karnaval.ir

انتشار

07 اردیبهشت 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

همگی ما اسم کاخ سفید را شنیده ایم و می دانیم که محل زندگی رئیس جمهور آمریکاست. اما آیا می دانید بقیه ی رهبران سیاسی جهان در کجا زندگی می کنند؟ آیا تا به حال تصور کرده اید که داخل این کاخ ها تا چه حد زیباست ؟

از میان تمامی زیبایی هایی که بر روی این کره خاکی قرار دارند امروز برایتان کاخ های مجلل و لوکسی را انتخاب کرده ایم که رهبران، وزیران، روسای جمهور و پادشاهان در آن ها زندگی می کنند. از کاخ مجلل و باشکوه پادشاهی توکیو که امپراطور آکیهیتو (Akihito) در آن اقامت دارد تا کاخ الیزه در پاریس که محل زندگی فرانسیس اولاند رییس جمهور کنونی فرانسه است. اگر به تجمل گرایی علاقه مندید و از تماشای چنین مکان هایی لذت می برید، به هیچ عنوان تماشای این تصاویر را از دست ندهید.

همان گونه که انتظار می رود، شخصیت های قدرتمند جهان در خانه های لوکسی زندگی می کنند که مناسب مقام و منصب آن ها باشد. شاید باورتان نشود ولی در برخی از این کاخ ها تجهیزاتی وجود دارد که ممکن است در بعضی شهرها و حتی کشورها وجود نداشته باشد، از باند فرود هلی کوپتر گرفته تا تابلوهای هنری گرانقدر و یا طلا کاری در صندلی و میز اتاق کار و یک سالن پذیرایی وسیع.

بسیاری از این کاخ ها از زمان های خیلی دور ساخته و امروزه به یک مکان تاریخی تبدیل شده اند اما همچنان بسیاری از پادشاهان و رهبران سیاسی جهان در این کاخ ها به صورت موروثی ساکن می باشند. برخی از این کاخ ها هم در چند سال اخیر به سبک های معماری مدرن و حتی سوپر مدرن طراحی شده اند. جالب است بدانید که برخی از این کاخ ها امکان بازدید دارند.

بازدید از کاخ ها به ما اطلاعات ارزنده ای درباره فرهنگ، سیاست، هنر و معماری کشورها و حکومت های مختلف می دهد و دری از هویت ملی آن ها را برایمان آشکار می سازد.

همراه کارناوال شوید تا تصاویر حیرت انگیزی از زیبا ترین کاخ های جهان را ببنید و نگاهی به حال و هوای زندگی رهبران دنیا بیندازید.

مشهورترین کاخ های ریاست جمهوری در جهان

1- کاخ پالاسیو دا الورادا | برزیل

پالاسیو دا الورادا (Palácio da Alvorada) یکی از زیبا ترین کاخ های ریاست جمهوری برزیل در شهر برزیلیا است که توسط معمار برزیلی،‌ اسکار نیمی‌یر (Oscar Niemeyer) طراحی شده است. ساخت این کاخ زیبا سال 1957 آغاز و در سال 1958 به اتمام رسید. طراحی داخلی، معماری استخر و مجسمه های این کاخ توسط هنرمند خوش ذوق، آلفردو سشیاتی (Alfredo Ceschiatti) طراحی شده است.

کاخ های ریاست جمهوری دنیا

* معماری مدرن کاخ پالاسیو دا الورادا

این عمارت مینیمالیستی دارای اتاق های متعدد، یک اتاق پذیرایی بزرگ و زیرزمینی است که سالن کنفرانس، اتاق بازی، انبار و آشپزخانه در آن واقع شده اند. معماری مینیمالیستی در عین سادگی و مدرنی، زیبایی شگفت انگیزی را خلق می کند.

مشهورترین کاخ های ریاست جمهوری جهان

2- کاخ الیزه در پاریس | فرانسه

کاخ معروف الیزه (Élysée) در نزدیکی شانزه لیزه پاریس قرار دارد که در سال ۱۷۲۲ بازگشایی شد و از سال ۱۸۴۸ اقامتگاه رسمی رؤسای جمهور فرانسه بوده است و نمونه‌ای عالی از معماری کلاسیک محسوب می‌شود. فرانسوا اولاند (François Hollande) رئيس جمهور فرانسه از سال 2012 در این کاخ زندگی کرده است.

کاخ الیزه پاریس

* الیزه؛ کاخی از طلا در فرانسه

این کاخ در سال 1722 در فرانسه ساخته شده است و زیبایی شگفت انگیز خود را از طلاکاری هایی که در آن به کار رفته، گرفته است. روسای جمهور در این مکان سوگند یاد می کردند و معمولا این مکان از کاخ، به عنوان تالار جشن، اتاق کنفرانس و سایر مراسم مورد استفاده قرار می گرفت و مجلل ترین مکان این کاخ به شمار می رود.

کاخ الیزه پاریس

* اتاق طلایی الیزه

دفتر کار رییس جمهور در این کاخ به دلیل طلاکاری های بسیار به کار رفته در دیوارها، درها، میزها و حتی صندلی های آن اتاق طلایی (Salon Doré) نامیده می شود.

کاخ الیزه پاریس

3- کاخ سلطنتی | توکیو

این کاخ سلطنتی ژاپن متعلق به امپراتور آکیهیتو (Akihito) و خانواده اش بوده است. اطراف این کاخ را یک پارک وسیع، خندق و دیوار های ضخیم احاطه کرده است.

برای آشنایی بیشتر با این کاخ، تماشای ویدیوی زیر را از دست ندهید:

کاخ سلطنتی توکیو | نمایشی از زیبایی های ژاپن | ویدیو HD

کاخ سلطنتی توکیو

4- کاخ سفید | واشنگتن دی سی

معروف ترین کاخ ریاست جمهوری در جهان، کاخ سفید در واشنگتن دی سی است. در این کاخ، یک اتاق بیضی شکل وجود دارد که فضای رسمی کار رئیس جمهور آمریکاست.  در این دفتر دونالد ترامپ (Donald Trump) رییس جمهور ایالات متحده آمریکا همراه دیپلمات ها، کارکنان عالی رتبه، فرمانداران ایالات و سران دولت مشغول انجام کار های کشور می باشند.

کاخ سفید

* غذا خوری مجلل کاخ سفید

کاخ سفید دارای دو اتاق غذا خوری می باشد که یکی از آن ها مخصوص خانواده ریییس جمهور و دیگری برای رهبران جهان در نظر گرفته شده است.

کاخ سفید

5- کاخ کرملین، مسکو | روسیه

کاخ کرملین مسکو (Moscow Kremlin) به معنی (قلعه ای در داخل شهر) است. این کاخ در بین قرن 14 تا قرن 17 ساخته شده است. این کاخ محل اقامت رسمی رئیس جمهور روسیه است.

کاخ کرملین مسکو

* ساختمان مجلس سنا کرملین

ساختمان مجلس سنا، در داخل مجموعه کرملین، محل اقامت رسمی رئیس جمهور ولادیمیر پوتین  است.

کاخ کرملین

6- کاخ ریاست جمهوری هانوی | ویتنام

کاخ ریاست جهوری در هانوی (Hanoi)، در سال 1906 برای فرماندار کل هندوچین ساخته شد. امروزه این کاخ فقط برای پذیرایی رسمی از رهبران سایر کشور ها استفاده می شود.

کاخ ریاست جمهوری هانوی

* زندگی کنار دریاچه ای آرام در کاخ هانوی

این ساختمان در اطراف دریاچه ماهی کپور ساخته شده و مانند بسیاری از ساختمان های استعماری فرانسه در هندوچین، توسط یک معمار فرانسوی طراحی شده و شکلی اروپایی دارد.

کاخ ریاست جمهوری هانوی

7- کاخ باکینگهام لندن

کاخ باکینگهام (Buckingham) لندن، در سال 1837 به عنوان محل اقامت خانواده سلطنتی ساخته شد. هر چند ملکه الیزابت دوم از لحاظ فنی رهبر سیاسی کشور انگلیس نبوده اما در این کاخ ساکن بوده است.

کاخ باکینگهام لندن

* یکی از اتاق های حیرت انگیز کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام 775 اتاق دارد که شامل 52 اتاق خواب سلطنتی، 188 اتاق خواب کارکنان، 92 ادارات و 78 حمام می شود.

کاخ باکینگهام

8- محل زندگی نخست وزیر انگلیس

تِرزا مِی (Theresa May)، نخست وزیر فعلی انگلیس با همسرش در خانه شماره 10 داونینگ (Downing) لندن، زندگی می کند.

کاخ های ریاست جمهوری

9- کاخ آک سرای ترکیه

رییس جمهور فعلی ترکیه رجب طیب اردوغان، در آک سرای (Ak Saray) که به کاخ سفید هم مشهور است، ساکن می باشد. این کاخ در آنکارای ترکیه قرار دارد و بزرگ تر از کاخ سفید و کاخ ورسای ساخته شده است. برای ساخت این کاخ 615 میلیون دلار هزینه شده و دارای 1100 اتاق است.

کاخ آک سرای ترکیه

10- کاخ بلوو | برلین

کاخ نئوکلاسیک بلوو (Bellevue)، در مرکز برلین قرار دارد که از سال 1994 محل اقامت رسمی ریاست جمهوری آلمان بوده است. در حال حاضر رئيس جمهور آلمان فرانک والتر اشتاین مایر در آن زندگی می کند. این کاخ در سال  1785 برای جوان ترین برادر فردریک کبیر ساخته شد، در زمان قیصر ویلهلم دوم به عنوان مدرسه مورد استفاده قرار گرفت و در دوران حکومت هیتلر به موزه تبدیل شده بود.

کاخ بلوو آلمان

11- کاخ کوئیرینال ایتالیا

کاخ کوئیرینال (Quirinal) یکی از سه خانه رییس جمهور ایتالیاست. این کاخ مساحتی سه برابر کاخ سفید داشته و محل زندگی ۳۰ پاپ، ۴ شاه ایتالیایی و ۱۲ رییس جمهور بوده است.

کاخ های رهبران جهان

12- کاخ سرجیو ماتارلا ایتالیا

سرجیو ماتارلا رییس جمهور کنونی ایتالیا در این کاخ که دارای ۱٫۲۰۰ اتاق است سکونت دارد. او این کاخ را از قرن 16 به روی عموم باز کرده و هنرمندان از فضای آن به عنوان نمایشگاه هایی موقتی و حتی دائمی برای به نمایش گذاشتن آثار خود استفاده می کنند.

کاخ های رهبران جهان

13- قلعه وادوز لیختن اشتاین

قلعه ی وادوز (Vaduz Castle) در کشور لیختن اشتاین بر بلندای تپه ی وادوز ساخته شده و شاهزاده هانس آدام دوم (Hans-Adam II) در آن زندگی می کند. اگر چه این قلعه خصوصی است اما هر ساله ۱۵ آگوست که روز ملی لیختن اشتاین به شمار می آید جشن های بزرگی در محیط اطراف این قلعه برگزار شده و از حاضران برای مهمانی در باغ های قلعه دعوت می شود.

کلام آخر

از کدام کاخ بیشتر خوشتان آمد؟

آیا تا به حال از این کاخ ها بازدید کرده اید؟

آیا از تماشای اماکن مجلل لذت می برید؟

تجربیات و نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

3 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

انیتا

عالی بود

انتشار:14 اردیبهشت 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

احمد

پس کاخ ریاست جمهوری ایران چیطو شد...این کاخ راهم نشونش میدادین

انتشار:08 اردیبهشت 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

فریبا

سلام بسیار زیبا بود بله بنده به چندتا از این کاخها دیدن کردم و واقعا حیرت انگیز است

انتشار:08 اردیبهشت 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.