karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

15 مرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

جهان هستی مملو از شگفتی ها و دیدنی هایی است که برای دیدن و لمس تمامی آن ها باید کمی زنگی روزمره را تغییر داد، زندگی در شهر را رها کرد و به دل کوه و جنگل رفت. باید به دور از هر گونه فکر و خیال، به دل طبیعت رفت و با تمام وجود گوشه گوشه ی آن را کشف کرد. در هر کشوری، صدها شگفتی و جاذبه وجود دارد که هر کدام شما را با خود به دنیایی متفاوت می برند و تجربه ای فراموش نشدنی را برایتان رقم می زنند.

در میان این همه شگفتی و دیدنی، تعدادی هستند که با زیبایی های بیشتری دلبری می کنند و عاشقان طبیعت را به سمت خود می کشانند. همین موضوع سبب می شود تا گاهی اوقات نام این جاذبه ها در لیستی تحت عنوان " اماکنی که در طول عمر باید از آن ها دیدن کنید" جای گیرد.

در گردش تصویری امروزِ کارناوال قصد داریم شما را به نقاط مختلف این کره ی خاکی ببریم و با تصاویری خارق العاده جاذبه های شگفت انگیزی را به شما نشان دهیم. در این مطلب جاذبه هایی را خواهید دید که با توجه به نظر گردشگران و وب سایت هایی که در زمینه ی سفر و گردشگری فعالیت می کنند، باید برای یک بار هم که شده آن ها را از نزدیک ببینید. در این سفر تصویری دور دنیا همراه کارناوال باشید.

توجه داشته باشید که این مطلب تنها تصاویری از این جاذبه ها را به نمایش گذاشته و در آینده ای نه چندان دور هراه کارناوال باشید تا اطلاعات کاملی را در رابطه با هر کدام مطالعه کنید.

کوه ماترهورن

1- آبشار های نیاگارا | کانادا 

خروش و ریزش 3160 تن آب از این آبشارها، یکی از دیدنی ترین مناظر را پدید می آورد که با نام آبشار نیاگارا شناخته می شود. تماشای این آبشارها بر روی سکو و یا در قایق یکی از به یاد ماندنی ترین لحظات را می سازد. 

آبشار های نیاگارا

SurangaSL

2- گرند کانیون | آریزونا

گرند کانیون با طول 455 کیلومتر و عرض 28 کیلومتر، یک دره ی عمیق و دیدنی است که در میان آن رود کلرادو در جریان است. بخش عظیمی از این دره در پارک ملی با همین نام در ایالت آریزونای ایالات متحده ی آمریکا وقع شده است. شما می توانید نقاط بکر بسیاری را در پارک ملی گرند کنیون شاهد باشید. 

گرند کانیون

Galyna Andrushko

3- دریاچه پی‌تو | پارک ملی بنف

پارک ملی بنف در  کانادا واقع شده است. این دریاچه آب فیروزه ای رنگ زیبایی دارد و کمی سخت است که باور کنید این رنگ کاملا طبیعی است. این رنگ خیره کننده مربوط به گردها و مواد یخچال های طبیعی هستند که در آب حل شده اند.

دریاچه پی‌تو

4- صخره‌ های موهر | ایرلند

این صخره ها در سواحل غربی ایرلند واقع شده اند و مرتفع ترین نقطه ی آن ها، 213 متر ارتفاع دارد. 

صخره‌ های موهر

5- کوه برمو | اندونزی

برمو (Bromo) یک کوه فعال آتشفشانی است که در جزیره ی جاوا قرار گرفته و به مناظر خیره کننده اش در طلوع صبح معروف است .

کوه برمو

6- دریاچه اسپنسر | استرالیا

شاید این دریاچه ی صورتی رنگ واقعی به نظر نرسد اما این رنگ زیبا توسط ترکیبی آلی به نام کاروتن ایجاد می شود.

آشنایی بیشتر با این دریاچه

دریاچه صورتی هیلیر

دریاچه اسپنسر

Vadim Petrakov

7- سالاردو ییونی | بولیوی

سالاردو ییونی (Salar de Uyuni) یکی از بزرگترین شوره زارهای کره ی زمین است که در جنوب غربی بولیوی قرار دارد. یک لایه ی نازکی از آب بر روی زمین قرار دارد که سبب می شود مانند آیینه عمل کند.

سالاردو ییونی

Vadim Petrakov

8- خلیج هالونگ | ویتنام

خلیج هالونگ از میراث جهانی یونسکو است که در آن بیش از 1600 جزیره ی سرسبز وجود دارد.

خلیج ها لونگ

9- دریای مرده | اردن

با توجه به میزان بیش از اندازه ی نمک در این دریاچه هیچ گیاه و جانوری به جز باکتری ها در آن زندگی نمی کنند. به راحتی می توانید بر روی آب شناور شوید و گِل های موجود در این دریا خاصیت درمانی دارند. 

دریای مرده

Nickolay Vinokurov

10- پارک ملی ژانگ ژاژه | چین

 ژانگ ژاژه (Zhangjiajie) مناسب برای افرادیست که عاشق ارتفاع و هیجان هستند. با دیدن مناظر زیبای این پارک شگفت زده خواهید شد.

پارک ملی ژانگ ژاژه

11- پارک ملی آرچز | ایالت یوتا

ایالت یوتا به صخره ها و کوه های قرمز رنگش به خصوص پارک ملی آرچز معروف است. در این پارک بر روی 2000 قوس نامی نهاده اند. جالب است بدانید که هر ساله به علل طبیعی، یکی از آن ها از بین می رود.

پارک ملی آرچز

12- صخره اولورو | استرالیا

این صخره همچنین به صخره ی آیرز هم مشهور است و در قسمت های شمالی استرالیا قرار دارد. این منطقه محل سکونت بومی های استرالیایی به نام انانگو (Anangu) است. دور این صخره برابر با 9.33 کیلومتر می باشد.

صخره اولورو

Mark Kolbe

13- جزایر گالاپاگوس | اکوادور

این جزایر محل زندگی گونه های جانوری خاص و خارق العاده ای هستند. گفته می شود که این جزیره بیشتر به دلیل نظریه ی تکامل داروین مشهور شده است.

جزایر گالاپاگوس

14- پارک ملی یلواستون | ایالت وایومینگ

این پارک ملی پر از جاذبه و شگفتی هایی همچو گِل افشان ها، آبفشان الد فیتفول (Old Faithful) و ... است. از زمان افتتاح این پارک در سال 1872، گردشگران و طبیعت گردان بسیاری به آن سفر کرده اند.

پارک ملی یلواستون

15- پاموک‌ کاله | ترکیه

چشمه های پلکانی پاموک‌ کاله در زبان ترکی به معنای قلعه ی پنبه ای است. در مازندران نیز نمونه ای از این جاذبه را ا نام چشمه های پلکانی باداب سورت خواهید دید.

پاموک‌ کاله

16- آبشار ایگواسو | آرژانتین و برزیل

ایگواسو بزرگترین آبشار در جهان است و در مرز آرژانتین و برزیل قرار دارد.

آبشار ایگواسو

King Ho Yim

17- وردان گورج | فرانسه

وردان گورج (Verdon Gorge) در دره رودخانه ی وردان واقع در جنوب شرقی فرانسه قرار دارد. این منطقه به دلیل آب سبز و آبی آن معروف است و گردشگران در آن جا به شنا، قایق سواری و ... می پردازند.

وردان گورج

18- گِل‌فشان | قبوستان

آتش فشان های رسوبی کشور آذربایجان معمولا به عنوان گِل‌فشان شناخته می شوند. گِل‌فشان ها نوعی پدیده ی زمین شناسی جالبی هستند که در اثر فشار گازها برای خروج از زمین به وجود می آیند. 

گل‌فشان

Arkady Zakharov

19- صخره پالپیت | نروژ

صخره ی پالپیت (Pulpit Rock) تقریبا 607 متر از سطح زیرینش ارتفاع دارد و زمین شناسان بر این باورند که این کوه ها بر اثر انبساط یخ ها در 10هزار سال پیش به وجود آمده اند.

صخره پالپیت

Tatiana Popova

20- پارک ملی سکویا | کالیفرنیا

درخت های چوب قرمز معروف کالیفرنیای شمالی را می توانید در پارک ملی سکویا بیابید. در این منطقه بیش از 8 هزار درخت غول (Sequoiadendron giganteum) وجود دارد؛ این نوع درخت ها دارای طولانی ترین عمر، در میان درختان هستند.

پارک ملی سکویا

21- جنگل ملی ال یونک | پورتوریکو

جنگل ملی ال یونک (El Yunque National Forest) در خارج از شهر سان خوآن قرار دارد و متنوع ترین درخت ها را در میان جنگل های  ایالت متحده ی آمریکا را دارد.

جنگل ملی ال یونک

Dennis van de Water

22- صحرای بزرگ آفریقا

صحرای آفریقا گرم ترین بیابان بر روی کره ی زمین است و با وسعت بیش از 9 میلیون کیلومتر مربع در 10 کشور الجزایر، چاد، مصر، لیبی، مالی، موریتانی، مراکش، نیجر، سودان و تونس قرار گرفته است. 

صحرای بزرگ آفریقا

23- کانیون رود بلاید | آفریقای جنوبی

کانیون رود بلاید (Blyde River Canyon) به جهت سنگ های رنگارنگ و سرسبز آن معروف است. تماشای آفریقای جنوبی از ارتفاع 792 متری تجربه ی خاصی را برای شما به ارمغان می آورد.

کانیون رود بلاید

Riccardo Zambelloni

24- غارهای مرمری | شیلی

این غار ها بر اثر سال ها فرسایش به وجود آمده اند و به کلیسای مرمرین هم معروف هستند. 

غارهای مرمری

Javier Vieras

25- آبشار های ویکتوریا | زامبیا و زیمباوه

آبشار های ویکتوریا در مرز میان زامبیا و زیمباوه قرار گرفته است. با بازدید از آبشار، با صحنه های شگفت انگیز و زیبایی روبرو می شوید.

آبشار های ویکتوریا

سخن آخر

تا به حال به کدام یک از این جاذبه ها سفر کرده اید؟

دوست دارید به کدام یک از آن ها سفر کنید؟

جاذبه های شگفت انگیز دیگری را در سراسر جهان می شناسید؟

نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سیدحسین

خیلی زیبا بودند دست مریزاد- توریسم بینوایان است تماشای این مناظر- چون واقعی رفتن به این مناظر کار  ما نیست.

انتشار:13 شهریور 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.