karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

21 تیر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

هند یکی از جالب ترین کشورهایی است که می توانید به آن سفر کنید. در این کشور فرهنگی متفاوت با آنچه که تا به حال دیده اید انتظار شما را می کشد و گاه با جلوه های منحصر به فرد خود شما را حیرت زده می کند. همه چیز در این کشور متفاوت است از آداب و رسوم عجیب و غریب تا غذاهایی که شاید فقط خودشان بتوانند بی هیچ دردسری آنها را بخورند.

هندی ها در همه ی ابعاد زندگی، تفاوت بسیاری با سایر فرهنگ ها دارند. در ظاهر شاید فقط آرایش و نوع لباس پوشیدن آنها باشد که جلب توجه می کند اما در واقعیت اتفاقاتی وجود دارند که تنها در این کشور شاهد خواهید بود و در هیچ کجای دنیا مانندشان را نمی بینید. می خواهیم شما را به میان هندی ها ببریم و در مورد جنبه های عجیب زندگی آنها با شما سخن بگوییم. با کارناوال همراه باشید تا با هم 10 مورد عجیب که فقط در هند می توانید بیابید را مرور کنیم...

مردم هند

1- سفر های ریلی مافوق تصور

راه آهن نقش بسیار مهمی در زندگی مردم هند دارد. این کشور دارای چهارمین خط ریلی دنیا از نظر وسعت است و روزانه بسیاری از هندی ها سفر با قطار را برای رفتن به سر کار و انجام امور روزمره تجربه می کنند.

آنچه که در ایستگاه ها توجه شما را به خود جلب می کند این است که به محض ورود قطار جمعیت به سمت درب ها هجوم می برند. در اینجاست که برخوردهای بعضا شدید میان افرادی که در حال پیاده شدن هستند و آنهایی که قصد سوار شدن دارند، رخ می دهد؛ این یعنی یک هرج و مرج به معنای واقعی!

جالب اینجاست که در این قطارها دو نوع سرویس بهداشتی وجود دارد اما طبیعی است که در میان آن جمعیت و شلوغی افراد ترجیح بدهند برای حل مشکلشان در این مواقع یک بطری خالی به همراه داشته باشند. پس همراه داشتن بطری خالی در سفر ریلی برای هندی ها یک ضرورت محسوب می شود.

سریع جایی برای نشستن پیدا کنید و مراقب جایتان باشید. کافیست تا برخیزید و ببینید که در صدم ثانیه چند نفر تلاش می کنند این جای خالی را تصرف کنند.

خطوط قطار در هند

2- کمبود سرویس بهداشتی

جالب است بدانید که حدود 50 درصد از خانه ها در هند سرویس بهداشتی ندارند و معمولا افراد در هرجایی که بتوانند کار خود را انجام می دهند. بسیاری از صاحبان خانه ها، دیوارهایشان را مزین به نقاشی خدایان می کنند تا مبادا افراد آنجا را برای رفع نیازشان انتخاب کنند.

 

هند

3- سیستم وَرنه | Varna

نوعی تبعیض نژادی خاص در هند حکمفرماست که بر اساس سیستم وَرنه ایجاد شده است. ورنه به هر یک از دسته بندی های طبقات چهارگانه اقتصادی-اجتماعی هندوان گفته می شود که عبارتند از:

طبقه برهمنها (Brahmins) شامل روحانیون و دانشمندان

طبقه کشاتریاها (Kṣatriya) شاملجنگاوران و سلاطین

طبقه وایشیاها (Vaiśyas) شامل بازرگانان

طبقه سودراها (Sūdras) شامل کارگران

همه ی امکانات و تسهیلات و حتی حقوق اجتماعی در هند بر اساس این طبقات در اختیار افراد قرار می گیرند. ساکنان این کشور ممکن است به خاطر عضویت در هر یک از این طبقات از تحصیل محروم شوند و یا شغلی را از دست بدهند.

هند

4- پرستش حیوانات

هند تنها کشوری است که در آن گاوها و مارها مقدس هستند. هیچ کس حتی جرات فکر کردن به آسیب زدن به گاو یا مار را ندارد و همه بر این باورند که با این کار خشم خدایان را بر می انگیزند.

معبد کارنی ماتا (Karni Mata) معبدی معروف در راجستان است که در آن هزاران موش وجود دارد و هیچ کس به آنها صدمه نمی زند. شاید تصورش هم برای شما همچون یک کابوس باشد اما آنها می گویند که خدایان و الهه ها می توانند برای محافظت از پیروان خود به هر شکلی باشند، خواه به شکل گاو، مار و یا ماهی و موش و ...

هند

5- چند زبانی 

هند یکی از چندزبانه ترین کشورهای جهان است و شاید هم بتوان رتبه ی اول را در این زمینه به آن داد. در سراسر هند زبان های متفاوت بسیاری با لهجه های گوناگون وجود دارند: 22 زبان رسمی و بیش از 1600 گویش. 

جالب است بدانید که تقریبا همه ی هندی ها انگلیسی بلدند؛ البته با لهجه هایی عجیب و غریب!

شما هیچ وقت از فهماندن منظور خود به آنها در نمی مانید و می توانید تمامی نیازهای ارتباطی خود را برطرف کنید.

 

کودکان هندی

6- خرافات عجیب و غریب

هندی ها خرافات بسیار عجیبی را قبول دارند. ممکن است آنها به یک باره در یک پیاده رو و حتی وسط خیابان متوقف شوند صرفا به خاطر اینکه یک گربه ی سیاه دیده اند. آنها منتظر می مانند تا شخصی از آن محل عبور کند و سپس حرکت می کنند.

اگر قصد انجام کار مهمی را داشته باشند و عطسه کنند حتما یک لیوان آب می خورند و سپس به آن کار می پردازند.

برای هندی ها مهم است که فرزندشان حتما در روز به خصوصی به دنیا بیاید تا سرنوشت خوبی پیدا کند. آنها حتی برای تعیین تاریخ ازدواج از افراد خاصی کمک می گیرند و از روز حرکت ستارگان و سیاره ها تاریخ را تعیین می کنند.

اگر بر سر در مغازه ها لیمو و چیلی دیدید تعجب نکنید حتما آن روز، روز آکسا تریتیا (Akshay Tritiya) است و آنها برای محافظت در برابر چشم زخم این کار را کرده اند.

هند

7- ورزش کریکت یک باور است

شاید کریکت برای بسیاری از مردم جهان تنها یک ورزش کمتر شناخته شده باشد اما در هند کریکت همچون یک باور و سچین تندولکر (Sachin Tendulkar)، بهترین پرتاب کننده با چوب کریکت، به عنوان خدای این باور شناخته می شود. کافیست تا زمان برگزاری یک مسابقه فرا برسد، در لحظه ای زندگی در هند چهره ای متفاوت به خود می گیرد. همه ی مراکز عمومی به شکل یک ورزشگاه درمی آیند که در آن تماشاچیان نشسته و به تشویق می پردازند. تنها در هند است که با شرع بازی کریکت، زندگی متوقف می شود!

ورزش کریکت در هند

8- پایبندی به سنت ها

هر چه قدر هم که هند رنگ مدرنیته به خود بگیرد و مراکز جدید در آن تاسیس شوند، باز هم سنت ها جایگاه خاص خود را دارند و کمتر تغییری در آنها ایجاد می شود. هنوز هم در هند ازدواج پیوند مقدس دو نفر در پیشگاه خدا محسوب می شود و همسران برای عمر طولانی شوهرشان یک روز در سال را روزه می گیرند. هنوز هم در این کشور مهمان ارزش بسیار بالایی دارد و ضرب المثلی دارند که می گوید" مهمان، خداست". 

البته سنت های عجیب هنوز هم در این کشور وجود دارند؛ به عنوان مثال در مناطقی از هند خدایان به شکل زنان ترسیم می شوند اما دختران پیش از به دنیا آمدن باید از بین بروند!

پایبندی به سنت ها در هند

9- خوشمزه هایی متفاوت

غذای هندی فقط در هند است که معنا پیدا می کند؛ آن هنگام که با رنگ و لعاب این غذاها وسوسه می شوید و تکه ای از آن را به دهانتان می گذارید باید به سرعت دنبال آب بگردید تا زبانِ آتش گرفته تان را آرام کنید. بله! غذای هندی یعنی حجم زیادی از ادویه و فلفل که در هیچ جای دنیا پیدا نمی شود. از تنوع غذاها و طعم آنها که بگذریم باید به سراغ 140 نوع دسر این کشور برویم که شاید در هیچ جای دنیا چنین تنوعی را نتوانید پیدا کنید.

غذاهای هند

10- اتحاد در تنوع!

هند سرزمین فرهنگ ها، ادیان و جوامع مختلف است. 28 ایالت و 7 منطقه متحد وجود دارد که همه آنها نوع لباس، غذا و زبان مختلفی دارند. این کشور، حتی پس از همه تاثیرات غربی و جهانی شدن، هنوز هم توانسته است تنوع فرهنگی خود را حفظ کند و تنها کشوری است که ادیان مختلفی همچون هندوئیسم، مسیحیت، اسلام، بودیسم، سیکیزم، جینیسم و ... در آن جای دارند. در اینجا کسی اهمیت نمی دهد که آیا کریسمس است یا دیوالی یا عید، هر جشنی که برپا شود همه در آن شرکت می کنند و شاد هستند.

هند

سخن آخر

آنچه که خواندید تنها گوشه ای از حقایقی بود که درباره ی کشور هزار فرهنگ هند وجود دارد. اگر تجربه ی خاصی در این زمینه دارید آن را با سایر دوستان کارناوالی خود به اشتراک بگذارید.

منتظر شما خوبان هستیم...

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

آيا ميدونستيد كه در هند زمان قديم شوهر كه فوت ميكرد همسرش رو هم زنده با شوهرش ميسوزوندن !

انتشار:30 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.