karnaval.ir

واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

01 مهر 1401

به روز رسانی

01 مهر 1402

 چکیده: برندگان لاتاری گرین کارت جزو 55 هزار نفری هستند که در قرعه‌کشی DV (ویزای گوناگونی آمریکا) شرکت کرده‌اند. این افراد، در صورت انجام مراحل پس از برنده شدن، موفق به اخذ اقامت و مهاجرت به آمریکا خواهند شد.

برندگان لاتاری در سایت کارت سبز اعلام می شوند

برندگان لاتاری گرین کارت جزو 55 هزار نفری هستند که در قرعه‌کشی DV (ویزای گوناگونی آمریکا) شرکت کرده‌اند. این افراد، در صورت انجام مراحل پس از برنده شدن، موفق به اخذ اقامت و مهاجرت به آمریکا خواهند شد. شرکت در این برنامه تنوع نژادی که هر ساله توسط مرکز کنسولی کنتاکی آمریکا یا KCC برگزار می‌شود، مستلزم طی کردن یک سری مراحل و اقدامات است. این برنامه، تقریبا هیچ محدودیتی از لحاظ نژاد، تحصیلات، سن و ... ندارد. نتایج جدیدترین قرعه‌کشی Lottery و همچنین انجام امور پس از برنده شدن، در سایت کارت سبز به‌عنوان بهترین کارگزار امور مهاجرتی در ایران اعلام می‌شود.

قرعه‌کشی Lottery چیست؟

Green card Lottery، به برنامه ویزای مهاجرت تنوع نژادی آمریکا اطلاق می‌شود. این برنامه فعلی و دائمی، تحت عنوان ویزای تنوع (DV)، توسط قانون مهاجرت در سال 1990 ایجاد شد و به افراد از سراسر دنیا این شانس را می‌دهد که یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین روش‌های مهاجرت به آمریکا را تجربه کنند.

هدف قرعه‌کشی Lottery (لاتری)، تنوع بخشیدن به جمعیت مهاجر در ایالات متحده است. برهمین‌اساس، هرساله 55000 هزار نفر از بین متقاضیان کشورهایی که در پنج سال گذشته، مهاجرت کمی به آمریکا داشته‌اند، انتخاب می‌شوند. باتوجه به اینکه سالانه بیش از 11 میلیون نفر در این قرعه‌کشی ثبت‌نام می‌کنند، از هر 200 متقاضی، کم‌تر از یک نفر شانس پذیرفته شدن دارد. سهم هر کشور حداکثر 7 درصد است و سهم ایرانیان 4500 تا 5000 ویزا خواهد بود.

شانس برنده شدن ویزای گرین کارت
اگرچه بسیاری از موسسات و کارگزاری‌های امور مهاجرتی ادعا می‌کنند که در قبال دریافت هزینه می‌توانند شانس برنده شدن متقاضیان ویزای گرین کارت از طریق لاتری را افزایش دهند؛ اما این فقط یک ادعاست. انتخاب متقاضیان در این قرعه‌کشی کاملا تصادفی انجام می‌شود؛ بنابراین تنها راه افزایش شانس برنده شدن، ثبت‌نامی کامل و بدون نقص از طریق یک کارگزاری باتجربه و معتبر است. برندگان پس از دریافت نتایج و برای ادامه روند اخذ ویزا و مهاجرت باید مبالغی را پرداخت کنند.

آمار لاتاری کارت سبز
برندگان لاتاری کارت سبز در ماه می هر سال میلادی اعلام می‌شوند. زمان ثبت‌نام برای لاتری 2024 (مهرماه 1401) بود و نتایح آن در 6 می 2023 اعلام شد. برندگانی که در 6 می 2024 اعلام می‌شوند، متقاضیانی هستند که در مهر 1402 ثبت‌نام می‌کنند و پرونده آن‌ها در 2025 بسته می‌شوند. این نحوه نام‌گذاری اندکی گیج‌کننده است؛ پس اگر تجربه شرکت در لاتاری کارت سبز را ندارید، با کارگزاران امور مهاجرتی متخصص در این زمینه مشورت کنید تا در زمان بررسی نتیجه دچار اشتباه نشوید.
همانطورکه پیش‌تر هم اشاره کردیم، آمریکا برای ثبت‌نام در قرعه‌کشی گرین کارت، به جز لیست کشورهای مجاز و ظرفیت پذیرش از هر کشور، محدودیت آنچنانی اعمال نمی‌کند. موارد مذکور را هم پیش‌ از ثبت‌نام برای هر برنامه، اعلام خواهد کرد.
خوشبختانه کشورمان ایران نیز در لیست کشورهای واجد شرایط برنامه ویزای تنوع آمریکا قرار دارد. با توجه به اینکه آمار مهاجرت ایرانیان به آمریکا از طریق سایر روش‌های مهاجرت، کم‌تر از کشورهای دیگر است، کشورمان سهم مطلوبی برای شرکت در این برنامه دارد.
آمار برندگان لاتاری که در 2017 و 2016 موفق به اخذ ویزای اقامت دائم آمریکا شدند، به‌ترتیب 2106 و 2788 است. لازم به‌ذکر است که ایرانیان مقیم سایر کشورها نیز امکان شرکت در قرعه‌کشی کارت سبز آمریکا را دارند و اتباع افغانستانی مقیم ایران نیز مجاز هستند تا از طریق کشور ما در این لاتاری شرکت کنند.

زمان اعلام نتایج لاتاری 1402
در بخش‌های قبلی هم راجع‌به نحوه نام‌گذاری برنامه‌های لاتاری آمریکا صحبت کردیم. تمام اقدامات مربوط به هر قرعه‌کشی در یک سال مالی آمریکا تمام می‌شود. برهمین‌اساس، اگر در مهر 1402 ثبت‌نام کنید، شما برای لاتاری 2025 اقدام کرده‌اید و نتایج آن در 16 اردیبهشت 1403 اعلام خواهد شد. همچنین درصورتی که مهر 1401 ثبت‌نام کرده باشید، نتایج آن را در اردیبهشت 1402 (مصادف با 6 می 2023) دریافت کرده‌اید.
شما می‌توانید برای انجام امور پس از برنده شدن، به کارگزاری کارت سبز مراجعه کنید. ابتدا مزایای برندگان لاتاری را در بخش بعدی بخوانید، سپس نحوه مراجعه به موسسه کارت سبز و خدمات آن‌ها را بیان کرده‌ایم.

مزایای برندگان قرعه‌کشی کارت سبز

کارت سبز آمریکا یک سند و ویزای مهاجرتی است که به دارنده آن اجازه اقامت و کار نامحدود در این کشور را می‌دهد. برندگان لاتاری، با دریافت این کارت از مزایایی که در زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، برخوردار خواهد بود.

  • امکان ورود نامحدود به ایالات متحده – دیگر نیازی به ویزای آمریکا یا مجوز سفر اِستا (ESTA) نیست.
  • زندگی، تحصیل و کار بدون محدودیت در آمریکا
  • داشتن تابعیت قبلی
  • درخواست برای شهروندی ایالات متحده پس از 3 الی 5 سال
  • امکان دریافت شهروندی برای فرزند تازه متولد شده
  • دریافت پاسپورت آمریکایی و امکان سفر به 184 کشور دنیا بدون نیاز به ویزا

کارت سبز؛ اقدامات بعد از برنده شدن لاتاری

می‌توان گفت شرکت در قرعه‌کشی لاتاری کارت سبز آمریکا آسان‌ترین، سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش مهاجرت به این کشور است. برندگان لاتاری، معمولا کسانی هستند که برنامه‌ریزی قبلی برای مهاجرت به آمریکا نداشته‌اند؛ ازاین‌رو، انجام مراحل و اقدامات موردنیاز در مدت زمان محدود، برایشان دشوار است. این افراد پس از انتخاب شدن در قرعه‌کشی باید فرم DS-260 و سایر فرم‌های مهاجرتی آمریکا را تکمیل کرده و براساس کیس نامبر خود برای تعیین زمان مصاحبه منتظر بمانند. پس از آن باید مدارک هویتی، تحصیلی و مالی خود را به سفارت تحویل داده و ویزای خود را دریافت کنند.

کارت سبز به‌عنوان بزرگ‌ترین و معتبرترین کارگزار امور مهاجرتی در ایران، خدماتی از قبیل مشاوره، انجام امور مهاجرتی و ... را از 3 طریق حضوری، تلفنی و تصویری به مراجعین ارائه می‌دهد.

  • اگر از برندگان گرین‌کارت آمریکا هستید و اطلاعاتی در مورد ادامه روند ندارید، می‌توانید فرم موجود در سایت کارت سبز را تکمیل کرده و از مشاورین مجرب این مجموعه راهنمایی بگیرید.
  • مشاورین کارت سبز، به کسانی که حتی نمی‌دانند چه نوع ویزایی برای آن‌ها مناسب است نیز مشاوره می‌دهند.
  • ثبت درخواست و بررسی آن در کارت سبز، مدت زمان کوتاهی طول می‌کشد؛ بنابراین در سریع‌ترین زمان به پاسخ سوالات خود خواهید رسید و در صورت نیاز به مشاوره حضوری، تلفنی یا تصویری، زمان مناسب و روز مشاوره مشخص خواهد شد.

 

اين مطلب صرفا جنبه تبليغاتي دارد و کارناوال هيچ مسئوليتي در رابطه با آن را نمي‌پذيرد.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

من از طریق شرکت کارت سبز در لاتاری ثبت نام کردم و راضی هستم

انتشار:05 آبان 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.