karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

24 آذر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

با توجه به نتایجی که موسسه تحقیقاتی یورومانیتور از بررسی ها و تحلیل هایش به دست آورده، ایران بنا به شرایطی می تواند به قطب اصلی گردشگری خاورمیانه و شمال آفریقا تبدیل شود.

آن طور که ایسنا گزارش می دهد، رئیس بخش خاورمیانه موسسه تحقیقات بازاریابی یورومانتیور، نیکولا کاسوتیچ که یک تحلیلگر بین‌المللی هم هست، می گوید با توجه به موقعیت ایران، این کشور از ظرفیت های گردشگری بسیار بالایی برخوردار است و در صورتی که زیرساخت های این صنعت پرسود را فراهم سازد، می تواند قطب گردشگری خاورمیانه باشد.

در گزارش این موسسه تحقیقاتی آمده که صنعت گردشگری ایران تا سال 2025 رشد قابل توجهی خواهد داشت به طوری که درآمدش از این صنعت می تواند به  ۳۵ میلیارد دلار افزایش یابد. این عدد قابل توجهی است چرا که هم اکنون درآمد ایران از محل گردشگری سالانه به  ۸ میلیارد دلار می‌رسد.

در اولین کنفرانسی که قرار است با محوریت سرمایه‌گذاری در هتل و گردشگری ایران در تاریخ  ۷ و ۸ فوریه با حضور سرمایه‌گذاران بین‌المللی و مدیران و فعالان داخلی صنعت گردشگری ایران برگزار شود، گزارشات این موسسه و نتایج تحقیقاتش قرار است تمرکز اصلی گفتگو و بحث باشد.

 با وجود آن که هنوز برخی تحریم ها علیه ایران ادامه داد اما برخی از گروه های هتل سازی خارج از آمریکا به سمت ایران آمده اند. اولین این گروه ها، گروه هتل‌سازی فرانسوی «آکور» در سال ۲۰۱۶ بود و سایر کمپانی‌ها شامل گروه هتل‌سازی اماراتی «روتانا» و همچنین کمپانی اسپانیایی «مِلیا» می‌شود. انتظار می‌رود ایران تا سال ۲۰۱۸ دارای شش بردند هتل خارجی باشد.

در کنار این موضوع، ایران هم از قافله عقب نمانده و به سرعت در حال تامین زیر ساخت ها مثل افزایش ظرفیت‌های فرودگاهی در تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد است. همچنین خطوط هوایی ایران با تمرکز ایرلاین‌های بین‌المللی روی ایران، اقدام به خرید هواپیماهای بیشتری کرده‌اند. به طور مثال «بریتیش ایرویز» (خطوط هوایی بریتانیا) پروازهایی خود به مقصد تهران را از سر گرفته است.

با تمام این موارد، آن طور که یورومانیتور می گوید هنوز هم ایران ضعف هایی در صنعت گردشگری دارد مثل محدودیت ظرفیت فرودگاهی ایران، کافی نبودن ظرفیت هتل ها، ضعیف بودن زیر ساخت های اینترنتی و بویژه سیستم‌های پرداخت آنلاین به سبب تحریم‌های بانکی و...

در ادامه این گزارش چنین می خوانیم:

دولت کنونی ایران خواهان ترویج و رشد گردشگری بین‌المللی است، چرا که بیش از هر چیز دیگر به درآمد آن نیاز دارد و از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای به سرانجام رساندن ۱۶۰ پروژه از جمله هتل‌ها حمایت سیاسی و مالی می‌کند و در کشورهای خارجی نیز تبلیغ می‌کند.

«نیکولا کاسوتیچ»، رئیس بخش خاورمیانه موسسه تحقیقات بازاریابی «یورومانتیور» و تحلیلگر بین‌المللی همچنین معتقد است ایران با فرهنگف اکوتوریسم و جاذبه‌های گردشگری اسکی خود که برای همه گروه‌های سنی جذاب است، می‌تواندبا بسیاری از رقبای منطقه‌ای چون مصر، دوبی، عمان و ترکیه رقابت کند و در حالی که کشوری چون ترکیه اخیرا با بحران تروریسم مواجه شده است، ایران مقصدی امن محسوب می‌شود.

در حال حاضر عراقی‌ها و آذربایجانی‌ها بیشترین سهم گردشگران خارجی در ایران را به خود اختصاص می‌دهند، اما حضور گردشگران آمریکایی و اروپایی با بیشترین رشد همراه است. همچنین پیش‌بینی می‌شود روس‌ها نیز استقبال زیادی از گردشگری ایران داشته باشند. محدودیت‌های ویزا در حال کاهش است و ایران در حال حاضر برای گردشگران ۵۸ کشور جهان به محض ورود ویزای ۳۰ روزه صادر می‌کند.

اما کار برای سرمایه‌گذاران خارجی به این سادگی نیست. یک شریک تجاری ایرانی برای هدایت مراحل پرپیچ و خم اداری، رقابت تجاری و حتی فساد بسیار حیاتی است و بدون آن کار غیرممکن است.

گزارش یورومانیتور از پست و بلندی گردشگری ایران

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.