karnaval.ir

الهه افهامی

انتشار

27 اردیبهشت 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

#ورزش و #تفریح هیمشه لذت بخش بوده و هست؛ فرقی هم نمی کند در آب باشید یا خشکی ، بر بلندای یک #کوه یا بر روی زمینی پست، هر جا و در هر شرایطی فعالیت هایی هستند که شما را  به تفریح و هیجان فرا می خوانند؛ اما در میان این همه خوش گذرانی گاهی اوقات اتفاقاتی غیر منتظره هم رخ می دهند که یا نمایشی از قدرت طبیعت هستند و یا به دلیل بی احتیاطی ما اتفاق می افتند.

در این مطلب ما قصد داریم به برخی نکات ایمنی در هنگام انجام #ورزش های زمستانی بپردازیم. یکی از رایج ترین اتفاقات غیر منتظره هنگام انجام ورزش های زمستانی، وقوع #بهمن است.

بهمن هر ساله در کوه های پر برف جان صدها نفررا می گیرد، پس بهتر است ورزشکاران و کوه نوردان از قبل تجربه و اطلاعات شان را در جهت کاهش خطرات بهمن افزایش دهند.

با کارناوال همراه باشید تا 5 توصیه کاربردی را از زبان یکی از متخصصان این حوزه بدانیم .

بهمن

به منظور کاهش خطرات  ناشی بهمن امروز تدابیر بسیاری اندیشیده شده، به طور مثال در کوهستان های #آلپ که جزء مناطق پر حادثه است سیستم های هشدار دهنده بهمن تعبیه شده است.

جالب است بدانید 90 درصد از بهمن هایی که می آیند و باعث مصدوم شدن انسانها می گردند ناشی از فعالیت های خود ورزشکاران و کوهنوردان هستند، به همین دلیل هم یک سری سیستم های  کنترل کننده در کوهستان ها قرار داده شده که از وقوع این اتفاقات جلوگیری نماید.

علاوه بر همه اینها در تجهیزات #کوهنوردان هم تغییرات اساسی به وجود آمده که شانس زنده ماندن آنها را در وقوع بهمن افزایش می دهد.

هشدار برای وقوع بهمن

نکات امنیتی و کاربردی از زبان "جف لین" Jeff Lane، امداد گر برف در کلرادو

"جف لاین " Jeff Lane یکی از امدادگران برف در منطقه #کلورادو است که از آمار بالای مصدومین و جان سپردگان در حوادث بهمن نگران است. او می گوید هر سال 150 نفر در این گونه حوادث جان خود را از دست می دهند و در آخرین سانحه بهمن کلورادو، 15 نفر مدفون شده و 6 نفر جان خود را از دست دادند؛

 همه آنها جزء حرفه ای های ورزش #اسکی و اسنو برد بودند و هم چنین با آنها راهنمایی مجرب و متخصص همراه بود که مدرکش را از (American Mountain Guides Association" (AMGA" دریافت کرده بوده است.

"جف لاین " Jeff Lane در این مطلب مجموعه ای از پر کاربردترین توصیه ها را برای علاقه مندان به ورزش های زمستانی بیان می کند.

در ادامه با ما همراه باشید.

کوه نوردان

1) هوشمند عمل کنید

"جیف لین "  Jeff Lane که یک تکاور برف در منطقه Hampshir در #واشنگتن است او می گوید :

 

 من همیشه به دنبال بهترین راه برای جان سالم به در بردن از بهمن هستم تا کسانی که در این حادثه گرفتار شدند بتوانند به بهترین راه توسل جویند .

 برای در امان ماندن از آسیب های بهمن اول باید خودتان را مجهز به انواع آموزش های حرفه ای کنید.

آموزش برای رویایی با بهمن فرایندی طولانی مدت است و در مدتی کوتاه نمی توان تمام آموزش ها را داد.

 

در دوره های آموزشی یاد خواهید گرفت که چطور باد و درجه حرارت هوا می تواند نقش اصلی را در ثبات برف بازی کند. علاوه بر شرایط جوی مشخصه هایی مانند شیب زمین و نحوه قرار گیری صخره ها وسنگ ها هم شرایط را می توانند تحت تاثیر قرار دهند.  در این دوره های آموزشی هم چنین آموزش می بینید که چطور از تجهیزات ایمنی کلاسیک مانند کلاه ایمنی و عصا و ... هم استفاده نمایید. بررسی همه این عوامل به شما کمک می کند تا با خطرات هنگام آمدن بهمن به بهترین نحو مقابله نمایید. جف تاکید می کند، داشتن تجربه ، خود عامل کلیدی برای جان سالم به در بردن از بهمن می باشد .

 

اموزش رویارویی با بهمن
اموزش رویارویی با بهمن
اموزش رویارویی با بهمن
اموزش رویارویی با بهمن

 2) هنگام احساس خطر ، عقب نشینی کنید

 هر ساله 150 نفر در بهمن جان خود را از دست می دهند و این آمار بالایی است در مقابل تعداد دفعاتی که بهمن به راه می افتد.

90 درصد افرای که در دام  بهمن می افتند جان خود را از دست می دهند، اغلب این افراد آموزش دیده و حرفه ای در زمینه اسکی و ورزش های زمستانی هستند.

داشتن اطلاعات و تخصص دراین زمینه کافی نیست باید بدانید که چطور از این اطلاعات در جهت حفظ امنیت خود استفاده نمایید. علاوه بر این ، موضوع مهم دیگری که وجود دارد عقب نشینی است . همیشه این موضوع  را مد نظر داشته باشید که بتوانید عقب نشینی کنید و همراهان تان را هم بتوانید راضی کنید تا به همراه شما دیگر ادامه مسیر را طی نکنند.

Lane، که یک امداد گر در منطقه کلورادو است می گوید به نظر من از امنیت این منطقه تصویری کاذب ساخته اند و این به این معناست که همواره  احتمال وقوع  بهمن در پیست کلرادو وجود دارد.

بهمن
بهمن

 3) مواردی که قبل از رفتن باید بدانید

در هر منطقه موسساتی محلی هستند که وقوع بهمن را پیش بینی می کنند، حتما پیش بینی های این موسسات را دنبال کنید و زمان هایی که احتمال وقوع بهمن وجود دارد از رفتن به مراکز اسکی بپرهیزید؛ البته این کوچک ترین کاری است که می توانید انجام دهید. علاوه بر این همیشه شرایط جوی را روز قبل از این که به مناطق پر برف بروید چک کنید.

 اگر خطر وقوع بهمن پیش بینی شده است، سعی کنید در هنگام صعود از کنار درختان راه بروید. اگر مجبور هستید از زمینی خالی حرکت کنید، مدام مسیرتان را تغییر دهید تا امن ترین مسیر را پیدا کنید؛ این جا بهترین زمان است تا مهارت های خود را برای یافتن بهترین مسیر حرکت ارزیابی کنید.

توجه داشته باشید که همواره هنگام طی کردن این مسیرها به دام افتادن  در یک تله برفی و یا سرخوردن روی برف و یا حتی گیر کردن بین درختان هنگام وقوع بهمن وجود دارد که نتیجه آنها هم در حداقل مقدار ممکن، شکستگی استخوان های شما می تواند باشد؛ پس مراقب باشید .

در یک ماه اخیر فردی  در حادثه ای که به خاطر لیز خوردگی در برف 20 سانتی متری بوده جانش را از دست می دهد و به بین دو صخره که 14متر ارتفاع داشته سقوط می کند.

استفاده از دستگاه های شناسایی کننده بهمن

4) مجهز باشید

هیچ گاه بدون تجهیزات به کوه نوردی نروید. حتما تجهیزات کافی به همراه داشته باشید و نحوه ی استفاده از آن ها را هم حتما آموزش ببینید. البته این که همراهان شما هم مجهز باشند مهم است. همراه داشتن تجهیزات کافی هم می تواند شانس زنده ماندن شما را در هنگام حوادث بالا ببرد و هم می تواند به زودتر شناسایی شدن شما هنگام مدفون شدن در زیر برف، کمک کند. این وسایل شامل چراغ قوه ، هد لاین و باتوم کوه نوردی  می باشد. Lane هم چنین می گوید این وسایل می تواند از آسیب دیدن شما هم جلوگیری نماید.

 در حال حاضر هم مدام علم و #تکنولوژی در حال پیشرفت است و ابزار و تجهیزاتی جدید به مجموعه این ابزار اضافه می شود. یکی از این ابزارها سیستم پوشیدنی تنفس است که اگر کوهنوردان در زیر خاک و برف دفن شوند به آن ها کمک می کند تا زنده بمانند و از خطر خفگی در امان باشند.

تجهیزات کوه نوردی در بهمن

 5) امید

 هنگام آمدن بهمن تنها در عرض چند ثانیه سرعت لغزیدن برف ها به 130 کیلومتر بر ساعت می رسد.

Lane said می گوید :

هنگام آمدن بهمن سعی کنید خود را یه مانعی مانند یک درخت برسانید و از آن بگیرید زیرا نیروی برفی که به سمت شما روانه می شود بسیار زیاد است و می تواند به راحتی شما را با خودش ببرد.

 هنگامی که بهمن متوقف می شود برف ها سریع شروع به سفت شدن می کند به همین دلیل شما باید سریعا برف های اطراف صورت خود را کنار بزنید تا بتوانید نفس بکشید علاوه بر این کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که یک دست خود را بیرون از برف نگاه دارید.

 اگر بعد از 15 دقیقه به دفن شدگان در زیر برف رسیدگی شود تقریبا 90 درصد از آنها زنده می مانند؛ اما عاملی که از همه بیشتر در زنده ماندن آنها تاثیر دارد روحیه آنها است . جالب است بدانید کسانی که در زیر برف دفن می شوند 20 درصد شان ظرف 45 دقیقه زنده خواهند ماند و تعداد خیلی کمی از آن ها به مدت دو ساعت دوام خواهند آورد.

 البته بعد از نجات یافتن از زیر چندین لایه برف، تازه باید منتظر رسیدن کمک و تجهیزات درمانی باشید زیرا با قدرت زیاد بهمن به کیلومتر ها آن طرف تر از جاده های اصلی برده شده اید.

  داشتن تجهیزات و لباس گرم نباید فراموش شود، حتما فکر همه چیز را کرده باشید تا اگر برای ساعت ها تنها در برف ماندید تا رسیدن کمک، غذای  و تجهیزات مورد نیازتان را داشته باشید.

گیر افتادن در بهمن

 سخن کارناوال

در این مطلب ما با هم برخی نکات کاربردی برای مقابله با بهمن را بررسی کردیم .

اگر شما تجربه رویایی با پدیده بهمن را دارید با ما به اشتراک بگذارید تا دیگران هم از تجربیات شما بهره مند شوند. 

 

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

آزیتا معظمی

واقعا از مطالبی که گفتید ممنونم.به تازگی 8 نفر از کوهنورداناهل مشهد که در بهمن اشتران کوه گرفتار شده بودن 
جان خودشون رو از دست دادن.که واقعا ناراحت کننده س.امیدوارم دیگه در هیچ کجای جهان شاهد همچین حادثه ی دلخراشی نباشیم.روحشان شاد.یادشان همواره زنده باد 

انتشار:18 آذر 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.