karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

29 خرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در کشور عزیز ما ایران، موزه ها و مجموعه های تاریخی متفاوتی وجود دارند که به دلایل مختلف و ناخوشایند، از وجود اغلب آن ها اطلاعی نداریم و نمی دانیم چه گنج هایی درست در نزدیکی ما درون مجموعه های موزه خاک می خورند. اگر نگاهی به لیست موزه های ایران بیاندازید، قطعا در این میان با نام های هیجان انگیزی رو به رو می شوید که تنها خواندن نام شان شما را برای بازدید از مجموعه ها ترغیب می کند. یکی از خاص ترین موزه های کشور ما، موزه پارینه سنگی کرمانشاه است که نخستین موزه پارینه سنگی در منطقه خاورمیانه محسوب می شود. در این موزه منحصر به فرد، مجموعه هایی جالب توجه از دوره های مختلف می بینید و حتی در مواردی اشیائی ایرانی با قدمت یک میلیون سال نیز دیده می شود که کم تر جای دیگری می توانید مشابهش را بیابید. خوب است بدانید وقتی از دوره پارینه سنگی حرف می زنیم، به زمان های بسیار دور در تاریخ بشر اشاره می کنیم که مربوط به انسان های نخستین است و دوره های آن را بر حسب ابزار آلات سنگی ساخته شده توسط او، جدا می کنند. 

در اتاق دوم موزه، به مجموعه ای از استخوان و اسلکلت و جمجمه بر می خورید که از مناطق معروف باستان شناسی در اروپا و آسیای غربی به دست آمده اند. یکی از آن ها جمجمه نئاندرتالی متعلق به هفتاد هزار سال پیش است! خوب است بدانید که این جمجمه در منطقه لارفاسی فرانسه و در سال 1909 میلادی یافت شده و دندان ها، حفره های چشم و قسمت بینی آن به راحتی قابل تشخیص است. 

همان طور که گفته شد جمجمه نئاندرتال امروزه در موزه پارینه سنگی زاگرس نگهداری می شود و می توانید با بازدید از آن با دوره ما قبل تاریخ ایران آشنا شوید. 

دوره تاریخی: دوره پارینه سنگی

تاریخ ساخت: حدود 70 هزار سال قبل

محل کشف: لا فراسی، فرانسه

محل نگهداری: موزه پارینه سنگی زاگرس، کرمانشاه


 دیگر آثار باستانی و نفیس معرفی شده در کارناوال را بخوانید: گنجینه های ایران و جهان

همچنین می توانید درباره برخی از آثار تاریخی و بقایای جذاب دنیا در زیر بخوانید:

رد پای دایناسور در تهران | گشتی در موزه دارآباد

گردنبند تاجگذاری فرح پهلوی

شمشیر حضرت محمد(ص) | یادگاری از جنگ بدر و احد

لیوبا | ماموت چهل هزار ساله

دستکش های محمد علی کلی، بوکسور افسانه ای

الماس کوه نور

جمجمه هابیت | انسان فلورسی

عبای مقدس حضرت محمد (ص) | خرقه سعادت

تخم های دایناسور ۷۲ میلیون ساله

سکه طلا دو دریکی هخامنشی | بازدید از موزه ملک

کره جواهر نشان

اسکلت بزرگ ترین دایناسور جهان | ملاقات از نزدیک با تیتاناسور

موزه پارینه سنگی زاگرس

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

علیرضا

رابطه انسانهای اولیه با حضرت آدم چه بود؟؟

ابراهیم

گویا حضرت آدم اولین انسان با درجه هوشمندی ویژه از نظر مغزی و با القاء روح ناطقه انسانی (قدرت تحلیل و تفکر و نطق) از گروه هوموساپینس (انسانهای فعلی) از طرف پروردگار بوده اند

30 خرداد 1396

انتشار:30 خرداد 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

ترسو

خدا بیامرز الان تو جهنمه یا تو بهشت !!!

انتشار:30 خرداد 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.