karnaval.ir

واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

18 اردیبهشت 1402

به روز رسانی

18 اردیبهشت 1403

گردشگرانی که به ایران و خاورمیانه علاقه دارند، مقاصد توریستی اصلی این کشور را خوب می‌شناسند. وقتی به ایران و جاذبه‌هایش فکر می‌کنید، بیشتر صحراهای وسیع، طبیعت زیبا، تخت جمشید و نقش جهان به ذهن شما می‌آیند. اما ایران تنها این چند نقطه نیست. در تورهای فرهنگی، به نقاطی از این کشور سر می‌زنیم که هنوز برای خیلی از افراد ناشناس هستند و البته بسیار بکر!

ایران کشوری چهار فصل است، که اسم بسیاری از مناطق نفس‌گیر و زیبایش را هنوز نشنیده‌اید. بسیاری از این‌ها گنجینه‌های ملی کشور هستند و بعضی‌هایشان حتی به عنوان میراث جهانی یونسکو، ثبت شده‌اند. اگر مسافر ایران هستید، و می‌خواهید ایرانی را ببینید که در تورهای عادی کمتر شناخته می‌شود، این مطلب را تا انتها بخوانید. همچنین برای اطلاعات بیشتر درباره سفر به ایران به وبسایت ایران امیز (https://iranamaze.com/) مراجعه کنید.

۱۵ مکان زیبای شناخته‌نشده در گوشه و کنار ایران

اماکن طبیعی:

چشمه آهکی باداب سورت در مازندران

این چشمه در ارتفاعات جنگلی استان مازندران، جان می‌دهد برای کوه‌نوردی و مشاهده یکی از زیباترین هنرنمایی‌های طبیعت: لایه لایه آهک با رنگ‌های مختلف، آبی که روی آن‌ها جریان دارد و درخشندگی آفتاب روی سنگ‌ها. بهترین زمان برای دیدن این چشمه در هنگام غروب آفتاب است، چون می‌توانید رقص نور آفتاب روی آب را به خوبی تماشا کنید.

جنگل ابر

به معنای کلمه «در میان ابرها قدم بزنید». جنگل ابر یک جنگل کوهستانی با درخت‌های ۴۰ میلیون ساله است، که ابرها همیشه در میان آن‌ها در حال حرکت‌اند. این جنگل معمولا خلوت و ساکت است، و علاقمندان به کوهنوردی و پیاده‌روی در طبیعت، حسابی از حضور در آن لذت خواهند برد. جنگل ابر یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های هیرکانی ایران است.

غار علی‌صدر در همدان

آماده گشت و گذار در بزرگ‌ترین غار دنیا هستید؟ سوار قایق، در تونل‌های تو در توی این غار بگردید و سازه‌های ۱۹۰ میلیون ساله را تماشا کنید. این غار یک جورهایی بی‌انتهاست، و تا به حال کسی آخرش را ندیده. بدون دیدن غار علی‌صدر، از همدان نروید.

دره دم اسب در استان فارس

در این منطقه می‌توانید انواع ورزش‌ها را در طبیعت تجربه کنید. این رودخانه دم اسبی‌شکل، بین یک دره عمیق قرار دارد و می‌توانید در آن پیاده‌روی، قایق‌سواری و صخره‌نوردی را تجربه کنید. همچنین اگر در شنا مهارت دارید، وارد آب شوید و از تماشای درختان رنگارنگ اطرافش لذت ببرید.

غار سنگی کرمان

باغی از درخت‌های خشک که به جای میوه، سنگ داده‌اند! این منطقه در نگاه اول شبیه به دست‌سازه‌های فضایی است، اما در واقع اثری هنری‌ست از یک مرد محلی. این اعتراض خاموش اما تاثیرگذار، در واکنش به از دست رفتن باغ‌های این مرد در اوایل دهه شصت میلادی انجام شد، و تک تک سنگ‌ها به دست همین مرد روی درخت‌ها گذاشته شدند.

ساحل درک در چابهار

تصور کنید که روی شن‌های ساحل، بین درختان نخل در حال راه رفتن هستید، و ناگهان صدای موج‌های دریا را می‌شنوید. این واحه جذاب، ترکیبی است از آبی دریا و ساحل طلایی درخشان روبروی شما. درک یک مجاورت غریب اما زیبا از صحرا و دریاست، پاک‌ترین ساحل ایران.

سازه‌های معماری

روستای پلنگان در کردستان

این روستا با جمعیت تقریبا ۱۰۰۰ نفر، در قسمت بالایی یک دره و میان کوهپایه و رودخانه بنا شده. خانه‌های روستا در دو سوی رود هستند، و از سنگ ساخته شده‌اند. در این روستا کوهستان‌های بکر غرب ایران را ببینید، و از معماری خاص خانه‌ها لذت ببرید. در پلنگان، خوراک ماهی کباب خوشمزه این روستا را هم حتما بچشید.

روستای اصفهک در صحرای طبس

به صحراهای ایران خوش‌ آمدید. در این روستای قدیمی، میان خانه‌های خشتی قدم بزنید و آسمان آبی را در کنار چشم‌انداز زیبای بیابانی ببینید. در اواخر دهه هفتاد، ساکنان اصفهک از آن رفتند و روستا متروکه مانده. امروز اما مردم محلی اطراف، آن را به یک سایت توریستی تبدیل کرده‌اند. یک اقامتگاه طبیعی و رصدخانه هم در اصفهک هستند.

اماکن باستانی

قبرستان خالدنبی در گلستان

با یک پیاده‌روی نیم ساعته به بالای تپه، به بهشت گلستان می‌رسید. هزاران تپه سرسبز در یک چشم‌انداز ۳۶۰ درجه، مقبره نبی پیغمبر و یک گورستان رازآلود. در این گورستان چندین قبر به شکل اندام‌های تناسلی زنانه و مردانه وجود دارند، که برای توریست‌ها جذابیت پیدا کرده‌اند. اندازه هر قبر، نشانه‌ای از وضعیت و جایگاه فرد درگذشته در جامعه بوده است.

تپه‌های مارلیک در گیلان

با گذر از یک منطقه جنگلی با تراکم گیاهی زیاد، به باقی‌مانده‌های یک تمدن ۵۰۰۰ ساله خواهید رسید. ساکنین این تپه‌ها، ثروتمند و متمدن بودند، اما مشخص نیست که چرا زیستگاه حاصلخیز و زیبایشان را ترک کرده‌اند. در حال حاضر تعدادی سنگ قبر در اندازه‌های مختلف آن جاست که می‌توانید تماشایشان کنید. «مارلیک» به فارسی یعنی سوراخ مارها، پس در هنگام پیاده‌روی در این منطقه احتیاط کنید.

تخت سلیمان در زنجان (سایت میراث جهانی یونسکو)

در این مکان، با مجموعه‌ای از رمز و رازها روبرو خواهید شد. ساختمان، باقی‌مانده‌ایست از یک قلعه که کار اصلی آن محافظت از قدیمی‌ترین معبد آتش در ایران بوده. در قسمت میانی تخت سلیمان، یک دریاچه عجیب وجود دارد که دمای آن همیشه ۲۱ درجه است، و عمق واقعی‌اش برای هیچکس مشخص نیست. حدود ۱۰۰ متر آن طرف‌تر، یک دهانه آتش‌فشان با افسانه‌ای محلی را می‌بینید. مردم این منطقه باور دارند که سلیمان هیولاهای افسانه‌ای را در آن به دام انداخته، و به همین دلیل زندان یا تخت سلیمان نامیده شده است.

قلعه الموت در قزوین

سفری به قلعه حشاشین بر روی یک کوه بلند. این کوه پله‌های سنگی چندصدساله دارد که بالا رفتن از آن‌ها حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد، و شما را به یک قلعه جذاب می‌رساند، مرکز فرمانروایی یک فرقه ترسناک. از آن جا می‌توانید مناظر اطراف را ببینید. این قلعه متعلق به اوایل حکمرانی سلجوقیان است.

دژ سریزد

یکی از قدیمی‌ترین صندوق‌های امن دنیا در یزد، در این روستای باستانی واقع شده. در زمان حمله دشمن، ساکنان این شهر خشتی به پناهگاه‌ها می‌رفته‌اند و داخل دژ پنهان می‌شدند. این دژ در منطقه‌ای وسیع، در بین مناظر زیبا واقع شده است.

سیستم هیدرولیک تاریخی شوشتر (سایت میراث جهانی یونسکو)

این شاهکار مهندسی آبیاری در استان خوزستان، حدود ۳۰۰۰ سال قدمت دارد. از ابتدای ساخت تا امروز، برای چندین هدف استفاده شده و نقش اصلی آن، از یک آسیاب آرد به نیروگاه تغییر پیدا کرده است. مجموعه آبیاری شوشتر شامل چند آسیاب، آبشار، پل و سد است که هنوز آب شهر را تامین می‌کنند.

چغازنبیل در خوزستان

سازه‌های زیبای آجری، خطوط نوشته شده روی دیوارها، طاق‌ها و پله‌های زیگورات باستان را در این منطقه ببینید. چغازنبیل ۳۰۰۰ سال سن دارد، و یکی از قدیمی‌ترین قلعه‌های دنیاست. بعد از دیدار از قلعه می‌توانید در اطرافش قدم بزنید و سیستم‌های باستانی فاضلاب شهری را ببینید.

آغاز ماجراجویی در ایران

حالا که این چند مکان جذاب اما ناشناخته ایران را بیشتر شناختید، احتمالا بینشان یکی دو جا را پیدا کرده‌اید که با سلیقه سفری و زمان شما در ایران تطبیق داشته باشند. چه بخواهید در طبیعت وقت بگذرانید و چه در خرابه‌های باستانی قدم بزنید، می‌توانید گردش در این مناطق را به ما بسپارید. کوله پشتی خودتان را بردارید و با مجری تور ایران، پا به این مسیرهای جذاب بگذارید.

 

اين مطلب صرفا جنبه تبليغاتي دارد و کارناوال هيچ مسئوليتي در رابطه با آن را نمي‌پذيرد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.