karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

22 تیر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

همه روزه افراد زیادی قصد سفر می کنند و به کشورها و شهرهای جدید وارد می شوند تا زیبایی هایی که تا به آن لحظه، وصف آن را ها را شنیده اند، از نزدیک ببینند و لمس کنند. اما یک کشور فقط در جاذبه ها و زیبایی هایش خلاصه نمی شود. هر کشوری در دنیا آداب رسوم، سنت ها، قوانین و یا شاید تابلوهایی دارد که قبل از ورود به آن کشور باید از آن ها مطلع شد. اما این دانستن، به حال یک گردشگر و مسافری که تنها چند روزی را در آن کشور اقامت می کند، چه سودی دارد؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید یک سری رفتارها ممکن است در کشوری که در آن زندگی می کنید، کاملا عادی و طبیعی باشد اما در کشوری که به آن سفر کرده اید، یک رفتار ناپسند و حتی یک جرم به حساب بیاید و عواقب بدی به همراه داشته باشد.

امروز از میان تمام کشورهای دنیا، دست روی آلمان می گذاریم تا با نبایدهایش آشنا شویم. در مطلبی که در ادامه می خوانید به کارهایی اشاره می کنیم که با انجام دادن آن ها، ممکن است از سوی مردمان آلمان، مورد سرزنش قرار گیرید و یا حتی به عنوان یک مجرم شناخته شوید.

همراه کارناوال باشید تا ببینیم چه رفتارهایی را در آلمان نباید انجام دهید.

آلمان

1- در دعواهای بالشتی شرکت نکنید

وقتی صحبت از پر و بالشت می شود اولین چیزی که به فکر می رسد شور و هیجان دعواهای بالشتی است. اما در آلمان حتی به این موضوع فکر هم نکنید. در قانون این کشور از بالشت به عنوان سلاح یاد می شود. در آلمان اگر شما با بالشت با کسی شوخی کنید و فرد دچار جراحت، هر چند خیلی کم هم بشود، از نظر قانون آلمان به فرد حمله کرده است. البته به استثنای روز ملی بالشت که مردم با شور و هیجان بسیاری به بالشت بازی مشغول می شوند و در پایان این جشن تمامی پرها را با دست جمع آوری می کنند.

در دعواهای بالشتی شرکت نکنید

2- یک شنبه ها سر و صدا ممنوع است

دوست دارید آخر هفته ها کارهای خانه مثل سوراخ کردن دیوار برای قاب عکس را خودتان انجام دهید؟ اگر در آلمان زندگی می کنید و یا قصد سفر به این کشور را دارید، باید بدانید که در یک روز تعطیل، انجام چنین کارهایی ممنوع است. یکشنبه ها روز بدون سر و صدا در آلمان است و آلمانی ها برای استراحت خود و دیگران ارزش بسیاری قائل هستند. در این روز نباید آرامش همسایگان را با صدا های نا به هنجار مانند تمرین طبل، کار با ماشین چمن زنی و کار با دریل به هم زد. حواستان باشد که برای آرامش همه ارزش قائل باشید و روز تعطیلتان را به خود و دیگران تلخ نکنید.

یک شنبه ها سر و صدا ممنوع است

3- در رابطه با جنگ ها صحبت نکنید

آلمانی ها در رابطه با مسائل جنگ بسیار حساس هستند و اکثریت آن ها اعتقاد دارند که جنگ ها چیزی به جز خجالت برای آن ها به جای نگذاشته اند. مردم این کشور از توضیح دادن این موضوعات خسته شده اند و صحبت و سوال کردن در رابطه با این موضوع ها برای آن ها توهین محسوب می شود. مهم تر از همه به هیچ عنوان و هرگز از نازی ها یاد نکنید چون این کار در آلمان جرم محسوب می شود.

در رابطه با جنگ ها صحبت نکنید

4- درب منزل را به روی دودکش تمیزکن‌ها نبندید

در آلمان عده ای به شغلی جالب مشغول هستند؛ آن ها دودکش تمیز می کنند. این افراد به خانه ها می روند و دودکش ها را تمیز می کنندد. اگر شما مانع از ورود این افراد به خانه ی خود شوید، کار غیر قانونی انجام داده اید. آنها حتی بدون اطلاع هم می توانند برای تمیز کردن دودکش ها و چک کردن عدم انتشار گاز مونوکسید به خانه ها وارد شوند. همه ی آلمانی ها حتی اگر دودکش نداشته باشند، برای این سرویس پول پرداخت می کنند. این قانون در قرون وسطی مصوب شد. جالب است بدانید که در زمان نازی ها، هیتلر افراد مطمعنی را برای این کار انتخاب و از آن ها در شبکه جاجوسی اش استفاده می کرد. برخی از شهروندان آلمانی، انجمن هایی تشکیل دادند تا این کار که ریشه در تاریخ آلمان دارد را متوقف کنند. 

جالب این است که هر ساله 300 نفر از بلژیکی ها در اثر مسمومیت گاز فوت می کنند اما تا به حال این اتفاق در آلمان برای کسی رخ نداده است. شاید  تمیز کردن لوله ها آنقدر ها هم بد نباشد!

درب منزل را به روی دودکش تمیزکنان نبندید

5- بی ادب نباشید

در زبان انگلیسی هم مانند بسیاری از زبان های دنیا برای احترام بیشتر در مخاطب قرار دادن طرف مقابل، از ضمیر شما استفاده می کنند. آلمانی ها به احترام و رسمی صحبت کردن بسیار معروفند و اگر دوست دارید کسی را در این کشور تحت تاثیر قرار دهید حتما از ضمیر شما به جای تو استفاده کنید. در این کشور حتی با دوستان و کودکان هم رسمی صحبت کنید. به یاد داشته باشید که اگر در برخورد با یک مامور پلیس ادب را فراموش کنید، او می تواند شما را جریمه کند. 

بی ادب نباشید

6- اولین قسمت سرود ملی آلمان را نخوانید

آهنگ سرود ملی آلمان در سال 1797 توسط یوزف هایدن (Joseph Hayden) ساخته شد و در سال 1841 هنریچ هافمن (Heinrich Hoffman) شعر آن را سرود. این سرود در سال 1922 به عنوان سرود ملی آلمان به رسمیت شناخته شد. در زمان نازی ها، در آغاز این سرود متنی به عنوان این که آلمان از همه سرتر است، خوانده می شد. بعد از جنگ جهانی دوم آلمان خود را از نازی ها جدا کرد و از آن پس فقط قسمت های دیگر سرود را می خوانند.

خواندن قسمت های اول این سرود غیر قانی نیست اما شما با این کار باعث ناراحتی مردمان این کشور می شوید.

اولین قسمت سرود ملی آلمان را نخوانید

7- هیچ گاه نگذارید که باک ماشین خالی شود

اگر با سرعت بالا در اتوبان های آلمان رانندگی می کنید، در نظر داشته باشید که باک ماشین شما مقداری بنزین داشته باشد. ایستادن در اتوبان علاوه بر این که کار خطرناکی است ممکن است منجر به جریمه شدن شما شود. در این کشور هیچ گونه قانونی برای داشتن باک خالی ماشین وجود ندارد اما ایستادن در اتوبان جریمه دارد. پلیس این کار را برای حواس‌پرت هایی انجام می دهند که بنزین زدن را فراموش می کنند.

هیچ گاه نگذارید که باک ماشین خالی شود

8- هیچگاه در خطوط مخصوص دوچرخه قدم نزنید

آلمان زیرساخت های بسیاری مناسب و عالی دارد و این امکانات تا حدی است که شاهد وجود خطوط مخصوص دوچرخه سوارها و پیاده ها در شهرهای مختلف این کشور هستیم. اما استفاده از این امکانات قوانین و اصولی را می طلبد؛ این نکته را بدانید در خط مخصوص به خود وارد شوید؛ اگر دوچرخه سوارید، به خطوط دوچرخه سوارها و اگر پیاده هستید به مسیر مخصوص پیاده ها بروید. اگر این قانون ساده را رعایت نکردید، منتظر عواقب آن باشید...

هیچگاه در خطوط مخصوص دوچرخه قدم نزنید

9- وقت شناس باشید

آلمانی ها به دقت و به موقع بودنِ خود بسیار می بالند. این خصوصیت سبب شده تا آلمان یکی از موفق ترین کشورها در حوضه ی اقتصاد در اروپا باشد. تمام این مسائل و موفقیت ها از آلمانی ها انسانی هایی منظم و وقت شناس بسازد. این را بدانید که اگر با یک آلمانی قرار دارید، به هر ریسمانی که می توانید متوسل شوید تا به موقع سر قرار حاضر شوید. اگر به موقع برسید که اوضاع خوب پیش می رود اما اگر تاخیر داشتید، این را بدانید که شاید همه چیز آن طور که می خواهید، پیش نرود چرا که در همان ابتدا، باعث ناراحتی فرد مقابل شده اید.

سر قرار دیر حاضر نشوید

10- در خانه کفش به پا نکنید

در آوردن کفش قبل از ورود به خانه یکی از وجوه مشترک میان آسیا و برخی از کشور های اروپایی است. در آلمان میزبان ها در خواست می کنند تا کفش ها را قبل از ورود به خانه در بیاورید. آن ها معمولا در خانه کفش ها و صندل هایی مخصوص داخل خانه دارند. آلمانی ها دوست ندارند که گل و خاک خیابان ها به خانه ی آنها وارد شود.

در خانه کفش به پا نکنید

سخن آخر

آیا این نکات را در رابطه با آلمان میدانستید؟

در رابطه با نباید های کشور های دیگر اطلاعات دارید؟

نظرات و دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

3 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

یعنی باید نکات ها را رعایت کنی تا بری المان من المان را خیلی دوست دارم

انتشار:28 آذر 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

من دوست دارم برم المان ولی مادرم و پدرم نمی ذارن برم المان باید چکار کنم که راضی کنم مادرم را و پدرم را ?

انتشار:28 آذر 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

سلام

المانی ها واقعا بعد از اتمام دوره نازی ها تمام اقتدارشونو از دست دادن و حتی توی تکنولوژی هم که زمانی حرف اول در جهان رو میزدند هم دیگه اصلا مثل سابق نیستند


انتشار:03 مرداد 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.