karnaval.ir

رضا قره غریبی

انتشار

27 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در ادامه ی بررسی انواع هتل ها قصد داریم، استاندارد های هتل های یک الی پنج ستاره را بررسی کرده و آن ها را به شما معرفی کنیم.

این استاندارد ها از طرف سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اعلام شده است.

با کارناوال  در بررسی هتل های پنج ستاره همراه شوید.

5 ستاره

نحوه تعیین ستاره های یک هتل

برای ارزیابی هتل ها و تعیین درجه آن ها موارد بسیاری از جمله، خدمات، تجهیزات، فضا های موجود، نیروی انسانی و . . .را مورد بررسی قرار می دهند.

در فرآیند ارزیابی و امتیازدهی برای هر یک از موارد امتیازی بین 0 الی 10 داده می شود.

طبق قوانین درجه بندی سازمان میراث فرهنگی، در هتل های پنج ستاره حداقل کسب امتیاز 9 برای تمامی موارد الزامی است.

در ادامه با مواردی که در چهارچوب قانون سازمان میراث فرهنگی برای هتل ها آمده و ارزیابی ها از روی این قوانین صورت می گیرد آشنا خواهید شد.

اتاق خواب هتل

شرایط کلی

* این مراکز اقامتی دارای تاسیسات لوکس، بزرگ و با استاندارد های بین المللی هستند.

* در این هتل ها موارد خدماتی بهتر از حتی هتل های 4 ستاره رعایت می شود.

* این گونه هتل ها تسهیلات اضافه تری نسبت به سایر هتل ها به مهمانان عرضه می کنند.

* کارکنان هتل های 5 ستاره به صورت ویژه ای آموزش دیده اند.

استخر هتل

خدمات و توجه به میهمان

* در بخش های مختلف کارکنان مجرب و آموزش دیده را مشاهده خواهید کرد.

* در این هتل ها  هریک از کارکنان وظیفه مشخصی دارند و چند وظیفه وکار را یک فرد انجام نمی دهد.

* نظم فوق العاده ای را در این هتل ها مشاهده می کنید.

* کارکنان بخش پذیرش کاملا آموزش دیده و آشنا به مهارت های ارتباط اجتماعی و کارشان هستند.

* در بخش پذیرش کارکنانی مسلط به زبان های مختلف وجود دارد.

* بخش ویژه ای برای رزرواسیون  با کارکنانی مسلط به زبان های مختلف وجود دارد.

* صورت حساب با جزییات ریز و کامل در پاکتی دربسته به مهمانان تحویل  داده می شود.

* خدمات باربری به وسیله کارکنانی با لباس و یونیفرم های خاص و رسمی صورت می پذیرد.

* خدمات باربری بدون تاخیر باید صورت پذیرد.

* در درب ورود خوش آمد گویی توسط دربان گفته می شود.

* در این هتل ها پیغام به سرعت به مهمانان انتقال داده شده.

* مهمانان می توانند از هتل درخواست روزنامه کنند.

* در هتل های 5 ستاره شرایطی همچون رزرو بلیط تئاتر، گردش ها و بازدید از اماکن دیدنی و . . . وجود دارد.

egagasg4

رستوران

* حداقل یک رستوران برای مهمانان و مشتریان هتل برای تمامی وعده های غذا دایر می باشد.

* در این گونه هتل ها یک رستوران دیگر با غذاهای ویژه نیز باید وجود داشته باشد.

* در این هتل ها باید انتظار خدمات کاملا رسمی را داشته باشید.

* کارکنان رستوران در این هتل ها شناخت و آشنایی کاملی به غذا ها و نوشیدنی ها دارند.

* آشنایی کارکنان می تواند به حدی نیز باشد که نوشیدنی ها به وسیله آن ها تهیه گردد.

* خدمات صبحانه به صورت سلف سرویس موجود است و اگر مهمانی سرویس صبحانه، سرمیز را بخواهد این نوع از خدمات برایش فراهم می گردد.

* ناهار به صورت کامل و کیفیت بالا در رستوران باید ارائه گردد. غذا ها باید از تنوع خوبی برخوردار باشند.

* برای شام باید منوی کاملی از غذا ها با کیفیت و استاندارد بین المللی وجود داشته باشد.

* باید مجموعه ای از غذاهای سبک و نوشیدنی ها برای مهمان در طول روز و شب فراهم باشد و پذیرایی عصرانه به صورت کامل وجود دارد.

رستوران هتل

خدمات عمومی اتاق (Room Service)

* خدمات غذا در اتاق مهمان به صورت فوری و با کیفیت و استاندارد بالای جهانی صورت می پذیرد و کارکنانی که این خدمات را ارائه می دهند در زمینه کاری خود حرفه ای می باشند.

* خدمات بیدار کردن مهمان توسط تلفن در هتل وجود دارد.

* در این هتل ها علاوه بر وجود دستگاه تمیزکننده کفش، خدمات واکس هم صورت می پذیرد.

* وجود خدمات لباس شویی و خشک شویی در هتل های 5 ستاره فراهم می باشد. خدمات تحویل لباس مهمان ها به صورت روزانه صورت می پذیرد.

اتاق خواب هتل

اتاق خواب ها و آسایش میهمان

* کیفیت بسیار عالی در وسایل اتاق ها دیده می شود و تزیین و چیدمان اتاق های به صورت حرفه ای صورت می پذیرد.

* شیشه های اتاق های 5 ستاره اکثرا دو دجداره بوده تا سر و صدای داخل اتاق به حداقل برسد.

* نظافت با تمام جزییات و دقت در هتل های 5 ستاره صورت می پذیرد و هنگام نظافت از خشبوکننده ها نیز استفاده می گردد.

* در صورت درخواست مهمان نظافت مجدد علاوه بر روز در شب نیز صورت می پذیرد.

* در کلیه اتاق ها باید جهت قبله، سجاده، مهر، تسبیح و یک قرآن، وجود داشته باشد.

* اتاق های هتل 5 ستاره بزرگ بوده، آسایش و راحتی را برای مهمانان فراهم می کند.

* برخی از اتاق های هتل 5 ستاره دارای تراس و بالکن می باشد که در امتیازگیری هتل ها بسیار اثرگذار است.

* در هتل های 5 ستاره کوچکترین نقص در وسایل خواب، راحتی و کیفت آن ها قابل قبول نمی باشد.

* وجود هوای مطبوع و دمای مناسب  و کنترل آن توسط مهمان مهم می باشد.

* نورپردازی در داخل اتاق ها به شکل عالی انجام می پذیرد و نورپردازی های اضافه می تواند برای کمد ها، میز مطالعه، میز آرایش و . . . وجود داشته باشد.

* کف پوش های اتاق باید باکیفیت و هماهنگ با دیگر وسایل اتاق باشد و باید از موکت ها و فرش های هتلی با کیفیت مناسب استفاده کرد.

* وجود صندلی راحتی و میزتحریر ضروری می باشد.

* یخچال هایی با کیفیت و تزیین مناسب باید در اتاق ها وجود داشته باشد و در آن اقلام مختلف همچون انواع آب میوه ها و . . . وجود داشته باشد. در صورت پولی بودن خوراکی های درون یخچال باید از قبل به مهمان اطلاع داده شود.

* علاوه بر کانال های معمولی کانال های ماهواره ای در صورت دریافت مجوز باید دردسترس باشد.

* وجود تلفن با قابلیت تماس با خارج از هتل در اتاق ها اجباری است. کاغذ و مداد یاداشت باید در کنار تلفن باشد. لیست تلفن های ضروری نیز باید وجود داشته باشد.

* سشوار باید در اتاق موجود باشد.

* همواره در این هتل ها باید سوئیت های لوکسی با 3 بخش جداگانه اتاق خواب، اتاق نشیمن و سرویس بهداشتی وجود داشته باشد.

* در اتاق ها لیوان ها باید از جنس بلور باشد.

* وسایل ساده دوخت و دوز باید در اتاق موجود باشد.

سرویس های بهداشتی، زیردوشی ها تسهیلات متصل به اتاق خواب ها

* همه حمام ها باید از وسایل و ابزار باکیفیت، عالی و لوکس  تشکیل شده باشد.

*  در حمام باید از نور و تهویه هوای مناسب استفاده گردد.

* تمامی اتاق ها باید دارای سرویس بهداشتی و دوش باشند. دوش باید دستی و منعطف باشد.

حمام هتل

کیفیت غذا

* تمامی غذا ها باید ترکیبی از غذاهای گرم و سرد با کیفیت مناسب و مواد اولیه تازه باشد.

* دسر ها در این سطح از هتل ها از اهمیت بالای برخوردار است.

* منو صبحانه در هتل های 5 ستاره باید بسیار متنوع باشد.

فضاهای عمومی

* محوطه عمومی دارای تزیینات زیبا و لوکس می باشد

* تسهیلات اضافه برای تفریح، ملاقات های رسمی و تجاری، آرایشگاه های زنانه و مردانه، غرفه فروش کتاب و مجله و . . . موجود می باشد.

* امکان تبدیل پول برای مشتریان در هتل ضروری می باشد.

* محوطه پذیرش با تزییات زیبا و لوکس باید نزدیک درب ورودی وجود داشته باشد.

دانشنامه گردشگری

با #مفاهیم و دانش گردشگری در کارناوال آشنا شوید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.