
مهسا محرابی
نویسنده ارشد کارناوال
انتشار
20 شهریور 1395
به روز رسانی
15 شهریور 1398
«تور شراب در تپههای کیانتی، همراه با تجربه چشیدن مزه شرابهای کهنه و بازدید از قدیمیترین کارخانه شرابسازی در ایتالیا»
به نقل از ایسنا، این تبلیغی است متلق به یک آژانس مسافرتی رسمی که از روز گذشته با لقب " یک تور خاص " در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرده است.
آژانس مسافرتیِ ایرانی که این تبلیغ را برای تور خود در نظر گرفته، دارای مجوز رسمی است و هیچ تردیدی در مورد ممنوع بودن تبلیغ و یا اجرای چنین توری ندارد و در کمال تعجب در صحبت هایش به خبرنگار ایسنا می گوید:
فکر نمی کنم این تور مشکل خاصی داشته باشد.
در تبلیغ این تور که خیلی سریع در فضای مجازی پخش شد، چنین آمده است:
«تور شراب، شامل بازدید از منطقه توریستی کیانتی، بازدید از مزرعههای انگور، بازدید از قدیمیترین کارخانه شرابسازی ایتالیا، برنامه ناهار در مزرعه تولید شراب است. در این تور برنامه توریستی کارخانه شرابسازی در منطقه توسکانا برگزار میشود و شما در این بازدید میتوانید شرابهای کهنه را مزه و خریداری کنید.»
کارگزار ایرانی این آژانس می گوید:
هنوز جزییات این تور مشخص نشده و به محض تعیین زمان اجرای تور، هتل و تایید نخستین ویزا از سوی کارگزار ایتالیایی و پس از آن قیمتگذاری، اطلاعرسانی کامل به متقاضیان انجام میشود.
معاون گردشگری استان تهران، علی رفیعی بعد از مطلع شدن از این تبلیغ، در مصاحبه ای که با ایسنا داشت پیرامون ممنوعیت این تور و برخورد با دفتر خدمات مسافرتی مورد نظر به ایسنا گفت :
گزارش این تور از همان ساعات اولیه که در فضای مجازی تبلیغ شد، توسط اداره حراست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران در اختیار ما قرار گرفته و بررسیها آغاز شده است و حتما با کارگزار ایرانی برخورد انضباطی خواهد شد.
او صحبت هایش را در حالی ادامه می دهد که به ممنوع بودن تبلیغ و اجرای چنین تورهایی اشاره دارد:
لازم است برای تعیین نوع برخورد انضباطی، پرونده این آژانس مسافرتی در کمیسیون فنی نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی بررسی شود تا بر آن اساس اقدام کنیم.
همچنین رفیعی در واکنش به اظهارات کارگزار مسافرتی دربارهی نبود مانع و مشکل برای اجرای چنین توری، میگوید:
در این که اجرای این تور و حتی تبلیغ آن ممنوع است، هیچ شکی وجود ندارد و حتما متناسب با آن برخورد می شود؛ اما لازم است کارشناسان فنی درباره تعیین نوع برخورد انضباطی، بررسیهای خود را انجام دهند.
با اینکه دو روز از نشر این تبلیغ می گذرد، طبق اظهارات کارگزار ایرانی آن، تماس ها برای خرید این تور و اطلاع از جزئیات آن آغاز شده اما طبق اطلاعات به دست آمده، هنوز کمیسیون فنی مربوطِ برای بررسی و واکنش به موضوع وارد فاز اجرایی نشده و کارگزار تور با اطمینان از اینکه این تور مشکلی ندارد به تبلیغات خود ادامه می دهد.
تصویر بهکار رفته در تبلیغ تور!
دیدگاه جدید