karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

19 آذر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 به نقل از ایسنا،‌ در لایحه بودجه امسال تغییرات گسترده ای در زمینه دریافتی عوارض خروج از کشور به وجود آمده و بر اساس آن قرار است عوارض خروج از کشور برای هر شخص سه برابر شود. 

در همین زمینه آقای مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه سال 1397 را تایید کرده و گفته است که 160 میلیاد تومان اعتبارات عوارض به این سازمان تعلق خواهد گرفت: 

در گذشته ۱۰ هزار تومان از عوارض خروج از کشورِ هر شخص به سازمان می‌رسید که اکنون این میزان سهم، به ۴۰ هزار تومان افزایش یافته و در کل ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبارات عوارض به این سازمان تعلق خواهد گرفت.

معاون رییس جمهور در نشست خبری 19 آذر خود در پاسخ به این سوال که آیا این افزایش ناشی از حساسیت های رییس جمهوری نسبت به خروج 9 میلیون ایرانی است یا خیر گفت: 

 آنچه رییس‌جمهور تاکید داشتند، به موضوع رونق گردشگری و ارتقا این صنعت و افزایش تورهای ورودی مربوط است. به همین خاطر در زمان تدوین لایحه بودجه، دولت برای عوارض خروج از کشور تصمیمی گرفت که بر این اساس بخشی از اعتبار به این سازمان تعلق می‌گیرد و سازمان برنامه و بودجه این اعتبار را در بودجه سازمان برای سال ۹۷ در نظر گرفته است.

در لایحه بودجه سال 1397 که 19 آذر توسط آقای روحانی تقدیم مجلس شد عوارض خروج از کشور برای هر نفر 220 هزار تومان در نظر گرفته شده است که این مبلغ برای سفر دوم حدود 50 درصد افزایش می یابد (330 هزار تومان) و برای سفرهای سوم و بیشتر با 100 درصد افزایش، به 440 هزار تومان می رسد. گفتنی است اکنون عوارض خروج از کشور برای سفرهای زیارتی 35 هزار تومان و برای سفرهای غیر زیارتی 75 هزار تومان است. البته لازم است ذکر شود این لایحه برای اجرایی شدن باید به تصویب مجلس و شورای نگهبان برسد. 

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.