karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

19 آبان 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

بازی، سرگرمی و گذران اوقاتی خوش در کنار خانواده و یا دوستان از انگیزه های مهم سفر به کشورهای دیگر است.

در کشورهای نزدیک به ایران شهرهای دبی، استانبول، آنتالیا و کوش آداسی از محبوب ترین اماکن گردشگری نزد ایرانیان می باشد. اما بهترین اماکن تفریحی در دبی کجاست؟ سیل توریست هایی که به این شهر می روند به چه جاهایی برای خوش گذرانی می روند؟ ساحل؟ مراکز تجاری؟ پارک؟ شهربازی؟

در راستای پاسخ به این سوالات قصد داریم امروز به پارک های مختلف این شهر مدرن سر بزنیم و بیشتر با آن ها آشنا شویم. در شهری گرم و سوزان حتما گذراندن ساعاتی در هوای خوب و کمی پاک تر می تواند خاطرات خوبی را در ذهن ها به جای بگذارد.

دبی شهری در امتداد سواحل خلیج فارس است و بنابراین دارای پارک های آبی بسیاری است که تا به حال به برخی از آن ها مانند پارک آبی آتلانتیس دبی و وایلد وادی رفتیم و با این پارک ها آشنا شدیم. امروز می خواهیم پارک های آبی را فراموش کنیم و تنها به پارک های شهری و طبیعی دبی برویم، جاهایی که کمتر از آن ها سخن می گویند اما زیبا و دوست داشتنی هستند، حتی مساحت برخی از آن ها چندین برابر پارک های آبی پر آوازه ی این شهر است.

نکته: به دلیل آنکه در دبی تنها یک باغ وحش وجود دارد، این باغ وحش را نیز در همین مطلب معرفی کرده ایم.

کارناوال را در سفر به پارک های دبی همراهی کنید.

پارک دبی
پارک دبی

1 ) پارک خور | Creek Park

این پارک همانطور که از نامش پیداست در ساحل خور دبی قرار گرفته است. تفاوت این مکان با پارک های دیگر که تا به اینجا به معرفیشان پرداختیم در این است که استفاده از آن تنها از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب امکان پذیر می باشد.

انواع امکانات رفاهی و تفریحی از جمله پارک دلفین، قسمت مخصوص بازی کودکان، شتر سوار و انواع بازیهای محبوب مانند تنیس، چرخ و فلک، ماشین های کوبنده و … در خور وجود دارد.

این پارک علاوه بر فراهم آوردن محیطی شبیه به شهربازی منظره و فضای سبز خوبی هم دارد که اگر از بازی و سرگرمی خسته شدید بتوانید از طبیعت زیبا لذت ببرید.

هزینه:

باید ورودی معادل ۴۲۰۰ تومان در ابتدا پرداخت کنید.

آدرس: آسیا، امارات، دبی، خور.

.Address: Umm Hurair 2 – Dubai – United Arab Emirates

پارک دبی
photo by Khaled Bakkora Pho
Creek Park
photo by Atif Zeb
Creek Park

2 ) پارک ملی مشرف | Mushrif park

مشرف یکی از بزرگ ترین پارک های شهر دبی محسوب می شود و حدود ۱۳۰۰ هکتار مساحت دارد، اینجا جایی است که برای تفریح کهنسالان، میان سالان و حتی کودکان محل مناسبی می باشد.

از امکانات این پارک می توان به آلاچیق های زیبا که طراحیشان برگرفته از کشورهای شرق آسیا است و همچنین شتر و اسب سواری اشاره کرد، در مشرف حتی امکان شنا هم وجود دارد، در استخر دست ساز این پارک همه ی سنین می توانند شنا و تفریح کنند.

همچنین لازم است بدانید که طول هفته ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب و در روزهای تعطیل و آخر هفته ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب می توانید به پارک مشرف مراجعه نمایید.

هزینه:

برای ورود به این پارک هر فرد باید ۲۵۰۰ تومان ورودی بپردازد ورودی هر خودرو هم ۸۵۰۰ تومان می باشد.

آدرس: آسیا، امارات، دبی، خیابان الخوانیج.

.Address: Al Khawaneej Rd – Dubai – United Arab Emirates

پارک دبی
پارک دبی
پارک دبی
photo by AJ Villamayor

3 ) پارک صفا | Safa Park

این پارک از کهن و محبوب ترین پارک های دبی می باشد، مساحتش ۶۴ هکتار است و در سال ۱۹۷۵ میلادی ساخته شد. وجود دریاچه، آبشار، چم و درختان سر به فلک کشیده از ویژگی های شاخص این پارک زیبا است.

در پارک صفا امکان بازی هایی مثل فوتبال، والیبال، بسکتبال و دو با مانع در زمین های مخصوصشان وجود دارد، همچنین دوچرخه و موتورهای چهار چرخ هم برای اجاره کردن در پارک صفا موجود می باشند.

 از ساعت ۸ صبح الی ۱۰ شب هم می توانید برای بازی و سرگرمی به این پارک مراجعه نمایید.

هزینه:

باید بدانید که برای داخل شدن به پارک صفا باید ۳ درهم که معادل ۲۵۰۰ تومان می باشد را پرداخت کنید، البته ورود اطفال زیر ۳ سال رایگان است.

هزینه ی کرایه ی دوچرخه در این پارک ۱۷ الی ۲۵ هزار تومان می باشد که بنابر زمان استفاده ی شما متفاوت است.

آدرس: آسیا، امارات، دبی، جاده ی شیخ زاید.

.Address: Sheikh Zayed Rd - Dubai - United Arab Emirates

 

پارک دبی
پارک دبی
پارک دبی

4 ) پارک القوز | Al Quoz

یکی از مراکز تفریحی مناسب برای آخر هفته ها در دبی پارک القوز ( Al Quoz ) است، اما چرا؟

در این پارک برکه ی مصنوعی بزرگی بنا شده که می تواند محلی عالی برای استراحت و تغییر حال و هوای بزرگ ترها و آب بازی کودکان باشد، در اطراف این دریاچه ی زیبا امکان پیک نیک به پا کردن هم هست.

از نکات خوب این پارک عدم اخذ ورودی و امکانات خوب و مناسب است. حتی می توان به صورت رایگان از پارکینگ این پارک هم استفاده نمود اما حیوانات خانگی اجازه ی ورود به پارک را ندارند. اگر قصد خرید خوراکی از پارک القوز دارید و مواد غذایی مناسبی با خود به همراه نیاورده اید یک دکه ای خوراکی در این پارک مستقر است که خوراکی هایی مناسب برای میان وعده را در اختیار میهمانانش قرار میدهد.

ساعت بازدید: از ساعت 8 صبح تا 11 شب می توانید به این پارک بروید و در روزهای تعطیلات و آخر هفته ها هم تا 11 و 30 دقیقه امکان ورود خواهید داشت.

هزینه:

ندارد.

آدرس: آسیا، امارات، دبی، خیابان موسکات، القوز.

.Address: Al Quoz Pond Park, Muscat St - Dubai - United Arab Emirates

پارک دبی
پارک دبی

5 ) پارک زعبیل | Zabeel Park

با منطقه ای بسیار وسیع رو به رو هستیم جایی که انواع و اقسام تفریحات را می توان انجام داد برای مثال، قایق رانی در دریاچه های مصنوعی، اسکیت بازی در زمین بازی و زمین یخ، گلف و کریکت، بدنسازی و ...

علاوه بر زمین های بازی زیاد و زیبای پارک زعبیل پوشش گیاهی این مکان هم بسیار قابل توجه است، حدود 3000 راس درخت نخل و 7000 گونه ی درخت دیگر در پارک کاشته شده است.

این پارک در سال 2005 میلادی توسط شیخ حمدان بن راشد آل مکتوم به روی عموم باز شد. زعبیل با مساحت  47.5 هکتار از بزرگ ترین پارک های شهر دبی محسوب می باشد. در 10 روز اول بازگشایی این پارک  90،000 نفر به پارک زعبیل رفتند، این پارک دارای پارکینگ بسیار بزرگ با ظرفیت 2300 اتومبیل می باشد.

خط قرمز متروی دبی از نزدیکی این پارک عبور می کند، برای استفاده از مترو باید خط قرمز را سوار شوید و در ایستگاه Al Jaffliya از قطار پیاده گردید.

هزینه:

برای ورود به زعبیل باید 5 درهم حدودا معادل 4200 تومان پرداخت کنید.

آدرس: آسیا، امارات، دبی، پارک زعبیل.

.Address: Park in Dubai, United Arab Emirates

پارک زعبیل دبی
پارک زعبیل دبی
پارک زعبیل دبی

6 ) باغ گل دبی

یکی از حیرت انگیز ترین پاک های دبی باغ گل آن است که با نام باغ معجزه شناخته می شود. این باغ بزرگ ترین باغ گل دنیا است، هزاران گونه ی مختل گل در کنار هم اینجا روئیده اند؛ مکانی شگرف و خیره کننده...

در جای جای و هر گوشه ی این باغ موضوعی نو در انتظار شماست؛ باغ پروانه، فروشگاه سوغات منحصر به فرد و ... تنها دو مورد از هزاران زیبایی این باغ است. کارناوال در گذشته به این باغ سفر کرده است زیرا همه ی زیبایی های این باغ در مطلبی کوتاه گنجانده نمی شود، به همین دلیل اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در در رابطه با این باغ هستید می توانید از این لینک دیدن نمایید.

برای رسیدن به این باغ می توانید از ماشین شخصی و یا مترو استفاده نمایید، با اتومبیل شخصی باید وارد جاده ی شیخ محمد بین زید شوید و تابلوهای باغ میراکل ( معجزه ) را دنبال کنید.

اگر می خواهید از مترو استفاده کنید نزدیک ترین ایستگاه های مترو به این باغ ایستگاه شرف دی جی ( Sharaf DG ) و ایستگاه دبی شهر اینترنتDubai Internet city ) است که فاصله ی باغ با هردوی این ایستگاه ها چیزی حدود ۱۱ کیلومتر است.

هزینه:

 بلیت بازدید از باغ میراکل حدودا 19 هزار تومان است و برای کودکان زیر ۳ سال رایگان می باشد. 

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، منطقه ی بارشا، جنوب باراشا، باغ گل میراکل ( معجزه ).

address: Al Barsha South 3BarshaDubailand Area United Arab Emirates 

باغ گل دبی
باغ گل دبی
باغ گل دبی

7 ) الوصل | Al Wasl

این پارک در نیمه ی غربی دبی و در جاده ی شیخ زاید ساخته شده است. از شمال به جمیرا و از شرق السطوه و از جنوب به خلیج تجاری می رسد، در حقیقیت این پارک برای استفاده ی مجتمع های مسکونی منطقه و تغییر حال و هوای ساکنان آن ها در این ناحیه بنا شده است.

الوصل پارکی کوچک و دوستانه است که محیطی مناسب را برای تفریح خانواده ها فراهم آورده، در این پارک قسمتی هم به بازی کودکان اختصاص داده شده و برخی وسایل بازی و سرگرمی برای آن ها قرار داده شده است. از دکه ی کوچک اینجا هم می توان خوراکی های کوچک و میان وعده خریداری کرد.

هزینه:

اطلاعاتی وجود ندارد.

آدرس: امارات متحده ی عربی، دبی، خیابان 6 سی.

.Address: 6 C St - Dubai - United Arab Emirates

پارک دبی
پارک دبی

8 ) پارک رشیدیه | Rashidiyeh Park Dubai

این پارک در منطقه ی مسکونی رشیدیه ی دبی در جنوب فرودگاه بین المللی دبی و در نیمه ی شرقی این شهر قرار گرفته است. محله ی رشیدیه منطقه ی ثروتمند نشین منطقه محسوب می شود و دارای مراکز خرید غنی و فضاهای سبز زیبا می باشد، اغلب ساکنان رشیدیه از مهاجران و سرمایه داران دبی هستند.

این پارک برای گردش و تفریح افراد ساکن در مجتمع های مسکونی و ویلاهای این ناحیه ساخته شده که مورد توجه و استقبال آن ها هم قرار گرفته است. از امکانات این پارک می توان به محل مناسب بازی کودکان، نیمکت های خوب و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

اگر قصد سر زدن به این پارک را دارید باید بدانید که از ساعت 8 صبح تا 11 شب اجازه ی ورود به پارک رشیدیه را خواهید داشت.

هزینه:

ندارد.

آدرس: آسیا، امارات متحده عربی، دبی، رشیدیه.

.Address: Rashidiya, Dubai,United Arab Emirate

پارک رشیدیه را در ویدئوی زیر تماشا کنید

9 ) پارک النهضه | Al Nahda Pond

زمانی که هوا کمی خنک تر می شود و دوست دارید در طبیعت ورزش کنید پارک النهضه جایی بسیار خوب و لذت بخش است. النهضه از جدیدترین مناطق مسکونی دبی می باشد و این پارک هم بیشتر برای تفریح ساکنان این منطقه ساخته شده است.

این پارک که به برکه ی النهضه هم معروف می باشد 80،000 متر مربع مساحت دارد و از امکانان آن هم می توان به مسیر مناسب سازی شده برای دوچرخه سواری، زمین بازی کودکان، زمین چمن مناسب برای بازی های والیبال، بدمینتون، فوتبال و ... اشاره کرد.

هزینه:

رایگان

آدرس: آسیا، امارات، دبی، آل النهضه، پارک آل النهضه.

.Address: Nahda Pond Park - 304 - 19 A St - Al Nahda, Park in Dubai, United Arab Emirates

+971 [0] 4 288 3624

پارک دبی
photo by Bharat Gharawala
پارک دبی
پارک دبی

10 ) پارک البرشا | Al Barsha Pond 

بهترین مکان برای بازگشت به طبیعت در قلب دبی...

فضای سبز، برکه ای آرام، حوضی بزرگ همه و همه دست به دست هم داده اند تا شما در پارک البرشا اوقاتی خوش را سپری کنید.

مسیر پیاده روی و دوندگی خوب، محل بازی کودکان مناسب سازی شده و امن، پیست دوچرخه سواری، زمین تنیس و قایق رانی در برکه تنها تعداد کمی از جذابیت های دلفریب پارک البرشا در دبی است.

بدون شک شما در این پارک می توانید آخر هفته ی پر از آرامش را تجربه کنید. جمعیت زیادی در تعطیلات به این پارک می آیند اما شلوغی و ازدحام مردم آزار دهنده نیست بلکه تماشای جمعیتی در حال گردش و تفریح شادی آور هم هست.

هزینه:

رایگان

آدرس: آسیا، دبی، البرشا، پارک برکه ی البرشا.

.Address: Al Barsha 2 - Dubai - United Arab Emirates

Phone: +971 800 900

پارک دبی
پارک دبی

11 ) الحمریا | Al Hamriyah Park

این پارک مکان تفریحی کوچکی است که بیشتر به دلیل وجود مکان بازی و تفریح کودکان مشهور شده است. البته این پارک محلی مناسب برای پیاده روی و دوندگی است و اگر در زمان هایی که کمتر آفتاب به صورت مستقیم می تابد به این پارک مراجعه نمایید حتما افرادی را خواهید دید که در حال ورزش و دو در این پارک هستند.

از نکات خوب ( Al Hamriyah ) این است که حدودا یک و نیم کیلومتر با مرکز خرید بزرگ ( Al Hamriyah ) فاصله دارد و حتی می توان این مسیر را پیاده رفت.

برای دسترسی آسان تر به این پارک می توانید از این لینک هم کمک بگیرید.

متاسفانه از این پارک عکسی در دسترس نبود و تصویر زیر متعلق به این پارک نیست.

هزینه:

ورودی این پارک رایگان است.

آدرس: امارات متحده عربی، دبی.

Address: Dubai - United Arab Emirates

پارک های دبی

12 ) پارک یوم | umm suqeim park

پارک یوم در کنار ساحل خلیج فارس قرار گرفته است اما در حقیقت پارکی شهری محسوب می شود و بازی و تفریحاتی که در دیگر پارک های شهری برپاست در این پارک هم برگزار می شود. این محل مکانی سرسبز با فضای سبز زیبا است و محل خوبی برای استراحت کردن و دیدن منظره ی دریاست، همچنین در این پارک زیبا مکانی برای بازی کودکان هم وجود دارد که کودکان بتوانند در آن به بازی، شادی و تفریح بپردازند.

این پارک شهری که در کنار ساحل قرار دارد نزدیک به ساحل محبوب جمیرا می باشد.

هزینه: 

رایگان

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، نزدیک ساحل جمیرا، پارک یوم.

.Address: Umm Suqeim, near Jumeirah Beach Hotel, Dubai

پارک های دبی
پارک های دبی

13 ) باغ وحش دبی

در دبی یک باغ وحش وسیع و زیبا وجود دارد. باغ وحش دبی در یک و نیم کیلومتری دبی در امارت متحده واقع شده و در سال ۱۹۷۶ توسط شیخ  راشد بن مکتوم، حاکم اخیر دبی ساخته شده است.

این باغ وحش در جمیرا قرار دارد.

 در طول دو سال اول که  کار خودش را آغاز کرده بود، تنها حیوانات محدودی مانند گربه های وحشی و میمون ها و حیوانات سم دار و هم چنین اکواریوم کوچکی با ماهی های اندکی  در آن وجود داشت. در طول سال های ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۹ این باغ وحش دوباره بازسازی گردید و در سال ۱۹۷۱ مدیریت آن به دست شهرداری دبی سپرده شد. در این باغ وحش گربه وحشی و انواع نادری از شامپانزه های وحشی را پرورش می دهند.

کارناوال چندی پیش به این باغ وحش سفر کرده بود و آن را به صورت مفصل برای شما عزیزان معرفی کرده است، برای اشنایی بیشتر با این باغ وحش می توانید از این لینک بازدید نمایید.

هزینه:

بلیت این باغ وحش حدود 2 درهم امارات متحده عربی معادل با حدودا 1800 تومان است.

آدرس: امارت متحده عربستان،دبی، خیابان جومیرا، خیابان ۵۱، باغ وحش دبی.

.Address: Street 51, Jumeira Road, Jumeirah 1, Behind Dubai Zoo – Dubai – United Arab Emirates

باغ وحش دبی
باغ وحش دبی

توصیه کارناوال

برای لذت بردن از سفرتان به دبی و بازدید از پارک های این شهر چند توصیه خوب و مفید برای شما داریم.

_ سبک سفر کنید، سعی کنید در گردش به پارک ها وسایل کمی با خود همراه ببرید و لوازم ضروریتان را هم در کیفی کوشک که حمل آسانی داشته باشد قرار دهید.

_ قبل از رفتن به هر پارکی جستجو کنید که آیا برپایی چادر و یا آتش در آن مجاز است یا خیر.

_ اگر قصد گرداندن حیوانات خانگیتان را در پارک دارید حتما به علائم هشداردهنده توجه کنید و اگر ورود آن ها مجاز نبود وارد نشوید که در آن هنگام باید جریمه پرداخت کنید.

_ اگر زمان زیادی برای تفریح در دبی ندارید پارک هایی را انتخاب کنید که به محل اقامتتان نزدیک تر باشند.

_ حتما پول نقد همراه داشته باشید زیرا برخی از پارک ها در این شهر مبلغی ورودی دارند.

پارک دبی

سخن آخر

اگر مسافر دبی بودید دوست داشتید که علاوه بر پارک های آبی به پارک های شهری و ملی این شهر هم سر بزنید؟

امکانات رفاهی پارک های دبی را چگونه ارزیابی می کنید؟

تجربیاتتان را از سفر به دبی با ما در میان بگذارید، مشتاق دیدگاه و پیشنهاد شما عزیزان هستیم.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.