karnaval.ir

واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

13 تیر 1400

به روز رسانی

13 تیر 1401

بسیاری از متقاضیان ایرانی مهاجرت این سوال را در ذهن دارند که برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟ پاسخ این سوال را در این مطلب بخوانید.

 

مهاجرت به آلمان؛ صنعتی‌ترین کشور اروپا

کشور آلمان که یکی از پیشروترین کشورهای اروپایی در زمینه‌های صنعت و آموزش عالی به شمار می‌رود، که سالانه هزاران مهاجر تحصیلی و کاری برای مهاجرت به آلمان اقدام میکنند . این کشور چهارمین اقتصاد بزرگ در جهان و همچنین برترین کشور اقتصادی اروپا است. کشور آلمان برخی از بهترین دانشگاه‌‌های جهان و شرکت‌های صنعتی بزرگ را در خود جای داده و به یک مقصد رویایی برای کار و تحصیل تبدیل شده است. به همین دلیل بسیاری از متقاضیان ایرانی مهاجرت این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می‌کنند. اما اولین سوالی که به ذهن این افراد می‌رسد این است که برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم و با بهترین روش‌های مهاجرت به آلمان آشنا شویم.

کشور آلمان؛ قطب صنعتی اروپا

آلمان یک کشور فدرال با 16 ایالت است که طبق آخرین آمار جهانی، بیشتر از ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد. البته هر سال به دلیل مهاجرت مردم از سراسر دنیا به آلمان، جمعیت این کشور رو به افزایش است. مردم این کشور از سطح رفاهی بسیار خوبی برخوردار هستند و به همین دلیل میزان امید به زندگی مردم آلمان در سطح بالایی قرار دارد. حدود دو سوم از مردم آلمان بالای 25 سال سن دارند و فقط یک‌ سوم آن‌ها را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند. همین مساله در کنار پیشرفت‌های صنعتی باعث شده است آلمان به نیروهای کاری نیاز بالایی داشته باشد.

اقتصاد کشور آلمان

اقتصاد کشور آلمان بر پایه بازار آزاد استوار است. دلایلی که باعث شده‌اند اقتصاد آلمان در جهان مورد توجه قرار بگیرد، نیروی کار متخصص، نوآوری و خلاقیت بسیار زیاد و فساد اقتصادی بسیار کم هستند. آلمان سومین کشور صادراتی جهان بوده و چهارمین کشور جهان در تولید ناخالص داخلی به شمار می‌رود. نرخ بیکاری در این کشور حدود 3 درصد است که باعث شده کشور آلمان به بزرگ‌ترین قطب اقتصادی اروپا تبدیل شود. به دلیل اقتصاد قدرتمند این کشور تعداد متقاضیان مهاجرت به آلمان در سال‌های گذشته رو به افزایش بوده است.

مهم‌ترین تولید داخلی آلمان صنعت اتومبیل‌سازی است که در سراسر دنیا به‌شدت معروف است. از جمله کارخانه‌های اتومبیل‌سازی در آلمان می‌توان به بنز، BMW، آئودی و فولکس‌واگن اشاره کرد. برخی دیگر از تولیدات داخلی آلمان شامل، لوازم الکترونیکی، مواد دارویی، فلزات اولیه، صنایع غذایی، پلاستیک و کالای شیمیایی اشاره کرد. همه این تولیدات جزو کالاهای صادراتی این کشور به شمار می‌روند. یکی دیگر از پایه‌های اقتصادی آلمان صنعت توریسم این کشور است، چرا که آلمان هفتمین کشور توریستی جهان به شمار می‌رود.

مزیت‌های مهاجرت به آلمان

کشور آلمان به دلیل ایجاد بسترهای تحصیل رایگان و بازار کار عالی یکی از مقصدهای مهم مهاجرتی به شمار می‌رود. اگر شما هم قصد دارید که به این کشور مهاجرت کنید، ممکن است که این سوال به ذهن شما خطور کند که برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟ قبل از پاسخ دادن به این سوال باید با مزایای مهاجرت به آلمان آشنا شویم. مزیتی که بیشتر از بقیه موارد توجه متقاضیان را جلب می‌کند امکان تحصیل رایگان در آلمان است.

با مهاجرت به این کشور، شما از امنیت و رفاه اجتماعی برخوردار خواهید بود. همچنین باز زندگی در آلمان می‌توانید بیشه شوید و از خدمات درمانی این کشور استفاده کنید. در کشور آلمان چه در دوره‌های تحصیلی و چه در بازار کار از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌شود. از دیگر مزایای مهاجرت به آلمان می‌توان به داشتن امنیت شغلی، آب و هوای معتدل و استانداردهای بالای زندگی در این کشور اشاره کرد.

با این روش‌ها می‌توانید به آلمان مهاجرت کنید

برای همه کسانی که می‌خواهند به آلمان مهاجرت کنند این سوال مطرح است که برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟ اولین قدم در این رابطه آشنایی با روش‌های مهاجرت به آلمان است. راه‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که انتخاب هر کدام به هدف و نیاز شما برای مهاجرت بستگی دارد. روش‌های مهاجرت به آلمان عبارتند از:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق کارآفرینی
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق دوره‌های آوسبیلدونگ

مهاجرت از طریق دوره‌های آوسبیلدونگ

به غیر از تمام روش‌های مهاجرتی که اشاره کردیم، یک روش دیگر وجود دارد که به‌شدت مورد استقبال متقاضیان قرار گرفته است. این روش با شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ یا کارآموزی آلمان ممکن می‌شود. مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارد. شما می‌توانید با داشتن مدرک دیپلم در دوره‌های آوسبیلدونگ ثبت‌نام کنید. برای مهاجرت از این طریق باید ویزای کارآموزی داشته باشید. دو نوع دوره آوسبیلدونگ آموزشی و دوگانه وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و مربوط به مشاغلی خاصی می‌شوند.

برای دریافت ویزا و مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟

برای اخذ ویزا و مهاجرت به آلمان در مرحله اول باید با انواع ویزا و روش‌های مهاجرتی به این کشور آشنا شوید. همان‌طور که قبلا هم شاره کردیم، چندین روش برای مهاجرت به آلمان وجود دارد اما برای انجام هر کدام از این روش‌ها به ویزاهای مختلفی نیاز دارید. برای مهاجرت تحصیلی باید ویزای دانشجویی، ویزای اپلای دانشجویی و یا ویزای دوره‌های زبان آلمانی دریافت کنید. برای مهاجرت کاری به آلمان سه نوع ویزا وجود دارد که شامل ویزای پیشنهاد شغلی، ویزای جستجوی کار و ویزای بلوکارت آلمان می‌شود.

مهاجرت از طریق ازدواج و تولد هم روش و شرایط خاص خود را دارد. اما مهاجرت از طریق دور کارآموز آلمان یا به اصطلاح آوسبیلدونگ باید ویزای کارآموزی دریافت کنید. چیزی که در گرفتن انواع مختلف ویزای کشور آلمان مشترک است، داشتن مدرک معتبر زبان آلمانی است. اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید، می‌توانید با مراجعه به موسسه مهاجرتی هرمس اپلای اطلاعات کافی برای مهاجرت به آلمان را کسب کنید و از متخصصین این مجموعه مشاوره بگیرید.

برای مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ از کجا شروع کنم؟

بسیاری از هم‌وطنان ایرانی با آوسبیلدونگ آشنایی ندارند و ممکن است فقط اسم آن را شنیده باشند. ممکن است که برخی از آن‌ها هم بخواهند از این طریق به آلمان مهاجرت کنند اما احتمال دارد که این سوال در ذهن آن‌ها شکل بگیرد که برای مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ از کجا شروع کنم؟ اولین قدم برای این کار آشنایی با دوره کارآموزی آلمان و اخذ ویزای آن است.

دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان

آوسبیلدونگ در واقع یک دوره کارآموزی در آلمان است که در دانشکده‌های فنی حرفه‌ای این کشور به مدت 2 تا 4 سال برگزار می‌شود. شما می‌توانید با شرکت در این دوره‌ها مهارت کافی برای ورود به بازار کار را کسب کنید. دوره کارآموزی آلمان مثل تحصیل در دانشگاه‌های این کشور رایگان است و کارآموزان در حین تحصیل حقوق دریافت خواهند کرد. آوسبیلدونگ یکی از محبوب‌ترین دوره‌های فنی حرفه‌ای خارج از کشور به شمار می‌رود

برای ثبت‌نام آوسبیلدونگ و مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟

اولین قدم برای ثبت‌نام آوسبیلدونگ آشنایی با شرایط پذیرش در این دوره است. اولین شرط پذیرش برای دوره‌های آوسبیلدونگ ارائه مدرک دیپلم معتبر بوده که حداقل معدل آن باید نمره 18 باشد. شرط سنی برای شرکت در دوره فنی حرفه‌ای آوسبیلدونگ حداکثر 35 سال است. برای ثبت‌نام در دوره کارآموزی آلمان باید مدرک معتبر زبان آلمانی سطح B1 داشته باشید. همچنین باید در آزمون ورودی دوره حداقل نمره لازم رشته موردنظر را دریافت کنید.

برای اخذ پذیرش و ویزا شما به پاسپورت احتیاج دارید. برای داشتن پاسپورت باید کارت پایان خدمت داشته باشید. در صورتی که سربازی نرفته باشید، نمی‌توانید در این دوره‌ها ثبت‌نام کنید. اما راهی برای حل این مشکل وجود دارد که در واقع معافیت تحصیلی است. برای این کار باید در یکی از دانشگاه‌های ایران ثبت‌نام کنید تا بتوانید معافیت تحصیلی بگیرید و برای گرفتن پاسپورت اقدام کنید. بعد از ثبت‌نام و پذیرش در دوره‌های آوسبیلدونگ باید نسبت به اخذ ویزای کارآموزی اقدام کنید.

ویزای کارآموزی آلمان برای دوره آوسبیلدونگ

برای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ مثل مهاجرت تحصیلی باید ویزا بگیرید. البته ویزای آوسبیلدونگ با ویزای تحصیلی متفاوت است. اعتبار این ویزا با توجه به مدت‌زمان دوره‌ای که در آن ثبت‌نام کرده‌اید تعیین می‌شود. اولین چیزی که برای اخذ ویزای آوسبیلدونگ لازم دارید مدرک تمکن مالی برای گذراندن دوره آوسبیلدونگ است. هزینه زندگی در هر شهر آلمان می‌تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی میزان تمکن مالی برای اخذ ویزای کارآموزی آلمان چیزی در حدود 860 یورو در ماه است. همچنین باید هزینه فرانید اخذ ویزا که 60 یورو است، پرداخت کنید. همچنین باید بیمه درمانی تا قبل از شروع دوره داشته باشید و مدرک فنی حرفه‌ای از یک شرکت معتبر و مورد تایید را ارائه دهید.

دوره آوسبیلدونگ؛ از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به آلمان

کشور آلمان یکی از بهترین مقصدهای مهاجرتی در دنیا به شمار می‌رود. راه‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور مثل مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق کارآفرینی و موارد دیگر وجود دارد. اما یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به آلمان شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ است. برای مهاجرت از طریق این روش باید مراحلی مثل ثبت‌نام، اخذ پذیرش و ویزای کارآموزی را انجام دهید. ما برای آشنایی با پیچیدگی‌های این روش مهاجرتی استفاده از خدمات آژانس مهاجرتی هرمس اپلای را به شما پیشنهاد می‌کنیم. موسسه هرمس اپلای یکی از فعال‌ترین و معتبرترین موسسات مهاجرتی در زمینه مهاجرت به کشور آلمان است و شما برای افزایش امکان موفقیت برای مهاجرت به آلمان می‌توانید همین الان با مشاوران این موسسه هرمس اپلای تماس برقرار کنید.

 

اين مطلب صرفا جنبه تبليغاتي دارد و کارناوال هيچ مسئوليتي در رابطه با آن را نمي‌پذيرد.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سپاس از اطلاعات مفیدی که برای مخاطبان مهاجرت به آلمان در این مقاله منتشر کردین.

انتشار:14 تیر 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.