karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

25 تیر 1396

به روز رسانی

27 اردیبهشت 1399

خانواده های بسیاری هستند که در سال به مسافرت های بسیاری می روند و اکثرا با هواپیما سفر می کنند. بیشتر پدرها و مادرها به دلیل این که فرزندان عزیزتر از جانشان در مسیر سفر و در هواپیما نا آرامی می کنند، مضطرب و نگران هستند. گاهی همین سبب می شود که خانواده‌ها ترجیح بدهند که کمتر به مسافرت بروند و خانه نشین شوند. اما نمی دانند که اگر این عضوهای کوچک و حساس خانواده با برخی از کارها سرگرم شوند کمتر بی قرار می شوند و از سفر خود با هواپیما لذت می برند.

کودکان ممکن است در شرایط و مکان های مختلف، عکس العمل های متفاوتی از خود نشان دهند، مثل سفر با هواپیما. ممکن است قرار گیری در یک محیط بسته و نشستن بر روی یک صندلی برای یک مدت طولانی آن ها را خسته و کلافه کند اما با انجام برخی کارها می توان از این موضوع جلوگیری کرد اما متاسفانه برخی از پدرها و مادرها از این موضوع اطلاعی ندارند و با استفاده از برخی داروها و مواد خواب آور کودکان را به خوابی عمیق فرو می برند. 

تا به حال با خود فکر کرده اید که چه کارهایی می توانید برای حل این نگرانی انجام دهید؟ زین پس دیگر دلیلی برای خانه نشینی و مسافرت نرفتن وجود ندارد زیرا امروز می خواهیم ترفند ها و نکاتی را ذکر کنیم که سبب می شود علاوه بر این که کودکان سفر شادی را با هواپیما تجربه کنند، شما هم از سفر خود لذت ببرید. همچنین می توانید بزودی برای خرید بلیط هواپیما به این صفحه مراجعه کنید.

همراه کارناوال باشید...

کودکان در فرودگاه

Danil Roudenko

1- برایشان کیف شخصی تهیه کنید

برای کودکان کیف های چرخی کوچکی بخرید و اجازه دهید که آن ها کیف را تا هواپیما حمل کنند. داشتن کیف شخصی باعث القای حس بزرگ شدن به بچه ها می شود و به آن ها می آموزد که روی پای خود بایستند. بهترین نکته در رابطه با این کار این است که از آن جایی که همه چیز را در کیف خود دارند، دیگر  برای گرفتن چیزی از شما اقدام نمی کنند. در کیف آن ها تعدادی وسیله قرار دهید که اگر حوصله ی آن ها سر رفت بتوانند با آن ها بازی کنند. بهتر است خوراکی و اسباب بازی های کوچک تر را در کیف حود قرار دهید تا در هر زمانی که ممکن بود از آن ها استفاده کنند.

اجازه دهید کیفشان را حمل کنند

2- خوراکی های متنوع به همراه ببرید

همه می دانیم که میزان غذاهای هواپیما کم است و برخی از ایرلاین ها در سفر های کوتاه مدت سرویس غذایی ندارند. بهتر است خوراکی های مورد علاقه فرزندتان را تهیه کنید و به همراه داشته باشید. کودکان به محض ورود به هواپیما گرسنه می شوند و در این حالت بهانه گیر و خشن خواهند شد. بهتر است برای آرام کردن آن ها اجازه دهید که در آن لحظه به جای آب و یا آب میوه، نوشابه بنوشند و تا حدودی با این کار به آن ها شبیه رشوه دهید.

انواع و اقسام خوراکی ها را به همراه داشته باشید

3- اجازه دهید از وسایل الکترونیکی استفاده کنند

ممکن است که کودکان در سفر های طولانی و یا هنگامی که هواپیما تاخیر دارد، بی حوصله شوند. در این زمان به آن ها اجازه دهید تا از وسایل الکترونیکی مانند مانیتور پشت صندلی، گوشی موبایل ،بازی ها و یا ... استفاده کنند. اما نگران هیچ چیز نباشید! شما می توانید با استفاده از برخی امکانات تلفن های همراه و وسایل الکترونیکی مدت زمان استفاده ی کودکان از آن دستگاه را محدود کنید. پس خیالتان راحت باشد چون همه چیز تحت کنترل شماست.

اجازه دهید از وسایل الکترونیکی استفاده کنند

4- کاردستی درست کنید

به عنوان مادر یا پدر، حس خلاقیت و کاردستی ساختن را در خود بیدار کنید. در وب سایت ها به دنبال کاردستی هایی باشید که بچه ها می توانند در هواپیما درست کنند. کاردستی های بسیاری مانند عروسک های نمایشی کوچک و غیره وجود دارند که کودکان مدت زمانی با آن ها مشغول می شوند. می تونید همراه خود خمیربازی، مداد شمعی، ماژیک و برچسب به همراه داشته باشید و برای کودکان تنوع و تازگی به ارمغان بیاورید. فقط اکلیل و چسب را دور از چشم کودکان نگه دارید. 

کاردستی درست کنید

5- از کابین خلبان بازدید کنید

بچه ها از دوران کودکی به طور خاصی عاشق هواپیما و خلبان ها هستند. آن ها دوست دارند تمامی دسته های کنترل هواپیما را به دست گیرند و هواپیما را برانند. بازدیدی کوتاه از کابین خلبان مشکلی ندارد اما این موضوع به رضایت خلبان و سیاست های ایر لاین هم بستگی دارد. شما می توانید با گردشی کوچک در این محل کودکان را شگفت زده و بهترین تجربه را برای آن ها ایجاد کنید. البته بهترین زمان برای درخواست این کار، قبل از بلند شدن و بعد از فرود هواپیماست. 

از کابین خلبان بازدید کنید

6- قبل از پرواز، هواپیما را برای کودکان توصیف کنید

پرواز با هواپیما یک تجربه ی ناملموس و ناآشنا برای کودکان است. حتی خردسالان هم دوست دارند بدانند که چه چیزی در هواپیما می گذرد و چه چیزی انتظار آن ها را می کشد. پس بهتر است قبل از سوار شدن به هواپیما آن ها را آماده کنید و به آن ها توضیح دهید که چه چیزی در هواپیما می گذرد و یا به چه شهری می روید. حواستان باشد تا به دقت همه چیز را توضیح دهید و چیزی را از قلم نیاندازید. ممکن است با رو به رو شدن با برخی از تجارب جدید شکه شوند و همین سبب شود در طول مسیر ناآرام باشند. آن ها را از همه چیز مطلع کنید تا با خیال راحت سوار هواپیما شوند.

قبل از پرواز برای کودکان هواپیما و فرودگاه را توصیف کنید

7- همراه خود جایزه و سورپرایز داشته باشید

قبل از پرواز به فروشگاه بروید و تعدادی جایزه برای آن ها تهیه کنید و کادو کنید. با این کار می توانید برای تشویق آن ها به کار خوب، قدمی مثبت بردارید. برای مثال اگر فرزند شما رفتار خوبی داشت، به او جایزه بدهید و او را شگفت زده کنید. حتی می توانید با ایجاد معما آن ها را مدتی سرگرم کنید و سپس به آن ها جایزه دهید. نکته ی مهم در رابطه با این امر این است که اگر بیش از یک فرزند دارید توجه داشته باشید که همه چیز را به تعداد برابر تهیه کنید تا دلخوری به وجود نیاید.

همراه خود جایزه و سورپرایز داشته باشید.

8- در تعیین ساعت پرواز، دقت به خرج دهید

یکی از مهم ترین نکات که اصولا توسط والدین فراموش می شود، تعیین ساعت پرواز است. با توجه به سن و علایق فرزندتان می توانید به خوبی برنامه ریزی کنید تا سفر خوبی را تجربه داشته باشید. برای مثال پرواز با کودک 3 تا 5 ساله در روز اصلا ایده ی خوبی نیست زیرا در این ساعت روز، انرژی و فعالیت بسیاری دارند. در این حالت بهترین انتخاب پرواز آخر شب است که کودکان در رویاهای کودکانه ی خود در خواب غرق می شوند و در تمام طول مسیر آرام می خوابند. برای بچه هایی با سن بیشتر که سر و صدا ایجاد نمی کند، پرواز در روز جذاب تر و هیجان انگیزتر است.

در تعیین ساعت پرواز دقت به خرج دهید

9- نیازی به داروهای خواب آور نیست!

اگر دوست دارید که فرزندتان مدت زمانی را در پرواز به خواب آرام برود، بهتر است وسایلی به همراه داشته باشید که به خواب فرزندتان کمک می کنند. این اصلا به این معنی نیست که با داروهای خواب آور فرزندانتان را واردار به خوابیدن کنید. صرفا پیشنهاد ما این است که وسایلی به همراه داشته باشید تا فرزند دلبندتان در کنار آن ها، راحت تر به خواب فرو روند. این وسایل می توانند بالشت، پتو یا عروسک آن ها باشد یا حتی با خواندن لالایی می توانید به خوابیدن آن ها کمک کنید.

تحریک کننده ی خواب به همراه داشته باشید

10- شاد باشید...

برای کودکان هیچ چیز بهتر از این نیست که والدین آن ها به دور از هر گونه استرس و درگیری در کنار آن ها باشند. آن ها از انژری اطرافیان تاثیر می پذیرند؛ اگر شما در استرس باشید و ظاهرتان مشوش باشد، مسلما بر آن ها تاثیر مطلوبی نخواهید گذاشت. کودک درون خود را با فرزندتان همراه کنید و همراه با او لحظات شادی را پدید بیاورید. با آن ها همراه و همبازی شوید. سعی کنید لحظات خوب و به یاد ماندنی برای خود و فرزند عزیزتان ایجاد کنید. 

شاد باشید

 سخن آخر

امیدواریم که با این نکات فرزند عزیزتان از سفر خود با هواپیما لذت ببرد.

آیا ترفند های دیگری می دانید؟

 شما از چه ترفند هایی استفاده می کنید؟

 نظرات و دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.