karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

06 آذر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در تمامی جهان شگفتی های طبیعی و انسانی بسیاری وجود دارد که در میان آن ها برخی گاه مهم تر تلقی می شوند. بعضی از سازمان های جهانی این اماکن را در سراسر کره ی زمین شناسایی می کنند و با عناوین مختلفی آن ها را تحت نظر و مراقبت قرار می دهند. سازمان جهانی یونسکو یکی از این سازمان ها و به نوعی مهمترین آن هاست که هرساله اماکن طبیعی، فرهنگی و تاریخی بسیاری از جمله جنگل، کوه، جزیره، ابنیه ها و ... را بر اساس معیارهایی مشخص، انتخاب و به لیست میراث جهانی اضافه می کند.

تمامی آثار این فهرست فارغ از نژاد، مذهب و ملیت خاصی، متعلق به تمامی انسان های کره ی زمین هستند و دولت ها وظیفه دارند در زمینه ی حفظ و نگهداری این آثار نهایت تلاش خود را به کار گیرند. بد نیست بدانید که تا سال 2017 ایتالیا با داشتن 53 اثر جهانی، مقام نخست را در زمینه ی تعداد میراث جهانی یونسکو دارد و چین با 52 اثر و اسپانیا با 46 اثر در رده های بعدی قرار گرفته اند.

امروز می خواهیم تصاویر زیبایی از 21 اثر در فهرست میراث جهانی یونسکو را مشاهده کنیم که با توجه به نظرات کارشناسان سفر، هر شخصی باید بازدید از این آثار را در برنامه های سفرش قرار دهد و شگفتی و زیبایی های آن ها را تجربه کند. ما را در کارناوال همراهی کنید تا شما را به اقصی نقاط این کره ی خاکی ببریم و بخش کوچکی از دیدنی های حیرت انگیز آن را مرور کنیم.

سازمان جهانی یونسکو

1- اهرام مصر 

 این اهرام، یکی از عجایب هفتگانه ی جهان باستان به شمار می روند که به جرات می توان گفت از باشکوه ترین و مهمترین بناهای مصر هستند.

اهرام مصر

2- جزایر راک | پالائو

جزایر راک (Rock Islands) شامل 445 عدد جزیره کوچک و بزرگ هستند که در اقیانوس آرام غربی جای گرفته اند و هیچ انسانی در آن ها زندگی نمی کند. این جزایر در کشور پالائو قرار دارند و پراکندگی و قرار گرفتن آن ها در میان صخره های مرجانی منظره ی خارق العاده ای را به وجود آورده است. در این مکان زیبا بیش از 385 گونه‌ی مختلف مرجان، 13 گونه کوسه و انواع گوناگونی از آبزیان، گیاهان و پرندگان زندگی می کنند. 

جزایر راک

3- پارک ملی یلواستون | آمریکا

پارک ملی یلواستون (Yellowstone National Park) با مساحت 9000 کیلومتر مربع در ایالات وایومینگ، مونتانا و آیداهو قرار گرفته است. این اثر طبیعی نخستین پارک ملی ایالات متحده است و بسیاری آن را نخستین پارک ملی دنیا می دانند. یلواستون به جهت حیات وحش و گرمای موجود در سطح زمین آن یا همان انرژی زمین گرمایی، شهرت خاصی دارد و از جاذبه های خاص آن می توان به آبفشان الد فیتفول (Old Faithful) اشاره کرد. 

پارک ملی یلواستون

Kris Wiktor

پارک ملی یلواستون

Wisanu Boonrawd

4- منطقه دانژا | چین

منطقه ی زیبای دانژا (Danxia) در جنوب شرقی کشور چین واقع شده و در این منطقه می توان صخره های شیب دار با ماسه سنگ های قرمز را مشاهده کرد. شاید کوه های رنگارنگ این منطقه شهرت خاصی داشته باشند اما پستی بلندی ها، دره ها، آبشار ها و رودخانه ها نیز از زیبایی های آن به شمار می روند و بر شگفتی این اثر طبیعی می افزایند.

دانژا چین

دانژا چین

5- شهر ونیز | ایتالیا

ونیز یکی از شهرهای جزیره ای کشور ایتالیا است و سالانه گردشگران بسیاری از سراسر جهان به آن سفر می کنند. این شهر همچنین تنها شهر بدون خودروست و رفت و آمد و حمل و نقل توسط قایق ها و کانال های آبی انجام می شود. ونیز به جهت شکل و ظاهر جالب و آثار تاریخی، هنری و معماری در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. 

شهر ونیز

Ingus Kruklitis

6- کاخ ورسای | فرانسه

کاخ ورسای (Palace of Versailles) به عنوان یکی از بزرگترین کاخ های سلطنتی جهان شناحته می شود و پادشاهان از زمان پادشاهی لوئی چهاردهم تا لوئی شانزدهم در این کاخ اقامت داشته اند. برای ساخت این کاخ معماران، مجسمه سازان و طراحان بسیاری به کار گرفته شده اند و معماری زیبا و خاص آن سبب شده تا در حدود یک قرن، ایده آل ترین محل برای اقامت پادشاهان باشد. 

کاخ ورسای

Bartlomiej Rybacki

کاخ ورسای

7- جزیره فِرِیزر | استرالیا

جزیره ی فریزر (Fraser Island) در شرق کشور استرالیا و در اقیانوس آرام واقع شده است. این جزیره با 184000 هکتار وسعت، به عنوان بزرگترین جزیره ی شنی جهان شناخته می شود و اقلیم و پوشش گیاهی متنوعی دارد.

جزیره فریزر

8- دلتای اوکاوانگو | بوتسوانا

اوکاوانگو (Okavango Delta) نام دلتایی است که در کشور آفریقایی بوتسوانا قرار دارد. این دلتا شامل تالاب ها، نهر ها و جزیره هایی است که گردشگران برای سفر در میان آن ها از قایق های باریک و کوچک چوبی موسوم به کانو استفاده می کنند. در اوکاوانگو گونه های مختلفی از حیواناتِ در حال انقراض از جمله کرگدن سفید و سیاه وجود دارد. 

دلتای اوکاوانگو

9- پارک‌های کوهستان راکی کانادا

پارک‌های کوهستان راکی کانادا (Canadian Rocky Mountain Parks) نام مجموعه ای از چند پارک ملی است که عبارتند از: بنف (Banff)، جاسپر (Jasper)، کوتنای (Kootenay) و یوهو (Yoho).

علاوه بر این پارک ها چند پارک ایالتی، یخچال ها، رودخانه ها و چشمه های متعددی نیز در این مجموعه قرار گرفته اند و هر یک جلوه خاص خود را دارند. زیبایی های خارق العاده این منطقه سبب شده تا گردشگران بسیاری به سوی آن روانه شوند و از تجربه های ناب و متفاوت لذت ببرند.

پارک ملی بنف

10- شهر هاوانا | کوبا

هاوانا بزرگترین شهر و پایتخت کشور کوبا است و جاذبه های بسیاری در خود دارد. این شهر به خاطر آثار تاریخی، فرهنگی، معماری و همچنین بناهای زیبا شهرت یافته و بخش تاریخی آن، در سال 1982 از طرف سازمان یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است. 

شهر هاوانا

11- دیوار بزرگ چین

دیوار چین طولانی ترین دیوار دفاعی ساخته شده توسط انسان است که نامش در لیست عجایب هفتگانه دنیا نیز به چشم می خورد. هدف اصلی از ساخت این دیوار محافظت از کشور چین در برابر حملات اقوام مغول بود اما حالا به عنوان یکی از مهم ترین آثار جهانی شناخته می شود.

ورود به صفحه اختصاصی دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین

12- مرکز تاریخی فلورانس | ایتالیا

فلورانس شهری تاریخی در کشور ایتالیاست که یکی از مراکز مهم تجارت اروپا در قرون وسطی و از ثروتمندترین شهرهای آن زمان بود. در این شهر موزه ها، کلیساها و آثار هنری ارزشمندی وجود دارد که سبب می شود گردشگران بسیاری به آن وارد شوند. 

شهر فلورانس

13- پارک ملی آتش‌فشان های هاوایی

پارک ملی آتش‌فشان های هاوایی (Hawaii Volcanoes National Park) شامل دو مورد از فعال ترین آتش فشان های جهان به نام های کیلاویا (Kīlauea) و ماونا لوا (Mauna Loa) است. فوران های مکرر آتشفشان ها سبب شده تا هر لحظه چشم انداز متفاوتی در این محل ایجاد شود و مناظر حیرت انگیزی پیش روی بازدیدکنندگان قرار گیرد.وجود گونه های نادر پرندگان و چندین جنگل سرخس های غول آسا بر جذابیت این پارک می افزاید.

پارک ملی آتش‌فشان‌های هاوایی

Mint Images RM

14- تاج محل | هند

تاج محل در شهر آگرا کشور هند واقع شده و یکی از عجایب هفتگانه ی جدید به شمار می آید. این بنا به دستور شاه جهان به منظور یاد بود همسر ایرانی تبارش به نام ممتاز محل احداث شد و در ساخت آن تعداد زیادی از هنرمندان و معماران سراسر جهان شرکت کرده اند.

ورود به صفحه اختصاصی تاج محل

تاج محل

15- ماچو پیچو | پرو

ماچو پیچو (Machu Picchu) نام شهری با دیواره های سنگی است که در کشور پرو قرار دارد. قدمت این شهر به تمدن اینکا می رسد؛ اینکاها مردمان سرخپوستی بودند که در زمان های گذشته در آمریکای جنوبی زندگی می کردند. 

ورود به صفحه اختصاصی ماچو پیچو

ماچو پیچو

16- آکروپولیس | یونان

در تصویر زیر نمای داخلی بنای اودئون هرودس آتیکوس (Odeon of Herodes Atticus) را مشاهده می کنید. این بنا آمفی تئاتری ساخته شده از سنگ است و در جنوب شرقی مجموعه ی تاریخی آکروپولیس (Acropolis) قرار دارد. 

نای اودئون هرودس آتیکوس

Axiom RM

17- جزایر زیرجنوبگان نیوزیلند

جزایر زیرجنوبگان نیوزیلند (New Zealand Sub-Antarctic Islands) در جنوب شرقی نیوزیلند قرار دارند و شامل پنج گروه جزیره می شوند. در این جزیره ها گونه های متفاوتی از پرندگان و بی مهره ها زندگی می کنند و گیاهان مختلفی به چشم می خورند. از میان 126 گونه ی متفاوت پرنده که در این منطقه وجود دارند 5 نوع آن ها در هیچ نقطه ای از کره ی زمین یافت نمی شوند. 

جزایر زیرجنوبگان نیوزلند

18- شهر کارکاسون | فرانسه

 شهر تاریخی کارکاسون (Carcassonne) در کشور فرانسه واقع شده و نامش از سال 1997 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. می توان از کارکاسون به عنوان یکی از بهترین شهرهای میان قلعه ایِ قرون وسطی نام می برند.

شهر کارکاسون

Amadeo AV

19- معبد انگکور وات | کامبوج

معبد انگکور وات (Angkor Wat) بزرگترین بنای مذهبی جهان است و بزرگترین سایت باستان شناسی جنوب شرقی آسیا نیز به شمار می رود. این معبد در کشور کامبوج واقع شده است.

معبد انگکور وات

معبد انگکور وات

20- پارک ملی تیکال | گواتمالا

پارک ملی تیکال (Tikal National Park) در کشور گواتمالا واقع شده و در سال ۱۹۷۹ به ثبت جهانی یونسکو رسیده است. در قرن ششم قبل از میلاد مسیح تا قرن دهم بعد از میلاد، مایاها در این منطقه زندگی می کردند. آن ها از مشهورترین اقوام سرخپوست بودند و آثار بسیاری را از خود بر جای گذاشته اند که امروزه مورد بازدید گردشگران قرار می گیرند.

پارک ملی تیکال

Jordan Adkins

21- جزایر اوگاساوارا | ژاپن

جزایر اوگاساوارا (Ogasawara Islands) در جنوب و جنوب شرقی کشور ژاپن قرار دارند. این جزیره ها چشم اندازهای زیبا و خارق العاده ای را در دل اقیانوس آرام به وجود آورده و گونه های جانوری و گیاهی متنوعی را در خود جای داده اند.

جزایر اوگاساوارا

سخن آخر

بیست و یک مورد از زیباترین و جالب ترین نقاط کره ی زمین را از دیدگاه سازمان جهانی یونسکو مشاهده کردیم و لذت بردیم.

 نظر شما در رابطه با این مناطق چیست؟

از کدام یک از این سایت های یونسکو لذت بیشتری بردید؟

منتظر دیدگاه های شما هستیم...

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.