karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

12 آبان 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری ایسنا، حسین انصاری‌ فرد، رییس کلوپ سافاری استان های جنوب غرب کشور، در خبری اعلام کرد ورود خودروهای آفرود و سافاری در کویر مرنجاب ممنوع نشده، بلکه در حال سامان‌دهی ست. 

پاییز سال گذشته دادستان آران و بیدگل حکم "ممنوعیت ورود خودروهای دو دیفرانسیل و موتورهای کراس به مناطق کویری" این شهرستان به ویژه مرنجاب را صادر کرده بود. محمدحسین یارمحمدیان، معاون گردشگری استان اصفهان، این حکم را در نتیجه تخریب زیست محیطی حاصل از ورود این خودروها اعلام کرده بود. بر اساس گفته های ایشان، این حکم پس از ورود همزمان 750 دستگاه خودروی دو دیفرانسیل در یک روز به کویر مرنجاب صادر شد. حال امروز پس از گذشت یک سال از اجرای این حکم، حسین انصاری فرد از اجرای طرح سامان‌دهی ورود خودروهای دو دیفرانسیل به کویر مرنجاب و برداشته شدن ممنوعیت آن خبر داد. 

آقای انصاری فرد از اجرای طرح سامان‌دهی ورود خودروهای دو دیفرانسیل با هماهنگی شورای تامین استان و مجموعه های مرتبط با استان اصفهان و همراهی نیروی انتظامی خبر داد و گفت:

 این طرح در مرحله نخست در مسیر قبلی مرنجاب و برای خودروهای دو دیفرانسیل اجرا می‌ شود و در ادامه به خودروهای سواری تسری پیدا خواهد کرد.

ایشان در مورد شرایط ورود خودروهای آفرود به مرنجاب چنین توضیح داد:

خودروهای دو دیفرانسیل برای ورود به کویر مرنجاب باید از کلوب سافاری که در شهرستان آران و بیدگل و در محدوده کویر مرنجاب مستقر شده است مجوز ورود دریافت کنند. این مجوز رایگان و در عرض سه تا چهار دقیقه صادر می‌ شود. شرایط دریافت آن نیز ثبت مشخصات، تایید ایمنی و ارایه مدارک خودرو و راننده و همچنین ارایه بیمه تمام سرنشینان است.

رییس کلوپ سافاری استان های جنوب غرب کشور در ادامه بیان کرد اجرای این طرح در مناطق کویری مانند مرنجاب برای پیشگیری از اعمال ممنوعیت هایی مشابه آنچه در سال گذشته اتفاق افتاد، انجام می شود:  

ورود بی‌ قاعده این خودروها تخریب‌ های جدی زیست محیطی و صدمات جانی بر اثر واژگونی خودروها و گم شدن در دریاچه نمک و رمل‌ ها را به دنبال داشته که برای ضابطه‌مند کردن ورود این خودروها، در جریان تکمیل این طرح قرار است مسیرهایی مشخص شده و راهنماهای محلی با خودروها همراه شوند. از هفته‌ های آینده نیز امداد سافاری در جاده‌ ها و دریاچه نمک مرنجاب مستقر و سرعت خودروها کنترل خواهد شود. تکنیک‌ های سافاری و آفرودسواری در این مناطق نیز آموزش داده می‌ شود تا از آسیب‌ ها کاسته شود.

آقای انصاری فرد به استقبال آفرودسوارها از این طرح اشاره کرد و ادامه داد: 

تنها در روز پنجشنبه ۴۰۰ خودرو ثبت اطلاعات شدند و مجوز ورود به مرنجاب برای آنها صادر شد. صدور این مجوزها از هفته آینده سیستمی خواهد شد تا سرعت بیشتر شود. اعضای کلوب سافاری نیز در منطقه حضور دارند تا کنترل میدانی انجام شود.

کویر مرنجاب

Mahmoud Khoshhesab

کویر مرنجاب

Mahmoud Khoshhesab

کویر مرنجاب

Mahmoud Khoshhesab

اخبار روز گردشگری را در کارناوال کنید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.