karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

29 شهریور 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در این قسمت نگاهی خواهیم داشت به اولین پارک برای مشاهده ی آسمان شب در کشور ایالات متحده ی آمریکا.

انجمن بین المللی آسمان تاریک که در راستای مشاهده ی آسمان شب و تحقیق بر آن فعالیت می کند، Utah's Natural Bridges National Monument ( پل طبیعی یادبود ملی یوتا ) که یک پارک ملی در یوتا به حساب می آید را به عنوان بهترین مکان برای مشاهده ی آسمان شب انتخاب کرده است. دلیل انتخاب این پارک این است که به هنگام شب آسمان کاملا شفاف می باشد و هیچ آلودگی نوری ( مانند نور شهرها ) وجود ندارد.

طبق گفته های این انجمن دو سوم از جمعیت جهان به دلیل آلودگی های نوری نمی توانند آسمان شب را آن طور که باید ببینند و این در آینده باعث می شود تا این زیبایی به فراموشی سپرده شود و آرام آرام از زندگی بشر محو می شود.

یکی از راه های مقابله با این اتفاق این است تا چراغ هایی که به هنگام شب در خیابان ها روشن می شود را پوشاند، البته نه بطوری که همه جا تاریک شود بلکه نور را به سمت پایین هدایت کنیم نه به آسمان.

بسیاری از انسان ها علاقه مند به مشاهده ی آسمان شب هستند و از دیدن ستاره ها و سیارات لذت می برند. ولی متاسفاه فقط می توان این زیبایی ها را در طبیعت بکر و به دور از شهرها دید. عکاسی و فیلم برداری نیز باید خارج از شهرها انجام گیرد.

به نظر شما چه باید کرد؟ پیشرفت های تکنولوژیکی می توانند راهی برای مقابله با این اتفاق تلخ باشند. بیشتر انسان ها از آرامش و لذت تماشای آسمان شب محروم هستند، پس بیایید در کنار هم چاره ای برای این موضوع بیندیشیم.

 

جدول اطلاعات گینس

 رکورد دار

NATURAL BRIDGES NATIONAL MONUMENT

 در چه مکانی

ایالات متحده ی آمریکا، یوتا

 زمان

 1 ژانویه سال 2008

اولین پارک برای مشاهده ی آسمان شب

با #رکوردهای گینس گردشگری در کارناوال آشنا شوید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.