karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

24 تیر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

روسیه، کشوری است در شمال اوراسیا که به سبب وسعت زیادش لقب پهناورترین کشور دنیا را از آن خود کرده است. در گوشه گوشه روسیه، دیدنی های بسیاری وجود دارد که سبب می شوند گردشگران بسیاری، همه ساله از اقصی نقاط دنیا به این کشور سفر کنند تا میدان سرخ، کاخ کرملین، کاخ پترگوف، کلیسای سنت باسیل و ... را از نزدیک ببینند 

اما سفر همیشه با چالش های بسیار همراه است، به خصوص زمانی که به یک کشور دیگر وارد می شوید. هر کشور هنجارها و ناهنجاری های مخصوص به خود را دارد. شاید ساده ترین و معمول ترین عادت و رفتار شما، در کشور مقصد به عنوان یک رفتار ناپسند و یا حتی یک جرم محسوب شود. پس اگر قصد سفر دارید، بهتر است در کنار جستجوهایی که در مورد دیدنی ها و جاذبه هایش انجام می دهید، در مورد بایدها و نبایدهای آن هم اطلاعاتی به دست بیاورید تا مبادا با رفتاری ناپسند هم باعث رنجش مردمان محلی شوید و هم کام خودتان را تلخ کنید.

در مطلب پیش رو قصد داریم تا با نکاتی ضروری پیرامون کشور روسیه آشنا شویم؛ توصیه هایی برای شما داریم که اگر آن ها را رعایت کنید، سفری به دغدغه و بی مشکل برای خود رقم می زنید.

همراه کارناوال به روسیه بیایید تا نکاتی ضروری پیرامون این کشور و مردمانش را فراگیرید.

کاخ کرملین مسکو

1- روسیه به اندازه شنیده هایتان، سرد است

اگر فرصتی برای پوشیدن و استفاده کردن لباس های زمستانی تان نمی یابید، به روسیه سفر کنید... این کشور، به اندازه ای که در توصیفاتش شنیده اید، سرد است. اگر به سرما علاقه دارید، تابستان فصل خوبی برای شما نیست، چرا که در این فصل روسیه آب و هوای خوبی دارد و آن قدرها سرد نیست. اما در باقی فصل ها اگر به روسیه بروید، می توانید از لباس های گرمتان به خوبی استفاده کنید چرا که ممکن است دمای هوا به چند درجه به زیر صفر هم برسد.

سرمای هوای روسیه

Igor G

2- همانند روس ها راه بروید

 روس ها بدون هیچ لبخند و ارتباط چشمی، در آرام ترین حالت ممکن راه می روند. اگر در صف مترو یا اتوبوس، توسط آن ها هل داده شدید، اصلا شگفت زده نشوید، این کار کاملا در این کشور امری عادی تلقی می شود. صرفا سر زدن این رفتار ها از روس ها به خاطر این نیست که آن ها انسان هایی غمگین و خشمگینی هستند بلکه آن ها از شمایی که یک گردشگر هستید، بیشتر عجله دارند... .گاه آن ها چهره ای عبوس دارند و حتی برای عبور عابران از خیابان، ماشین را نگه نمی دارند. اما روس ها خوشحال می شوند که در پیدا کردن راه به شما کمک کنند. پس از پرسیدن سوال نترسید.

همانند روس ها راه روید

Pavel Yablochkin

3- تعدادی لغت روسی یاد بگیرید

بهتر است قبل از رفتن به این کشور تعدادی لغت پر کاربرد را یاد بگیرید. در روسیه تعداد کمی از افراد می توانند انگلیسی صحبت کنند و این کاملا شما را شگفت زده خواهد کرد. حتی در رستوران ها و هتل ها هم به ندرت می توانید افرادی را بیابید که به خوبی انگلیسی صحبت کنند. برای حل این مشکل و هم زبان شدن با روس ها، می توانید از گوگل ترنسلیت (google translate) هم می توانید استفاده کنید که به نظر گردشگران نجات دهنده ی بسیار خوبی است. 

زبان روس یاد بگیرید

4- در رابطه با روز و ساعت بازدید، تحقیق کنید

در روسیه هیچ استانداردی برای ساعت و یا روز بازدید برای موزه ها و دیگر جاذبه ها وجود ندارد. برای مثال آرامگاه لنین (Lenin's Mausoleum) که در میدان سرخ این کشور واقع شده، از ساعت  10 تا 1 بعد از ظهر باز است و در روزهای دوشنبه و جمعه تعطیل می باشد. قبل از بیرون رفتن اطمینان حاصل کنید که قصد بازدید از چه جاذبه ای دارید و سپس در رابطه با ساعات بازدید آن تحقیق کنید و با توجه به آن ها برنامه ریزی کنید.

در رابطه با روز و ساعت بازدید تحقیق کنید

Elena Dzyuba

5- آگاه و باهوش باشید

یکی از نگرانی های هر گردشگری، جیب بری دزدها و دزدیده شدن مدارک مهم آن هاست. بنابراین در هنگام بازدید از این کشور حتما حواستان به دور و اطراف باشد. داستان های زیادی در فضای مجازی در رابطه با جیب بری در این کشور وجود دارد. اما به گفته ی گردشگران، این کشور از بسیاری از کشور های اروپایی امن تر است اما باز هم باید شش دانگ حواستان را جمع کنید. پس آگاه و هوشیار باشید. اما این بدین معنی نیست که تمام توجهتان را روی این موضوع متمرکز کنید. برای مثال کیف هایتان را باز و نیمه باز نگذارید و به مردم اطرافتان توجه کنید.

آگاه و باهوش باشید

6- از قبل برای رستوران رفتن برنامه ریزی کنید

وقتی بیرون از هتل در حال گشت و گذار هستید، پیدا کردن محل مناسب برای صرف غذا، کار سختی به حساب می آید. گرسنگی و پیدا نکردن رستورانی مناسب برای صرف غذا یکی از بدترین و سخت ترین موقعیت هایی است که در تعطیلات و مسافرت رخ می دهد. بدتر از آن این که برای رفع گرسنگی مجبور شوید غذاهایی را بخورید که باب میلتان نیست. بهترین راه حل این است که رستوان های خوب را بیابید و قبل از رفتن به جاذبه ای تصمیم بگیرید که در کدام یک از آن ها غذا نوش جان کنید.

آشنایی بیشتر با غذای روسیه

بهترین غذاهای روسیه

رستوران ها روسیه

7- در رابطه با فرهنگ روس ها تحقیق کنید

یکی از نکات مهم در بازدید از یک کشور خارجی اطلاع از فرهنگ و تابوهای مردم آن کشور است. فرهنگ مردم روسیه آنقدرها هم دور از ذهن نیست و با بسیاری از کشورهای دیگر همخوانی دارد. مسلما در روسیه هم مانند برخی کشور ها لبخند زدن در خیابان بدون هیچ دلیلی خیلی خوشایند به نظر نمی رسد. اما رفتار های دیگری هم وجود دارد که بسیار متفاوتند و باید از آن ها مطلع شوید. برای مثال گذاشتن دست در جیب هنگامی که در کلیسا یا آرامگاه لنین (Lenin's Mausoleum) هستید، بی احترامی محسوب می شود.

کریسمس در میدان پلس

Roman Evgenev

8- به شنیده های خود بی اعتنا باشید

به احتمال زیاد داستان های بسیاری در رابطه با برخی از ویژگی های این کشور شنیده اید که سبب شده تا ذهنیتی همراه با ترس نسبت به این کشور داشته باشید اما به گفته ی گردشگران این کشور امن است و شما با اتفاقات عجیبی که در داستان های ترسناک ذکر شده، رو به رو نمی شوید. به روایت های منفی و ترسناک نسبت به این کشور توجهی نکنید و با ذهنی باز به روسیه سفر کنید. مطمئنا با اولین قدم در روسیه محو زیبایی و فرهنگ و غذاهای آن خواهید شد. پس بدون هیچ ترسی برای سفر خود اقدام کنید.

دانشگاهی در مسکو

Alexei Zaripov

9- در همه حال پاسپورت به همراه داشه باشید.

در هنگام گشت و گذار در روسیه گذرنامه ی خود را به همراه داشته باشید تا در مواقع اضطرای هیچ مشکلی برایتان پیش نیاید زیرا ممکن است از جانب پلیس این کشور باز خواست شوید. راه حل برخی از گردشگران برای این کار این است که کپی مدارک خود را به همراه داشته باشید تا به این روش احتمال گم شدن اصل مدارک را به صفر برسانید.

در همه حال پاسپورت به همراه داشه باشید.

Mark Herreid

10- از نقشه های مترو استفاده کنید

به گفته ی گردشگران، بسیاری از زیبایی های مسکو در زیر زمین قرار دارند. ایستگاه های متروی این شهر با طرح های زیبایی تزیین شده اند که دلتان نمی آید هیچ کدام از آن ها را از دست بدهید. قبل از ورود به ایستگاه ها باید یک سری نکات را بدانید. برای مثال تمامی  کلماتی که در مسیر شما قرار دارد به زبان روسی نوشته شده اند. برای جلوگیری از گم شدن حتما نقشه ای با ترجمه ی انگلیسی تهیه کنید و سپس حروف نوشته شده در ایستگاه ها را با نقشه مطابقت دهید. لازم نیست که حتما روسی بدانید، تنها باید بتوانید که حرف کلمات و رنگ لاین های مترو را با نقشه تطبیق دهید. 

یافتن راه آن قدرها که به نظر می رسد مشکل نیست. اگر قبل از ورود به ایستگاه مترو از نقشه استفاده کنید به موقع به مقصد خواهید رسید.

متروهای مسکو

سخن آخر

امیدواریم با نکاتی که ذکر شد سفر راحت تری به این کشور داشته باشید.

آیا تا به حال به روسیه سفر کرده اید؟

نکات دیگری در رابطه با این کشور به یاد دارید؟

دیدگاه و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

3 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

محمود

سلام بنده سفر به ولادی وستوک دارم. از چه خطوط هوای باید برومو

انتشار:11 فروردین 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

کیوان

سلام 
بنده دیروز به یکی از آژانس های مسافرتی مراجعه کردم و هزینه ی ویزا روسیه رو تقریبا 360 هزار تومان برای یک هفته اعلام کردند ؟

انتشار:26 مرداد 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

hp

سلام ایا سفر به روسیه همانند سفر به ترکیه ازاد هست یعنی بدون ویزا و حق اقامت امکان پذیره ؟ 

مهرنوش حیدری

سلام همراه عزیز کارناوالی

برای سفر کردن به روسیه، نیازی نیست که مراحل معمول دریافت ویزا را طی کنید چرا که چندی است مراحل و شرایط اخذ ویزای روسیه برای برخی کشورها از جمله ایران تغییر کرده و شما می توانید با ثبت اطلاعاتتان در وب سایتی که برای این امر در نظر گرفته شده، ویزای خود را دریافت کنید.

با تشکر از دیدگاه شما

مستدام و پایدار باشید

24 تیر 1396

انتشار:24 تیر 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.