karnaval.ir

واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

11 دی 1400

به روز رسانی

11 دی 1401

می‌دانید که تا همین چند سال پیش، سرقت‌های بی‌شماری برای خانه‌ها بخصوص زمانی که صاحب‌خانه در منزل حضور نداشت اتفاق می‌افتاد. از آنجا که حفظ امنیت خانه در سفر از اهمیت بالایی برخوردار است، در طی این سال‌های اخیر، تمهیدات فراوانی برای این امر در نظر گرفته شده‌است که با استفاده از آن می‌توان تا حد زیادی محیط زندگی و کار خود را از ورود و دستبرد سارقان محافظت کرد. استفاده از دوربین مداربسته، درب های امنیتی و همچنین سیستم هشدار هوشمند از انواع این تمهیدات به شمار می‌آیند که در ادامه این مطلب به بررسی عملکرد هر یک خواهیم پرداخت.

چرا ارتقا امنیت خانه بسیار مهم است؟

فرقی نمی‌کند که شما در منزل باشید یا در سفر باشید، استفاده از سیستم‌های حافظتی و امنیتی جدیدی که چند سالی‌ است به بازار آمده، به شما کمک می‌کنند تا بتوانید امنیت خانه و محل زندگی خود را حفظ کنید. همان‌طور که می‌دانید، با جدیدتر شدن تجهیزات و دستگاه‌های امنیتی، شگردهای سارقان برای باز کردن قفل‌ها و ورود آن‌ها به خانه نیز تغییر کرده و از روش‌های متنوع و جدیدی برای این امر استفاده می‌کنند، بنابراین شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای کم، این امکانات را برای خانه خود مهیا کنید به طوری که در هنگام حضور داشتن و سفر، بتوانند امنیت خانه شما را تامین کنید.

سیستم هشدار هوشمند چگونه می‌تواند امنیت خانه را در زمان سفر تامین کند؟

امروزه تکنولوژی در ابعاد مختلف رشد داشته و شما عملکردهای خاص آن را در دستگاه‌ها و تجهیزات مختلف مشاهده کرده‌اید. همچنین تکنولوژی سبب شده‌است تا امور مختلف زندگی به‌راحتی و در کمترین زمان انجام شود و شما از زندگی خود لذت ببرید. دزدگیر و یا سیستم هشدار هوشمند یکی از این تجهیزات به شمار می‌آید که علاوه‌بر حفظ کردن امنیت خانه، مزایای دیگری نیز در بر خواهد داشت.

امروزه برای حفظ امنیت خانه در سفر، از تکنولوژی‌های متنوعی می‌توان استفاده کرد که سیستم هشدار هوشمند یکی از آن‌ها به‌شمار می‌آید، همان‌طور که می‌دانید، با فراگیرشدن گوشی‌های هوشمند، شبکه‌های خانگی و تکنولوژی وایرلس، می‌توان از سیستم‌های هشداردهندۀ هوشمند برای برقراری امنیت در خانه استفاده کرد. حسگرها و قفل‌های هوشمند این دسته از سیستم‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند امنیت خانه را از طریق تلفن همراه ممکن کنید.

به بیانی ساده‌تر، سیستم هشدار هوشمند، زنگ هشداری به شمار می‌آید که کاربر می‌تواند آن را از طریق یک برنامه‌ امنیتی اختصاصی روی تلفن همراه، تبلت یا ساعت اپل خود داشته باشد و آن را کنترل کند. این سیستم‌ها طبیعتاً بی‌سیم هستند و برای آن‌ها یک صفحه کلید، زنگ هشدار، آژیر و سنسورهای حرکتی هوشمند در نظر گرفته شده‌است. از دیگر مزایای این نوع از سیستم‌ها می‌توان به این موضوع اشاره کرد که قابلیت تنظیم بیشتر و برنامه‌ریزی دارند از آن جهت که می‌توان تجهیزات مقابله با سرقت بیشتری ازجمله دوربین‌ها و چراغ‌های هوشمند را نیز به سیستم فوق اضافه کرد. همۀ این تجهیزات در کنار هم می‌توانند محافظت و کنترل بیشتری را بر خانه اعمال کرده و امنیت خانه در سفر را ممکن سازند.

دوربین مدار بسته چه اندازه می‌تواند در تامین امنیت خانه مفید باشد؟

حتماً در بسیاری از فروشگاه‌ها، خانه‌ها، شرکت‌ها و مراکز اداری و تجاری انواع دوربین‌های مداربسته را دیده‌اید و با عملکرد آن‌ها آشنایی دارید. یکی از راه‌های مفید برای حفظ امنیت خانه در سفر، تجهیز کردن آپارتمان با استفاده از دوربین مدار بسته است. در حال حاضر نیز در شهرهای بزرگ، ساختمان‌های بلندمرتبۀ مسکونی مانند برج‌های مختلف با تعداد واحدهای زیادی ساخته می‌شوند که در این شرایط حفظ امنیت خانه‌ها و ساکنانشان طبیعتاً کار راحت و آسانی نیست. و از آنجا که همۀ ساکنان یکدیگر را نمی‌شناسند، با نصب دوربین مدار بسته پارکینگ و ... می توان تا حد بسیار زیادی به برقراری امنیت خانه در سفر و همچنین زمان‌هایی که در خانه حضور دارید کمک کرد. ازجمله مزایای استفاده از دوربین مدار بسته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. امکان ضبط تصاویر با کیفیت بالا در تمامی ساعات شبانه‌روز را دارند.
  2. دوربین مدار بسته پارکینگ می‌تواند شماره پلاک ماشین را به‌خوبی تشخیص دهد.
  3. چنانچه تمهیداتی برای آن اندیشیده شده باشد، می‌تواند در هر شرایط آب‌و‌هوایی‌ای کار کرده و تصاویر را ضبط کند.
  4. قابلیت تشخیص چهره از دیگر امکانات دوربین‌های مداربسته به‌شمار می‌آید که می‌تواند در صورت به وجود آمدن هر نوع مشکل و حادثه‌ای از این ویژگی استفاده کرده و تا چند درجه روی چهره‌ها زوم کند.
  5. قابلیت ثبت تصاویر برای دوربین مدار بسته پارکینگ در نظر گرفته شده‌است که می‌تواند تصاویر و فیلم‌ها را بر روی کارت حافظه ضبط کند.

درب امنیتی و عملکرد آن در حفظ امنیت خانه

این نوع درب‌ها همان‌طور که از نامشان پیداست، برخلاف سایر درب‌ها از استحکام و مقاومت بیشتری برخوردارند و می‌توانند در برابر نفوذ سارقان امنیت بیشتری را به وجود آورده و نسبت به درب‌های معمولی و آکاردئونی به حفظ امنیت خانه در سفر و ... کمک کنند.

البته شایان ذکر است که در این‌گونه موارد، هیچ چیز صد درصد نیست و ممکن است سارقان راه‌هایی برای باز کردن درب‌ ضد سرقت به کار برند اما این درب‌‎ها تا حد بسیار زیادی می‌توانند امنیت خانۀ شما را تضمین کرده و امکان ورود سارقان، شکسته‌شدن درب‌ها از طرف آن‌ها و همچنین باز شدن قفل‌ها و اهرم‌اندازی سارقان را سخت و تا حدی غیرممکن کنند. در ادامه به اجزایی که در تولید یک درب ضد سرقت به‌کار رفته‌است اشاره خواهیم کرد:

  • رویه درب

اولین بخشی که از یک درب امنیتی دیده می‌شود، رویه و یا همان روکشی است که به‌عنوان نمای درب به‌کار رفته که البته متناسب با این‌که قرار است شما درب را در چه مکانی استفاده کنید، نوع و جنس روکش می‌تواند توسط تولیدکننده تغییر یابد.

به‌طور معمول جهت روکش این نوع درب، از روکش‌های چوب طبیعی، PVC یا رویه MDF استفاده می‌شود که گاهی براساس نیاز و سلیقۀ مخاطب، ممکن است در آن‌ها فلز و یا شیشه نیز استفاده شود.

  • ورقۀ فلزی و استراکچر

این ورقۀ فلزی میان دو رویه درب قرار می‌گیرد و به‌همراه استراکچر که شاسی اصلی تشکیل‌دهندۀ درب است، به‌عنوان مهم‌ترین قسمت‌ درب به شمار می‌آید. چنانچه این لایۀ فلزی میان درب و کلاف و کمربندهای فلزی در ساختار درب به‌کار نرفته باشد، با یک درب معمولی مواجه‌اید که نمی‌تواند در حفظ امنیت خانه در سفر و ... نقش مفیدی داشته باشد.

  • عایق

از دیگر بخش‌هایی که در ساختار درب ضد سرقت به کار برده می‌شود، عایق است که عموماً از جنس پشم سنگ یا پشم شیشه تولید شده و کارشان این است که عایق گرما و سرما بوده و از تبادل صدای بیرون به درون محیط و بالعکس جلوگیری کنند.

  • چهارچوب

چهارچوبی که در تولید این درب‌ها به کار می‌رود نیز نقش مهمی دارد از آن جهت که قادر است در برابر خش، فشار و ... مقاوم باشد و از باز شدن درب به‌راحتی جلوگیری کند.

  • قفل

از دیگر بخش‌های مهم این نوع درب، می‌توان به قفل‌های به‌کاررفته در آن اشاره کرد، بنابراین اگر قصد دارید امنیت خانه در سفر را با استفاده از درب ضد سرقت حفظ کنید، حتماً به این نکته توجه کنید، زیرا قفل‌های بی‌کیفیت می‌توانند به‌راحتی توسط سارقان باز شده و جان و مال شما را به خطر اندازند.

جمع‌بندی

برای حفظ امنیت خانه در سفر، می‌توانید از تجهیزاتی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم استفاده کنید و به امنیت خود چه در زمانی که خانه هستید و چه زمانی که خانۀ شما خالی است کمک کنید.

 

اين مطلب صرفا جنبه تبليغاتي دارد و کارناوال هيچ مسئوليتي در رابطه با آن را نمي‌پذيرد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.