karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

23 دی 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به تازگی روزنامه نیویورک تایمز، فهرستی از 52 مقصد را منتشر کرده و آنها را به عنوان پیشنهاد ویژه سفر در سال 2019 دانسته است. در رده 45 ام این لیست نام کشور عزیزمان و تصویری از یزد جهانی به چشم می خورد که از آن با عنوان جواهر خاور میانه یاد شده است. در این مطلب می خوانیم:

با وجود افزایش تنش ها میان ایران و ایالات متحده از زمان رییس جمهوری ترامپ در کاخ سفید، تمایل گردشگران ماجراجو برای دیدن ایران، چیزی غیر قابل انکار است؛ تمایل به دیدن ویرانه های به جا مانده از ایران باستان، مساجد باشکوه با قدمت چند قرنِ شیراز و اصفهان و بازار بزرگ و کاخ گلستان در دل تهران شلوغ.

اما دلیل دیگر برای سفر به ایران در سال ۲۰۱۹ برگزاری نمایشگاهی با عنوان «پرتره، طبیعت بی جان، منظره» است که موزه هنرهای معاصر -پاتوق محبوب جوانان ایرانی- از ۲۱ فوریه تا ۲۰ آوریل (۲ اسفند ۹۷ تا ۳۱ فروردین‌ماه ۹۸) میزبان آن خواهد بود. در این نمایشگاه ۵۰۰ اثر هنری برجسته از اندی وارهول (Andy Warhol) ، مارک روتکو (Mark Rothko) و مارسل دوشان (Marcel Duchamp) به نمایش گذاشته می شود. حدود ۴۰ اثر ارزشمند از پیکاسو که به تازگی از انبار این موزه بیرون آورده شده (بیشتر آثار به مدت چند دهه پس از انقلاب ۱۹۷۹ همچنان در انبار موزه باقی مانده اند) هم در این نمایشگاه به نمایش در می آید.

وزرات خارجه آمریکا مردم را از سفر به ایران دلسرد می کند اما سفر اتباع خود به ایران را ممنوع نکرده است. آمریکایی ها می توانند با تورهای گردشگری، سفر به ایران را تجربه کنند.

به نقل از ایسنا، این اقدام نشان می دهد که روزنامه نیویورک تایمز بدون توجه به مرزبندی های سیاسی اخیر وزارت خارجه آمریکا دست به تهیه این فهرست زده است. چرا که این وزارت با آغاز سال 2019 در بخش «توصیه‌های سفر»، کشورها را از نظر ایمنی به چهار سطح، تقسیم‌بندی کرد و ایران را در آخرین رده‌بندی قرار داد؛ به این معنا که به شهروندان خود توصیه کرده به این کشور سفر نکنند. در توجیه علت این توصیه آمده است:

دولت ایالات متحده آمریکا ممکن است توانایی بسیار محدودی در ارائه کمک به اتباع خود هنگام سفر به این کشور را داشته باشد. 

حالا روزنامه نیویورک تایمز که به نوعی «منبع ملی» معتبری در آمریکا محسوب می شود، مرزهای سیاسی و امنیتی تعیین شده از سوی دولت دونالد ترامپ را زیر پا گذاشته و بدون توجه به مواضع آن، مقاصدی خاص را برای سفر معرفی کرده و مهم‌ترین انگیزه‌ انتخاب این مقاصد را این موارد اعلام کرده است: ظهور پدیده‌های گردشگری در یک مقصد روتین، بهبود وضعیت زیرساخت‌ها و دسترسی آسان به عجایب تمدنی و برگزاری رویدادهای مهم هنری و فرهنگی بوده است.

پنج مقصد نخست این فهرست، «پورتوریکو»، «هامپی» در هندوستان، «پاناما»، «سانتاباربارا» در ایالت کالیفرنیا و «مونیخ» در آلمان هستند. این روزنامه با معرفی گزینه‌های متنوع و پراکنده در سراسر جهان، از شهروندان آمریکایی خواسته طوفان‌های سهمگین، مخاطرات طبیعی و نزاع‌ها و بداخلاقی‌هایی سیاسی میان دولتمردان را نادیده بگیرند و لذت سفر به این ۵۲ مقصد را تجربه کنند؛ مقاصدی که پاسخگوی همه سلیقه ها هستند.

نیویورک‌تایمز در ادامه معرفی ایران، دو آژانس خیلی معروف در آمریکا و انگلیس را هم معرفی کرده که تورهای ویژه‌ی بانوان و یا با راهنماهای حرفه‌ای در ایران برگزار می‌کنند تا مخاطبان با اطمینان خاطر از آنها خرید کنند.

بر اساس گزارش وزارت خارجه ایران، در ۸ ماهه نخست امسال 1879 گردشگر آمریکایی به ایران سفر کرده اند. این جمعیت در در سال ۹۶، به 2325 نفر رسید و در سال ۹۵ که گردشگری ایران همزمان با برجام در اوج بود، این میزان، 6372 نفر بود.

آژانس‌های گردشگری ایران از کاهش سفر اتباع آمریکایی در دو سال اخیر خبر داده‌ و دلیل آن را تشدید تنش‌های سیاسی میان دو کشور دانسته اند. وزارت خارجه آمریکا در سال ۲۰۱۹، باز هم رنگ ایران را در نقشه امنیتی، قرمز و خطر سفر به این کشور را بالا اعلام کرد. این درحالی است که موسسه انگلیسی «Control Risks» با انتشار نقشه خطر سفر در سال ۲۰۱۹، ریسک سفر به ایران را «پایین» و هم‌ردیف با کشورهای آمریکا، انگلیس، سوئد، اسپانیا، فرانسه، کانادا و ژاپن دانسته است.

ایران

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

می خوش حسین زاده

سلام عالی بود موفق باشید مخصوصا معرفی شهر زیر زمینی اویی

انتشار:15 بهمن 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.