karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

02 آذر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایسنا، آخرین ماه پاییز در حالی فرا رسیده که پیست های اسکی و تاسیسات گردشگری در مناطق کوهستانی کشورمان تا امروز، میزبان گردشگران کمی بوده و روزهای خلوتی را سپری می کنند. 

همیشه این وقت از سال، پیست های اسکی معروف کشور با حضور اسکی بازان و علاقه مندان ورزش های زمستانی رونق پیدا می کرد؛ اما امسال گردشگری زمستانی در ایران با تاخیر روبرو شده است و جاذبه های زمستانی از قطار بازار گردشگری جا مانده اند. فعالان گردشگری که از کوه، زمستان و برف پول در می آورند تا این جای سال ضررهای مالی بسیاری را متحمل شده و تحت تاثیر تغییرات دیر هنگام جوی قرار گرفته اند. 

در همین راستا، رجبعلی خسرو آبادی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، به تشریح وضعیت تاسیسات گردشگری زمستانی در این استان پرداخت و گفت: 

گردشگری زمستانی به طور معمول از اوایل آبان ماه در ارتفاعات تهران آغار به فعالیت می‌کرد؛ اما امسال به دلیل تغییرات آب و هوایی و کاهش نذورات جوی، هنوز شرایط برای اجرای تورهای تخصصی و فعالیت مراکز اقامتی در ارتفاعات توچال، شمشک و آبعلی آماده نشده است.

شهر تهران، مهم ترین پیست های اسکی کشور را دارد و خیلی از گردشگران خارجی با آن ها آشنایی دارند؛ اما این روزها نه تنها خارجی ها، که ایرانی های دوستدار تفریحات زمستانی نیز هنوز به این پیست ها مراجعه نکرده اند. هتل های کوهستانی که همیشه در این ایام روزهای شلوغی را سپری می کردند، حالا با کمبود گردشگر مواجه شده اند و تغییرات جوی و آب و هوا ضررهای بسیاری را متوجه آن ها کرده است. 

خسرو آبادی از پیگیری این وضعیت خبر داد و گفت: 

قطعا خسارات مالی زیادی به مجموعه مراکز اقامتی و تفریحی در ارتفاعات تهران وارد شده است که امیدواریم بارش‌های الهی از ادامه این روند در استان تهران جلوگیری کند.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران همچنین اعلام کرد برای رفع این مشکل و کاهش ضررها، قرار است در روزهای آینده با مراکز بیمه مذاکراتی داشته باشند تا خسارت هایی از این دست، مانند دیگر نقاط جهان به عنوان حوادث طبیعی غیر مترقبه تحت پوشش قرار گرفته و جبران شوند. 

وی به تعداد گردشگران زمستانی در این استان اشاره نکرد اما گفت: 

بخشی قابل توجهی از گردشگران استان تهران از اوایل آبان ماه تا پایان اردیبهشت ماه از مصرف کنندگان خدمات گردشگری زمستانی هستند که برای بررسی و ارئه راهکار در شرایط رکود موجود، جلسه‌ای با کارگزاران بیمه برگزار خواهد شد.

گردشگری زمستانی

گردشگری زمستانی

fatemeh abedi

گردشگری زمستانی

fatemeh abedi

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

حسین

کاهش نذورات جوی رو خوب اومدید

انتشار:04 آذر 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.