karnaval.ir

واحد تبلیغات

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

15 شهریور 1400

به روز رسانی

22 اسفند 1401

کشور ترکیه به دلیل ارائه خدمات نوین و شرایط متنوع در زمینه سرمایه‌گذاری، چند سالی است که خود را به عنوان یکی از بهترین کشورها در این زمینه معرفی کرده است. ترکیه برای ترغیب سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در این کشور، برای آن‌ها شرایط ویژه‌ای مثل اخذ اقامت دائم و یا موقتی را تدارک دیده است.

برای سرمایه‌گذاری در ترکیه راه‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. اما از همین ابتدا بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که بهترین راه برای سرمایه‌گذاری در این کشور، خرید خانه در ترکیه است که در سال‌های اخیر ایرانیان زیادی هم از آن استقبال کرده‌اند.

سرمایه گذاری در ترکیه

انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه

همانطور که گفته شد، کشور ترکیه همواره به عنوان یکی از مقاصد محبوب سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه ایرانیان به شمار رفته است. در این بخش قصد داریم تا به معرفی مهم‌ترین انواع شیوه‌های سرمایه گذاری در ترکیه بپردازیم که گزینه‌های زیر هستند:

  • خرید خانه
  • سپرده‌گذاری در حساب بانکی؛ اولیت دوم پس از خرید خانه
  • خرید سهام و اوراق قرضه
  • خرید خانه در ترکیه؛ آسان‌ترین روش

خرید خانه در ترکیه ساده‌ترین راه برای اخذ تابعیت و پاسپورت این کشور به شمار می‌رود. همچنین برای سرمایه‌گذاران در این کشور هم به عنوان یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش میزان سرمایه محسوب می‌شود. کشور ترکیه برای خریداران خارجی ملک در این کشور محدودیت‌ها و قوانینی را وضع کرده است.

سرمایه‌گذاران در این شرایط قادر خواهند بود تا در صورت رعایت این قوانین به دریافت تابعیت این کشور شوند. مانند هر کشور دیگری، قیمت املاک و مستغلات در ترکیه متناسب با شهر و محله‌ای که ملک در آن واقع شده، متغیر است. برای خرید خانه در کشور ترکیه باید نکاتی را در هنگام خرید رعایت کنید که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

شرایط اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه با هر قیمت

همانطور که که گفته شد، کشور ترکیه برای سرمایه‌گذاران در زمینه خریداری ملک در این کشور، شرایط دریافت اقامت از نوع دائمی و همینطور از نوع موقت را وضع کرده است. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که در چه صورت اقامت دائم و تابعیت این کشور را دریافت خواهید کرد.

ارزش ملک؛ مهم‌ترین نکته در زمان خریداری املاک و مستغلات

برای دریافت تابعیت و شهروندی کشور ترکیه پیش از خریداری ملک باید به اولین و مهم‌ترین نکته یعنی قیمت املاک و مستغلات خریداری شده توجه کرد. اگر قیمت ملک خریداری شده بیشتر از 250 هزار دلار آمریکا باشد، در مدت زمانی کوتاهی خریدار از واجدان شرایط برای دریافت تابعیت این کشور به شمار می‌رود.

اما اگر قیمت ملک خریداری شده کمتر از این مبلغ باشد، فرد مجاز به دریافت شهروندی ترکیه نخواهد بود و تنها اقامت موقت 5 ساله به خریدار اعطا خواهد شد. او در این مدت 5 سال مهلت خواهد داشت تا ارزش املاک خود را به بیشتر از این مقدار برساند تا بتواند برای دریافت تابعیت ترکیه اقدام کند.

اما یکی از امتیازاتی که دولت این کشور در اختیار خریداران ملک قرار داده، امکان خریداری چند ملک به صورت همزمان برای رسیدن ارزش آن به 250 هزار دلار است. یعنی اینکه فرد متقاضی دریافت تابعیت این کشور مجاز خواهد بود تا با خرید همزمان تعداد بالای املاک و مستغلات به دریافت پاسپورت این کشور نزدیک‌تر شود.

سرمایه گذاری در ترکیه

مناطق تحت تصرف ارتش؛ خط قرمز دولت ترکیه

از دیگر نکاتی که قبل از خرید خانه در کشور ترکیه باید به آن توجه داشته باشید، منطقه خریداری ملک است. برخی از مناطق کشور ترکیه تحت تصرف ارتش این کشور هستند و خریداری ملک توسط یک فرد خارجی در این مناطق تبعات بدی را برای فرد به همراه خواهد داشت.

اگر این مشکل برای فرد خریدار پیش بیاید، ملک خریداری شده مصادره خواهد شد و دولت ترکیه فرد را ظرف 10 روز به مدت 6 ماه دیپورت خواهد کرد. همچنین باید بدانید که پس از تمام این اتفاقات حتی یک لیر هم به خریدار بابت عودت هزینه خریداری ملک برگردانده نخواهد شد.

مشکلی به نام "در گرو بانک بودن"؛ گریبان‌گیر خریداران ملک

یکی دیگر از مواردی که فرد خریدار باید به آن توجه کند، تحت تصرف نبودن سند ملکی خانه است. یعنی اینکه سند ملکی خانه در گرو بانک نبوده و تحت هیچ شرایطی در لیست مزایده فروش بانک قرار نداشته باشد. به عبارت دیگر، باید از سالم بودن و نداشتن شاکی درباره سند ملک مورد نظر مطمئن شوید. برای این کار باید از دفاتر مخصوص در کشور ترکیه اقدام به استعلام سند ملکی خانه مورد نظر کنید.

برخی مناطق، شامل قانون دریافت تابعیت نیستند

کشور ترکیه برای برخی از مناطق این کشور این قانون را لغو کرده است. به عنوان مثال در برخی از مناطق شهر استانبول این قانون عملی نیست و خریدار با گشتن به دنبال ملک در این مناطق تنها وقت خود را هدر خواهد داد.

معرفی بهترین شهرها برای زندگی

نوبت به معرفی برخی از شهرهای معروف کشور ترکیه می‌رسد. نام بسیاری از شهرهای این کشور برای ما ایرانیان آشنا است. اما سرمایه‌گذار در خریداری ملک باید بتواند با یک انتخاب درست و دقیق اقدام به خریداری املاک و مستغلات در شهری مناسب کند.

استانبول؛ حتی معروف‌تر از پایتخت این کشور

شهر استانبول که معرف حضور همه است، حتی از آنکارا یعنی پایتخت این کشور هم شناخته‌شده‌تر بوده و بسیاری از سرمایه‌گذاران تمایل به خریداری ملک در این شهر را دارند. اما بد نیست بدانید که این شهر با تمام خوبی‌هایش از جمله دارا بودن چندین فرودگاه، هزینه زندگی و املاک بالاتری نسبت به دیگر شهرها را دارد.

آنکارا؛ اولیت دوم یک سرمایه‌گذار

مطمئنا یک خریدار ملک نیم ‌نگاهی را هم به پایتخت کشور ترکیه خواهد داشت. آنکارا یکی از تاریخی‌ترین شهرهای کشور ترکیه است که اکنون با منصوب شدن به عنوان پایتخت ترکیه، توانسته موقعیت‌های بسیاری را برای خریداران ملک در این کشور ایجاد کند. همچنین هزینه املاک در آنکارا پایین‌تر از استانبول می‌باشد.

سرمایه‌گذاری مطمئن در ترکیه

کشور ترکیه با در اختیار قراردادن چندین روش مختلف برای سرمایه‌گذاری و اخذ تابعیت این کشور باعث شده تا سرمایه‌گذاران بسیاری تمایل داشته باشند تا در این کشور سرمایه‌گذاری کنند. خرید خانه در ترکیه آسان‌ترین راه برای دریافت پاسپورت این کشور به شمار می‌رود و به خریدار این امکان را می‌دهد تا در صورت رعایت کردن نکات اعلامی از سوی دولت ترکیه، در کوتاه‌ترین زمان تابعیت و پاسپورت ترکیه را دریافت کند.

الو اپلای؛ یک انتخاب مطمئن برای سرمایه‌گذاری در ترکیه

ما در موسسه مهاجرتی الو اپلای این امکان را به شما عزیزان خواهیم داد تا بتوانید در حداقل زمان ممکن در کشور ترکیه سرمایه‌گذاری کرده و تابعیت این کشور را دریافت کنید. شما می‌توانید به صورت 24 ساعته با کارشناسان مجرب ما در این مجموعه تماس حاصل کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.