کارناوال - راهنمای سفر
ویدیو HD
واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

25 آذر 1401

به روز رسانی

25 آذر 1402

دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای امروزی، حکم آب حیات را دارد. فرقی نمی‌کند صاحب یک برند بزرگ و پرمخاطب باشید یا یک برند کوچک؛ در هر صورت، اگر از دنیای تکنولوژی و امکانات آن غافل شوید، دیر یا زود با مشکلات متعدد مواجه خواهید شد. به همین دلیل، آموزش دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار‌های کوچک و بزرگ ضرورت دارد. 

Photo by : Unknown

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به کاربرد تکنولوژی و ابزارهای دیجیتال برای تبلیغات، ترویج، فروش و توسعه کسب و کارها دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی می‌گویند. این کار، شامل استفاده از وبسایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات گوگل، محتوای دیجیتال و دیگر روش‌های دیجیتال برای جذب مشتری و افزایش فروش است. هدف اصلی دیجیتال مارکتینگ، این است که درآمد و سود کسب و کارها را با کمک ابزارهای دیجیتال افزایش دهد. 

توجه داشته باشید که دیجیتال مارکتینگ، با بازاریابی سنتی تفاوت‌های فاحشی دارد. بنابراین، حتی اگر سال‌هاست در حوزه فروش محصول فعال هستید، باز هم نباید از این علم و مزایای آن غافل شوید. صاحبان تمامی کسب و کارها، باید در حد ابتدایی با این دانش آشنا باشند و در صورت توان، در آن عمیق‌تر شوند. آشنایی با دیجیتال مارکتینگ باعث می‌شود در حوزه فروش محصول موفق‌تر باشید و در صورت نیاز به جذب نیرو در این حوزه، آگاهانه‌تر عمل کنید. 

چرا کسب و کار‌ها باید دیجیتال مارکتینگ را بیاموزند؟

تمام کسب و کارها، چه بزرگ باشند چه کوچک، به دیجیتال مارکتینگ نیاز خواهند داشت. دلیل این موضوع، این است که مشتریان دنیای امروز، در دنیای دیجیتال بیش از هر جای دیگری در دسترس هستند. اگر شما هم صاحب یک کسب و کار هستید، به دلایل زیر باید از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید:

● دیجیتال مارکتینگ، سرعت جذب مشتری و در نتیجه فروش و درآمد را بیشتر خواهد کرد. 

● برای رقابت با برندهای مشابه، به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید. 

● با استفاده از دیجیتال مارکتینگ می‌توانید فراتر از مرزها به فروش محصول و خدمات بپردازید. 

● مشتریان دنیای امروز، به تبلیغات دیجیتال بیشتر از تبلیغات در دنیای واقعی اهمیت می‌دهند. 

بنابراین اگر از دیجیتال مارکتینگ بی‌خبر بمانید، در حقیقت رشد خود را متوقف می‌کنید و از رقبا جا می‌مانید. بنابراین، همین امروز آموزش را شروع کنید! 

Photo by : Unknown

اصول دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک

برای اینکه به آموزش دیجیتال مارکتینگ برای استفاده در کسب و کار خود بپردازید، باید بدانید که این دانش شامل چه اصولی می‌شود. مهم‌ترین مهارت‌هایی که در دیجیتال مارکتینگ به آن‌ها نیاز دارید موارد زیر هستند:

۱- تولید محتوا

به عنوان یک کسب و کار فعال در دنیای دیجیتال، باید بدانید که چطور یک محتوای خوب و موثر تولید کنید. مهم‌ترین انواع محتوا، موارد زیر هستند:

● محتوای متنی 

● محتوای تصویری

● محتوای ویدئویی(فیلم یا انیمیشن)

● محتوای صوتی (پادکست) 

تمامی این موارد باید در کنار یکدیگر استفاده شوند تا بهترین نتیجه را داشته باشند. یک کسب و کار خوب، باید بتواند در تمامی حوزه‌های محتوایی فعالیت کند و به نیازهای مخاطبان خود به راحتی پاسخ دهد. بنابراین، اگر می‌خواهید کسب و کار موفقی داشته باشید، اول تولید محتوا را بیاموزید یا یک نیرو برای این کار استخدام کنید. 

۲- اصول سئو

حتی بهترین محتواها، اگر دیده نشوند، بی‌نتیجه خواهند بود. به همین دلیل باید با اصول بهینه‌سازی موتورهای جست و جو آشنا باشید. سئو، به سایت شما کمک می‌کند که در نتایج جست و جوهای کاربران، به صورت طبیعی نمایش داده شود. اصول سئو، شامل بخش‌های مختلفی می‌شود؛ از جمله سئو داخلی، سئو  خارجی و سئو تکنیکال. در صورتی که کسب و کار کوچکی دارید، می‌توانید این اصول را به صورت محدود اجرا کنید، اما برای رشد برند، نیاز به یادگیری مهارت تخصصی در سئو و یا جذب نیروهای حرفه‌ای در این حوزه خواهید داشت. 

۳- شبکه‌های اجتماعی

یکی از مهم‌ترین اصول دیجیتال مارکتینگ که کسب و کارهای بزرگ و کوچک باید به آن توجه کنند، نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. تمامی کسب و کارها باید به استفاده از شبکه‌های پرطرفدار از جمله اینستاگرام، تلگرام، واتس اپ، توییتر و یوتیوب مسلط باشند. هر چه فعالیت یک برند در این شبکه‌ها بیشتر و اصولی‌تر باشد، موفقیت آن نیز تضمین‌شده‌تر خواهد بود. 

۴- اصول تبلیغات 

نکته بعدی که کسب و کارها باید به عنوان اصول دیجیتال مارکتینگ به آن بپردازند، اصول تبلیغات است. روش‌های مهم تبلیغاتی که همه کسب و کارها به آن‌ها نیاز دارند، موارد زیر هستند:

● تبلیغات کلیکی

● تبلیغات گوگل

● تبلیغات موبایلی

● تبلیغات ایمیلی

● تبلیغات پیامکی

● تبلیغات تعاملی

تمامی این روش‌ها، اصول خاص خود را دارند و باید برای یادگیری آن‌ها، زمان زیادی صرف کنید. تبلیغات، مهم‌ترین بخش دیجیتال مارکتینگ است و برای رشد برند، به هیچ عنوان نباید از آن غافل شد. 

۵- تحلیل داده‌ها

آخرین بخشی که باید هر کسب و کاری در حوزه دیجیتال مارکتینگ به آن بپردازد، تحلیل داده‌ها است. شما باید بدانید در بازه‌های زمانی مختلف، چند نفر وارد سایتتان شده‌اند، چه کسانی از شما خرید کرده‌اند، رشد صفحه‌های شما در شبکه‌های اجتماعی چقدر بوده‌است، مخاطبان چقدر از خود تعامل نشان داده‌اند و در کل، چقدر رشد یا رکود کرده‌اید. این کار، نیازمند ابزارهایی همچون Google Analytics یا سایر ابزارهای تخصصی است. 

آموزش دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها

اگر قصد دارید یک کسب و کار راه ‌بیندازید یا الان یک کسب و کار کوچک داریدُ از یاد گرفتن دیجیتال مارکتینگ غافل نشوید. این مهارت‌ها به شما کمک می‌کند با روش‌های بازاریابی متنوع، فروشتان را چندبرابر کنید. 

دوره دیجیتال مارکتینگ نوین یکی از دوره‌های خوب ایران است که توسط یک شرکت باتجربه تهیه و تولید شده است. تمام مهارت‌های بازاریابی دیجیتال در آن به صورت تئوری و عملی اموزش داده می‌شود و مثال‌هایی از کسب و کارهای مختلف آورده شده است. 

اگر رشد چندبرابری برای کسب و کار خود می‌خواهید، این دوره فوت و فن‌هایش را به شما آموزش می‌دهد.

Photo by : Unknown

سخن پایانی

دیجیتال مارکتینگ، علمی بسیار گسترده و پر از جزییات است. نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، تنها مهم‌ترین بخش‌های این علم را پوشش می‌دهند و در واقع، اصول اولیه‌ای هستند که هر کسب و کاری به آن‌ها نیاز دارد. در صورتی که می‌خواهید در این حوزه دانش بیشتری به دست آورید، بهتر است در دوره‌های تخصصی دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید. همچنین برای استفاده از این علم در کسب و کار خود، می‌توانید نیروهای حرفه‌ای در این حوزه را استخدام نمایید. 

 

اين مطلب صرفا جنبه تبليغاتي دارد و کارناوال هيچ مسئوليتي در رابطه با آن را نمي‌پذيرد.

دیدگاه جدید

جدید ترین دیدگاه
اپلیکیشن کارناوال

با وب اپلیکیشن (PWA) کارناوال، کنترل سفر دست شماست.
در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو آنلاین تورهای داخلی و خارجی و تمام خدمات گردشگری، همه در اپلیکیشن کارناوال .

تماس با کارناوال

پشتیبانی 7.30 صبح تا 1 بامداد:

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیط هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های نیکسام محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

خانهعکاسخانه

کنترل سفر دست شماست