کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

16 امرداد 1398

به روز رسانی

15 شهریور 1398

رئیس جامعه هتلداران استان فارس با بیان اینکه 95% از رزرو هتل‌ها از طریق وب سایت‌ها و سامانه‌های رزرو آنلاین انجام می‌شود از اهمیت سامانه‌های رزرو اینترنتی خبر داد.

امروزه تغییر روندهای کسب و کار از روش‌های سنتی به روش‌های نوین باعث شده بعضی از مشاغل تغییر کنند و مشاغلی جدید توسعه یابند. به عنوان مثال آژانس‌های مسافرتی که قبلا یکی از مهمترین شرکای تجاری هتل‌ها محسوب می‌شدند امروزه بخش عمده درآمد حاصل از رزرو هتل را از دست داده و جای خود را به وب سایت‌ها و سامانه‌های رزرو داده‌اند.

این موضوع چنان کسب و کار آنها را تحت الشعاع قرارداده که مجبور شده‌اند با راه اندازی وب سایت‌های خود، که معمولا به پشتوانه وایت لیبل همین سامانه‌ها فعالیت می‌کند، رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما را به مشتریان قبلی خود ارائه دهند.

دلیل استقبال از سامانه‌های رزرو چیست؟

1- ارایه اطلاعات کامل تر و امکان جستجو بدون اعمال سلیقه فروشنده باعث می‌شود مسافر محل اقامت خود را از نظر موقعیت جغرافیایی، قیمت و کیفیت بررسی و انتخاب کند. به عنوان مثال مسافر می تواند جهت رزرو هتل های مشهد، بر اساس قیمت و نزدیکی آن با حرم امام رضا تصمیم به انتخاب بگیرد.

2- وجود بی واسطه نظرات مسافرانی که قبلا از هتل استفاده کرده‌اند طیف وسیعی از سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد و به انتخاب متناسب با سلیقه شما کمک می‌کند. به عنوان نمونه جهت رزرو هتل های کیش می‌توان با مقایسه قیمت و نظرات مسافران در مورد هتل‌ها انتخاب بهتری داشت.

3- به لطف اینترنت پرسرعت و تلفن‌های هوشمند، سهولت دسترسی باعث شده کاربران در هر آن بدون نیاز به مراجعه حضوری و بدون ترافیک، در محل کار، داخل مترو یا روی مبل منزل در استراحت کامل با استفاده از گوشی موبایل جستجو کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنند.

4- هزینه‌های تمام شده جهت رزرو هتل برای سامانه‌های رزرو بسیار کمتر از هزینه‌های یک شرکت خدمات مسافرتی می شود. همچنین حجم فروش سامانه‌ها بسیار بیشتر از آژانس‌های مسافرتی است. لذا تخفیف‌های ارائه شده توسط سامانه‌های رزرو، قدرت رقابت را از آژانس‌های مسافرتی گرفته و تخفیف‌هایی در حد 50% در سامانه‌های رزرو دلیل اصلی فروش بیشتر آنهاست.

مهندس محسن قاسمی -کارشناس فعال در حوزه گردشگری الکترونیک- موارد فوق را نتیجه تاثیر فن آوری بر کسب و کارهای حوزه گردشگری می‌داند. وی معتقد است هرچند که روند رزرو هتل‌های داخلی با استاندارد بین المللی فاصله دارد اما جزو حوزه‌هایی محسوب می شود که در بازار کسب و کار داخلی تاثیر مثبتی گذاشته است.

وی یکی از دلایل متفاوت بودن روند رزرو در ایران با جهان را وجود تحریم‌های اقتصادی ایران و عدم ارتباط با سیستم‌های توزیع جهانی (GDS) و مراکز رزرو رایانه‌ای (CRS) دانست. به عقیده وی دلیل دیگر به این موضوع باز می گردد که در ایران صرفا روش سنتی توسط رایانه و اینترنت سیستماتیک شده است؛ در صورتی که در فرآیند رزرو باید تغییراتی صورت گیرد و بخشی از آن هم نیازمند تغییر در ساختار سنتی و روال‌های گذشته است.

قیمت ها در ایران معمولا از ابتدای سال تا پایان سال برای هر هتل ثابت است؛ در صورتی که در بسترهای جهانی هزینه اقامت هر شب بر اساس عرضه و تقاضا یعنی حجم مسافر و میزان ترافیک هتل‌ها توسط شبکه‌ای از سامانه‌های رزرو تغییر می‌کند. همچنین میزان کمیسیون هر سامانه رزرو آنلاین (OTA) در داخل کشور متغیر است و این موضوع باعث شده وجه تمایز آنها صرفا قیمت عرضه و میزان تخفیف ارایه شده توسط هر OTA باشد. این موضوع باعث رنجش هتل‌ها و وجود اختلاف نظرهایی شده است.

امید است طرح‌های جدیدی که در راه است بتواند با شبکه‌های توزیع جهانی ارتباط برقرار کرده و کسب و کارها به جای رقابت بر سر قیمت، مشتریان خود را بر اساس خدمات متنوع، فن آورانه و خلاق جذب کنند.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت سامانه رزرواسیون مهر مراجعه کنند.

سخن آخر

آیا با این سامانه رزرواسیون آشنایی داشتید؟

تجربه رزرو هتل به صورت اینترنتی داشته اید؟

نظرها و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و کارناوال هیچ مسئولیتی در رابطه با آن را نمی‌پذیرد.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای کارناوال محفوظ است. استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط کارناوال امکان پذیر است.