karnaval.ir

واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

30 اردیبهشت 1401

به روز رسانی

30 مهر 1401

تفاوت بین تابعیت یا شهروندی یک کشور با دریافت اقامت برای خیلی از مردم مشخص نیست. به هر حال هر کدام از این ها میتواند تفاوت هایی در هزینه زندگی و حق و حقوقتان در کشوری دیگر داشته باشد.

در این مقاله تفاوت بین تایعیت و اقامت را به طور کامل و دقیق توضیح میدهیم و با مزایا و معایب هر کدام از آنها به صورت کامل آشنا میشویم.

توضیح حقوق شهروندی 

شما به عنوان شهروند یک کشور که تابعیت آن را دارید دارای حق و حقوق مشخصی هستید که میتوانید از آنها بهره مند شوید، البته قابل ذکر است که برخی از این شرایط در کشورهای مختلف، متفاوت میباشد اما یکسری حقوق پایه برای شهروندان هر کشوری وجود دارد که در زیر به آنها میپردازیم:

1. خروج و ورود دوباره به آن کشور در هر زمان که مایل باشید بدون نیاز به ارائه هیچگونه مدارک.

2. حق رای، و دیگر حقوق مشابه.

3. برخورداری از حقوق امنیت اجتماعی و خدمات بهداشتی کشور مورد نظر مانند انواع بیمه.

4. امکان افتتاح حساب و راه اندازی انواع کسب و کار در کشور مورد نظر.

اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری

شما میتوانید پاسپورت دوم کشوری دیگر به غیر از کشوری که در آن به دنیا آمده اید را از طریق اخذ شهروندی از روش سرمایه گذاری در کشورهای ارائه دهنده این نوع برنامه شهروندی به دست بیارید.

  • شهروندی معمولا از یکی از روش های زیر به دست میاید:
  • شما حداقل چند سال در کشور مورد نظر اقامت داشته باشید
  • اقامت دائم کشور مورد نظر را، در دوره زمانی مشخص شده از طرف دولت آن کشور داشته باشید.
  • اعضای خانواده تان در آن کشور شهروند باشند.
  • از طریق برنامه های سرمایه گذاری، شهروندی خود را بدست بیاورید.

معمولا اکثر کشورها برای اعطای شهروندی دارای شرایطی خاص مانند: تسلط فرد مورد نظر به زبان آن کشور و نیاز به قبولی درامتحان هایی مربوط به تاریخ و فرهنگ کشورشان هستند. زمانی که شما شهروندی کشوری را کسب کردید امکان باز پس گیری آن وجود ندارد، به جز در شرایطی خاص مانند ارتکاب جرم های جدی که باعث میشود دولت آن کشور دلیل کافی داشته باشد تا شهروندی شما را باطل کند.

تفاوت بین اقامت و شهروندی (تابعیت)

تفاوت اصلی بین اقامت و تابعیت این است که افراد مقیم کشوری دیگر پاسپورت دوم آن کشور را دریافت نمیکنند. همچنین، محدودیت هایی هم برای افراد دارای اقامت وجود دارد به طور مثال، افراد دارای اقامت امکان شرکت در رای گیرا را ندارند اما شهروندان دارای حق رای میباشند.  با این حال، مهاجرانی که در کشورهای دیگر با اقامت دائم یا بلند مدت زندگی میکنند تقریبا از حقوق یک شهروند عادی مانند: حق کار، تحصیل، راه اندازی کسب و کار و استفاده از خدمات عمومی بهره مند هستند.

بهترین کشورها برای اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری

کشورهایی وجود دارند که امکان اخذ تابعیت را برای عموم مردم ارائه میدهند و دارای برنامه شهروندی میباشند. از جمله بهترین کشورها برای اخذ شهروندی میتوان به سنت کیتس، گرانادا و دومینیکا اشاره کرد.

در بین کشورهای نام برده شده دربالا،  کشور دومینیکا دارای بهترین برنامه شهروندی از نظر مقدار هزینه و مدت زمان دریافت شهروندی میباشد. شهروندی دومینیکا بدون نیاز به هیچ گونه شرایط خاصی مانند: مدرک زبان، حضور فیزیکی متقاضی در آن کشورو سطح تحصیلات بالا میباشد و در مدت زمان 4 تا 6 ماه قابل دریافت میباشد. 

دارندگان پاسپورت دومینیکا از مزایای زیادی منند سفر به بیش از 140 کشور بزررگ دنیا بدون نیاز به ویزا، مالیات بر درامد صفر درصد و ودیگر مزایای ارزشمند شهروندی این کشور برخوردار میشوند.

مجموعه دومینیکا پارادایس با بیش از 10 سال تجربه در زمینه اخذ پاسپورت دومینیکا ، آماده پاسخ گویی به تمام سوالات شما متقاضیان گرامی در مورد مزایای پاسپورت دومینیکا و مشاوره رایگان در زمینه اخذ تابعیت دوم کشور مشترک المنافع دومینیکا میباشد.

 

اين مطلب صرفا جنبه تبليغاتي دارد و کارناوال هيچ مسئوليتي در رابطه با آن را نمي‌پذيرد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.