karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

26 دی 1394

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در طول جنگ جهانی دوم ، کشور سوئیس 8 هزار پناهگاه در نقاط مختلفی ساخته بود تا در صورت نیاز از آن ها استفاده کند .

ترس بر فراز قاره ی سبز از کشوری به کشور دیگر و از شهری به شهر دیگر حرکت می کرد و سایه ی سرد و تاریکش آسمان ها را فرا می گرفت .

در سال 1940 زمانی که آلمان نازی ، فرانسه را اشغال کرد ترس برای سوئیسی ها معنای دیگری پیدا کرد و خطر را بسیار نزدیک به خود دیدند .

آلمانی ها سوئیس را محاصره کردند ولی به دلیل کوهستانی بودن منطقه و همین طور وجود این پناهگاه ها اشغال سوئیس به امری سخت بدل شد . 

بعد از جنگ جهانی دوم این پناهگاه ها دست نخورده باقی ماندند تا آغاز دوره ی جنگ سرد . 

در این زمان پناهگاه ها را مجهز تر کردند و مقاومت آن ها را برای مقابله با انفجار های اتمی بالا بردند . بار دیگر ترس و نا اُمیدی دنیا را فرا گرفته بود و روز به روز سایه اش را بیشتر از قبل می گستراند .

امروزه برخی از این پناهگاه ها را از بین بردند ولی بسیاری هنوز به صورت کاملا دست نخورده باقی مانده اند و تبدیل به جاذبه های گردشگری و برخی از آن ها تبدیل به انبار هایی برای نگهداری پنیر های خوشمزه ی سوئیسی شده اند . 

همراه ما باشید تا سفری به این پناهگاه ها داشته باشیم . 

پناهگاه های سوئیس karnaval.ir2

1) پناهگاه توپخانه ها|Machin - gun Bunker

این توپخانه ها در طی جنگ جهانی دوم دیواره ی دفاعی مهمی به حساب می آمده اند . از لحاظ استراتژیک و محل قرار گیری این توپخانه ها ، از بین بردن و نابود کردن آن ها کاری سخت برای نیرو های دشمن بوده است و برای همین تبدیل به کابوسی برای نیرو های دشمن شده بوده اند . 

در طی جنگ ، عملیات های زیادی برای تصرف این توپخانه ها انجام شد ولی هیچ کدام به نتیجه نرسید و فقط تعداد بی شماری از سربازان در این راه کشته شدند .

 

پناهگاه های سوئیس karnaval.ir16
پناهگاه های سوئیس karnaval.ir1
پناهگاه های سوئیس karnaval.ir4
پناهگاه های سوئیس karnaval.ir3

2) در ورودی یکی از پناهگاه ها

بر روی تمامی در های ورودی پرچم کشور سوئیس نصب شده است و دلیلش هم ایجاد احساس هم بستگی میان سربازان بوده است . در های ورودی بسیار محکم ساخته می شده اند و بعد از پیروزی دشمن باز کردن این در ها کاری بسیار سخت بوده است . 

وزن این در ها به چندین تن و ضخامت آن ها گاهی به 2 یا 3 متر می رسیده است . 

در خاطرات یکی از سربازان آمده است که آخرین اُمید ما سوئیسی ها پناه گرفتن پشت این در ها بوده چون که اطمینان داشتیم بعد از شکست چند روز بیشتر زنده می مانیم و شاید دیر تر اسیر شویم . 

پناهگاه های سوئیس karnaval.ir0

3) تونل های پناهگاه

این تونل ها چندین متر زیر زمین حفر می شده اند . جنس دیواره ها را از بتن سخت می ساختند تا در مقابل انفجار های مهیب مقاوم باشند . زمانی که شما در طول تونل ها به سمت داخل قدم می زنید ممکن است احساس خفگی کنید و تصور می کنید دیوار ها هر لحظه فاصله اشان از هم کمتر می شوند و به هم نزدیک می شوند و قرار است شما بین دیوار ها به فراموشی سپرده شوید . 

به سختی تنها دو نفر می توانند همزمان در این تونل ها حرکت کنند . دلیل ساختن این تونل ها به این شکل این بوده است که به هنگام ورود دشمن به داخل تونل ها عبور و حرکت کردن برای آن ها سخت شود و از این رو کار دفاع برای ساکنان پناهگاه آسان تر می شود .

پناهگاه های سوئیس karnaval.ir8

4) توپ انداز

تصور کنید که دشمن از پایین کوه به سمت بالا می آید و در همین حین توپی 10.5 کالیبره به سمت آن ها شروع به شلیک می کند . چه اتفاقی می اُفتد ؟ دشمن و هدف نابود می شوند . 

این توپ انداز های عظیم بسیاری از پیروزی ها را برای ارتش سوئیس رقم زده است  و به لطف وجودشان بسیاری از افراد دشمن از بین رفته اند . 

ساخت این ادوات جنگی در طول جنگ جهانی دوم ادامه داشت و دولت ها بودجه های هنگفتی را برای ساخت آن ها خرج می کردند . مهم تر از داشتن این توپ ها محل قرار گیری آن ها بوده است و سوئیسی ها به خوبی از این موضوع آگاه بوده اند .

پناهگاه های سوئیس karnaval.ir9
پناهگاه های سوئیس karnaval.ir0

5) اتاق کنترل

فرماندهان پناهگاه ها و نیرو های ارشد در این اتاق جمع می شده اند و دستورات لازم را به جبهه های جنگ ابلاغ می کردند . این اتاق ها قلب پناهگاه محسوب می شده اند و زمانی که این قسمت به دست دشمن می افتاد پناهگاه دیگر از دست رفته بود .

برای رسیدن به این اتاق راه سختی پیش روی دشمن بوده است . ابتدا باید از تیربار توپ ها می گذشتند ، سپس در ورودی را از سر راه بر می داشتند و بعد از راهروهای تنگ عبور می کردند .

پناهگاه های سوئیس karnaval.ir10

6) توپ های قدرتمند تر

توپ های 15 سانتی متری در مکان های بالاتر قرار می گرفتند و دسترسی به آن ها به مراتب سخت تر بوده . این توپ ها زیر پوشش طبیعت استتار می کردند و تشخیص دادن موقعیتشان بسیار دشوار بوده است . 

به هنگام نبرد این توپ ها تبدیل به مرگبار ترین سلاح ها می شدند و هیچ کسی توانایی فرار کردن از میدان آتش آن ها را نداشته است . 

پناهگاه های سوئیس karnaval.ir11
پناهگاه های سوئیس karnaval.ir14
پناهگاه های سوئیس karnaval.ir5

7) عکاسی ممنوع

زمانی که شما قصد ورود به پناهگاه را داشته باشید با این پوستر ها مواجه می شوید که می گوید : " این جا یک منطقه ی نظامی است ، عکاسی ممنوع . " 

پناهگاه های سوئیس karnaval.ir12

8) اتاق عمل 

در زمان نبرد وقتی که سربازان زخمی می شده و یا نیاز به عمل داشتند به این اتاق منتقل می شده اند . تجهیزات پزشکی در این اتاق کاملا پیشرفته بوده است و همه چیز در اختیار پزشکان قرار می گرفته است . 

سربازان زیادی در این اتاق فوت کرده اند و بسیاری نیز به زندگی برگردانده شده اند . 

پناهگاه های سوئیس karnaval.ir13

9) اتاق عملیات 

نقشه های عملیات ، برنامه های حمله و دفاع و هرگونه عملیات در این اتاق طراحی می شده است . 

پناهگاه های سوئیس karnaval.ir1

10) پنیر های انبار شده

پس از دوران جنگ بسیاری از پناهگاه ها مشغول به حفاظت از پنیر ها شدند . امروزه پناهگاه ها ، خانه ی پنیر های سوئیسی هستند که طعم بسیار دلچسبی دارند .

پناهگاه های سوئیس karnaval.ir4

11) پناهگاه قارچ ها

الکس لوسی ، یکی از تولید کنندگان قارچ در کشور سوئیس هست که در نزدیکی شهر اِرسفلد با استفاده از یکی از پناهگاه ها اقدام به پرورش قارپ کرده است .

پناهگاه های سوئیس karnaval.ir5

هتل لا کلاوسترا

یکی از بزرگترین پناهگاه ها امروزه تبدیل به هتلی شده است که شما با پرداخت شبی 200 دلار می توانید در آن اقامت داشته باشید . کسانی که به سوئیس سفر می کنند انتظار این را دارن تا در هتلی با بهترین منظره در کنار کوه های آلپ باشند و گاهی نیز به اسکی بروند . ولی با انتخاب این هتل هیچ کدام از گزینه های بالا را در اختیار نخواهید داشت . 

هر پناهگاه از 17 اتاق تشکیل شده است که شما می توانید در یکی از آن ها ساکن شوید . نه خبری از پنجره هست و نه خبری از منظره های دیدنی کشور سوئیس و تنها چیزی که می بینید دیوار هایی از جنس بتن است که شما را در آغوش کشیده اند .

هر پناهگاه یا همان هتل دارای یک رستوران می باشد که غذا های محلی را می توانید میل کنید .

برای دریافت اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کنید .

آدرس :

برای رسیدن به این هتل زیبا در سوئیس ابتدا باید به ویا سان گوتاردو بروید و از آن جا به سمت شهر آیرولو حرکت کنید . 

پناهگاه های سوئیس karnaval.ir6
پناهگاه های سوئیس karnaval.ir7

فیلمی از پناهگاه ها

سخن آخر ...

انسان همواره به دنبال امنیت است و این امنیت را باید در قلب خود پیدا کند .

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.