karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

10 آبان 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به گزارش ایسنا، محمد نعیم امینی‌فرد، رئیس مجمع نمایندگان سیستان‌ و بلوچستان در صحبتی پیرامون گردشگری ایران گفت:

متاسفانه در سالیان اخیر با معضلی روبرو شده‌ایم که ایرانگردی از نظر هزینه اقتصادی گرانتر از جهانگردی شده است لذا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید ایرانگردی مطمئن، با صرفه و ایمن را بتواند پیش‌بینی کند.

امینی‌فرد تخصیص یافتن یارانه ی سفر را مشوق خوبی برای گردشگران هدفمند توصیف کرد و گفت:

طبقه متوسط اجتماعی کشور که نوعا گردشگری هدفمند فرهنگی را دنبال می‌کنند، معمولا با معضلات اقتصادی روبرو هستند و تخصیص یارانه سفر به این قشر می‌تواند در سبد خانوار تعریف شود.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان و فنوج در مجلس شورای اسلامی به وجود جاذبه های گردشگری بیشمار در کشور اشاره کرد و گفت:

بسیاری از افراد از همه جاذبه‌های گردشگری کشور خبر ندارند مثل استان سیستان و بلوچستان که «مقصد گردشگری ناشناخته‌ها» در سال 96 نامگذاری شده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد اولویت‌ها در گردشگری با تاکید بر اینکه بایستی تعاریف مشخصی برای ایرانگردی و جهانگردی داشته باشیم، افزود:

با توجه به آموزه‌های تمدنی، فرهنگی و دینی ایران، باید برای ایرانگردی تسهیلات در نظر گرفته شود و نباید از آن غافل شد؛ ایران جزئی از پیکره جهان اسلام و فراتر از آن جزئی از میراث بزرگ تمدن بشری است و به دلیل اینکه ایران پدیدآورنده مهم میراث فرهنگی بشر است نمی‌توان نسبت به گردشگری، ایرانگردی و جهانگردی بی‌تفاوت بود.

او این گونه ادامه داد:

به هر حال گروه‌های هدف در حیطه ایرانگردی و جهانگردی می‌توانند همپوشانی داشته و مجزا تعریف شوند و برای هر طبقه اجتماعی و هر وسع اقتصادی مشخصی، اولویت‌های ایرانگردی و جهانگردی می‌تواند متفاوت باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان‌وبلوچستان صحبت هایش را در مجلس به این نکته اشاره کرد که باید برای گروه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی و همچنین بر اساس تمایلات آنها، یارانه سفر مشخص شود. او در این باره گفت:

تخصیص یارانه سفر می‌تواند اشکال گوناگونی داشته باشد؛ مثلا لازم نیست فقط پول نقد داده شود، مهم این است که در قالب کارت‌های اعتباری که برای این منظور در نظر گرفته می‌شود، به گردشگران ایرانی تسهیلات داده شود؛ ضمن آنکه مراکز را در زمینه تسهیلات‌دهی تشویق کرد تا در فصل‌های مختلف برنامه‌ریزی خوبی انجام شود و در فصل‌هایی که ایرانگرد کمتری داریم، کانون‌های ایرانگردی تسهیلات بهتری را برای گردشگران در نظر بگیرند.

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.