراین هتلداران، این ریسک را انجام می دهند و بدترین اتاق های هتل خود را در اختیار این افراد می گذارند. زیرا کیفیتِ برندِ هتل نبوده است که آنها را به آنجا کشانده بلکه ارزانی قیمت اتاق ها موجب انتخاب هتل از جانب مسافران شده است. بدانید که بهترین اتاق ها برای افرادی است که درست مخالف این عمل می کنند و از داخل هتل اقدام به رزرو جا می کنند. طبقات بالاتر، سوئیت های که در گوشه های هتل قرار دارند و اتاق های آرامتر اغلب نصیب این مشتریان می شود. 

قراردادهای ارزان، اتاق های بد

13- اینترنت پرسرعت، کابوس یا رویا

در دنیای سریع امروز، تقریبا غیر ممکن است از جهان اینترنت دور بمانید، به ویژه اگر در کار تجارت هستید یا می خواهید به طور دائم با ایمیل و شبکه های اجتماعی با دنیا در ارتباط باشید؛ اینترنت نیاز اصلی کار شماست. خیلی از مسافران قبل از اینکه اتاقی را اجاره کنند می خواهند مطمئن باشند که اتاق ها دارای امکاناتی مانند وای فای هستند و یا حداقل این ظرفیت در هتل وجود دارد، در غیر این صورت هیچ اتاقی از این هتل اجاره نمی رود. مشکل این است که حجم زیاد افرادی که از اینترنت در آن هتل استفاده می کنند، سرعت آن را پایین می آورند و چیزی که شما از سرعت اینترنت در ذهن دارید و هتل برای آن تبلیغ کرده است در بیشتر مواقع وجود ندارد. نکته دیگر این است که در بیشتر هتل ها خدمات Wi_Fi و اینترنت مجانی است اما بعضی هتل ها قیمت آن را در فاکتور نهایی حساب می کنند. حتما قبل از انتخاب هتل از شرایط اینترنت آن مطمئن شوید. 

اینترنت پرسرعت، کابوس یا رویا

14- تمام اتاق ها برابر نیستند

اغلب اوقات مسئول پذیرش عنوان می کند که تمام اتاق های هتل مانند اتاق های کینگ سایز با هم برابرند و تفاوتی با هم ندارند اما حقیقت چیز دیگری است. همیشه اتاق بهتری از آنچه در هنگام رزرو درخواست می کنید وجود دارد، مگر اینکه قصد داشته باشید سوئیت های پنت هاوس را اجاره کنید که در این صورت بهترین اتاق هتل نصیب شما می شود. ساختمان های هتل اتاق هایی با ویوهای متفاوتی دارند و حتی برخی در قوانینی مانند آوردن مهمان به هتل، سرویس اتاق، وعده های رایگان و ... متفاوت هستند. اتاق های رو به دریایی که قرار بود در تمام طبقات، شکل و نقشه یکسانی داشته باشند نیز در یک یا دو قسمت تفاوت هایی با یکدیگر دارند. در برخی موارد، احتمال دارد بتوانید با پرداخت چند دلار اضافه به مهمان‌داران، اتاق بهتری گیر بیاورید، اما به یاد داشته باشید همیشه اتاق بهتری از آنچه پرداخت می کنید وجود دارد مگر اینکه مهمان ویژه و مخصوص هتل باشید و بهترین اتاق را رزرو کرده باشید. بنابراین اگر نوع خاصی از اتاق با ویژگی خاصی می خواهید یا قصد آوردن مهمان به اتاق هتل را دارید حتما قبل از آمدنتان به هتل به صورت تلفنی به مسئول پذیرش اطلاع دهید.

تمام اتاق ها برابر نیستند

15- لیوانهای هتل معمولا کثیف هستند

تشنه هستید و می خواهید با لیوانی آب تشنگی خود را بر طرف کنید یا هنگام عصر است و قصد دارید روز زیبایتان را با فنجانی چای یا قهوه دلنشین تر بسازید. اما دقت داشته باشید. لیوانهایی که در اتاق شما وجود دارند به آن تمیزی که به نظر می رسند نیستند. معمولا مسئولان نظافت اتاق ها در هتل (خانه دارها) به دلیل مشغله فراوان و وقت کم، از شستن دقیق و تمیز لیوانها صرف نظر می کنند و آنها را تنها با دستمالی گردگیری می کنند. حتی اگر درپوشی کوچک بر روی آنها وجود داشته باشد، به این معنی نیست که به تازگی تمیز شده اند. بنابراین سعی کنید هر بار که اتاقی اجاره می کنید، درخواست کنید تا لیوانهای اتاقتان را تعویض کنند یا که آنها را قبل از مصرف به دقت بشویید. 

لیوانهای هتل معمولا کثیف هستند

16- چطور تخفیف بگیریم؟

هتل ها از شیوه ها و روش های مختلفی برای افزایش مشتری استفاده می کنند. یکی از آشناترین و متداولترین این روش ها دادن تخفیف و امتیاز است. البته هتل ها همیشه برای مشتریان وفادار خود تخفیف هایی را در نظر می گیرند اما به غیر از موارد معمول، برخی هتل ها خلاقیت های جالبی را برای دادن تخفیف به کار برده و به شیوه های مختلفی این امکان را در اختیار مسافران قرار می دهند. اما مسافران از تمام این تخفیفات و امتیازات مطلع نمی شوند.

یکی از این روش ها گرفتن تخفیف از طریق نوشتن کامنت و پر کردن نظرسنجی در مورد هتل در سایت محبوب و معروف تریپ ادوایزر (Trip Advisor) است. همچنین در هنگام پذیرش و یا خروج می توانید از هتل درخواست کنید تا لیستهای "تماس دوباره" را به ایمیل شما بفرستند. این لیستها شامل معامله های خاص و بسته های ویژه ای می شود که برای مشتریان ارسال می شود. حتما در هنگام اقامت در هتل از کارکنان آن بخواهید تا شما را با این قبیل تخفیف ها آشنا کنند. 

تخفیف گرفتن در هتل

17- هتل ها همه چیز را در مورد شما می دانند

هتلهای گرانقیمت و کلاس بالای دنیا، به ویژه آنها که فناوری را به خدمت گرفته اند و خدمات تکنولوژیکی برتری را ارائه می دهند، تلاش می کنند مشتریانشان تجربه فوق العاده ای داشته باشند اما در این راه از روشهای خاصی استفاده می کنند که ممکن است برای شما چندان خوشایند نباشد. آنها برای این کار سری به صفحات مجازی شما می زنند و با سبک زندگی شما آشنا می شوند. آنها تا جای ممکن اطلاعات زندگی شما را جمع آوری کرده و قبل از حضور شما در هتل با استفاده از این اطلاعات که عمدتا از شبکه های اجتماعی شما به دست می آید، برای حضور شما در هتل آماده می شوند.

فکر کنید که اتاقی را در هتل پنج ستاره برای ماه عسل رزرو کرده اید و احتمالا به دلیل سفر خود اشاره نکرده اید، اما کارکنان هتل با جستجو و دنبال کردن شما در اینستاگرام و توئیتر یا دیگر شبکه های اجتماعی و دیدن عکس های عروسی تان، اتاقی پر از گل را برای ورود شما آماده می کنند. این سرک کشیدن آنلاین ممکن است توجیهی باشد که چرا روزنامه وال استریت به اتاق شما فرستاده می شود نه روزنامه تایمز یا چرا مسئول پذیرش به شما به طور ویژه پیشنهاد می کند که از خدمات عالی زمین های تنیس هتل بهره ببرید؛ چون از قبل می داند شما هر هفته تنیس بازی می کنید. حال اینکه این موضوع دقت نظر و توجه خاص هتل را نشان می دهد یا زیر پا گذاشتن حریم خصوصی است به نظر شما بر می گردد. شما چه فکر می کنید؟                                                                                                                             

هتل ها همه چیز را در مورد شما می دانند

18- مراقب رفتار خود باشید

این تنها لایک، کامنت و عکس های شما نیست که مورد توجه هتلها قرار می گیرد، بلکه رفتار شما و اینکه چگونه در هتل شخصیت خود را بروز می دهید نیز به دقت زیر نظر کارکنان و مدیران هتل است. با مسئول پذیرش بد صحبت می کنید و با آنها به شایستگی برخورد نمی کنید؟ اطلاعات اشتباه و غلط می دهید و موجب سردرگمی کارکنان می شوید؟ به اسباب و وسایل اتاق و هتل آسیب می زنید؟ باید توجه داشته باشید برخوردها و رفتار بد شما در هتلها به ویژه، هتل های زنجیره ای در جایی ثبت شده و اطلاعات آن برای تمام کارکنان به ویژه مسئولان پذیرش ارسال می شود و آنها به تاریخچه رفتاری شما دسترسی دارند. حال فکر کنید از امکانات و خدمات هتلی راضی بودید و می خواهید دوباره در آنجا اقامت کنید، اما متاسفانه دیگر برای شما در آن هتل جایی وجود ندارد. 

مراقب رفتار خود باشید

19- صبحانه رایگان شما، واقعا رایگان نیست

مسافران گرسنه عاشق صبحانه رایگان هستند و خیلی از هتلها برای جلب رضایت مشتریان خود این خدمت را ارائه می دهند. اما آیا بشقاب تخم مرغ و وافل شما واقعا رایگان است؟ احتمالا نه. مورد اول این است که هتلداران هزینه غذا را به قیمت اتاق اضافه می کنند اما شما از آن باخبر نمی شوید. مورد دوم نیز هزینه های پنهانی است که دونات و قهوه عالی شما را گرانتر از آن چیزی که باید می کند. شاید فکر کنید این هزینه های پنهان، هزینه های پولی هستند اما الزاما اینطور نیست.

هنگامی که صبحانه ی رایگان و آماده سفارش می دهید نیاز هتل به پیشخدمت ها کم می شود و هتل کارکنان خود را کاهش می دهد. همچنین در تهیه صبحانه های رایگان از ظرفهای یکبار مصرف و پلاستیکی و دور ریز بیشتر استفاده می شود. نکته دیگر در تهیه این صبحانه ها استفاده از مواد قندی زیاد در هنگام پخت است و چون این صبحانه ها در حجم انبوه تولید می شوند، به سلامتی و مغذی صبحانه های خانگی نیستند. تمام اینها هزینه های پنهانی است که ضررشان بیشتر از ضرر مالی است.

صبحانه رایگان شما واقعا رایگان نیست

20- به ستاره های هتلها اعتماد نکنید

کسب ستاره برای هتل ها الزامات و استانداردهایی دارد که با عمل به آن هتلداران می توانند تعداد مشخصی از این ستاره ها را بر سردر هتل خود نصب کنند. البته این استانداردها و الزامات در تمام کشورها و اتحادیه های اقتصادی و بین المللی یکسان نیست و تفاوتهایی با هم دارد ولی هر هتل باید حداقل استاندارهای ستاره هایی که ادعا می کند را داشته باشد. اما برخی مواقع خلاف این اتفاق می افتد و هتل ها با کلک و شیوه های خاصی این استانداردها و الزامات را دور می زنند و آن خدماتی که باید را ارائه نمی کنند. برای مثال هتلی در ایتالیا می تواند به سادگی و و با داشتن یک پذیرش 24 ساعته، اتاق هایی با 16 مترمربع مساحت و مسئول پذیرشی که به سه زبان صحبت می کند 5 ستاره دریافت کنند و یک ستاره از این ستاره ها به دلیل تعویض ملافه هفته ای یکبار است؛ در حالیکه بسیاری هتل های پنج ستاره در کشوهای دیگر امکاناتی بیشتر دارند. 

به ستاره های هتلها اعتماد نکنید

سخن آخر 

همانطور که خواندیم و دیدیم، متوجه شدیم هتل ها از چه ترفندهایی برای جلب مشتری استفاده می کنند و چه نکاتی را از مشتریان خود پنهان می کنند. اگر شما هم اطلاعات و نکاتی از این دست دارید می توانید آن را در کارناوال با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید و نظراتتان را بیان کنید. منتظر نوشته های خواندنی شما هستیم. 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

8 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

واقعا اگه هتل میخواین برین اذربایجان شرقی ببینین هتل داری چیه خیلی همه با ادب کار میکنن و چندین بار تماس میگیرن که چیزی لازم ندارین خوبه راضی هستین حتی اون مسافر خونه اش هم خوبه

انتشار:13 اردیبهشت 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

سلام واقعا تمام مطالب درسته تو ایران هم بدتره همه هتلها به فکر زدن جیب مشتری هستن اطلاعات درست یعنی شفاف شدن هتل و درامد پایین میاد تو شهر مشهد تمام هتل های ان چون اجاره داره میشه به اشخاصی که بلد نیستن بدتره مثلا هتل درویش یکی از هتل هایی که فقط این مردم نادان ما اسمشو گنده کردن من تو جفتش هم اقامت داشتم اوایل خوب وقتی جا کردن دیگه بیخیال شدن مثلا هتل دومی که به اسم رز درویش هستش به امام رضا قسم مفت گرونه هم دروغ گو هستن و هم اصلا کارکنان ضعیف غذای ضعیف فقط چهره داره تو سه روز یه بار از ما نپرسیدن که شما کم کسری دارین اصلا راضی هستین موقع رزرو نوشته بود یا غذا ولی بعدا گفتن ما یه وعده گفتیم از نظر تخت خواب خوب بود ولی بالش هاش بدرد نمیخورد کسی که پول کلانی میده برای سه شب میخواد که استراحت خوبی داشته باشه وگرنه تو مشهد با شبی ۱۰۰ هزار تومن بهتر از رز درویشی هتل میگیره ببخشید ممنون از سایت خوبتون

واقعا درست میفرمایید داخل مشهد بنده در کل یک شب بیشتر اقامت ندارم انقدر رفتار دور ازشان میبینیم که ترجیح میدم یک شب برای زیارت بیشتر نباشم فردا هم ازمشهد میرم ایا نظارتیبراین اماکن وجود ندارد تازه اگر یک مهمان خارجی ببینند دیگه دست و پاشون رو گم میکنن و سوییت یا اتاق مال خارجی هستش واقعا متاسفم به کجا دارن میرن

06 آبان 1402

انتشار:13 اردیبهشت 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

بسیار سپاسگزارم بابت زحماتی که همه ایران‌دوستان برای صنعت توریسم متقبل می‌شوند و ممنون بابت مطلب بسیار مفیدتون

انتشار:09 آذر 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.