karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

11 مرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سفر همیشه با کسب تجارت تازه همراه است؛ این که به شهر و یا حتی کشوری جدید قدم بگذاری و با مردمانی جدید روبرو شوی که فرهنگ مختص به خود را دارند، می تواند ما را با خود به دنیایی تازه ببرد. وقتی به دیدن جاذبه هایی می رویم که تا به حال تنها تصاویری از آن ها دیده ایم یا با مردمانی هم صحبت می شویم که به سبک خودشان زندگی می کنند، می تواند لذت سفر را دو چندان کند. یکی از تجاربی که تنها در سفر به نقاط مختلف می توان به دست آورد، چشیدن طعم غذاهای جدید است؛ غذاهایی که مختص به یک کشور و یا شهر است و نمونه اش را با آن اصالت و کیفیت دیگر هیچ کجای دنیا نمی توان یافت. در این میان اما غذاهای خیابانی محبوب ترند؛ غذاهایی ارزان قیمت، خوش طعم و رنگارنگ که هر آدم سیری را هم وسوسه می کنند...

امروز به تایلند می رویم؛ مقصدی که خیلی از ایرانی ها آن را برای سفر انتخاب می کنند. می خواهیم از هتل و رستوران های سطح شهر چشم پوشی کنیم و ماجراجویی خوشمزه ای را در سطح شهر برای خود رقم بزنیم. همراه کارناوال باشید تا با هم بهترین و خوشمزه ترین غذاهای خیابانی تایلند را بشناسیم و از میان آن ها بهترین را برای خوردن انتخاب کنیم.

بازار های شناور تایلند

غذاهای خیابانی

1- فت کپراو | Phat Kaphrao

فت کپراو یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی تایلند در میان گردشگران خارجی است. این غذا را می توان در هر رستوران محلی و دکه ها خیابانی یافت. یکی از اصلی ترین طعم دهنده های این غذا، ریحان شیرین و فلفل قرمز تند است. در این غذا از گوشت های مختلفی از جمله گوشت خوک استفاده می شود. اگر مذهب و دین شما نسبت به این موضوع حساس است، به آشپز اعلام کنید که این غذا را با گوشت مرغ و یا میگو سرو کند. چاشنی های مورد استفاده در فت کپراو سس ماهی، لیمو و تخم مرغ سرخ شده است.

فت کپراو

2- پد تای | Pad Thai

لازم نیست برای چشیدن طعم این غذا به محل های خاصی بروید، پد تای در هر کوچه و خیابانی در تایلند یافت می شود. تقریبا تمامی مواد اولیه ی این غذا سرخ می شود.برای پخت پد تای از رشته ی برنج، تخم مرغ، پنیر توفو، سس ماهی، گیاهان معطر مختلف، سبزیجات، میگو یا مرغ استفاده می کنند. بادام زمینی های خرد شده ی روی آن، عطر خاصی به این غذا می بخشد. این غذا را حتی می توانید در برخی از خیابان ها با هزینه ای زیر یک دلار خریداری کنید و گاه در بعضی از رستوران ها هم سرو می شود. با توجه به محبوبیت این غذا، به عنوان غذای ملی تایلند برگزیده شده است. 

پد تای

3- سالاد پاپایای سبز |  Green Papaya Salad

یک غذای ساده و بسیار خوشمزه در تایلند سالاد پاپایای سبز  است که در هر فروشگاه، خیابان و رستوران های محلی این شهر یافت می شود. این سالاد یک انتخاب بسیار خوب برای افرادی است که دارای رژیم گیاهی هستند. البته اگر مایل باشید آن را با خرچنگ شور و میگوی خشک شده سرو می کنند. به جهت وجود لیمو، سس ماهی، شکر خرما، فلفل و نمک در این غذا می توانید 5 مزه ی اصلی را همزمان بچشید. به جرات می توان گفت که یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی تایلند، سالاد پاپایای سبز است.

سالاد پاپایای سبز

4- گلوای پینگ | Gluay Ping

اگر در گشت و گذارهای خیابانی در تایلند، دلتان هوس یک دسر خوشمزه و ارزان کرد، حتما گلوای پینگ را امتحان کنید. این دسر از موز کباب شده درست می شود و کسانی که عاشق شیرینی جات هستند، از نارگیل و سس کارامل آن به معنای واقعی لذت خواهند برد. برای لذیذتر شدن پلوای پینگ از موز سبز استفاده می کنند چرا که پس از کباب شدن، بافت کاراملی بهتری ایجاد می کند. این دسر در میان گردشگران خارجی، از محبوبیت خاصی برخوردار است. 

گلوای پینگ

5- ملخ سرخ شده

خوردن و جویدن حشرات شاید به دور از ذهن و دیوانگی به نظر برسد اما مسافرانِ ماجراجوی بسیاری شجاعت امتحان کردن این غذا را داشته اند تا جایی که ملخ سرخ شده به یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی تایلند تبدیل شده است. این غذا به صورت گسترده ای در سراسر تایلند در دسترس و در هر کوچه و خیابای یافت می شود. شاید باور نکنید اما ملخ سرخ شده سالم و سرشار از پروتئین می باشد. اما به جز ملخ در این کشور حشرات سرخ شده ی بسیاری را خواهید یافت که مزه کردن آنها شجاعت بسیاری می طلبد و شاید در ذهن ما، حتی ارزش امتحان کردن هم نداشته باشد. 

ملخ سرخ شده

6- اسپیرینگ رولز | Spring Rolls

در تمامی کشور های آسیای شرقی انواع و اقسام اسپیرینگ رولز را خواهید یافت. البته هر کدام از کشور ها به شیوه ای خاص این غذا را سرو می کنند. شما می توانید این رول های خوشمزه را در هر گوشه کنار تایلند بیابید. داخل رول ها با گوشت خوک و یا میگو پر می شود که اگر به گوشت خوک مایل نبودید متذکر شوید که از میگو استفاده کنند. جوانه ی لوبیا، رشته فرنگی، پیازچه، انواع گیاهان و ادویجات از جمله دیگر مواد مورد نیاز این غذا هستند. این غذا با سس چیلی تند سرو می شود و یکی از ارزان ترین غذاهای خیابانی کشور تایلند است. 

اسپیرینگ رولز

7- کاری سبز | Green Curry

کاری های کشور تایلند عطر و طعم خاصی دارند و معمولا برای غذاهای سالم و غنی از مواد مغذی استفاده می شوند. شیر نارگیل، تخم مرغ و رشته ی برنج از جمله موادی هستند که در کاری سبز مورد استفاده قرار می گیرد. کاری سبز طعمی ملایمی دارد و اگر شما از جمله کسانی هستید که دوست دارید غذای تند بخورید، بهتر است کاری قرمز را بچشید. گاهی در این غذا، از مرغ و یا میگو به عنوان پروتئین استفاده می شود. این غذا طرفداران خاص خودش را دارد اما در سفرتان به تایلند به خودتان اجازه بدهید که جزو این افراد خاص باشید...

کاری سبز

8- سوپ تام یام | Tom Yam Soup

یکی از ارزانترین غذاهایی که در تایلند می توانید تجربه کنید، سوپ تام یام است. این سوپ در تمام نقاط این کشور به فروش می رسد و به جهت مزه ی ترش و تندش، یکی از سوپ های خوشمزه ی تایلند محسوب می شود. مواد غذایی اصلی مورد استفاده در این غذا علف لیمو، لیمو ترش، سس ماهی و فلفل چیلی است. این غذا در نقاط مختلف این کشور، به شیوه های متنوعی پخته می شود و حتی در برخی از دستور های غذایی از قارچ مربای فلفل استفاده می شود.

سوپ تام یام

9- پن کیک موز 

یکی از معروفترین و محبوب ترین دسر و صبحانه در تایلند، پنکیک موز است. شاید از این غذا در ذهن شما تصویری نامطلوب و مزه ای بد شکل بگیرد اما اکثر کسانی که این غذا را چشیده اند، آن را خیلی خوشمزه توصیف کرده اند. در سراسر شهر بانکوک و دیگر شهرها و حتی سواحل، دستفروش های این پنکیک حضور دارند. برخی از فروشنده ها، این پنکیک ها را بر روی سیخ های چوبی سرو می کنند. حتی برخی دیگر مقداری شکلات آب شده بر روی آن می ریزند.

 

پن کیک موز

10- هو ماک پلا | Ho Mak Pla

این غذا نوع خاصی از کاری است که مواد غذایی آن در برگ های موز قرار می گیرند و آرام آرام بخار پز می شوند. همین مسئله سبب می شود که عطر و مزه متمایزی در این غذا ایجاد شود و طرفداران خاص خود را داشته باشد. هو ماک پلا نوع خاصی از کاری است که در آن ماهی، شیر نارگیل و خمیرکاری با هم مخلوط شده اند. این غذا به طور گسترده ای در خیابان ها و شهر های مختلف این کشور یافت می شود. 

هو ماک پلا

سخن آخر

آیا تا به حال به تایلند سفر کرده اید؟

غذا های این کشور را چشیده اید؟

به نظر شما کدام یک از غذا های این کشور خوشمزه تر است؟ 

نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

پنکیک موز فوق العاده بود...کاش طرز پختشم داشتم🤔🤔

انتشار:19 خرداد 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

رقیه

مرسی خانم گل
عالی بود!

انتشار:12 مرداد 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.