karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

27 تیر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

بسیاری از انسان ها وقتی نام طبیعت را می شوند، به یاد دریا، جنگل و بیابان و تفریحاتی که با رفتن به این مقاصد تجربه می کنند، می افتند. اما امروز مقصد ما بسیار متفاوت تر از این هاست، امروز همراهکارناوال می خواهیم به سفر تصویری طولانی و تا حدودی دور از ذهن برویم. پس کوله باری پر از لباس های گرم را جمع کنید و آماده حرکت باشید.... امروز سفری سخت و سرد در پیش داریم به مقصد آلاسکا؛ بزرگ ترین ایالت کشور ایالات متحده آمریکا.

می خواهیم به سراغ سرزمین های سردی در آلاسکا برویم که زیبایی و آرامشی خاص خود را دارند و با شگفتی هایشان ذهن بسیاری را درگیر خود کرده اند. یخچال های طبیعی آلاسکا همواره یکی از زیباترین مناظر طبیعی بر روی کره ی زمین هستند. همین موضوع سبب می شود تا انسان های بسیاری از شهرها و کشورهای مختلف به سمت آن ها روانه شوند و مدتی را در آن جا صرف کنند. مثالی پیرامون این موضوع، عکاسی به نام مارک میر (Mark Meyer)، اهل شهر انکوریج (Anchorage) آلاسکاست. او از سال 2009 تا حال، زندگی اش را صرف عکاسی از یخچال های طبیعی آلاسکا کرده؛ عکس هایی که به اشتراک گذاشتن آن ها با دیگران، خستگی سفر را از تنش به در می کند. او و همسرش تصمیم گرفتند که قبل از این که تغییرات آب و هوایی به یخچال ها آسیب بزند،  تا حد امکان، تمامی یخچال های آلاسکا را بپیمایند و از آن ها تصاویر زیبایی به ثبت برسانند. 

او در رابطه با سفر به یخچال ها می گوید:

شما می توانید صبح از خواب بیدار شوید، ماشین سوار شده، به یخچال ها بروید و شام به خانه بازگردید! سفر به یخچال ها به همین سادگی است.

 حاصل این سفر و عشق آن ها، تصاویری است که در ادامه خواهید دید. 

البته این نکته را فراموش نکنید که آلاسکا و یخچال های طبیعی آن، حرف های بسیاری برای گفتن دارند که نمی توان به همه ی آن ها در یک سفر تصویری پرداخت. در آینده و در سفرهای بعدی، بیشتر در این مورد خواهیم دانست...

سفر به بخچال های طبیعی آلاسکا

1- غاری در زیر یخچال ها

 غارهای زیر یخچال ها، مولین (moulin) نام دارند.  مولین ها می توانند عمیق و خطرناک باشند و بر اثر جاری شدن یخ های ذوب شده در شکاف ها ایجاد می شود. 

غاری که در عکس مشاهده می کنید در زیر یخچال های طبیعی مندنهال (Mendenhall Glacier) قرار دارد. غار ها در طی زمان تغییر شکل می دهند و غار در این عکس، پس از  چند هفته بعد از ثبت عکس، از بین رفته است.

غاری در زیر یخچال ها

2- کفش های مناسب

داشتن یخ شکن و کفش مناسب برای قدم زدن بر روی یخچال ها الزامی است. در اطراف شکاف ها و غارها باید احتیاط کرد زیرا حوادثی که ممکن است رخ دهد، عاقبتی مرگبار به همراه دارد.

کفش های مناسب در سفر به آلاسکا

3- ملاقات با یک یخچال عظیم

این تصویر، یخچال های ورثینگتن (Worthington Glacier) در شهر والدز را نشان می دهد. تماشای چنین منظره ای از نزدیک، یک تجربه ی منحصر به فرد است.

 

تماشای یخچال های آلاسکا از نزدیک

4- سطح زیبای یخچال ها

سطح یخچال های طبیعی ماتانوسکا (Matanuska Glacier) در زیر خرده سنگ ها نمایان است. یخچال ها برای سنگ ها همانند سومباده عمل می کنند.

سطح زیبای یخچال ها

5- شکافی در یخچال های ماتانوسکا

شکافی در یخچال های ماتانوسکاشکافی در یخچال های ماتانوسکا

6- ساحل یخی 

دریاچه ها معمولا در اثر آب شدن یخچال ها به وجود می آیند. دریاچه ها ممکن است که همیشگی و پایدار باشند یا برای مدتی تشکیل شوند. دریاچه ی تصویر بالا، در کنار یخچال ماناتوسکا قرار گرفته است.

ساحل یخی

7- هلیکوپتر های گردشگری

برخی از گردشگران ترجیح می دهد به جای پیاده روی، از هلیکوپتر ها استفاده کنند. در این تصویر هلیکوپتر هایی را می بینید که در گردشی هوایی، نمایی متفاوت از یخچال های مندهال (Mendenhall Glacier) را به گردشگران نشان می دهند. سفر با هلیکوپتر  سریع تر و گران تر است.  در ماه های تابستانی، هلیکوپتر های زیادی در شهر جونو (Juneau) به مقصد یخچال های طبیعی آلاسکا وجود دارد.  

هلیکوپتر های گردشگری

8- سنگ جابه جا شده توسط یخچال ها

یخچال ها هنگام حمل سنگ ها، آن ها را به تکه ها کوچک تر خرد نمی کنند. سنگ هایی که سالم می مانند به اراتیک (erratic) معروف هستند. این نوع سنگ ها در اندازه های متفاوت وجود دارند.

سنگ جابه جا شده توسط یخچال ها

9- کوه نوردی بر روی سطح صاف یخ

این کوه نورد در حال فتح یخچال های طبیعی ماتانوسکا (Matanuska Glacier) است.

کوه نوردی بر روی سطح صاف یخ

10- تکه یخی از یخچال ها

این تکه ی یخ متعلق به یخچال ورثتینگتن (Worthington Glacier) است.

تکه یخی از یخچال ها

11- گردشگران در بخش های پایینی یخچال ها

به جهت این که یخچال های ورثینگتن (Worthington Glacier) صعب العبور نیستند، گردشگران به راحتی و بدون تجهیزات می توانند از آن ها بالا بروند.

دشگران در بخش های پایینی یخچال ها

12- میدان یخی هاردینگ

میدان یخی به سطحی گفته می شود که کاملا از یخ پوشیده باشد. با سفری یک روزه از بزرگترین شهر آلاسکا، انکوریج (Anchorage)، می توان از میدان یخی هاردینگ (Harding Icefield)  دیدن کرد. 

میدان یخی هاردینگ

13- عبور از غار یخی

راهنماها برای عبور از غارهای یخچال های مندهال (Mendenhall Glacier)، یخ شکن می پوشند.

عبور از غار یخی در آلاسکا

14- نمایی هوایی از میدان یخچالی هاردینگ

میدان یخچالی هاردینگ (Harding Icefield) یکی از چهار میدان یخچالی باقی مانده در ایالات آمریکا و بزرگترین میدان یخچالی درون مرزهای ایالات متحده ی آمریکاست.

نمایی هوایی از میدان یخچالی هاردینگ

15- بر فراز میدان یخچالی هاردینگ

میدان های یخچالی بسیار قطور هستند اما همانطور که در این عکس می بینید تمامی کوه ها را پوشش نمی دهند. به قله هایی با این شکل نوناتاکس (nunataks) می گویند اما در جهان آن ها را قله های تنهایی می نامند. 

بر فراز میدان یخچالی هاردینگ

سخن آخر

تا به حال یخچال های طبیعی را از نزدیک دیده اید؟

آیا به گردش در یخچال ها علاقه دارید؟

نظررات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

 

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.