10 روش برای داشتن تغذیه سالم در سفر

برای همه ما حداقل یک بار پیش آمده که در سفر مسموم شویم. این اتفاق اجتناب ناپذیر است و همیشه احتمال وقوع آن وجود دارد، اما مسمومیت بیشتر هنگامی اتفاق می افتد که در جاده باشید زیرا در هواپیما و یا این که هتل ها احتمال رخ دادن این اتفاق کم تر است.  

از آنجایی که مسمویت های غذایی در فصول گرم سال در مسافرت ها شایع تر است، ما در این مطلب برای شما مطلبی را آماده کرده ایم که در آن به تغذیه در سفر می پردازیم و نکاتی را یاد آور خواهیم شد که به شما کمک می کند در سفر کم تر درگیر مسمویت های غذایی شوید.

با کارناوال همراه باشید.

تغذیه در سفر

1) برنامه ریزی در سفر

اگر در حال حرکت در #جاده باشید این مورد آسان تر است، اما در سفرهای بین المللی برای برنامه ریزی #تغذیه در سفر خیلی نمی توانید تصمیم بگیرید. اگر با هواپیما عازم سفر هستید بهتر است در فرودگاه مقداری از غذاها و تنقلات مورد علاقه خودتان را خریداری کنید. با این کار دیگر مجبور به خوردن غذاهای بد مزه هواپیما هم نخواهید بود.

 برای تغذیه هنگام سفر با هواپیما بهترین حالت همین مورد است زیرا آوردن غذاهای خانگی و از پیش آماده شده هم چندان مرسوم نیست؛ البته در این مورد می توان مردم ژاپن را مثال زد زیرا آنها هستند که با آماده کردن غذاهای از پیش آماده شده حتی در سفر با هواپیما هم از خوردن تنقلات پرهیز می کنند.

به شما توصیه می کنیم در هنگام پرواز با هواپیما از بسته های پروتئین دار و هم چنین بسته های میوه جات استفاده نمایید؛ به طور مثال می توایند ساندویچی را تهیه کنید که سرشار از پروتئین باشد به این صورت در طول #سفر کمتر احساس گرسنگی خواهید کرد.  میوه ها هم می توانند در کنار مواد غذایی پروتئین دار انتخاب مناسبی باشند.

برنامه ریزی در سفر

2) چیزی هوس نکنید

خیلی از اوقات پیش آمده که در سفر غذایی خاص را هوس کرده باشید؛ و با این که می دانید آن فروشگاه یا رستوران نمی تواند انتخاب مناسبی باشد، آن غذا را میل کرده و در آخر هم مسموم شده اید. 

در سفر بهتر است از خوردن مواد غذایی بی فایده که فقط آنها را  هوس کرده ایم پر هیز کنیم.  

سعی کنید در هنگام سفر مواد غذایی کافی به همراه داشته باشید تا از فرط گرسنگی خوردن غذاهای نامناسب به سرتان نزند. به شما پیشنهاد می کنیم که به صورت کلی از سوپر مارکت ها دوری کنید زیرا اکثر غذاهای ناسالم  و بی ارزش در سوپر مارکت ها یافت می شود که می تواند تاثیر منفی بر تغذیه شما داشته باشد.

مواد غذایی کافی در سفر

3) استفاده از بسته های کوچک مواد غذایی 

سعی کنید در سفر از بسته های کوچک تنقلات استفاده نمایید تا از پرخوری هم جلوگیری کرده باشید.  

علاوه بر داشتن غذاهای سالم و بهداشتی به اندازه خوردن هم مهم است. گاهی پر خوری هم می تواند مشکلاتی را برای شما در سفر به وجود آورد.  

به طور مثال همراه داشتن یک بسته کوچک از شکلات های شیری می تواند بسیار مفید باشد و هم چنین در هنگام گرسنکی کمی از انرژی شما را تامین نماید؛ البته توجه داشته باشید که بسته کوچک از شکلات مد نظر ماست.

استفاده از بسته های کوچک مواد غذایی

4) آرامش و تغذیه صحیح

استرس قاتل عمده همه رژیم های غذایی سالم است! اگر استرس داشته باشید دیگر این که چه غذایی را می خورید برای شما مهم نخواهد بود.

سعی کنید با افرادی که استرس کم تری دارند همسفر شوید تا آرامش آنها بر روی شما هم تاثیر مثبت داشته باشد؛ زیرا اگر در موقعیت های استرس زا قرار بگیرید و یا این که حتی با افراد استرسی همراه شوید، نه  تنها در مقدار تغذیه بلکه درچگونگی غذا خوردن شما هم تاثیر خواهند گذاشت.

تغذیه در سفر

5) نوشیدن زیاد آب

جالب است بدانید سفر با هواپیما باعث کاهش شدید آب در بدن شما خواهد شد. پس به شما توصیه می کنیم همواره در سفر و به خصوص هنگام سفر با هواپیما آب بسیار بنوشید. 

اگر آب بدن شما کاهش یابد باعث به وجود آمدن احساس خستگی در شما خواهد شد و در نتیحه همین احساس خستگی منجر به انتخاب عادات غذایی نادرست می شود.

هم چنین احساس خستگی باعث پر خوری و هوس کردن تنقلات بدون ارزش غذایی هم خواهد شد؛ پس در سفر آب را فراموش نکنید.

نوشیدن آب در سفر

6) صبحانه خوب بخورید

خوردن یک صبحانه خوب به حفظ قند و کربوهیدات خون شما کمک خواهد کرد.

نخوردن صبحانه هم باعث می شود که سطح انرژی شما در ابتدای روز کاهش یافته و در نتیجه برای خوردن تنقلات بی ارزش غذایی دست به کار شوید. 

تنقلاتی که هیچ ارزش غذای ندارند و فقط به اصطلاح "سیر کننده" هستند.

صبحانه در سفر

7) ورزش در کنار تغذیه صحیح

تغذیه سالم در کنار ورزش می تواند انرژی شما را چند برابر کند. هم از استرس ها به دور می مانید و هم احساس بهتری خواهید داشت؛ در نتیجه برای انتخاب سبک زندگی سالم، تلاش بیشتری خواهید کرد، کم ترین نتیجه آن هم انتخاب تغذیه سالم می باشد؛ پس ورزش را دست کم نگیرید.

نیازی به انجام ورزش های سنگین و طاقت  فرسا هم نیست، تنها کافی است 15 دقیقه از روز را در سفرتان به ورزش کردن اختصاص دهید تا اثر مثبت آن را درک کنید.

ورزش و تغذیه سالم

8) انتخاب فروشگاه مناسب

سعی کنید در هنگام سفر حتما سری به بازاهای محلی هم بزنید؛ زیرا در بازار های محلی هر شهر مجموعه ای از تازه ترین و بهترین مواد غذایی ارائه می شود که قطعا تجربه یک بار طعم آنها برای هر مسافری هیجان انگیز خواهد بود.

مسلما در تمام بازار های محلی مواد غذایی بسیار تازه و سالم عرضه می شود و شما خود به خود از انتخاب مواد غذایی ناسالم به دور خواهید ماند.

علاوه بر این خرید کردن از بازارهای محلی یک راه عالی برای کشف فرهنگ و ذائقه مردم آن منطقه است.

فروشگاه مناسب در سفر

9) رستوران های معتبر

سعی کنید در هنگام سفر، رستوارن های معتبرتر را برای سرو وعده های غذایی خود  انتخاب نمایید.

علاوه بر رستوارن ها می توانید از مراکز و مدارس آموزش آشپزی هم استفاده کنید.

مدارس آموزش آشپزی مجموعه ای از بهترین پرسنل را دارند و علاوه بر ارائه غذاهای بسیار لذیذ از مواد غذایی تازه، محلی و اکثرا ارگانیک هم استفاده می نمایند.

رستوارن های معتبر در سفر

10) دقت در انتخاب مقصد سفر

برخی شهرها و مکان ها به نسبت شهرهای دیگر دارای منوهای غذایی سالم تر و هم چنین رستوران هایی بهتر هستند.

این نکته را در نظر داشته باشید که فرهنگ مناطق مختلف با هم متفاوت است و در هر شهر می توان این موضوع را از سبک آشپزی و ارائه وعده های غذایی آن شهر درک کرد.

به طور مثال "لسانجلس"  در ارائه وعده هایی غذایی به نسبت "هستون" دارای کیفیت بهتری است.

دقت در انتخاب مقصد سفر

سخن کارناوال 

دوستان عزیر کارناوالی امروز با هم درباره تغذیه صحیح در سفر صحبت کردیم.  ما سعی کرده ایم در این مطلب برخی نکات اصلی را مطرح نماییم. اگر شما هم توصیه خاصی برای تغذیه در سفر دارید با ما در میان بگذارید.

دیدگاه ها : 0
account_circle
email

لطفا منتظر بمانید ....