karnaval.ir

مینا جعفری

انتشار

12 آذر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در شهرهای بزرگ و شلوغ که طبیعت بکر و دست نخورده ای در آن ها وجود ندارد، شهرنشینان برای سرگرمی چاره ای ندارند جز به شهربازی، سینما، پارک ها و اماکنی از این قبیل بروند، به همین دلیل روز به روز لوازم و وسایل بازی در شهربازی و پارک ها پیشرفته و پیشرفته تر می شود. سرسره های وحشتناک، ترن هایی هوایی سریع و غول پیکر، پارک های آبی و... نمونه ای از این سرگرمی هاست.

اما چندی است که تفریح پینت بال هم پرآوازه شده است؛ بازی دوست داشتنی و مفرح که می تواند اوقات خوشی را برای شما و دوستانتان فراهم کند، امروز کارناوال می خواهد به معرفی بازی هیجان انگیز پینت بال بپردازد تا با هم کمی بیشتر با این فعالیت پر طرفدار آشنا شویم. خوشبختانه در شهرهای مختلف کشورمان زمین های مناسب برای پینت بال وجود دارد و به راحتی در هر جای کشورمان هستید می توانید به پینت بال بازی بپردازید.

پینت بال بازی بسیار هیجان انگیز، شادی آور و مملو از آدرنالین است؛ پس با کارناوال همراه شوید تا با هم پینت بال بازی کنیم و با قوانین و سبک و سیاقش بیشتر آشنا شویم، اگر تا به حال بازی نکرده اید جای نگرانی ندارد و با هم قدم به قدم پینت بال را فرا می گیریم.

پینت بال

چرا پینت بال؟


- تفریحی شاد و هیجان انگیز است.

- اوقاتی خوش را با دوستان سپری خواهید کرد.

- می توانید شبیه سازی از جنگ را با تفریح تجربه کنید.

پینت بال
پینت بال

آشنایی با بازی پینت بال

پینت بال بازی گروهی است که معمولا بین 16 نفر برگزار می شود. با زیکنان به دو گروه 8 نفری تقسیم شده و به بازی می پردازند. البته 16 نفر عددی قطعی نیست و بنا به شرایط کم و زیاد می شود.
به هر بازیکن لباس مخصوص، کلاه ایمنی و تفنگ داده می شود و هر کس با دوستانش یک گروه را تشکیل می دهد و به بازی می پردازد، پیش از شروع بازی باید چند نکته را بدانید، اول این که در طی بازی حق خوردن و آشامیدن ندارید پس پیش از بازی خوب خود را تغذیه کنید.

به دلیل جزئیات زیاد این بازی، لباس فرم، نوع بازی، قوانین بازی، انواع زمین ها و... در بخش های مختلف به توضیح آن خواهیم پرداخت، ابتدا باهم با تجهیزات بازی آشنا می شویم.

پینت بال
پینت بال

ویدیوی هیجان انگیز از پینت بال

تجهیزات مورد نیاز

 برای پینت بال باید لوازم خاصی داشته باشید که پس از خرید بلیت این لوازم را به شما می دهند، بیشتر با لوازم مورد نیازی بازی پینت بال آشنا می شویم:

1) تفنگ پینت بال

تفنگ پینت بال، تفنگی که گلوله های رنگی پرتاب می کند، اسلحه شما در این جنگ دوستانه است و از آن برای هدف قرار دادن بازیکنان تیم حریف استفاده خواهید کرد. تفنگ یک مخزن دارد که گلوله های رنگی درون آن قرار می گیرد و در واقع مانند خشاب یک تفنگ واقعی عمل می کند.
گلوله ها، کپسول های گرد، کوچک و ژلاتینی هستند، این گلوله ها با رنگ های غیر سمی، رنگی و محلول در آب پر شده اند، تفنگ داری یک کپسول هوا و یا گاز Co2 است که فشار مورد نیاز برای پرتاب گلوله را تامین می کند.

باید توجه داشته باشید با آن که گلوله های تفنگ واقعی نیستند اما به دلیل آن که با فشار زیادی پرتاب می شوند اگه به دست و یا قسمتی از بدن برخورد کنند سبب کبودی خواهند شد، پس قبل از شروع بازی با تفنگ ها و گلوله هایشان شوخی نکنید.

اغلب تفنگ ها کاملا پر به بازیکنان داده می شود و اگر علاقمند به دریافت گلوله اضافی باشید باید هزینه ی جداگانه پرداخت نمایید. در قسمت بالایی تفنگ ها مخذنی قرار دارد که گلوله های رنگی را در آن می ریزند و شروع به شلیک می کنند.

پینت بال www.karnaval.ir25
پینت بال www.karnaval.ir6
پینت بال www.karnaval.ir5

2) ماسک و عینک ایمنی

تمام بازیکنان موظف اند که به محض ورود به زمین و در تمام طول بازی، از کلاه ایمنی استفاده کنند. کلاه ایمنی پینت بال بسیار شبیه با کلاه موتورسواران است، اگر در حین بازی یکی از بازیکنان کلاه را از سر بردارد به او اخطار داده می شود، این کلاه از برخورد گلوله ها با صورت جلوگیری می کند، باید بدانید که اگر گلوله ها با چشمان بازیکنان برخورد کنند ممکن است سبب کور شدن فرد شوند.

paint ball www.karnaval.ir19
پینت بال www.karnaval.ir26
paint ball www.karnaval.ir26

3) لوازم ایمنی

بازیکنان پینت بال باید پیش از شروع بازی حتما دستکش، آرنج بند و زانو بند استفاده نمایند. پوشیدن دستکش کمک زیادی به شما می کند در جلوگیری از خراش برداشتن یا زخم شدن دستانتان.
در حین بازی احتما زمین خوردن و برخورد با دیگر بازیکنان و موانع بازی وجود دارد به همین خاطر باید از هرلحاظ پیشبینی خطرات احتمالی را کنید و حتما از لوازم ایمنی استفاده نمایید.

paint ball www.karnaval.ir36
پینت بال www.karnaval.ir12

4) لباس پینت بال

لباسی که بازیکنان پینت بال به تن می کنند شباهت زیادی به لباس رزم جنگجویان ارتش دارد، لباس هایی که با پارچه های زخیم و مخصوص نبرد دوخته می شوند. این لباس ها علاوه بر اینکه طرحشان باعث استتار شما در زمین بازی می شود، آزادی حرکت مورد نیازتان را هم برای هر چه بهتر بازی کردن فراهم می کند.

لباس پینت بال را باید روی لباس خودتان به تن کنید، این کار سبب می شود که لباستان تمیز بماند و آسیبی هم نبیند.

پینت بال www.karnaval.ir15

آشنایی با زمین بازی پینت بال

زمین بازی پینت بال می تواند در فضای باز قرار داشته باشد یا داخل سالن. همچنین بنابر محیطی که زمین بازی در آن قرار گرفته شده، سنگر ها و موانع نیز متفاوت اند؛ برای مثال در زمین های طبیعی معمولا از موانع چوبی، درخت ها و یا خاکریز های طبیعی استفاده می شود.

زمین بازی مستطیل شکل است و هر تیم که با رنگ لباس هایشان قابل شناسایی هستند در یک سمت زمین قرار می گیرند، با زدن سوت شروع مسابقه هر بازیکن به سوی بازیکن تیم حریف حمله و شلیک می کند.

باید توجه داشته باشید زمین های بازی پینت بال در هر منطقه ظاهری متفاوت دارند و مالکان آن ها زمین ها را به سلیقه ی خودشان آماده سازی می کنند.

زمین پینت بال داخل سالن

پینت بال

زمین پینت بال در فضای باز

پینت بال

زمین پینت بال در فضای جنگلی

پینت بال
پینت بال

انواع روش های بازی پینت بال

بازی پینت بال ظاهر یکسانی دارد اما با چند روش می توان آن را بازی کرد که در ادامه با یک یک آن ها آشنا می شویم:

1) بازی با پرچم

در این نوع بازی زمان محدود و تعیین شده است. بازیکنان هر تیم باید، به سمت زمین بازی حریف رفته، پرچم آن گروه را پیدا کرده و به سمت سنگر خودشان ببرند.
در حین این عملیات هر بازیکنی هم که تیر خورد باید از بازی بیرون برود.
در پینت بال نوع بازی با پرچم پایان بازی زمانی است که یک تیم موفق به حمل پرچم حریف به زمین خودش شود و یا زمان بازی به پایان برسد.

پینت بال

2) جنگ تا پیروزی

پینت بال را به روشی دیگر هم می توان بازی کرد، در این نوع بازی هم تایم محدود است و هر تیم باید با تمام قوا بجنگد و هر تیم باید تا آخرین لحظه جنگ کند و با گلوله های تفنگش همه ی افراد حریف را از پای در آورد، تنها در این صورت است که یک تیم برنده می شود.

پینت بال

3)‌ بازی در سنگر

این نوع بازی به این صورت است که یک تیم، از سنگر و پایگاهش دفاع می کند و تیم حریف باید به پایگاه نظامی آن ها نفوذ کند. زمان بازی نیز محدود و مشخص شده است.
تفوت این نوع بازی با دیگر روش ها در این است که بازیکنان بعد از تیر خوردن حذف نمی شدند. تصور کنید شما تا نزدیکی سنگر تیم حریف پیش روی کرده اید اما تیر می خورید، خب نگران نباشید، بازی ادامه دارد!
کافی است به سنگر خودتان برگشته و رنگ روی لباس جنگیتان را پاک کنید، بار دیگر برگشته و تلاش را برای فتح دوباره ی سنگر آغاز می کنند.

پینت بال

4)‌ بازی انفرادی

این روش بازی محبوب ترین نوع بازی پینت بال است. در این نوع هیچ تیمی وجود ندارد و هر بازیکن تنها از خودش دفاع می کند و با همه ی افراد دیگر دشمن است. همه با هم می جنگند و آخرین نفری که تیر نخورده باشد برنده ی بازی ست.

پینت بال

نکاتی که پیش از بازی باید بدانید

پیش از آغاز بازی لازم است که به برخی نکات مهم توجه کنید، نکاتی که دانستنشان سبب امنیت شما در طول بازی و پیروزیتان خواهد شد، همچنان با کارناوال همراه بمانید.

1) ایمنی

همه ی وسایل ایمنی را از باجه ی مخصوص تهیه لباس تهیه نمایید، زیرا شاید به دلیل ازدحام مسئولین به این نکته توجه نکنند و شما در طول بازی صدمه ببینید، متاسفانه آمار افرادی که در طول بازی پینت بال آسیب می بینند کم نیست و حفظ ایمنی پیش از هر کس بر عهده ی خود شماست، پس پیش از وارد شدن به زمین بازی مطمئن شوید که همه ی وسایل ایمنی را تهیه کردید.

پینت بال

2)‌ آشنایی با تفنگ

تفنگتان را تحویل گرفته و همان موقع طرز کار و پر کردن آن را یاد بگیرید. نزدیک دوستان که هستید، دستتان روی ماشه نباشد، زیرا شلیک از فاصله نزدیک، هم بسیار دردناک است هم خطرناک. به همبن دلیل، قانون " شلیک زیر سه متر " ممنوع گذاشته شده است. طبق این قانون اگر با بازیکنی کمتر از سه متر فاصله داشته باشید، نباید به او شلیک کنید زیرا امکان کبود شدن بدن فرد مقابل وجود دارد.

پینت بال
پینت بال

3)‌ تعیین استراتژی

به دلیل این که هر زمین پینت بال با زمین دیگر ظاهر متفاوتی دارد لازم است پیش از بازی با زمین آشنا شوید و با هم تیمی هایتان برای پیروزی استراتژی تهیه نمایید تا آسان تر پیروز شوید. برای مثال می توانید علائمی را برای یکدیگر تعیین نمایید که به جای داد و فریاد کردن در طول بازی از طریق آن ها با هم ارتباط بر قرار نمایید و یا زمانی را برای انجام برخی عملیات ها تعیین نمایید و به صورت هماهنگ بازی کنید.

پینت بال

4)‌ نشانه گیری

لازم است پیش از شروع بازی وزن اسلحه را بسنجید و توجه داشته باشید که چند شلیک اولتان شاید به هدف برخورد نکند، بنابراین باید در هربار تیراندازی سعی کنید دقیق تر و دقیق تر تیراندازی کنید.

 گلوله های پینت بال کمی سنگین تر از تیر اسلحه های معمولی اند. بنابراین سر تفنگ را، کمی بالاتر از نقطه ای که برای شلیک انتخاب کرده اید، تنظیم کنید تا به هدف بزنید. برای شلیک به هدف های متحرک، با توجه به سرعت آن، کمی جلوتر را در نظر بگیرید همچنین به خاطر داشته باشید که گلوله ها مجانی نیستند، بنابراین با دقت شلیک کنید و بازیکنان تیم حریف را به رگبار نبندید.

پینت بال

5) روش دویدن

در بازی پینت بال همانطور که تیم شما برای چگونگی بازی برنامه ریزی کرده تیم مقابل هم حتما استراتژی خاصی دارد، به همین دلیل اگر به صورت مستقیم به سوی هدف بدوید احتمالا در همان چند قدم اول شکا را می زنند، برای جلوگیری از شکست پیشنهاد می کنیم که به صورت مستقیم مسیری را دنبال نکنید و به صورت ضربدری بدوید.

پینت بال

6) اگر تیر خوردیم چه کنیم؟

در اغلب روش های بازی پینت بال با اصابت گلوله به شما می بازید و باید از زمین بازی بیرون بروید، اما شاید حریفان ندانند که شما در حال بیرون رفتن از زمین هستید و همچنان به شما که دیگر قصد دفاع از خود را ندارید شلیک کنند و آسیب ببینید بدین منظور اگر تیر خوردید و باید از زمین بیرون می رفتید دستانتان را به نشانه ی تسلیم بالا ببرید و از گوشه ی زمین خارج شوید و یا اگر بازی در اوج هیجان بود و زمین بسیار شلوغ مانند تصویر زیر روی زمین نشسته و دستانیان را بالای سر ببرید.

البته باید بدانید که در پینت بال اگر تیر خوردید اما رنگی نشدید حق دارید که با بازی ادامه دهید، پس سریع تسلیم نشوید و نگاهی به لباستان بیندازید و مطمئن شوید که رنگی شده اید یا نه.

پینت بال

لیگ جهانی پینت بال

این روزها، رقابت های سازماندهی شده به صورت منطقه ای و حتی بین المللی، این بازی مفرح را به ورزشی حرفه ای تبدیل کرده است. در سراسر جهان تیم های پینت بال به صورت رسمی و غیر رسمی، به رقابت با هم می پردازند و بسیاری از کشور ها نیز تیم ملی پینت بال دارند.

پینت بال در ایران

بعد از ورود تفنگ ها و گلوله های رنگی به ایران، خیلی سریع ورزش پینت بال به یکی از محبوب ترین فعالیت ها تبدیل شد. این روزها تقریبا در هر شهرستانی یک یا چند زمین پینت بال و حتی تیم حرفه ای وجود دارد. لیگ حرفه ای پینت بال در ایران در سال ۱۳۸۸ به طور رسمی آغاز به کار کرد و تیم “ داتیس “ به عنوان تیم ملی پینت بال ایران، برنده چهار دوره ی رقابت ها شد.

پینت بال www.karnaval.ir30

سخن آخر

 شما عزیزان تا به حال پینت بال بازی کرده اید؟

کدام یک از زمین های پینت بال را می پسندید؟

تجربیات و خاطراتتان را با ما در میان گذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سلام علیکم، چگونه میشود این امکانات و تجهیزات این بازی را تهیه نمود؟ و مساحت زمین چقدر باید باشد؟

مهدیه اکبری پارسا

سلام 

دوست عزیز ما در کارناوال تنها به معرفی جاذبه ها و تفریح های مختلف گردشگری می پردازیم. سوال هایی که شما مطرح کرده اید در حیطه کاری ما نیست و باید این موارد رو از مراجع مربوطه آنها پیگیری کنید. 

11 آبان 1399

انتشار:07 آبان 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

مسلم

خیلی کامل و جالب من خیلی دوس دارم این بازی رو امتحان کنم

انتشار:08 دی 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.