karnaval.ir

واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

25 مرداد 1401

به روز رسانی

06 شهریور 1402

ویزای توریستی کانادا از جمله ویزاهای توریستی محبوب برای ایرانیان محسوب می‌شود. این ویزا با داشتن اعتبار ده ساله و امکان ورود چندباره (مولتی)، امکانی فراهم می‌کند که ایرانیان بتوانند به مدت طولانی در کانادا اقامت کنند و حتی به کار آزاد در این کشور مشغول شوند. با تغییرات اخیر در قوانین اقامت و مهاجرت کانادا، ویزای توریستی به یکی از راه‌های محبوب و پرطرفدار برای اقدام به مهاجرت به کانادا تبدیل شده است. در ادامه به بررسی تمامی جوانب این قانون جدید کانادا و شرایط ویزای آن برای ایرانیان می‌پردازیم.

تسهیلات جدید کانادا درباره ویزای توریستی به ایرانیان

کانادا کشوری است که همواره مهاجرپذیر بوده و سعی دارد برای افرادی که قصد سفر یا مهاجرت به کانادا را دارند، شرایط مناسب را فراهم کند. اخیرا کانادا تسهیلات جدیدی را برای ایرانیانی که با ویزای توریستی در این کشور اقامت دارند، اعلام کرده است. این تسهیلات شامل تبدیل ویزای توریستی به کاری یا تحصیلی بدون پرداخت هزینه، دریافت آسان اوپن ورک پرمیت، رسیدگی خارج از نوبت به درخواست‌های تمدید اقامت و تخفیف در هزینه‌های بررسی پرونده هستند. این تسهیلات نشان‌دهنده حمایت کانادا از ایرانیان و تلاش آن برای جذب نیروهای متخصص و مستعد است.

شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا

برای اخذ این ویزا لازم است که شرایط خاصی را داشته باشید که در صورت عدم برآورده کردن آن‌ها، درخواست ویزا پذیرفته نخواهد شد. برای مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای توریستی باید شرایط زیر که از اهمیت بالایی نیز برخوردارند را داشته باشید:

  • داشتن پاسپورت با مدت اعتبار کافی
  • داشتن تمکن مالی مناسب
  • توانایی قانع کردن آفیسر درباره اینکه ارتباطاتی با کشور خود دارید.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا

مدت اعتبار ویزای توریستی کانادا بسته به نوع ویزا، توسط افسران مرزی تعیین می‌شود و اختلافاتی در این مورد وجود دارد. به طور معمول، ویزای توریستی سینگل حداکثر تا 6 ماه اعتبار دارد. ویزای مالتیپل نیز می‌تواند تا 10 سال اعتبار داشته باشد؛ اما دقت کنید که با توجه به محدودیت‌های اعتبار پاسپورت ایرانی که 5 سال است، اعتبار ویزای مالتیپل نیز برای ایرانیان به حداکثر 5 سال محدود خواهد بود.

در صورتی که تصمیم به مهاجرت به کانادا و درخواست ویزای کار داشته باشید، می‌توانید بر اساس مدت زمان اعتبار ویزای کاری‌تان در این کشور اقامت خود را تداوم دهید. به عبارت دیگر مدت اعتبار ویزای توریستی، ملاک اصلی برای اقامت در کانادا نخواهد بود؛ چرا که با دریافت ویزای کاری می‌توانید زمان بیشتری در این کشور اقامت کنید.

مدت زمان صدور ویزای کانادا

زمان صدور ویزای توریستی، به وفور به ملیت و کشور محل سکونت متقاضی وابسته است. بر اساس اطلاعاتی که از سایت اداره مهاجرت به دست آمده است، این فرآیند برای ایرانیان به طور معمول تقریبا 3 ماه طول می‌کشد که شمارش زمان از زمان انجام اسکن بیومتریک آغاز می‌شود. این مدت زمان به صورت دوره‌ای در سایت اداره مهاجرت به‌روزرسانی می‌شود. مهم است به خاطر داشته باشید که در بسیاری از موارد، پرونده‌ها در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر بررسی می‌شوند و ویزا صادر می‌شود.

انواع ویزای توریستی برای کانادا

ویزاهای توریستی کانادا به دو صورت صادر می‌شوند:

  1. ویزای سینگل (single) یا یک بار ورود
  2. ویزای مولتیپل (Multiple) یا چند بار ورود

همچنین با سوپر ویزای کانادا که یک ویزای مولتیپل است، والدین شهروندان و مقیمان دائم کانادا نیز می‌توانند به این کشور سفر کنند. در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم.

ویزای سینگل

با ویزای سینگل کانادا، تنها یک بار می‌توانید به مدت ۶ ماه وارد این کشور شوید. این نوع ویزا برای مواردی مانند بازدید رسمی از مقامات کشور، شرکت در کنفرانس‌ها یا حضور در رویدادهای خاص اختصاص دارد. در صورت تمایل به سفر مجدد پس از خروج از کانادا، لازم است برای ویزای جدید اقدام کنید.

ویزای مولتی

ویزای مولتی‌پل به شما اجازه می‌دهد در طول اعتبار آن، به دفعات متعدد وارد کانادا شوید. به همین دلیل به این نوع ویزا ویزای چندبار ورود نیز می‌گویند. با ویزای مولتی‌پل توریستی، هر بار می‌توانید تا ۶ ماه در کانادا اقامت داشته باشید.

سوپر ویزا

سوپر ویزای کانادا نوعی ویزای مولتیپل است که تا ۱۰ سال اعتبار دارد و به والدین، پدربزرگ و مادربزرگ‌های شهروندان و مقیمان دائم کانادا اجازه می‌دهد بدون نیاز به تمدید وضعیت، تا ۵ سال در هر بار ورود به کانادا اقامت کنند. این ویزا به عنوان سوپر ویزا یا ویزای خانوادگی هم شناخته می‌شود و با ویزای اسپانسرشیپ کانادا و ویزای توریستی کانادا متفاوت است. با این ویزا مهاجرت به کانادا برای اقوام شهروندان کانادایی که ایرانی هستند، راحت خواهد شد.

مدارک لازم برای ویزای توریستی و مهاجرت به کانادا

مدارک ضروری برای ویزای توریستی و مهاجرت به کانادا شامل انواع مختلفی از اسناد می‌شود که باید با دقت تهیه و ارائه شوند. این مدارک شامل پاسپورت با اعتبار معتبر، ترجمه شناسنامه به همراه ترجمه سند ازدواج (در صورت دارا بودن)، ترجمه مدارک تحصیلی و حتی ترجمه کارت پایان خدمت می‌شوند. به علاوه، ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه نیز جزو مدارک ضروری است.

برای انجام انگشت‌نگاری، مسافران می‌توانند به یکی از مراکز VAC سفارت کانادا در کشورهای همسایه ایران مراجعه کنند. پر کردن فرم‌های مرتبط با ویزای توریستی نیز از جمله مراحل اساسی برای اخذ ویزاست. همچنین، تاریخچه سفرهای گذشته نیز می‌تواند از طریق مهرهای درج شده در پاسپورت ارائه شود.

برای توجیه هدف سفر، یک نامه بازدید با توضیح مفصل از برنامه‌ دقیق بازدید از کانادا ارائه می‌شود. همچنین تمکن مالی و معرفی گردش حساب ۶ ماه اخیر نیز از جمله مدارک مورد نیاز است.

در مواردی که یک فرد دعوت‌کننده دارید، فرد مورد نظر باید مدارک مربوط به شخص دعوت‌کننده را تهیه و ارائه دهد. همچنین، رسیدهای هتل و جزئیات سفر نیز باید به منظور تایید برنامه سفر ارائه شوند. در نهایت، مدارک شغلی و اسناد مالی از جمله مدارکی هستند که برای اثبات وضعیت شغلی و توانایی مالی مورد نیاز هستند. با دقت در تهیه و ارائه این مدارک، می‌توانید فرآیند درخواست ویزای توریستی کانادا را به خوبی پیش ببرید.

نحوه تبدیل و تمدید ویزای توریستی کانادا

فرصت تبدیل ویزای توریستی کانادا به دیگر نوع ویزاها از جمله ویزای کاری، تحصیلی یا اقامت دائم وجود دارد؛ اما قبل از هر تصمیمی، در نظر داشته باشید که این تبدیل به یک ویزای دیگر نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و انتخاب مسیری است که با اهداف و آرزوهای شخصیتان سازگاری دارد.

قبل از اقدام به تبدیل ویزای توریستی به ویزای دیگر، مراحل و مسیر بلندمدت خود را به دقت مدنظر قرار دهید. به خصوص اگر قصد دارید پس از ورود به کانادا برای مدت طولانی‌تری در این کشور اقامت داشته باشید. این ممکن است شامل استعفا از شغل در کشور خود یا فروش اموال برای ایجاد امکانات لازم برای اقامت در کانادا باشد.

هزینه ویزا و مهاجرت به کانادا

هزینه ویزای توریستی کانادا بسته به تعداد نفراتی که با شما سفر می‌کنند، می‌تواند متفاوت باشد! اما شما به ازای هر نفر باید 100 دلار برای بررسی درخواست ویزای ویزیتوری کانادا و 85 دلار برای ثبت اطلاعات بیومتریک به اداره مهاجرت این کشور پرداخت کنید.

پس از اتمام اعتبار ویزای توریستی در کانادا چه کار کنیم؟

اگر در کانادا حضور دارید و ویزای توریستی شما هنوز اعتبار دارد؛ می‌توانید با یک موسسه مهاجرتی در ایران برای راه های دوباره ویزا گرفتن یا تمدید آن مشورت نمایید.

 

اين مطلب صرفا جنبه تبليغاتي دارد و کارناوال هيچ مسئوليتي در رابطه با آن را نمي‌پذيرد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.