karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

23 دی 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

کره زمین زیستگاهی متعلق به تمام جانداران به شمار می رود و ساکنان بسیاری را در خود جای داده است. ما انسان ها تنها، گروهی از ساکنان این کره خاکی هستیم و البته گاهی کاملا بی رحمانه مدعی تصاحب تمام آن می شویم. همین زیاده خواهی انسان باعث می شود تا جای دیگر ساکنان زمین تنگ و تنگ تر شود و حیات شان در بسیاری از نقاط این کره به خطر افتد. 

امروز می خواهیم سری به یکی از جانداران در دنیای حیات وحش بزنیم که در گوشه هایی از قاره آفریقا برای بقا تلاش می کند. نامش گوریل کوهی است و براساس گزارش اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت در سال 2016، حدود 880 قلاده از آن در حیات وحش باقی مانده است. این گوریل ها در معرض خطر انقراض قرار دارند و در چهار پارک ملی در کشورهای آفریقایی شامل اوگاندا، رواندا (Rwanda) و جمهوری دموکراتیک کنگو محافظت می شوند. فعالیت های انسانی تاثیر بسیار بدی بر زندگی این جانداران جالب و بامزه گذاشته و کشاورزی، جنگ و ناآرامی آسیب هایی جدی به زیستگاه های آنها وارد کرده است. بازار شکار این حیوانات نیز داغ است و بسیاری با تله گذاری سعی می کنند آنها را به چنگ آورده و پول خوبی از فروش شان به جیب بزنند.

گروه های بسیاری در تلاشند تا این گونه را از انقراض در امان دارند و البته تا به امروز نتایج دلگرم کننده ای نیز به دست آورده اند چرا که جمعیت گوریل های کوهستان در اوایل دهه 1980 تنها 254 عدد در کوه های ویرونگا (Virunga) بود اما حالا تعداد قابل توجهی از آنها در نقاط مختلف آفریقا زندگی می کنند.

کارناوال می خواهد فرصت تماشای این جانور خاص را به شما بدهد و تصاویری را از زیستگاه های کنونی این گوریل با شما به اشتراک بگذارد. برای لحظاتی همراه مان شوید و از دیدن این تصاویر لذت ببرید.

گوریل کوهی

Brent Stirton

1- گوریل کوچولو!

یک بچه گوریل کوهی را می بینید که در پارک ملی ویرونگا (Virunga National Park) زندگی می کند. ویرونگا قدیمی ترین پارک ملی در جمهوری دموکراتیک کنگو است.

گوریل کوهستان

LMspencer

2- به دنبال غذا | 4 سپتامبر 2015

گوریلی از خانواده گوریل های کوهی به نام آماهورو (Amahoro) برای به دست آوردن غذا به سراغ شاخه های درختان می رود. آماهورو در زبان رواندایی معنای صلح می دهد. این تصویر در دامنه کوه آتشفشانی بایسوک (Mount Bisoke) در پارک ملی آتشفشان ها در شمال کشور رواندا به ثبت رسیده است.

گوریل کوهی

Ben Curtis

3- کمی استراحت | 4 سپتامبر 2015

گوریلی از خانواده گوریل های کوهی آماهورو در دامنه کوه آتشفشانی بایسوک به استراحت مشغول است.

گوریل کوهی

Ben Curtis

4- خانم گوریل! | 23 سپتامبر 2009

این تصویر در پارک ملی بویندی ایمپنتریبل (Bwindi Impenetrable National Park) در مرز جمهوری دموکراتیک کنگو و رواندا به ثبت رسیده است. بد نیست بدانید که این پارک ملی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

گوریل کوهی ماده

Simon Maina

5- مادر و فرزند | 4 سپتامبر 2015

نوزاد گوریل کوهی را می بینید که در دامنه آتشفشان بایسوک به مادرش چسبیده است. در سپتامبر 2015، کشور رواندا، 24 بچه گوریل کوهی را در یک مراسم سالانه نامگذاری کرد تا تلاش کشورهای آفریقایی را برای حفاظت از حیوانات در خطر انقراض نشان دهد. این کار باعث شد که تعداد زیادی از گردشگران خارجی به جنگل های آتشفشانی و محل زندگی گوریل ها بروند.

گوریل کوهی در آفریقا

Ben Curtis

6- در کمال آرامش | 19 آگوست 2010

گوریل کوهی ماده بر روی صخره ای در پارک ملی ویرونگا نشسته است. این مکان در شمال شهر گوما (Goma) در جمهوری دموکراتیک کنگو قرار دارد.

گوریل کوهی ماده

Finbarr O'Reilly

7- در حال پیاده روی | مرز جمهوری دموکراتیک کنگو و رواندا

گوریل کوهی در آفریقا

Gudkov Andrey

8- بازی های گوریلی | 24 می 2013

گوریل های کوهی از خانواده بیتوکورا (Bitukura) در حال بازی هستند. این تصویر در بخش روهیجا (Ruhija) در پارک ملی بویندی ایمپنتریبل به ثبت رسیده است.

گوریل کوهی

Thomas Mukoya

9- کمی شیطنت! | 12 دسامبر 2008

گوریل کوهی

Peter Andrews

10- در حال خوش گذرانی | 30 سپتامبر 2006

گوریل های کوهی پشت نقره ای را می بینید که در پارک ملی ویرونگا خوش می گذرانند.

گوریل کوهی پشت نقره ای

Per-Anders Pettersson

11- باید دلی از عزا در بیارم! | 28 نوامبر 2008

این تصویر در پارک ملی ویرونگا به ثبت رسیده است.

گوریل کوهی در آفریقا

Roberto Schmidt

12- یه کوچولوی دیگه | 28 نوامبر 2008

این تصویر در کوه میکنو (Mount Mikeno) در پارک ملی ویرونگا به ثبت رسیده است.

بچه گوریل کوهی

Roberto Schmidt

13- چه خبره؟ | 30 سپتامبر 2006

گوریل کوهی پشت نقره ای در پارک ملی ویرونگا استراحت می کند.

گوریل کوهی پشت نقره ای

Per-Anders Pettersson

14- چه خوشمزه است! | 4 سپتامبر 2015

گوریل کوهی خانواده آماهورو از جویدن برگ ها در کنار بامبوهای بلند دامنه کوه بایسوک لذت می برد. 

گوریل کوهی

Ben Curtis

15- اولین ملاقات! | 25 نوامبر 2008

جنبش شورشی کنگره ملی حفاظت از مردم (CNDP) تحت تظاهرات شورشی به سرکردگی ژنرال لورن نکنادا (General Laurent Nkunda)، بیش از یک سال این منطقه را تحت اشغال خود درآورد و این مساله باعث شد تقریبا تمام محافظان جنگل از آن بگریزند. این تصویر اولین دیدار با یک گوریل کوهی توسط مقامات حفاظت از کنگو در استان کیوو شمالی (North Kivu) کنگو، را نشان می دهد. امانوئل د مرود (Emmanuel De Merode) مدیر پارک ملی ویرونگا، با کنگره ملی حفاظت از مردم و ژنرال نکنادا مذاکره کرد تا محافظان را به پارک برگرداند.

گوریل های کوهی

سخن آخر

سری به دنیای حیات وحش زدیم و یکی از جانداران ارزشمند آن را از نظر گذراندیم.

نظرتان در مورد این تصاویر چیست؟

در مورد جانوران در معرض خطر انقراض چه می دانید؟

دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منتظر شما خوبان هستیم...

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.