karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

19 اسفند 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از وبسایت چمدان، رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در خبری اعلام کرد شهروندانی که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند حتما برای تهیه ارز به صرافی های مورد تایید بانک مرکزی مراجعه کنند. 

سرهنگ حمید کیانی، در ادامه افزود: 

هرگونه خرید و فروش ارز در این ایام در فضای مجازی و یا بستر شبکه‌های اجتماعی صورت بگیرد امری غیر قانونی بوده و به احتمال بسیار زیاد از سوی مجرمان سایبری صورت می‌گیرد.

ایشان احتمال گرفتار شدن افراد در دام فیشینگ را یکی از موارد مجرمانه در معاملات ارزی در فضای مجازی می داند و می گوید: 

در پی ترفند فروش ارز در بستر فضای مجازی، مجرمان سایبری با شگرد فیشینگ اطلاعات بانکی شما را سرقت کرده و اقدام به برداشت‌ غیر مجاز از حساب مردم خواهند کرد.

رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا ادامه داد: 

احتمال فروش دلار تقلبی نیز دور از انتظار نیست و در پی این امر نه تنها سرمایه شما به سرقت رفته، بلکه به همراه داشتن این دلارهای تقلبی خصوصا در کشورهای دیگر می‌تواند برای شما دردسر آفرین باشد. 

آقای کیانی در مورد خرید کارت های اعتباری مثل مستر کارت برای سفرهای خارجی نوروزی گفت:

احتمال فیشینگ بودن درگاه‌های بانکی فروش این گونه کارت‌ها وجود دارد.

ایشان در ادامه افزود: 

به نام بودن اینگونه کارت‌ها برای فرد یک ضرورت است و در صورتی که کارت اعتباری شما به نام شما نباشد می‌تواند در خارج از کشور برای شما مشکلاتی فراهم کند، مثلا سرقتی بودن کارت مطرح می‌شود که مجازات آن مطابق قوانین هر کشور فرق دارد. 

رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در مورد فروش کارت های اعتباری جعلی در فضای مجازی در زمان سفرهای نوروزی توضیح داد: 

حتما برای تهیه ارز یا کارت‌های اعتباری به صرافی‌های مجاز مراجعه کنید و مراحل قانونی را در آن مد نظر داشته باشید تا در طول مسافرت خود در خارج از کشور با مشکل مواجه نشوید.

سرهنگ کیانی در پایان صحبت های خود افزود: 

هموطنان گرامی می‌ توانند‌ آخرین آموزش‌های لازم و هشدارهای سایبری را از طریق سایت پلیس فتا از این لینک دریافت کنند، ضمن آنکه در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش گزارش مردمی اعلام کنند.

یورو

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید. 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.