هواپیما می تواند مضر باشد با این حال خرید بلیط هواپیما پرطرفدارترین گزینه سفر است

همیشه یکی از سریع ترین و در دسترس ترین راه های سفر، خرید بلیط هواپیما بوده است؛ اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که این روش راحت و سریع برای رسیدن به مقصد، شاید سلامتی شما را به خطر بیندازد؟! سفر با هواپیما و گذراندن ساعت های طولانی می تواند خطراتی برای سلامتی به همراه داشته باشد. اما اگر باز هم از طرفداران سفرهای هوایی هستید و به دنبال بلیط ارزان می گردید، پیشنهاد می کنیم از سامانه فروش بلیط هواپیما تیک بان، بلیط هواپیما ارزان تهیه کنید.

 

 | Photo by : Unknown
Photo by : Unknown

تاثیر سفر با هواپیما بر جسم

سفر  با هواپیما و گذراندن ساعت های طولانی  می تواند خطراتی برای سلامتی به همراه داشته باشد. پژوهشگران انگلیسی روی خطرات جابه جایی های زیاد با هواپیما تحقیقاتی انجام دادند. آنها به این نتیجه رسیدند که مسافرت زیاد با هواپیما باعث افزایش خستگی و خطر سکته مغزی می شود. به عقیده محققان این دانشگاه، سفرهای هوایی زیاد، باعث افزایش استرس و حساسیت و تحریک پذیری افراد و همچنین اختلالات خواب می شود. اگر تصمیم به خرید بلیط هواپیما گرفتید پیشنهاد می کنیم، بلیط هواپیما اینترنتی را از سامانه فروش بلیط هواپیما تیک بان بلیط هواپیما ارزان تهیه کنید.

طبق نتایج این بررسی ها، تفاوت زمانی بین مبدا تا مقصد که به دلیل سفرهای هوایی طولانی ایجاد می شود، موجب بروز اختلالات و مشکلاتی در روده ها و خواب افراد می شود. اختلالات خواب نیز موجب بروز پیری سریع و زودهنگام سلول ها شده و باعث کاهش سیستم ایمنی بدن می شود. به عقیده پژوهشگران اشخاصی مانند مهمانداران هواپیما، خلبانان و یا افرادی که مسافرت های طولانی هوایی دارند، در معرض ابتلا به ملانوم (نوعی سرطان پوست) قرار دارند. اما با این حال اگر باز هم از طرفداران سفرهای هوایی هستید، یکی از بهترین گزینه های تهیه بلیط ارزان هواپیما، رزرو چارتر پرواز از گردشا می باشد. بلیط های چارتر گردشا را از دست ندهید.

 | Photo by : Unknown
Photo by : Unknown

مشکلات سفر با هواپیما برای بدن

هواپیماها در ارتفاع 9 هزار متری پرواز می کنند جایی که شدت اشعه های ماورای بنفش نور خورشید بسیار بالا است. پژوهشگران معتقدند این اشعه ها جزو عوامل اصلی ابتلا به سرطان پوست هستند.

در هواپیما، جریان هوا از بیرون به داخل پمپ می شود و در ارتفاع بالا، مقدار خشکی هوا بسیار بیشتر از سطح زمین می باشد. این جو، مانند احساسی که در بیابان بوجود می آید، می تواند باعث خشکی و خارش در پوست و چشم ها شود. به عقیده متخصصان، هنگامی که پوست شما رطوبت خود را از دست می دهد، با فعالیتی دوچندان به تولید چربی می پردازد. هوای خشک می تواند باعث خارج شدن رطوبت از ریه های شما و سخت تر شدن تنفس شود، به ویژه اینکه امکان دارد این اتفاق برای هر فردی رخ دهد که از بیماری آسم رنج می برد. این موضوع می تواند به میکروب ها کمک کند تا به  سیستم ایمنی بدن شما حمله کنند. رطوبت باعث می شود تا راه های هوایی ریه مرطوب باقی بمانند و این حالت موجب به دام افتادن میکروب ها در موقع ورود به بدن می شود؛ اما در هوای خشک این غشای مخاطی به خوبی عمل نمی کند.

برای اینکه از این حالت دوری کنید سعی کنید آب فراوانی بنوشید، حدود یک لیوان آب در هر ساعت از  پرواز. اگر خشکی چشم تان آزارتان می دهد،  از اشک مصنوعی استفاده کنید و برای مرطوب نگه داشتن پوست خود نیز  از کرم های مرطوب کننده  استفاده کنید.

 | Photo by : Unknown
Photo by : Unknown

نیروی جاذبه باعث ورم پا می شود

زمانی که نشسته اید، نیروی جاذبه زمین موجب می شود تا مایعات بدن در پاهای تان جمع شوند. در اکثر مواقع این موضوع مشکلی ایجاد نمی کند چون هنگامی که از جای خود بلند می شوید و یا قدم می زنید، عضلات، مایعات جمع شده را به سایر قسمت های بدن پمپاژ می کنند. ولی زمانی که طولانی مدت روی صندلی هواپیما می نشینید، مایعات باعث تورم پاهای تان می شوند و این کار می تواند باعث ناراحتی و تورم در شما گردد.

برای دوری از بروز این حالت، هر چند مدت یکبار از روی صندلی خود بلند شوید و کمی قدم بزنید.

اما اگر موقعیت شما به گونه ای است که قادر به بلندشدن و قدم زدن نیستید، با انجام حرکات کششی و انعطافی در ناحیه پاهای تان (بخصوص مچ پا) می توانید از بروز این حالت پیشگیری کنید.

تغییرات زمانی سبب خستگی و بدخلقی  می شود

طبق پژوهش های علمی، در مسافرت های طولانی هوایی به دلیل تغییر مناطق زمانی، ساعت داخلی بدن به هم ریخته و بدن دچار افت می شود. این امر کار باعث می شود تا شما در هنگام روز دچار خستگی و خواب آلودگی و در شب دچار بی خوابی شوید. در آخر نیز وقتی از این حالت رهایی پیدا می کنید، سردرد و بدخلقی دامن گیرتان می شود. پیشنهاد ما به شما برای دوری از این حالت این است که زمان خواب خود را از حالت روتین همیشگی خارج کنید و برنامه زمانی خود را با وقت محلی مقصد هماهنگ کنید. همینگونه زمان زیادی در معرض نور طبیعی باشید. این کار نقش به سزایی در تنظیم ترشح هورمون ملاتونین در بدن ایفا خواهد کرد. با این عمل بدن شما این پیام را دریافت می کند که طول روز و روشنایی باید بیدار بماند و در زمان تاریکی و شب باید استراحت کند. هر دو راه پیشنهادی به بدن تان شما کمک می کند تا زودتر با موقعیت زمانی جدید مطابقت پیدا کند.

 | Photo by : Unknown
Photo by : Unknown

سخن آخر

آیا در مورد این خطرات چیزی می دانستید؟

چقدر با هواچیما به سفر می روید؟

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و کارناوال هیچ مسئولیتی در رابطه با آن را نمی‌پذیرد.
دیدگاه ها : 0
account_circle
email

لطفا منتظر بمانید ....

X