karnaval.ir

رضا قره غریبی

انتشار

26 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

این بار در مشاهیر گردشگری با فریا استارک نویسنده، پژوهشگر و جهانگرد فرانسوی آشنا خواهیم شد. 

دلیل شهرت

وی به دلیل سفرهای متعدد و بسیار خطرناکش به مناطقی که کمتر جهانگرد و کاشف غربی به آن ها قدم نهاده است، مشهور می باشد. او سفرهای زیادی را در طول یک قرن زندگی اش به منطقه خاورمیانه داشته و بین سال های 1306 الی 1310 سفری پراز ماجرا به ایران داشته است حاصل این سفر کتابی به نام «سفری به دیار حشاشین» می باشد که تحت عنوان « سفرنامه الموت لرستان و ایلام » از مجموعه گنجینه ایران و ایرانیان به چاپ رسیده است.

سفرهای او به صحرا های عربستان از شهرت جهانی برخوردار می باشد و کتاب های بسیار در زمینه مطالعات شرقی تالیف کرده است.

تولد

 فریا استارک در روز 31 ام ماه ژانویه در سال 1893 میلادی در شهر پاریس فرانسه چشم به جهان گشود.

زندگی 

قطعا تعریف داستان زندگی یک جهانگرد سفرنامه نویس که یک قرن زندگی کرده است کمی دشوار و طولانی خواهد بود اما خلاصه ای زندگی او و اتفاق های مهم در زندگی اش را بررسی می کنیم.

فریا در خانواده ای که تحصیلات هنری داشتند به دنیا آمد. مادر او یک ایتالیایی آلمانی تبار بود، پدر که اصالتی انگلیسی داشت یک نقاش بود و بیشتر وقت خود را برای نقاشی در شمال کشور ایتالیا می گذراند. پدر و مادر فریا به دلیل مشکلاتی که بایکدیگر داشتند از هم جدا شدند و این آغازی عجیبی برای زندگی فریای کودک بود.

او در تولد 9 سالگی اش کتاب هزار و یک شب را هدیه گرفت و عاشق مشرق زمین شد او در سنین کودکی اغلب مریض بود و این فرصتی برای خواندن این کتاب برایش ایجاد می کرد.

در سن 13 سالگی بر اثر حادثه در کارخانه ای در ایتالیا هنگامی که موهایش در یک ماشین در حال کار گیر کرد دچار آسیب دیدگی جدی از ناحیه صورتش شد به طوریکه 4 ماه در انتظار عمل پیوند پوست بود.

او به یادگیری زبان فارسی و عربی پرداخت و مطالعات تاریخی بسیاری داشت و در دانشگاه لندن در رشته مطالعات مرتبط با شرق تحصیل کرد.

او در جنگ جهانی اول در یکی از واحد های آمبولانس صلیب سرخ مشغول به کار بود.

سفرهای او در اصل از سال 1931 آغاز شد. سفر به بیابان های غربی ایران که بسیار نیز خطرناک بود بخشی از ماجراجویی های زیاد او بود.

در سال 1935 به بخش هایی از عربستان سفر کرد که تعداد انگشت شماری از کاشفان غربی پا به آن مناطق گذاشته اند.

در طول جنگ جهانی دوم نیز در وزارت اطلاعات بریتانیا خدمت می کرد.

در باقی سال های زندگی اش به سفرهای ماجراجویانه و خطرناک بسیاری در مناطق مختلف جهان همچون ترکیه، افغانستان و . . . مشغول بود.

مرگ

او در 9 ام ماه می سال 1993 چند ماه پس از جشن تولد 100 سالگی اش در آسولو ایتالیا درگذشت.

فریا استارک
فریا استارک

#مشاهیر گردشگری جهان را در کارناوال بشناسید.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

این خانم از جهانگردان بسیار مصمم و با اراده بوده که در مورد قلعه و منطقه الموت و فرقه باطنی تحقیقات بسیار کرده و اطلاعات بسیار گران بهایی برای آیندگان به میراث گذاشته،خدایش بیامرزد.

انتشار:18 خرداد 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

مهدی ریحانی مقدم

باسلام. خیلی عالی بود . خانم فریا استارک بیشتر تاریخی از قوم ما بهمون نشون داد . در واقع خانم فریا استارک شبی را در قلعه کفراج گذروند . اونجا با  بانو ماه دوستی اشنا میشود . که این بانوی بزرگوار عمه پدر بنده هستند . تا الان عکسی به این قدیمی از خانواده ما ندیده ام . و خصوصیات این بانو از زبان فریا استارک شنیده ام . در واقع یه دلیل نبود ماشین و سختی زندگی این تاریخ  رفت امد سخت بوده و اون دوره حتی پدر یا پدر بزرگم هم نتونستن فامیل خودشون رفت امد داشته باشند. خدا رحمت کند این جهانگرد . بر هه ای از تاریخ لرستان . رسم و رسوم این دیار برایمون نشون داد 

عکس

23 آبان 1399

میلاد

اون عکسو چه جوری می تونیم ببینیم؟ ممنون

12 فروردین 1397

انتشار:23 اسفند 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.