karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

09 تیر 1396

به روز رسانی

28 آبان 1399

ایران، کشور چهارفصل خاورمیانه، با زیبایی های جادویی اش آنقدر دلبرانه به نظر می رسد که هوش از سر ساکنان کشورهای دیگر هم برده و آنها را وسوسه کرده تا برای یک بار هم که شده این کشور را به عنوان مقصدی کمتر شناخته شده، ببینند. آنها ایران را کشوری سراسر رمز و راز می دانند که باید آن را کشف کنند و گوشه گوشه ی آن را از نظر بگذرانند.

یکی از افرادی که به تبلیغات منفی علیه ایران توجه نکرده و نتوانسته در برای کنجکاوی اش مقاومت کند، پرل یان (pearl yan) است که بار سفر بسته و راهی این کشور کهن شده است. او در وبسایت خود به ارائه ی توضیحاتی درباره ی ایران پرداخته تا بتواند برخی نگاه های منفی را نسبت به این کشور عوض کند. 

او در یک مطلب نگاهی متفاوت به تهران، این پایتخت شلوغ و همیشه بیدار داشته و از تجربه ی یک روز گشت و گذار در آن نوشته است. وی در این باره می گوید:

تهران شهر بزرگی است، همه ی مسائل از جمله ترافیک و ازدحام نیز دست در دست هم می دهند تا شما نتوانید همه ی آنچه را که می خواهید در این شهر ببینید اما وجود یک برنامه منظم به شما کمک می کنید که تا حدی به هدف خود نزدیک شوید. من این کار را انجام دادم تا ثابت کنم که کافیست تصمیم بگیرید تا بر بهانه های مختلف غلبه کنید و روزی پر از سرگرمی برای خود بسازید. 

در ادامه به برنامه های این گردشگر با عنوان 24 ساعت در تهران می پردازیم تا از تجربه ی او در این شهر بیشتر بدانیم.

با کارناوال همراه باشید...

تهران

9 صبح | پارک لاله

یکی از نکته هایی که من را عاشق تهران کرد، وجود پارک های متعدد در این شهر و اطراف آن بود که به شما اجازه می دهند صبح خود را در فضاهای سبز و چشم نواز آغاز کنید. در میان این پارک ها، لاله از شهرت زیادی برخوردار می باشد چرا که به خوبی طراحی شده و در نزدیکی مرکز تهران واقع است. موقعیت خاص این پارک و فواره هایش باعث شده تا طرفداران بسیاری داشته باشد؛ کسانی که ساعاتی از روزشان را در آن می گذرانند تا در کنار دوستان و یا خانواده شان لذت ببرند.

این پارک در قلب من نیز جای خاصی دارد؛ زیرا اولین جایی بود که در ایران به آن قدم گذاشتم. در زمانی که غرق زیبایی این پارک بودم به صرف صبحانه ایرانی در قالب یک پیک نیک مهمان شدم و از نظر من ایرانی تر از این چیزی وجود ندارد. با امکانات ساده برای تناسب اندام در فضای باز که به صورت رایگان در اختیار افراد قرار دارد، هیچ بهانه ای برای ورزش نکردن در این پارک نمی ماند.

کافه های موجود در این منطقه نیز دارای گزینه های شگفت انگیزی برای صبحانه از هر دو نوع ایرانی و خارجی هستند و اگر احتیاج به کافئین برای شروع روزتان دارید، می توانید به آنها سری بزنید.

پارک لاله تهران

پارک لاله تهران

11 صبح | بازار بزرگ تهران

اگر از من، تهرانی ترین تجربه ممکن را بخواهید به شما می گویم که بازار تهران را به هیچ وجه از دست ندهید. در این بازار به معنای واقعی می توانید هر چیزی را که فکر می کنید پیدا کنید؛ از فرش ایرانی گرفته تا ادویه جات، صنایع دستی، طلا و لوازم خانگی، همه و همه در این بازار غول پیکر وجود دارد. از گم شدن در این بازار نترسید چرا که به شما امکان می دهد تا چیزهای تازه ای را کشف کنید.

هر چه بیشتر در این بازار پیش بروید چیزهای بیشتری را می بینید. من یک بار بدون وقفه از ابتدای بازار شروع به پیاده روی کردم و حداقل به اندازه 4 ایستگاه مترو قدم زدم اما هنوز هم چیزهایی برای دیدن وجود داشت.

یک رستوران محبوب در بازار وجود دارد که خوشمزه ترین ته چین را برای شما سرو می کند. همچنین شما می توانید از آب میوه های تازه و شیرینی های خوشمزه ایرانی در حدفاصل بازار تا ایستگاه مترو پانزده خرداد حسابی لذت ببرید.

بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران

1 بعد از ظهر | کاخ گلستان

بعد از یک شکم گردی درست و حسابی در حوالی بازار و خرید سوغاتی های رنگارنگ، کاخ گلستان بهترین گزینه برای شماست. این کاخ شاهکار عصر قاجار است و به عنوان نمونه ای کم نظیر از هنر و معماری ایرانی در یکی از دوره های تاریخی ایران از آن یاد می شود.

مجموعه کاخ گلستان شامل چندین ساختمان بزرگ و یک باغ زیبا است که برای بازدید از هر کدام باید بلیط جداگانه ای تهیه کنید. از دفتر فروش بلیط کمک بگیرید تا بتوانید بهترینشان را انتخاب نمایید اما از نظر من 3 ساختمان بادگیر، تالار آینه و تالار الماس را به هیچ وجه از دست ندهید. محوطه لوکس ایجاد شده در داخل این ساختمان ها بسیار متفاوت از هر کاخی است که در عمرم دیده ام.

کاخ گلستان

3 بعد از ظهر | موزه سینما

بعد از گشت و گذاری کوتاه در کاخ گلستان به شمال تهران می رویم. اگر به هنر و فرهنگ علاقمند هستید، موزه سینما قطعا ارزش دیدن دارد حتی اگر با فیلم های ایرانی آشنایی نداشته باشید. این موزه در عمارتی متعلق به عصر قاجار است و اولین سینمای ایرانی می باشد که هنوز هم فیلم های کلاسیک و مدرن ایرانی را چند بار در روز نمایش می دهد و در آن مکانی برای خرید دی وی دی فیلم ها وجود دارد.

موزه سینما نمایشگاهی از تجهیزات، عکس ها و پوسترهای صنعت فیلم سینمای ایران است که توضیحات به زبان انگلیسی نیز دارد. شما همچنین می توانید به صرف چای در رستوران ها و کافی شاپ ها و گفتگو با مردم محلی بپردازید. برای برقراری ارتباط نگران نباشید معمولا یک تهرانی آشنا به زبان انگلیسی در هر نقطه از شهر پیدا می شود.

موزه سینما

5 بعد از ظهر |  امامزاده صالح

گشت و گذار در تهران بدون دیدن امامزاده صالح کامل نمی شود. این مکان مقدس در تجریش قرار دارد و در فاصله ی کمی از موزه سینما واقع شده است.

برای ورود به این مکان، برای خانم ها، پوشیدن پارچه ای بلند که تمام بدن را به جز صورت پوشش می دهد اجباری است. این پوشش که چادر نام دارد در ابتدای ورودی در اختیار شما قرار می گیرد.

وقتی اولین بار وارد این مکان شدم، در حال عجیبی فرو رفتم. دیوارها و سقف ها با آینه های ریز پوشیده شده اند و بازتاب نورهای رنگی در آنها به حدی است که گاهی نمی توانستم چشمم را باز بگذارم. هر سالن دارای یک لوستر عظیم است که از سقف آویزان می باشد. من به جرات می توانم بگویم که تا به حال این میزان درخشندگی را ندیده ام.

امامزاده صالح

امامزاده صالح

امامزاده صالح

7 بعداز ظهر | پل طبیعت

پل ها همواره بخشی جدایی ناپذیر از هویت ایرانی بوده اند و اصفهان با داشتن پل های متعدد در این زمینه از همه ی شهرها شناخته شده تر است. حالا در قلب تهران نیز پلی به نام طبیعت وجود دارد که تنها یک پل بزرگ عابر پیاده نیست بلکه برنده ی یک جایزه ی معماری مهم در جهان می باشد و توسط یک دانشجوی معماری جوان طراحی شده است.

ساختار پل به گونه ای است که دو پارک را به هم متصل می کند و مکان هایی را برای توقف و لذت بردن از مناظر نیز فراهم می آورد. این ساختار دارای سه سطح است که در یک مسیر منحنی ایجاد شده اند. تصورش را بکنید: پلی در سه طبقه! 

در شب چراغ های رنگارنگ پل می درخشند و تهران را تبدیل به یک شهر جادویی می کنند. کافه ها و رستوران ها بر روی پل تجربیات خوشمزه ای را با قیمتی مناسب به شما ارائه می دهند. پس یادتان نرود که شام را در آنجا صرف کنید.

پل طبیعت

پل طبیعت

9 شب | برج میلاد

هر شهر بزرگ در جهان دارای یک برج دیدنی است و تهران نیز برج میلاد را دارد. این یک راه عالی برای تماشای تهران است. بلندای برج، اجازه ثبت تمام قامت آن را در عکس نمی دهد علاوه بر آن سیم هایی در فضا وجود دارند که جلوی دید شما را می گیرند. به هر حال چه چیزی بهتر از این است که بر بلندای برج میلاد بایستید و نمای حیرت انگیزی از تهران را به تماشا بنشینید.

برج میلاد

برج میلاد

10 شب | قلیان و چای

با فرا رسیدن این زمان از شب برخی از اماکن شروع به پخش فیلم می کنند در حالی که به شما اجازه می دهند در هنگام تماشای این فیلم ها قلیان هم بکشید. این یک شانس است تا بتوانید تجربه ای همانند مردم محلی داشته باشید و مانند آنها زندگی کنید.

اگر علاقه به قلیان ندارید می توانید یک فنجان چای ایرانی را انتخاب کنید و از طعم خوش شیرینی کنار آن هم لذت ببرید. نگران نفهمیدن زبان فیلم ها نباشید چرا که شما فقط قصد تجربه ی محیط را دارید و من مطمئنم که مردم در این زمینه به شما کمک خواهند کرد.

چای و قلیان

ویدئویی از گشت و گذار این گردشگر را به تماشا بنشینید

سخن آخر

از مطالعه این مطلب لذت بردید؟

به نظر شما جای کدام جاذبه های تهران در این مطلب خالی بود؟

منتظر نظرات و پیشنهادات شما خوبان هستیم...

...

آیا این مطلب مفید بود؟

4 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

برج آزادی می‌تونه قشنگ باشه برای یک توریست

انتشار:19 آذر 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

تخفیف های ویژه پیشنهادی: - اجاره روزانه سالیانه و فروش سوئیت باغ ویلا ارزان اطراف تهران, دماوند: 09197225539 پاسخگوئی فقط 9تا12- 14تا20 نه ظهر,شب نصف شب در اینترنت ول میچرخی مزاحمی. چرا سوئیت,هتل,میهمانسرا,آپارتمان؟بامحیطهای عمومی مثل زندان,خشک,بی روح مصنوعی, شرایط خاص و گران دیگران! ویلا دربست,آزاد,ارزان. همچنین باغ ویلاهای مجهز مختلف با قیمتهای مختلف ویژه اقامت افراد خارجی و توریستی یا جشن و مراسم " از نفری 200هزارتومان ببالا شروع فقط برای "مکان نه غذا" از 2 میلیون تومان(10نفر) تا 1میلیارد تومان! وبسایت: امداد املاک ایران- 2 کلمه در کادر گوگل بنویسید:امداد املاک و بازار رسمی املاک را انتخاب کنید. یا مستقیما www.EMDADAMLAK.IR نمونه: 1- خانه ویلائی 235 متری,73متر بنا 2 اطاق خواب شیک نوساز دربست مجهز تمیز امن آزاد با محیط سرسبز و درختکاری شده-عرضه مستقیم بدون واسطه (35دقیقه مستقیم از چهارراه تهرانپارس تا بالاشهر دماوند).با قیمت قبلی سال 97 با 25% تخفیف ویژه روز عادی (شنبه تا چهارشنبه) 700 دیگران را ندهید, فقط 500هزارتومان -پنجشنبه یا جمعه یا روزهای تعطیلات 800 ندهید فقط 600هزارتومان برای(1تا4نفر,مازاد از4,نفری 75هزارتومان)بی چانه,تخفیف!؟ هم جای بهتر میگیرید هم قیمت کمتر می دهید.غیر از اینهم دماوند نیست.چه 1دقیقه چه 1روز کامل حتی اگر شب هم نمانید کل اجاره دریافت میشود. ساعتی نداریم. تحویل: 10صبح, تخلیه: حداکثر 10صبح فردا. نه ظهر نه 14. دسترسی سریع راحت و رایگان به مکانهای تفریحی و گردشگری مثل:چشمه اعلاء, دالان بهشت, تیزآب,دریاچه تار,برج شیخ شبلی, رودخانه ها و گردشگری. قربون قدمتون 2- اگر برای افراد سطح بالا یا توریستهای خارجی ( اروپائی, اعراب و..) که آبروی ایران زمین در بین هست . یا برگزاری جشن و مراسم و سروصدا دار حتی عروسی میخواهید. محیطهای باغ ویلائی سرسبز و درختکاری شده بسیار مجهز اعم از مبلمان شیک جدید میز بیلیارد فوتبال دستی سونا استخر داخلی ابگرم یا بیرونی و ... سرویس های ایرانی فرنگی تمیز حمام مجهز آبشار فضای باغ و نور افشانی و.. .محیطی بسیار امن و تمیز مجهز در برگزاری جشن و میهمانی و... از تختخواب و لوازم نو و جدید مدرن (هنوز از کاور باز نشده) هست که از شبی 2 میلیون تومان ببالا ( 10نفر) شروع قیمت داریم فقط برای مکان نه غذا .هزینه غذا, تشریفات و سایر موارد جداگانه محاسبه میشود . 3- همچنین امکان تهیه غذاهای محلی سنتی ( مثل تهچین بره انواع آش مرغ بریان یا هر نوع غذای دیگر هم هست - بو مزه و کیفیت غذا خودش بیانگر همه چیز هست نیاز به تعریف ندارد.اول هم تست کنید بعد تصمیم بگیرید). 4- امکان خرید یا اجاره کلیه وسایل مسافرتی و کوهنوردی ( از کوله چادر کفش تا بلد راه و خودرو شاسی بلند برای رفتن به مناطق سخت مثل دریاچه و یا قله دماوند) . 5- امکان سوارکاری اسب

انتشار:17 آبان 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

ناشناس

چطور با این بعد مسافت و ترافیک میشه اینهمه مکانو بازدید کرد و لذت برد. مزخرفه.

انتشار:12 تیر 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.