karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

25 تیر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

احساس لذت بخش پیروزی و رسیدن به هدف سبب می شود تا انسان ها با تمام وجود، عزم خود را جزم کنند و با گام هایی استوار به سمت هر آن چه که می خواهند حرکت کنند. برای رسیدن به هدف، انسان همه کار می کند؛ گاه به یادگیری روی می آورد و گاه از استعدادش کمک می گیرد... در نهایت، این مهم است که به هدف برسد...

هر انسانی، در هر زمانی، هدف های مشخصی برای خود دارد که برای رسیدن به آن ها، تمام تلاش خود را می کند. مثالی بارز از این موضوع را می توان در مسابقات بزرگ دید که هر کسی برای پیروزی، با جان و دل تلاش می کند تا جایزه ی رقابت را از آن خود کند؛ مهم نیست این جایزه و پاداش چیست، مهم حس پیروزی است...

مسابقات بسیاری هر ساله برگزار می شوند که هر کدام موضوع  خاصی را دنبال می کنند. یکی از پرطرفدارترین آن ها مسابقات عکاسی هستند که تمامی عکاسان را به چالش می کشند و عکاسان هم برای برنده شدن، با ذوق و شوق بسیار، به بکرترین نقاط زمین قدم می گذارند و با کمی خلاقیت بهترین و زیباترین لحظه ها را برای همیشه ثبت می کنند. 

یکی از عرصه های رقابت در زمینه عکاسی را می توان در بیگ پیکچر (Big Picture) بیابید؛ به این مسابقه که همه ساله توسط آکادمی علوم کالیفرنیا برپا می شود، تصاویر بسیاری از تمام نقاط دنیا و در دسته بندی های مختلف ارسال می شود و در نهایت داوران در هر دسته بندی، بهترین عکس را انتخاب می کنند. این مسابقه به تازگی برندگان سال 2017 را در حوزه ی طبیعت اعلام کرده است. این فینالیست ها و برنده ها از میان 6000 عکس انتخاب شدند و همگی در مجله ی آنلاین بیوگرافی منتشر شدند.

با کارناوال همراه باشید تا عکس های خیره کننده ی برندگان و فینالیست های این مسابقه را ببینید.

مسابقه عکاسی بیگ پیکچر

1- خواب عمودی | فینالیست بخش انسان و طبیعت

عکاس به همراه دوستان غواصش در دریای کارائیب دسته ای از نهنگ های عنبر را دنبال می کردد که ناگهان تمامی آن ها به حالت عمودی متوقف شدند. این رفتار نهنگ ها در برای اولین بار در سال 2008 توسط زیست شناسان انگلیسی و ژاپنی مورد تحقیق قرار گرفت. پس از تجزیه و تحلیل داده ها دانشمندان دریافتند که این موجودات عظیم الجثه 7 درصد زمان خود را به حالت عمودی در عمق کم آب می خوابند. دانشمندان معتقدند که این خواب های کوتاه ممکن است تنها مدت زمانی باشد که این حیوانات می خوابند. 

خواب عمودی نهنگ ها

Franco Banfi

2- شادیِ گروهی | فینالیست بخش حیات وحش در زمین

هنگامی که دمای هوا کاهش می یابد ماکاکها یکدیگر را به آغوش می کشند تا گرم شوند. این رفتار آن ها که به سارو دنگو (saru dango) شناخته می شود،  در میان تمامی 23 گونه ی ماکاکها متداول است به خصوص ماکاکهایی که در نقاط بسیار سرد ژاپن زندگی می کنند. این تصویر در جزیره ی شودشیما (Shodoshima Island) کشور ژاپن به ثبت رسیده است.

شادیِ گروهی ماکاک ها

Alexandre Bonnefoy

3- گدازه آتش فشان | برنده ی مناظر آبی و زمینی

در ژانویه ی گذشته جریانی از گدازه از آتش فشان کیلاویا هاوایی (Hawaii's Kilauea volcano) از زیر زمین به بیرون آمد و به اقیانوس آرام ریخت. وقتی که سنگ های ذوب شده به آب برخورد می کردند بخار و شن و ماسه به هوا می رفت.

گدازه آتش فشان

Jon Cornforth

4- گوی های برفی در آسمان | برنده ی بخش پرندگان

از دهه 1960 تا به کنون جمعیت غازهای برفی به دلیلی دشت ها و مناطقی که در 60 سال اخیر برای زندگی یافته اند، حدود 13 برابر افزایش یافته است. در کانادا به دلیل آب و هوایی شبیه به قطب آن، جمعیت این پرندگان بیش از حد معمول اعلام شده است. این لحظه ی زیبا در پناهگاه حیات وحش ملی بوسکه دلپاچه (Bosque del Apache National Wildlife Refuge) نیومکزیکو شکار شده است.

گوی های برفی در آسمان

Denise Ippolito

5- پاندای بازگشته به حیات وحش | برنده ی بخش انسان و طبیعت

پاندای کوچک این عکس در مرکز پاندای هتاوپینگ ولونگ (Hetaoping Wolong) به امید رها شدن در طبیعت در آینده، زندگی می کنند. برای جلوگیری از این که پانداها مراقب های خود را بشناسند، انسان ها لباس هایی سیاه و سفید و شبیه پاندا به تن می کنند.

پاندای بازگشته به حیات وحش

Ami Vitale

6- اکوسیستم | برنده ی بخش حیات وحش در زمین

در این عکس لانه ی گلی موریانه ها، با درخشندگی و ستارهای آسمان غرب برزیل رقابت می کند. این اثر زیبا بر روی لانه ی موریانه ها توسط لاروی سوسک کلیک برزیلی () به وجود آمده است. این لاروها برای تخم گذاری بر روی این لانه آمده اند و همانند کرم شب تاب ار طریق یک سری واکنش های شیمیایی، بدن آن ها درخشان می شود. این لاروها علاوه بر جفت گیری، برای جذب طعمه هم از نور های شب تاب استفاده می کنند.

اکوسیستم

Marcio Cabral

7- جواهرات دریا | برنده ی بخش هنر طبیعت

این رنگارنگ های کوچک در واقع موجودات تک سلولی هستند که در زیر میکروسکوپ قرار گرفته اند. این عکس در خلیج مونتری (Monterey Bay) به ثبت رسیده است.

جواهرات دریا

Jodi Frediani

8- جمع شدن در اطراف جزیره رویاخیخدو | فینالیست بخش آبزیان

 این عکس همکاری شکارچیان برتر اقیانوس مانند کوسه های داسکی، ماهی تون زردباله و کوسه گالاپاگوس را برای بدست آوردن غذا نشان می دهد. این تصویر در اطراف جزیره رویاخیخدو (Revillagigedo Islands) مکزیک شکار شده است.

جمع شدن در اطراف جزیره رویاخیخدو

Ralph Pace

9- شکارچی ماهی سالمون | فینالیست بخش حیات وحش در زمین

عکاس برای گرفتن عکسی از خرس مادر گریزلی و توله ی آن، دوربینی بر روی کنده چوبی بر روی رودخانه یوکان (Yukon River) کانادا نصب کرد. از آن جایی که در بدن ماهی سالمون میزان بالایی جیوه وجود دارد، این جیوه ها به بدن خرس ها منتقل می شود و باعث مرگ آن ها می شود.

شکارچی ماهی سالمون

Peter Mather

10- مصادره شد | برنده ی جایزه ی بزرگ

این عکس، پاهای قطع شده ی فیلی را نشان می دهد که همراه با 1 میلیون کالای دیگر در انباری در نزدیکی شهر دنور در ایالت کلرادوی آمریکا قرار داشت. حتی با وجود ممنوعیت تجارت کالاهایی مرتبط با حیوانات در معرض خطر، این کار همچنان به صورت پنهان انجام می شود. سرشماری اخیر فیل های آفریقا نشان می دهد که تعداد آن ها 8 درصد کاهش پیدا کرده است.

تصویر برنده مسابقه

Britta Jaschinski

11- میگوی مادر | برنده بخش آبزی

در میان شن و ماسه های سیاه آتش فشانی، میگوی طاووسی را می بینید که بر روی توده ای از تخم ها ایستاده است. این عکس در لمبه استریت (Lembeh Strait) اندونزی گرفته شده است.

میگوی مادر

Filippo Borghi

12- بدون ترس در میان آتش | فینالیست بخش پرندگان

 هنگامی که کشاورزان در بنگال غربی، تمامی گندم ها و برنج ها را برداشت می کنند، کاه و شلتوک به جای مانده را آتش می زنند. این راه سریع ترین زاه برای زدودن زمین است هرچند که ممنوع می باشد. البته این حرکت برای پرندگان بسیار مفید و خوب است زیرا حشرات به محض احساس آتش فرار می کنند و پرندگان آن ها را شکار می کنند. در این عکس پرندگان بوجانگای سیاه را می بینید که از این موقعیت استفاده کرده و غذا می خورند.

بدون ترس در میان آتش

Kallol Mukherjee

سخن آخر 

به نظر شما کدام یک از عکس ها زیبا و چشم نواز است؟

آیا تا به حال در اینگونه مسابقات شرکت کرده اید؟

نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

 

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.